Witam!
Mam problem z niskimi obrotami, jest to silnik 2.3 V6, gaźnik Solex 35/35.
Otóż niskie obroty "falują" tzn. chodzi, chodzi potem obroty spadają, że prawie gaśnie i znowu wzrastają. Cykl się powtarza, a kiedy dodam gazu jest ok.
Jaka może być tego przyczyna?
bjbhvhvgvvgvgvvvgv / 2008-01-19 10:40:03 /
uszkodzona membrana w gazniku, zle ustwiony zaplon, zla przerwa na aparacie zaplonowym, stare swiece... generalnie najpierw sparwdz caly zaplon (aparat, swiece, kable) pozniej gaznik. U mnie problemem byl zle ustawiony zaplon i zuzyty przerywacz.
Galoos / 2008-01-19 10:56:40 /
Co prawda wątek dotyczył 2.0 V6, ale objawy podobne.
http://www.capri.pl/forum/74903#75217
Kornik / 2008-01-19 11:05:53 /
Jeżeli chodzi o gaźnik, to która membrana może być za to odpowiedzialna?
bjbhvhvgvvgvgvvvgv / 2008-01-19 11:48:10 /
Mistrzu drogi !
Uszczelnij porządnie podstawę gaźnika.
Założę się że ostatnio bawiłeś się gaźnikiem i po tym tak sie stało. Wymień uszczelki pod gaźnikiem i powinno być OK. Gdy gaźnik ciągnie lewe powietrze to tak sie dzieje. Też sie nad tym głowiłem przy okazji dziwacznych dolegliwości mojego silnika aż podczas długich debat telefonicznych Granadziarz zwrócił mi na to uwagę. Ale wcześniej zdejmij patelnię i przyjrzyj sie pracy gaźnika. A dokładnie czy podczas falowania obrotów z końcówek wtryskiwaczy pompki przyspieszacza cieknie paliwo. Jeśli cieknie to istotnie do wymiany będą membrany pompki przyspieszacza.
Aldaron / 2008-01-19 12:59:16 /
Do przyczyn dodam jeszcze zbyt małe luzy na zarworach. Równierz mogą powodować falowanie obrotów.
Trójkąt / 2008-01-19 13:12:24 /
Albo zatkana jedna z dysz wolnych obrotów - u mnie również za radą granadziarza pomogło przeczyszczenie tych dysz.
JoKo 3M_U / 2008-01-19 15:25:58 /
U mnie 2.8 ma gaziorku tez "falowało" od około 0 do 3000rpm.. ale u mnie przyczyną był brak wydechu. Jak założyłem to silnik się uspokoił;] Mi tez ktoś mówił ze problemem może byc membranka.. wiec sprawdz to;]
Gumbas / 2008-01-19 19:41:28 /
No i dodałbym do tego luzy na ośkach przepustnic i ewentualnie przewód od serwa do kolektora ssącego.
Zapłon jest elektroniczny, bez przerywacza (nie sprawdzałem jeszcze czy jest dobrze ustawiony zapłon, sprężynki przyspieszacza działają poprawnie), gaźnik jest po całkowitym wyczyszczeniu, łącznie z kanałami i dyszami, pod gaźnikiem są nowe uszczelki (oprócz uszczelek między głowicami a kolektorem ssącym), zauważyłem że kiedy obroty spadają do krytycznie niskich to wtedy z wtryskiwaczy pompki przyspieszającej wycieka kilka kropli benzyny co powoduje ten nagły wzrost obrotów. Dlaczego tak się dzieje? Tak ma być? Czy to jest właśnie wina membranki? Jeśli tak to której?
bjbhvhvgvvgvgvvvgv / 2008-01-20 00:59:10 /
Jeszcze jedno, w którym miejscu ma być podłączony przewód podciśnieniowy idący do przerywacza, a w którym przewód idący od filtra powietrza?
bjbhvhvgvvgvgvvvgv / 2008-01-20 01:03:51 /
Zle ustawiona mieszanka - wykrecic srube regulacyjna po tej stronie, ktora kuleje.
pmx (wiewior;) / 2008-01-20 02:31:18 /
Niestety gaźnik, który mam nie posiada śrub regulacyjnych wolnych obrotów, tych obok przepustnic. Jest to ostatnia wersja tego gaźnika.
bjbhvhvgvvgvgvvvgv / 2008-01-20 11:02:57 /
zatkana jedna dysza wolnych obrotów.
granadziarz_3M / 2008-01-20 15:32:39 /
ja jeszcze do tego wszystkiego dodałbym przelewanie gaźnika- sprawdz poziom paliwa w komorze pływakowej.Zacząłbym jednak od dysz wolnych obrotów miałem kilka razy przypadek, że po czyszczeniu gaźnika przytykało dysze.Jeżeli masz ostatnią wersję gaźnika to możesz mieć problem. Ja po długich walkach skapitulowałem i wymieniłem podstawę bez regulacji na "regulowaną" i problem zniknął.
Pozdrowienia
Yendrek / 2008-01-25 10:04:02 /