logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » ABS w Grandzi !!!

ABS w Grandzi !!!

Witam serdecznie wszystkich miłośników Forda Granady
Już od dłuższego czasu odgrażałem się montażem ABS -u do Forda Taunus ale projekt umarł bo go sprzedałem. Po zakupie Grandzi 2.8i temat wrócił jak bumerang i już jest zrealizowany. Trochę problemów było ale wszystkie udało się pokonać. Można się zapytać po co ABS w Grandzi i jeżeli chodzi o mnie to powód jest przynajmniej jeden - hamowanie na śliskiej nawierzchni w zakręcie przy większej prędkości w szczególności z dwójką małych dzieci na pokładzie. Do tej pory stanowiło to nie mały wyczy przy bardzo dobrze działających hamulcach i momentalnym blokowaniu kół.
Jeżeli kogoś zainteresuje temat i chciałby na ten temat poromawiać a w szczególności o przeróbkach takich jak tarcze tył lub montaż zębników i czujników do abs-u to z chęcią podziele się moją wiedzą i zapraszam do kontaktu na meila mmysliwiec@gmail.com lub telefonicznego 608 45 80 14.
Ps Następny projekt to most ze szperą od scorpio - już na desce kreślarskiej, a potem kto wie może 2.8 z grandzi na kolektorze 2.8 i od scorpio na kompie od 2.9 efi.
Pozdrawiam

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 16:09:50 /


Skoro udało Ci się i proponujesz podzielenie się swoją wiedzą, to się nią po prostu podziel - przygotuj opis, zdjęcia i opublikujemy to na stronie. Pożytek dla tzw. ogółu będzie z tego większy niż prywatna korespondencja email'owa.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 16:37:55 /


jeśli wierzyć ogłoszeniom na Ebay to ABS był dostępny w Granadach. A most ze szeperą a la Scorpio jest na stronie już.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 17:34:26 /


Jeśli patrzysz na ebay.co.uk, to na pewno był - w końcu Angole produkowali Granadę Mk3 do 1994 r. i była mocno kompatybilna z niemieckim Scorpio, który bez ABS chyba nie występował :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 17:49:37 /


Gotowy przepis na tanią szpere masz Tu : http://www.capri.pl/car/2873/1959
Mam także w planie montaż ABS adoptowanego ze Scorpio i temat mnie interesuje mocno. Podzielam jednak opinię, że po to jest to forum aby informacje ciekawe i przyszłościowo przydatne publikować Tu a nie tylko na priv. Ładuje więc opis plus zdjęcia a dyskusja na pewno się nawiąże. Czekam z niecierpliwością.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 18:01:28 /


Ten egzemplarz

http://cgi.ebay.co.uk/1985-FORD-GRANADA-2-8-GHIA-X-Old-School-Low-Mileage_W0QQitemZ330203251574QQihZ014QQcategoryZ29755QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 18:44:13 /


tylko gdzie ta pompa od ABS-u ?? jakos na fotce jej nie widac w tej grani z UK

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 20:44:15 /


Kozi, jest pod zbiornikiem na petrygo;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 22:09:28 /


zgodnie z sugestiami - pierwsze zdjęcia poniżej

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:15:41 /


A teraz zdjęcia przeróbek - przód

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:18:22 /


i jeszcze tyłu

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:20:11 /


cd tyłu

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:21:15 /


Nooo ten tył wygląda imponująco. Tą tarczę toczyłeś??? Bo to jakby połączenie bębna z tarczą hamulcową, tak wygląda na pierwszy rzut oka. Grzebienie mocowane na wcisk na piasty? Więc od czego wziąłeś zestaw pompa, sterownik i czujniki? I ostatnie pytanie: działa to?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 22:29:19 /


A teraz parę słów do zdjęć i komentarzy.
Jest to układ ABS-u BOSCH 5.3 ,czterokanałowy wyciągnięty z Daewoo Nubira II. Tarcze tylne pochodzą z Daewwo Leganza które osobiście nawiercałem. Zaciski ham. tył to oczywiście scorpio. Zdecydowałem się na spawanie wsporników do zacisków tylnych bo miałem takie możliwości - wiem że są wersje wsporników przykręcane. Ogółem poszło 12m przewodów hamulcowych które dla ładniejszego efektu wizualnego umieściłem w koszulce termicznej (oczywiście tam gdzie je widać).
Jeżeli chodzi o moje dalsze plany - to na pewno most ale trochę inaczej niż to zostało zrobione (bez urazy) - ja chcę zrobić coś na zasadzie kratownicy i wtedy ukł. wydechowy zostaje bez zmian.

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:38:14 /


Zapek - działa to zaje.....e !!!!!! - inaczej bym sie nie chwali

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:41:25 /


Dostałem lekkiej cofki na znak Dełu ale to wyłącznie moja cofka, hehehe ale gratulacje, skoro działa to trzeba to zrobić. Ja wyjąłem wszystko ze Scorpio i jutro instaluję pompę ABS do ... gdzieś tam ją zamontuję. Nie rozumiem tylko dlaczego miałbym się ... urażać? Myślę, że to dobry patent a z kratownicą uważaj, to jest wredny wynalazek bo jak źle ocenisz kierunki obciążeń to kratownica choć solidna może się poskręcać i konstrukcja zmieni geometrię. Kratownica jest jak drewno, jej sens polega na tym, że nadajesz konstrukcji wybitne własności w pewnych płaszczyznach jednak kosztem wytrzymałości w innych (nagrodą tu jest waga). Na pewno wiesz o czym drąże. Ale popieram ideę. Nie ma sensu robić czegoś, co już zostało zrobione. Regulator bezwładnościowy rozumiem że zrobił wylot z projektu?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 23:07:25 /


A jak to by z robić w Taunusie podobnie da rade i ostatnio myslę żeby dac taką konsolkę jak w Granadzie :) ale nie wiem czy da rade;/;/

BenioTL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 23:21:11 /


Jaki regulator bezwładnościowy?

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-24 08:39:30 /


fajny pomysł, swego czasu chyba spora część ludzi o tym myślała.
Widzę, że zrezygnowałeś z wewnętrznych osłon tarcz. Da się tak jeździć? Bo ja też nie mam osłon z tyłu, ale jeszcze nie jeździłem dużo. Nie boisz się że jak zapcha sie błotem to ten czujnik na delikatnej blaszce urwie się?
No i jak wygląda sprawa z przodu, bo tam trudniej zrobić inną modyfikację niż założenie oryginalnych tarcz wentylowanych :)

Pablo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 08:42:25 /


Ale... ale po co ten ABS? Jeszcze żeby był odłączany to rozumiem... ale tak to już całkiem nie rozumiem:/ Przecież to tylko zbędnie waży.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-24 08:44:38 /


a i dopiero zauważyłem. Masz z tyłu stabilizator?

Pablo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 08:45:34 /


To jest fabryczny granadowy. Ale kiepski do zamocowania tam, gdzie go nie było, bo wymaga dwóch dziur w podłużnicach z nakrętką wspawaną wewnątrz. I jak na mój gust niewiele daje.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 08:53:43 /


W poliftingowych granadach sa gotowe mocowania do tylnego stabilizatora, nie trzeba nic spawac.

Mysza liil (EM) / 2008-01-24 09:05:54 /


Misiek, ale czy tylne czujniki to w oryginale patrza tak pod katem na zebatke? Czy spawanie bracketu do obudowy piasty jest calkiem bezpieczne? Czy zmieniales dzwigine do recznego? Bo zaciski od scorpio wymagaja wiekszej sily ciagniecia za linke dla uzyskania efektu jak w przypadku bebnow. Prawdopodobnie trzeba zmienic przekladnie w gajdze rekawa dla uzyskania prawidlowego dzialania. Zblokujesz kola na asfalcie przy kilkudziesieciu km/h w tym ukladzie?

Mysza liil (EM) / 2008-01-24 09:11:03 /


Ale trzeba spawać wahacze, bo w wersjach bez stab. nie posiadają one wąsów do których mocuje się ramiona stabilizatora

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 09:12:13 /


pod warunkeim ze masz wahacze z mocowaniami do staba:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 09:13:49 /


Regulator bezwładnościowy reguluje siłę hamowania tylnych kół. Właściwie nie jest TU potrzebny choć założyć się go da między pompę ham a pompę ABS i nie wiem, czy nie jest to dobry pomysł. Koła tylne pierwsze się blokują więc ten regulator sprawiłby, że ABS rzadziej musiałby interweniować.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 09:17:30 /


Mozna wyrzucic ten regulator i zastosowac zwezke przy wyjsciu na tyl gdyby ABS musial interweniowac za czesto.

Mysza liil (EM) / 2008-01-24 09:31:05 /


Nie trzeba nic spawać przy hamulcach tarczowych z tyłu.Wystarczy przykręcić bracket do piasty.Wtedy wchodzą tarcze ze scorupki (właściwie to cały komplet hamulców,wentylowanych lub zwykłych),jedynie linkę tzn, samą końcówkę trzeba przerobić na oczko i przewody hamulcowe sztywne na giętkie...

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 10:47:23 /


Tu jest opis o instalowaniu ABS do Cortiny (Taunusa):
http://buysellcortina.co.uk/forums/index.php?showtopic=66&st=465

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-24 10:51:52 /


A więc:
Mysza -1) nie jest to oryginalne ułożenie czujników ale działa bez zarzutów - inwencja twórcza, 2) jeżeli chodzi o spawanie bracketu to powiem że zostało zrobione z zachowaniem wszystkich kanonów spawania i narazie się z tym nic nie dzieje - kontroluję, 3 i 4) nie zmieniałem dzwigni ręcznego i jest mała lipa - na postoju trzyma jak głupi ale na suchym asfalcie nie zawrócisz na ręcznym

Pablo - 1) powiem tak - tarcze bez osłon z tyłu mam już 2 miesiące i się nic z nimi nie dzieje a robie miecięcznie ok 1000 km (całą przylgnie mają gładką ale są nawiercane), 2) z przodu są oryginalne tarcze - wentyle 2.8 i

Zapek - 1) w tym układzie korektor siły hamowania jest umieszczony w modulatorze ABS-u i dlatego się go pozbyłem. Po za tym - tył nie spowoduje zarzucenia bo go ABS popuści.

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-24 10:59:29 /


Nie mówię, że bez korektora będzie Ci blokowało koła ale może sprawić, że ABS będzie miał więcej okazji aby się popisać a to tłuczenie pompy podczas jej działania mnie akurat lekko drażni i działanie jej rezerwuję wyłącznie na sytuacje awaryjne. Wiem jak działają heble bez korektora. Zimą to DRAMAT. Wciskam pedał lekko a tyłkiem już wywija. Ale skoro System uwzględnia już korekcję to SUPER;)
Ten ręczny to jednak nie taka lipa skoro trzyma na postoju "jak głupi". Sama nazwa sugeruje przecież jego zastosowanie ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 11:26:30 /


hm podepnę się do Michała wątku. czy ktoś posiada dorobione brackety do tyłu? takie przykręcane? Tylko tego mi brakuje do pełni szczęścia pozostałe elementy już mam.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 12:42:59 /


Zapek - muszę powiedzieć że firma Bosch zna się na ABS-ach i ten jest o tyle fajny że jest ,,leniwy,, tzn nie jest nadwrażliwy i od razu nie zaczyna działać.

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-24 12:53:27 /


Masz rację, w sumie nie ma dziś znaczenia, czy coś wyjmiesz z nubiry, focusa czy mercedesa. I tak producentem jest bosch, magnetti marelli czy hella. Najważniejsze, że działa. W skorupie też nie ma żadnego dodatkowego ustrojstwa w obwodzie tylnego hamulca więc pewnie też tą funkcję załatwia system. O te spawane mocowania byłbym spokojny. Jeżeli znasz się na spawaniu dobrze przygotowałeś złącze masz sprzęt to śpij spokojnie;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 13:30:41 /


Byle nie za kierownicą ;)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 13:44:49 /


i na jezdni

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-24 14:56:06 /


Prześmiewcy...;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-27 15:42:16 /


Michał, przysiądź sobie i zrób to w formie strony ( http://www.capri.pl/page/1677 ; http://www.capri.pl/garage/ford-capri-brakes-upgrade ). Na forum zniknie w natłoku śmiecia, a tam możesz to na bieżąco aktualizować, wyrzucać idiotyzmy z komentarzy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-03 13:45:06 /