logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » mustang 68 289,różnica mocy

mustang 68 289,różnica mocy

Witam, czy ktoś może mi wytłumaczyć z czego bierze się różnica mocy w silniku o pojemnosci 289 cali.W 1968 roku wychodziły 289'tki z mocą 200,225,275 KM.Czym one się różnią? W jaki sposób powiększyli moc przy tej samej pojemnosci?
Pozdrawiam,Przemo

przemo73 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-02 13:14:27 /


_moze_ rozne: glowice, walki, tloki, gazniki i cos jeszcze.
zapewne Krk4m bedzie wiedzial dokladnie ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-02 13:23:23 /


mysle, ze MikeB4 wie :)

Mysza liil (EM) / 2008-02-02 14:56:49 /


Przemo - po pierwsze do tych 'koni' podchodziłbym bardzo ostrożnie - to są pomiary wg normy SAE. Wg europejskich norm DIN te silniki mają odpowiednio 180, 200 i 230 PS (była jeszcze czwarta, starsza wersja z niskim sprężaniem i 4-przelotowym gaźnikiem o mocy 210 SAE/190 DIN)
Po drugie - jak pisze Cousie - są 3 różne objętości komór spalania [czyli rózny stopień sprężania] oraz gaźnik 2- albo 4-przelotowy. Tyle widać z zewnątrz :) Nie wiem jak jest z wałkiem rozrządu.
Po trzecie - silnik Windsor 289 CID stosowany w autach innych niż Rustang [TVR Griffith/Grantura/Tuscan, DeTomaso Mangusta, AC Cobra, Ford GT40] dochodził do mocy 330 'europejskich' PS i 390 wg jankeskiej normy SAE.
Po czwarte - rację ma Mysza - ekspertem od Mustake'a na tym forum jest Mike B4.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-02 15:21:58 /


Jest pare małych różnic w silniku 289 cu in. 271 KM - m.in mechaniczna regulacja luzu zaworowego , inny wałek rozrządu i popychacze + modyfikowany układ napędu rozrządu + inny "balancer" czyli element tłumiący drgania wału korbowego, oczywiście kolektor ssący + gaźnik , inny aparat zapłonowy + mocniejszy alternator i stopień sprężania 10,5:1 + specjalnie wyważany wał korbowy + mocniejsze korbowody, inne kolektory wydechowe i cały podwójny wydech z H-pipe 2 normalnymi tłumikami jak w wersji dual (większość v8 miała pojedyncze wydechy z 1 tłumikiem) + w Hi-po również małymi tylnymi tłumiczkami pod podłogą bagażnika (w sumie 4 tłumiki w układzie - po dwa na strone).... 67 Hi-po miał 3 tłumiki - dwa środkowe i łączenie całego układu w dużym końcowym tłumiku X-flow, rozwiązanie identyczne jak w 390 v8 i Shelby

moc osiągał przy 6000 obr/min więc całkiem wysoko jak na V8.


ten sam silnik (289) po jeszcze paru modyfikacjach w Mustangu Shelby GT350 miał 306 KM

to wszystko 271 KM K - code
link
http://www.hipomustang.com/images/hipoeng/


jeśli chodzi o różnice między 200 i 225 KM ... 289 cu in V8 to podstawową był inny gaźnik 225 KM miał 4 przelot i zapewne inne były wałki rozrządu, być może również wydech - 200 KM był wersją ekonomiczną z 2 gardzielowym gaźnikiem ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-02 19:26:16 /


PS.

w 1968 nie wychodziły już wcale 289 w Mustangu - został zastąpiony przez 302 v8

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-03 01:08:48 /


wielkie dzięki,
wiele publikacji ,również amerykańskich podaje iż w 68 wychodziły i 289 i 302, czyżby to była nieprawda??
pozdrawiam

przemo73 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-03 20:37:48 /


i jeszcze jedno,
jak organoleptycznie odróżnić poszczególne wersje??
pozdrawiam

przemo73 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-03 20:45:02 /


po prawej stronie bloku z tyłu, przy dzwonie skrzyni a zaraz nad miską olejową jest nabite oznaczenie które można prosto rozkodować na większości stron o mustangach
dodać jeszcze trzeba że pod koniec lat '70 302 miał 138 koników bodajże, ten to dopiero był mocarny

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-13 20:27:02 /


138 to miał już w 72 i 73 roku, pod koniec lat 70-tych miał 114 ;-))))

To dopiero moc he - amerykańskie przepisy o emisji i reakcja na kryzys paliwowy.

Później w latach 80tych moc zaczeła znowu wzrastać ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-02-13 21:01:06 /