Mam problem i nie chodzi o Capri...
mam "goły" silnik V6 z granady z tym modółem zapłonowym i nie wiem jak co podłączyć potrzebuje odpalić autko ale nie wiem co gdzie i jak podłączyć??
jak na krótko odpalić takie cóś??
silnik jest na gaźniku.
Poprostu potrzebuje zrobić sobie własnej produkcji mini instalacje elektryczną i nie wiem jak to zrobić... pomóżcie niech ktoś mi wyjaśni co gdzie podłączyć.
gdzie idzie plus z akumulatora i minus? jak podłączyć alternator?? i stacyjka gdzie ma miejsce?? gdzie podłączyć kable z rozrusnika no i co z tym modółem??
Pozdrawiam i prosze o pomoc jutro chciałem odpalić potworka i mam duuuza przeszkode...
jagoolmk2 / 2003-08-27 22:23:25 /
opis ukladu zaplonowego jest w 'garazu'
Kriss_MustangII / 2003-08-27 22:57:12 /
rozrusznik - gruby kabel z + na rozrusznik, i cienkim na styk rozrusznika zeby 'wystartowac' , minus z aku na blok silnika,
kable z apratu do modułu, ... powinna byc jakas wtyczka czy cus,
pozniej, z aparatu powinien byc jeden przewod luzem na styk cewki + kabel WN kopułka cewka... drugi styk cewki... tu powinno byc napiecie (o ile dobrze kojaze) tak ze ja bym sprobował dac tu + z aku (ale nie jestem pewien czy przypadkiem nie powinno byc tam mniejsze napiecie ~5-6V, jezeli tak no to bez instalacji i alternatora bedzie ciezko)... i to chyba na tyle.
Jak cos schrzaniłem to krzyczec bo ja tez na 100% pewnie nie jestem jak z wpieciem tej cewki... przejzyj schematy elektryczne, tam bedzie narysowane skad przewod idzie na cewke, (na 100% z stacyjki pozycja '2', ale predzej... ).
pozdro mam nadzieje ze nei spalisz nic ;)
cOke ale on chyba wlasnie nie ma tej wtyczki :(
Mysza liil (EM) / 2003-08-28 07:42:28 /
Oki
doszedłem do wszystkiego dzieki układom na stronce:) silnik odpalił ale nie wiem w którym miejscu podłączyć alternator???
czy ktoś na chłopski rozum może mi wytłumaczyć??
Pozdro
jagoolmk2 / 2003-08-30 20:40:07 /
w kostce alternatora boscha sa 3 zaciski-wsówki:
2 grube, zmostkiwane, jest to "+"
1 cienka, sluzy do podlaczenia kontrolki, pojawia sie na nim prad w chwili rozpoczecia ladowania i dlatego nalezy go podlaczyc do cewki przekaznika z rozlacznymi stykami. W obwod stykow wlaczasz zarowke i prad, dzieki temu gasnie ona w chwili rozpoczecia ladowania.
Są jeszcze 2 styki:
jeden pojedynczy na wsowke, sluzy do podlaczenia kondensatora przeciwzakloceniowego
drugi, w postaci srubki m5, do podlaczenia np elektrycznego ssania automatycznego, nie w kazdym alternatorze jest.
Masa czyli "-" jest na obudowie alternatora
Mysza liil (EM) / 2003-08-30 21:51:03 /