Witam serdecznie!
Mam problem - zauważyłem, że wycieka płyn hamulcowy w moim Capri 2,8i pomiędzy pompą hamulcową a serwem, tak wyciekł, że...skończyły mi się hamulce :(
Co z tym zrobić? czy kupić drugą pompę z servem, czy próbować to uszczelnić? Jeśli tak, to jak to się robi? Są jakieś gotowe uszczelki do tego? Jak to się rozbiera wogóle?
Chciałem udać się do warsztatu, do którego mam zaufanie, ale Chuder ma czas dopiero za miesiąc, a ja chciałbym trochę to auto przegonić na wiosnę... więc może popróbuję samemu to naprawić/wymienić?
Pozdro i dzięki za informacje :)
lutek / 2008-03-02 13:22:39 /
musisz zdemontowac pompe i wyciągnąc tłok z jej środka, tam są uszczelniacze
zmienic i spowrotem wcisnąc do pompy...
Po pierwsze, musisz wziąć strzykawkę z wężykiem i odessać płyn, po drugie umyć serwo i karoserię jeśli płyn gdzieś kapnął, po trzecie wystarczy wymienić uszczelniacz na koncu pompy, bez wyciągania tłoka i bez psucia hebli jesli są dobre. Wyciągasz seger, grubą podkładkę, zmieniasz uszczelkę, wkladasz podkladkę i seger. Przykrecasz pompę do serwa i pozamiatane. Nie trzeba nawet odpinać rurek.
Mysza liil (EM) / 2008-03-02 14:03:06 /
ok ok, dzięki, ale:
- co to seger - czy to taki pierścien z dwoma dziurkami?
- jaka to uszczelka? czy gumowy pierścień, czy coś innego może taka płaska?
- czy kupię ją normalnie w sklepie?
- rozumiem, że musze odkręcić pompę od serwo i ta uszczelka będzie pomiędzy nimi?
Nie musze niczego odsysać, bo już samo wyciekło :)
lutek / 2008-03-02 20:25:54 /
reperaturki pompy 16 zł kosztuja +/- autorufen chyba takiej firmy musisz zobaczyc jaka jest pompa srednica tłoka,jesli cieknie z tyłu to tylko jeden uszczelniacz pod gruba podkładka,zeger to ten pierscien z dwoma dziurkami
Musisz odsysać. Masz trochę wyobraźni? Jak Ci samo wycieknie z dna serwa skoro otwor jest w polowie wysokosci?
Mysza liil (EM) / 2008-03-02 21:19:18 /
nie odsysaj... przeżre i wcieknie pod nogi :D
to rozumiem, że nie muszę zdejmować serwa, czy wyciągać pompy, tylko odkręcam pompe od serwa nie ruszając przewodów, wyciągam seger, podkładkę i uszczelkę?? i ją właśnie wymianiam?
lutek / 2008-03-02 21:34:31 /
tak!!! i wysysasz płyn z serwa bo naleciało przez zepsuty uszczelniacz ...
Swoją drogą to sporo płynu musiało uciekać że serwo zostało do połowy nim zapełnione :). Pompy bywają różnej średnicy. Poszukaj na obudowie może znajdziesz odlaną lub nabitą średnicę toczka. Znając średnice powinieneś bez problemów kupić zestaw naprawczy do takiej pompy. Resztę opisał Mysza.
Trójkąt / 2008-03-02 23:21:10 /
Miałem to samo i uznałem, że lepiej "zregenerować" całą pompę niż wymieniać jeden uszczelniacz... Nie jest to drogie, ani skomplikowane, a może zaoszczędzić roboty (jak jeden uszczelniacz szlag trafił, to resztę może czekać podobny los w niedługim czasie). Oczywiście po regeneracji pompy, (jak zapewne zaczęła dawać odpowiednie ciśnienie w układ) do regeneracji poszły zaciski. Czy to pech czy zależność? Chyba jednak to drugie...
Krzysztof Siemiątkowski / 2008-03-03 22:35:06 /
Czy odessanie wystarczy? Nie warto by odkrecic serwo i przeplukac woda?
pmx (wiewior;) / 2008-03-03 22:51:39 /
No właśnie to bardzo cenne pytanie
Może chociaż przepłukać na samochodzie i poczekać aż wyschnie?
lutek / 2008-03-16 01:05:07 /
odnawiając watek w serwie miałem płyn dot4 pedał hamulca byl troszki gumowaty wiec zalozylem pompe inną po wymianie zestawu naprawczego po odpowietrzeniu calego układu hamulec ok(pedał twardy) ale gdy uruchomie auto pedal potrafi wpasc do konca nie zawsze ale tak robi ,( oczywiscie wciskając pedal oporowo nie wpada nie ma tendencji do wzrastania gdy auto nie pracuje)potrzebna recepta .Rafi
Łukasz 33 radom / 2011-03-10 21:32:57 /
po uruchomieniu silnika pedał ma lekko wpaść
brzezin / 2011-03-10 21:43:19 /
jak miales plyn w serwie to gumki puszczeją, zestaw naprawczi poienien zrobic robote chyba ze w srodku "tłoczyska" sa pordzewiale to druga pompa
mateush (proko) 3M / 2011-03-10 23:22:14 /