Witam mam zamiar obniżyć swojego TAUNUSA o jakieś -40 mm i założyć nowe amorki gazowe mam pytanie czy już ktoś to robił czy da się tym jeżdzić i czy te -40 mm to nie jest za dużo jak na nasze drogi dodaje że TAUNUSEM wyjeżdzam tylko okazjonalnie
rafal81 / 2008-01-27 21:57:12 /
uwazaj na wystajace studzienki kanalizacyjne :)
Ewentualnie na zabetonowane metalowe uchwyty do zamykania bram :) W ulamek sekundy wyhamowują taunusa z 30 km/h do zera i pasażer nie zapięty w pasy znika gdzies na podlodze pod schowkiem... Kołyska wygina sie w chinskie S, blotnik blokuje drzwi a skrzynia robi dziure w podlodze :)
Mysza liil (EM) / 2008-01-27 22:14:21 /
co do kołyski się nie zgodzę.
Żadne chińskie S, robi się z naturalnego n-U :D
rafal napisz do przemka. on ma takowego o 4 centy niżej więc z nim możesz gadać
Szafa !G.O.P! / 2008-01-27 22:23:00 /
Już pogrzeb ludziom życzycie:)Ja obniżyłem nie wiem dokładnie o ile ale ładnie 15 5 cm od rantu siedzą..
http://www.capri.pl/image/comment/163491/89432
A kiedyś był tak zglebiony..
Przemek. / 2008-01-27 22:23:41 /
hyhyhy o wilku mowa:)
Szafa !G.O.P! / 2008-01-27 22:30:47 /
Co wy macie z tym obnizaniem??? Kupilem kiedys taka granade, to o malo mi blotnikow nie powyrywalo.
granadabus / 2008-01-27 22:43:42 /
taunusy lubia szorowac wozkiem i podloga po ziemi i to bez glebienia. jak masz pod domem 'policjanta" to odradzam.
fordofil / 2008-01-27 22:47:15 /
Hamowałem taunusem z 20km/h na wystającym elemencie bramy :) oprócz pogięcia kołyski jak koledzy wcześniej pisali to dźwignia zmiany biegów poszybowała w górę poprzez szyber i upadła obok auta :] Koła zaparły sie o błotniki i musiałem użyć linki holowniczej przyczepionej jedną stroną do drzewa a drugą do kołyski aby poprawić nieco geometrię :] Kilka szarpnięć na wstecznym i na koniec lewarek do wyprostowania kołyski. Dało się do domu dojechać.
Trójkąt / 2008-01-27 22:47:59 /
Mój Ojciec zachaczył kiedyś o studzienke pas przedni wyklepany był a skrzynie cofneło i miska nowa jest :):)
BenioTL / 2008-01-28 12:59:10 /
ja straciłem dwie sztuki jeden na studzience, drugi na drodze / jakiś niski betonowy element/ nie było co zbierać, można założyć blachę odbijająca kołyskę do góry, bo Ford zaprojektował ja jako element naturalnie sie o wszystko zahaczający.
.STICH. / 2008-01-28 19:56:58 /
przewalone to jest al wazne że Taunus działa i jeździ no prawie jeździ;/
BenioTL / 2008-01-28 21:22:22 /
coś mi się wydaje że dam sobie z tym spokój,ale trochę głupio to wygląda ostatnio wywaliłem gaz i teraz dupa do góry poszła może macie jakiś pomysł co z tym zrobić
rafal81 / 2008-01-28 21:47:21 /
Daj inne sprężyny opadnie sobie i będzie jak chcesz :) tak mi się wydaje:)
Szafa !G.O.P! / 2008-01-28 21:52:30 /
z tyłu są nowe orginał do taunusa a co masz na myśli inne
rafal81 / 2008-01-28 22:01:29 /
niższe beddie miał 30cmmoze na nich by siadł trochę albo od merca uchlastac dwa zwoje
Słuchaj napisz na gg do Przemka pisał wyżej on Ci to dokładnie opisze bo sam teraz to robił, mnie osobiście się podoba jak dupa jest trochę wyżej i mój będzie tak właśnie:) przód odrobine niżej niż oryginalnie do tego tył tez odrobine wyżej i będzie śliczny:)
Pisz do przemka. mówie Ci, gg ma w profilu
Szafa !G.O.P! / 2008-01-28 22:35:37 /
dla fanow obnizania, coprawda nie taunus, ani nawet ford, ale ewidentnie o cos zachaczyl ;]
http://www.kladblog.com/content/html/200801/tractor.asp
Leszek "QSi" / 2008-01-29 09:08:04 /
http://pl.youtube.com/watch?v=2SEFo__Fb4o
to dla fanatyków prawdziwych zabaw z zawieszką w Taunusie ;-)
♠Zoggon♠ / 2008-01-29 12:53:24 /
chyba o własną łyżkę...
mario75 / 2008-01-29 14:06:35 /
bo byla za nisko ;]
Leszek "QSi" / 2008-01-29 14:16:37 /
sa dostepne sprezyny u eddiego utwardzane i obnizajace nie dawno takie kupilem i rzeczywiscie sa nizsze i twarsze duzo porownywalem z jakims wspolczesnym autem i sa twardsze:) warto tesz wtedy dac wydech nisko zeby jak zacznie szorowac o cos to uwarzac taki znak ostrzegawczy:)
może jakieś namiary na eddiego to bym sobie zobaczył co on ma ciekawego
rafal81 / 2008-01-31 20:38:42 /
wpisz w googlach "oldtimer centrum" i po problemie.
http://oldtimercentrum.abc24.pl/
rybaak / 2008-01-31 23:09:17 /
nEon_wfe a jakie kupiłeś te sprężyny -40mm czy -60mm da się tym jeżdzic po naszych drogach
rafal81 / 2008-02-03 13:02:25 /
Widziałem w jakimś programie na discovery usztywnienie dodatkowe (chodziło o jakąś mazdę co prawda-ale przecież można to w Taunim wykorzystać:)
Były to po prostu poprzeczki pomiędzy podłużnicami. Średnica ok. 2cm. Po prostu przykręcone do podłóżnic. Ciekawe, czy ktoś cuś takiego próbował? Czy warto coś takiego spróbować?
Dołączam jeszcze zdjęcie zmodyfikowanego zawieszenia jakiegoś caprika ;) Może kogoś natchnie na jakieś modyfikacje ;)
bartozłomero / 2008-04-19 22:39:40 /
Ta fota to kogoś z klubu? Jakie ma zadanie takie cuś?
mniej więcej jak worek kartofli w bagażniku
Mysza liil (EM) / 2008-04-20 18:02:32 /
jak założę sprężyny obniżające (-40mm)do mojego TAUNUSA to muszę także amortyzatory kupić jakieś inne czy zostaje przy tych co mam
rafal81 / 2008-05-25 22:29:21 /
jak są zdrowe a ty nie jesteś rajdowcem polskich dróg to mogą zostać:)
nówki olejowe a ja nie jestem rajdowcem tylko jak samochód siedzi nisko to wygląda super :-)
rafal81 / 2008-05-25 22:37:10 /
A ja ostatnio wchodzę do garage z dziobakiem i widzę, że zrobił się obniżony!!??? Dziobak wybrał inną metodę, metoda na stare sparciałe opony:P
zapek??? !G.O.P! / 2008-05-25 22:39:22 /
jak nówki to pal maszyne i licz nasze cudowne polskie dziurska...:P
o jeszcze trochę czasu zleci dopiero zaczynam remont jak na razie kompletowanie części
rafal81 / 2008-05-25 22:43:57 /
i załóż płytę pod kołyską bo będzie big baga bum
.STICH. / 2008-05-25 22:45:13 /
już o tym myślałem
rafal81 / 2008-05-25 22:53:05 /
moj kumpel robił na xxxxx w częstochowie-tam sie tym zajmuja profesjonalnie-obnizaja , utwardzaja-co tylko wymyślisz
reklamę usunięto - dziękujemy za współpracę
johnny7 / 2009-11-25 14:07:28 /
jeździł ktoś na sprężynach firmy mts technik?? chce kupić jakieś ale nie chce żeby to była jakaś lipa bo nie o to chodzi
mateush (proko) 3M / 2010-05-07 20:48:20 /
Jeździłem ale w e39. Powiem tak, dobry towar za dobrą cenę. Lecz jeśli chcesz mieć na prawdę twardy przód zainwestuj w coś lepszego.
Grzesiek_Rudy / 2010-05-07 22:22:00 /
twardośc to wyreguluje amorkiem ale chcailbym zeby nie siadaly z tylu jak np zaleje do pelna
mateush (proko) 3M / 2010-05-07 22:42:18 /
Nie no aż tak źle nie było. Auto stało nisko, twardo i przy większym obciążeniu nie było większego ugięcia, ale jednak do firm z wyższych półek jeszcze trochę im brakuje...
Grzesiek_Rudy / 2010-05-07 22:52:33 /
twardości to ja osobiście nie regulowałbym amorkiem, bo to raczej nie twardość a siła odbicia/tłumienia. Do odpowiedniej twardości sprężyny warto dobrać odpowiedni amortyzator, bo przy zbyt miękkiej sprężynie to o ile się nie mylę dni amora będą policzone ;)
♠Zoggon♠ / 2010-05-08 01:28:59 /
Ja nie wiem jak można wpaść na pomysł obniżania Taunusa -- mój jest tak nisko zawieszony że ciągle o coś haczę ... ostatnio szurałem po 5 centymetrowym kraweżniku dziś przyhaczyłem w takiej bocznej uliczce przy zawracaniu ... Co zrobić żeby go podnieść ;-P
MikeB4 / 2010-05-08 17:14:11 /