Mam następujący problem w moim capri 2.0 "PINTO" mam wiatrak ze sprzęgłem wiskotycznym. Jak jest silnik zimny to mogę ruszać wiatrakiem z średnio wyczuwalnym oporem na ciepłym silniku jest to samo.Temperatura silnika po wymianie termostatu utrzymuje sie na połowie wskaźnika. Żeby silnik sie rozgrzał muszę przejechać minimum 3km jak jest temp +5stopni C. Pytania są następujące : Mogę jeździć z tak działającym wentylatorem bez problemów lub późniejszych awarii ? Czy takie sprzęgło wiskotyczne będzie pasowało do mojego wiatraka ? http://moto.allegro.pl/item315302351_sprzeglo_wiskotyczne_ford_transit_sierra.html
KostekBiker / 2008-03-02 20:25:27 /
Bedzie pasowalo, ale działać nie będzie. To jest syf. Bardzo dobrze określił te podróbki camaro - albo działają na stałe, albo wcale.
Mysza liil (EM) / 2008-03-02 21:17:55 /
lepiej dołożyć ze 120 i kupić troszku lepsze
chociaż niektórym i te z allegro działają
mitrov / 2008-03-02 21:39:16 /
fakt faktem pasowac bedzie ale jakosc tego produktu jest bardzo podejrzana jezeli chcesz orginala wiskoze sachsa to napisz do mnie mam
CHUDER / 2008-03-02 22:59:35 /
Czyli trzeba kupić troszkę leprze i z gwarancja. A w tym stanie w jakim jest ten wiatrak ze sprzęgłem dalsza eksploatacja grozi jakimiś późniejszymi awariami i problemami?
KostekBiker / 2008-03-02 23:01:05 /
grozi to np przegrzaniem silnika, w dalszej perspertywie peknieciem glowicy, a jak woda dostanie sie do miski to nawet zatarcie silnika i urwaniem krobowodu,
W swojej histori mialem juz takie 3 przypadki aut osob ktore zaniechały ten temat i jezdzily az silnik nie zdechl totlanie az do urwania tloku a nawet pekniecia bloku
z chlodzeniem nie ma co preginac to jest bardzo wazny etap porcesu pracy silnika
CHUDER / 2008-03-02 23:09:01 /
no w jakim stanie jest ? Wg tego co piszesz u góry to Twoja wiskoza jest OK. Nie będzie OK, jak w upale dni nie będzie w stanie schłodzić chłodnicy, przy założeniu że ukłąd masz sprawny, wydolny i masz założony tunel na chłodnicy.
marian212 / 2008-03-02 23:11:28 /
Bardzo źle z tym wiatrakiem nie jest pyzatym ze sie cały czs kreci i sie silnik nie dogrzewa a musi być dobrze wiec ile by mnie kosztowało to sprzęgiełko sascha?
KostekBiker / 2008-03-02 23:13:45 /
Żeby sprawdzić wiskoze podgrzej sprężynkę bimetaliczną na przedzie wiskozy. Możesz to zrobić np. zapalniczką. Po podgrzaniu wiatrak powinien wyraźnie ciężej się kręcić. Jeżeli tak jest to wisko jest ok.
Trójkąt / 2008-03-02 23:15:12 /
jak sie nie dogrzewa to masz termostat do dupy... u mnie wiatrak wydmuchiwał wszystko z pod maski powyżej 2500obr a i tak wskaznik był na połowie lub kawałeczek za. czyli mniej wiecej temp trzymał zawsze, nawet w -15 st.
Niektórym ciężko pojąć, ze chłodnica ma chłodzic, a temperaturę silnika utrzymuje termostat.
Mysza liil (EM) / 2008-03-03 17:50:09 /
witam
Mysza ,mnie sie gosc czepial (ktory kupil odemnie mondka ) ze po zapaleniu auta klima nie grzeje i ze w ogóle jest spierd....na bo w zimie ma grzac ,a wlecie chlodzic.po calej akcji zatkal wszystkie mozliwe przeciagi(dodal sobie atrapy,kartony itp.) i tydzien temu dowiedzialem sie od kuzyna ze za...ebał motor (przegrzanie) niewiem co kmit kombinowal ,ale wiem ze 2,5 Dura.. ciezki jest do przegrzania.wiec ludziom trza lopatologicznie klasc wiedze;)-niektorym "ludziom"
pzdr
markokrk / 2008-03-03 18:08:36 /
Nie brać z allegro tanich bo to mega SZIT !!!
Kasa w błoto, mam już jedno nowe takie i w du... możne je sobie wsadzić :)
Tylko sprawny oryginał używany(nie wiadomo ile pochodzi), albo nowy oryginał !
AndrzejKudowa / 2008-03-03 18:34:15 /
Niestety, tuż po odpaleniu to grzeje webasto a nie diesel, szczegolnie nowy silnik o wysokiej sprawności. Producenci do tego stopnia nie dawali sobie rady z ogrzewaniem w zimę, że stosowali elektryczne grzałki zanim silnik nie osiągnął właściwej temperatury.
Mysza liil (EM) / 2008-03-03 18:58:31 /
Piszmy precyzyjnie: po 3km rozgrzany jest plyn chlodniczy. Silnik rozgrzewa sie po 10...15...20 (czy ilestam) km.
pmx (wiewior;) / 2008-03-03 22:56:43 /
kostek.
po zapaleniu zimnego silnika wiskoza ciągnie na maksa aż przekroczysz 2000 rpm, albo przez jakieś 15-20sekund. Następnie można ją zatrzymać palcem przy pracującym silniku, do momentu aż powietrze przelatujące przez chłodnice rozgrzeje sprężynkę bimetaliczną (lub element woskowy w nowszych sprzęgłach) i spowoduje ponowne załączenie wentylatora.
Który to już raz opisujemy na forum jak działa sprawne wisko???
granadziarz_3M / 2008-03-16 13:16:31 /
wywal visco załóż elektryczny wiatrak z czujnikiem :) i będziesz miał święty spokój :P
szczególnie jak sobie postoi godzinę w korku mając słaby akumulator :-/
Jak chcesz mieć elektryczny to sobie wymień alternator z 45A na 70-90A i kup nowy akumulator. No chyba, że jeździsz raz na ruski rok i nigdy po zakorkowanym mieście.
granadziarz_3M / 2008-03-16 15:04:33 /
Jak powinna pracować wiscoza bo mam wrażenie że u mnie działa kompletnie na odwrót.
Na zimnym silniku lekko spina a po nagrzaniu już sobie chodzi jak chce i mogę ją złapać ręką i zarzymać na wączonym silniku a tepreratura jest wysoka. Wiscoza jest nowa hella
Na oko działa prawidłowo. Na zimnym smar w wiskozie ma dużą lepkość dlatego lekko spina wiatrak, po paru minutach wiatrak powinien chodzić już całkiem luźno.
Spina go ponownie dopiero po przekroczeniu ustawionej temperatury.
Trójkąt / 2015-06-23 22:45:45 /