Mam felgi stalowe i oblesne opony.Z tylu sa mniesze ale szersze od przednich.Jakie opony powinienem zalozyc na felge 14" zeby ladnie wygladalo.Dzieki
Cezar2,3v6 / 2008-01-15 19:38:05 /
Chodzi mi o rozmiar.Na felge 14" jaka najwieksza opone wcisne
Cezar2,3v6 / 2008-01-15 20:30:59 /
A do jakiego auta ma być ta duuuuża opona na 14 felgę?
Ludwik 3M / 2008-01-15 20:44:40 /
http://moto.allegro.pl/item295975699_2szt_225_40_14_dunlop_sp_sport_2000_225_40r14.html
http://moto.allegro.pl/item296875263_205_70_14_95h_kumho_auto_power.html
z profilu wnosze ze chodzi o granie.
a wiec:
ksiazki mowia ze do 2.3 zalecane sa 185R14, a do 2.8 190/65R14TRX czyli 195/65(60)R14 sie powinny tez nadac.
szwagier w swojej 2.8i mial jesli dobrze pamietam 205/50R14.
wlasciwie kazda (w granicach rozsadku) o tej samej wysokosci(srednicy) sie nada, chyba ze chcesz miec lepsze przyspieszenie to wtedy mniejsza.
Leszek "QSi" / 2008-01-15 21:05:29 /
zapomnialem o linku
http://www.capri.pl/image/folders/granada/mk2-d-1981-09/19
Leszek "QSi" / 2008-01-15 21:13:29 /
W moim Garatniku była 205/70R14 na standardowej feldze 14` alu.
Pod względem obwodu i średnicy idealny odpowiednik pełnoprofilowej 185R14
Pzdr
Granada na 185 i 195 wyglada jak ciota. 205 to minimum. ja na wiosne chce na 15 założyc 225/60 a michu_ namawiam na 225 lub 235 na 16 cosworth.
185/70r14 lub 195/70r14 mowmy o bardziej dostepnych oponach na rynku a nie wynalazkach :)
Dokładnie mówiąc takie:
http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/general/model/5401/
ja mam 225/55/16 oryginałki forda i jakos nie widzę tammiejsca na 230;) no ale może już ktoś zainstalował takie?
Ludwik 3M / 2008-01-15 21:41:40 /
Przy okazyi prosba do Poznaniaków:))
Jakby ktos mógł podjechać do tej firmy:
AGROMAX Sp.j.
Sobkowiak, Szymański
60-451 Poznań,
ul. Dąbrowskiego 550
okazuje się, że to jest polskie przedstawicielstwo Generala, i może jakies fajne ceny bedą mieli :P:P
Pzdr
Cousie - że ktoś jest nowy, to nie znaczy od razu, że należy zeń robić idiotę :)
Pomijam że kwestia doboru opon do granatnika była na forum wałkowana ...naście razy - nie chce mi się szukać linków, nie moja brocha, ale naprawdę nietrudno znaleźć.
185R14 owszem tak, 190/65TRX owszem, ale nie 14 [swoją drogą nigdy opona taka nie istniała], tylko 390, a więc 'po ludzku' 190/65R15.4, bo ta felga jest większa od 15, a mniejsza od 16. 195/60R14 to idealny wymiar, ale do Cortiny/Taunusa - do Granady za mały o dobre 5cm na średnicy, a szwagier ze swoimi 205/50R14 to chyba pomylił sobie Granadę z Seicento, bo do Fiesty ten rozmiar też jest za niski. Nie masz gdzieś jeszcze w zanadrzu zięcia kolegi sąsiada, który miał Granadę diesla na 205/40R14 ?? :))
Teraz Cezar - dla aut tylnonapędowych zasada jest prosta. Opona z tyłu może być minimalnie niższa od przedniej [choć lepiej gdy jest równa lub ciut wyższa], ale NIGDY nie może być od przedniej węższa.
Dla Granady właściwe ze względu na wskazania licznika, prześwit pod miską, etc. są następujące rozmiary 14": 175/80, 185/80, 195/70 i 205/70 na wszystkich 4 kołach oraz dodatkowo 215/65, 225/65 i 235/60 na tylnych pod warunkiem posiadania odpowiednio szerokich felg.
Z opon 15" dla grani są odpowiednie 185/70, 195/70, 195/65, 205/65 i 205/60, a na tył dodatkowo 215/60, 225/60, 225/55 i 235/55. A dla 16" jest to odpowiednio 195/60, 205/60 i 205/55 na wszystkie oraz 215/55, 225/50 i 235/50 na tylne.
AMEN !
Szerokość felgi dla opony 175 ma być od 4.5 do 5.5 cala, dla 185 od 5 do 6 cali, dla 195 od 5.5 do 6.5, dla 215 od 6.5 do 7.5, dla 235 od 7.5 do 8.5, a dla 205 i 225 to już sobie sam wyliczysz z niniejszego zestawu.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-01-15 22:01:45 /
jakby co to ja mam rozmiar 225/50/15:) rozmiar opony zalezy od felgi od jej szerokoszci no i miejsca w nadkolu pozdrawiam:)
cichymk / 2008-01-15 22:14:29 /
jak zwykle Krk 4M powalil mnie na kolana.
juz bede grzeczny :)
Leszek "QSi" / 2008-01-16 00:35:24 /
205/70/14 tył oraz 195/70/14 przód na standardowych felgach powoduje brak negatywnych skutków prowadzenia pojazdu oraz prawidłowe doznania estetyczne. Wszystko inne niż oryginał i wyglądające ładnie prowadzi się źle lub gorzej.
Kozi proponuje jeszcze coś co nie wyglada ani sie nie prowadzi, czyli 185/70/14 ale za to jest tanie...
Mysza liil (EM) / 2008-01-16 20:55:43 /
ja smigam i nie nazekam nic mnie nie prowadza,jak ktos ma wywalone zawieszenie to bedzie pływał na koleinach,proste,aczkolwiek granada to nie scigant
Mysza, super tekst! :) "coś co nie wygląda ani sie nie prowadzi" :))))
Ale co do odstępstw od oryginału, to się trochę nie zgodzę, bo ja mam wszystkie 205-tki a jeździ mi się wspaniale. Teraz na zimówkach to się męczę, bo ani się nie można z kierownicą pomęczyć, ani trakcji nie ma, pływa mi to auto, kołysze się dziwnie...
Granada nie scigant? Zalezy czym pędzona ;) Kozi, zalóż do swojej 17-stki i zobaczymy czy ogarniesz kierownicę w koleinach.
Mysza liil (EM) / 2008-01-17 18:06:31 /
no na razie nie mam pod reka 17 :) zeby sobie załozyc i je zaraz sciagnac :)ale zyje w przekonaniu ze coraz wiecej bedzie lepszych drog nawet pod 19 :) w tamtym roku smigałem na 195/70r14 z tyłu a z przodu na 185/70r14 i jakos nie pływał,ale wiem tez ze zakładajac mniejsze opony wpierdziala wiecej benzyny/gazu
hm ja mam "tylko" 4x 225/50/16 i jak są koleiny to trzeba mocno uważać...
Ludwik 3M / 2008-01-17 20:40:19 /
co do sciganta Twojego z tym potworem pod maska to wyjatek;)
kozi, te 185/70/14 to na koleiny sa akurat idealne, ale niestety nie na krawezniki, nie na dziury w drodze ani na zakrety.
Mysza liil (EM) / 2008-01-18 11:19:48 /
no moze niektore 185/70r14 sa słabe na bokach i na krawezniku nie wytrzyma ale jakos moje przezywaja dziury i krawezniki a felgi sa proste :)
na polskie drogi polecam 195/65/15 przood (dobrze sobie w koleinkach miejsce znajdooje) a na tyl jak najbardziej 295/50/15 (zawsze idzie ponad koleina):) no i oczywista zawiecha co najmniej trzymajaca sie koopy...
leetvoos / 2008-01-20 11:22:01 /
Dodam pytanie:
Czy 215/60/15 na feldze 7x15 ET37 do granady będzie ok?
m.kozlowski / 2008-02-28 19:40:11 /
Tzn, wiem, że profil ciut za niski w stosunku do fabrycznego 185HR14, ale pytam bardziej o to, czy nigdzie nie będzie obcierać.
m.kozlowski / 2008-02-28 19:41:22 /
z pomoca przychodzi Krk4m i wyszukiwarka, pozatym pare dni temu pytalem o to samo
http://www.capri.pl/forum/31164#69050
Leszek "QSi" / 2008-02-28 20:33:04 /
Hej , przymierzam sie do zakupu opon nowych i które z poniższych uważacie że były by najlepsze, cena w sumie podobna i nie gra roli.
Falken
opony letnie ZE-502
205/60 R13 87H
Toyo
opony letnie ROADPRO R 610
205/60 R13 86H
Nankang
opony letnie XR611
205/60 R13 86H BSW, CN
Kohito_PS / 2008-04-18 12:47:46 /
acha , opony mają być do jazdy codziennej czyli dobrze żeby na mokrym też sie jakoś trzymały :)
Kohito_PS / 2008-04-18 12:51:50 /
Kohas, a jka cena jeżeli to nie tajemnica, bo też się przymierzam do zakupu 205 jakichś :)
Zawada1 / 2008-04-18 13:20:04 /
http://www.ceneo.pl/;004c541;017P1-3297P2-3335P3-3343P5-3374P6-3378.htm
Mysza liil (EM) / 2008-04-18 13:29:33 /
ja chce kupować na oponytanio.pl , maja tanio i napisali mi dzisiaj że z tych co wyżej napisałem to mają wszystkie dostępne od zaraz.
Kohito_PS / 2008-04-18 13:45:21 /
ja mam zdaje sie takie wlasnie toyo. sa calkiem ok do normalnej jazdy.
jesli chodzi o jazde na mokrym troche nieprzewidywalne ale tez sprawa jest ze sam sie na mokrym nie czuje najlepiej. na mokrym torze denerwuje odjezdzajacy przod w ostrych zakretach, na drodze przy awaryjnym hamowaniu na mokrym tez trzeba umiec panowac nad wozem.
na suchym rewelacja.
innych nie znam :)
Mac13k / 2008-04-18 14:37:22 /
ja na oponytanio w zeszlym roku kupilem maxxisy 205/60/13 i trzymaja sie naprawde niezle na suchym i mokrym a cena to byla 220 za szt.
ja zawsze używam Toyo i jestem bardzo zadowolony, na mokrym super trzymają przynajmniej Proxesy, Roadpro nie testowałem.
.STICH. / 2008-04-18 16:29:10 /
Też jestem za toyo. Miałem raz i trzymały super!
bobik liil / 2008-04-18 17:29:45 /
strasznie drogie te opony :O
zamawialem znajomemu niedawno z neta nowe oponki (za namowa innego kolegi) Toyo 195/50/15 i byly po 161.5zł/ sztuka z przesyłka produkcja wrzesien 2007
z tych trzech tez bym zdecydowanie Toyo wybral :) na suchym trakcja swietna ciezko zamielic gumami za to na mokrym... lekko mówiac dramat ale to moze z racji ze samochodzik ma FWD, 850Kg masy i 110koni ;)
Main(misiek) / 2008-04-18 17:37:33 /
GT miał Proxesy na PC, nie licząc flaka sprawdzały sie chyba nieźle :), zresztą 1600 tez jeździ na Proxesach z bardzo dobrym skutkiem / SO 2007, nie wiem czy są gdzieś wyniki z wyścigów /
.STICH. / 2008-04-18 18:07:59 /
o znalazlem,
SLALOM
I Miejsce nr 75 (Ford Capri 2.0)
II Miejsce nr 9 (Ford taunus 1.6)<------------------------------------------------
III Miejsce nr 38 (Ford Capri 2.8)
i na czas
NR CZAS
7 20.5 Sierra Michoo
39 21.75
75 21.75 Capri 2.0
9 22.2 Taunus 1.6<--------------------------------------------------------------
38 22.27 Capri 2.8
24 22.54 Capri 2.9
28 23.0 Capri 2.8
26 23.23 Capri 2.6
27 23.34 Capri 2.0
1 23.35 Capri 2.0
16 23.45 Granada 2.8
72 23.53 Sierra 2.0
76 23.59 Granada 2.3
5 23.6 Granada 2.0
20 23.6 Capri 2.0
71 24.34 Capri 2.3
67 24.52 Capri 2.0
66 24.53 Escort 1.3
13 24.77 Taunus 1.6
34 24.95 Escort 1.3
70 25.1 Sierra 2.0
35 25.5
6 25.7 Granada 2.0
43 25.7 Granada 2.8
77 25.89 Granada 2.8
23 26.52 Capri 3.0
64 26.73 Taunus 2.0
102 26.75 Capri 2.0
3 27.69 Granada 2.8
73 28.4 Escort 1.1
12 28.67 Granada 2.9
8 29.0 Granada 2.8
40 29.1 Taunus 1.6
78 34.01 Capri 2.0
liil 55.47 Granada karawan
/ dwie pierwsze to sierry /
.STICH. / 2008-04-18 18:14:21 /
Pmietam przejazdzke, zegarek konkretnie trzymał się toru!
Mysza liil (EM) / 2008-04-18 18:34:43 /
piec to jednak nie wszystko :)
.STICH. / 2008-04-18 18:39:08 /
Kohaś jak masz możliwość przytargania z uk to polecam kumho powermax 769 ja niestety zabiłem parkę, a w pl/de dostać nie idzie :(
teraz ujeżdżam falkeny 502 i pomimo ze wyglądają super, to trzymają przeciętnie bym powiedział :/
no niestety zależy mi na czasie , bo obecne opony ciężko nazwać oponami, tylne łyse a na przednich już wychodzi miejscami szmata z pod gumy :/
Kohito_PS / 2008-04-18 19:32:10 /
zdecyduje sie chyba na toyo, jak już założę i pojeżdżę to pewnie zdam relacje czy to był dobry wybór :)
Kohito_PS / 2008-04-18 19:32:56 /
każda nowa lepsza niż używka :)
r610 mial karol i nie narzekał
Ja zamówiłem sobie Toyo Proxes CF-1. Tyle że ja toczę sie na 14-tkach kołach
Na razie dwie sztuki do testów. Jak je przetestuje to sie pochwale swoją opinia.
Aldaron / 2008-04-18 20:00:11 /
A ja dopiero teraz pomyslałem czy czasem nie lepiej będzie założyć na na tył 205 a na przód 185 ? jak to jest w rzeczywistosci. wiadomo że w koleinach łatwiej jechać , a jak w zakrętach ? Lepiej sie auto prowadzi ?
Myśle żeby na przód dać jedne z takich:
Toyo PROXES CF 1
185/60 R13 80H z listwą ochraniającą felgę
Kumho KH15
185/60 R13 80H
Yokohama A539
185/60 R13 80H asymmetric
A i czy te 185 nie bedą za małe na felge 7 cali szeroką ?
może głupie pytanie ale pierwszy raz w życiu kupuje nowe opony hehe
Kohito_PS / 2008-04-19 12:09:40 /
185/60 R13 wejdą na 7 calówke, ale są nieco mniejsze na obwodzie i przód będzie niżej stał ............. średnica takiego koła to około 55 cm zamiast 58 cm przy 205/60 ....
no i łatwiej uszkodzić felge przy dobiciu w krawężnik
MikeB4 / 2008-04-19 12:22:59 /
185/70 musi być, a jazda jest o niebo lepsza. pomyśl o tym ile jest kolein, a ile zakrętów... wybrałbym węższe na przód, mimo szerokiej felgi komfort jazdy jest nieporownywalnie większy na takich oponach.
Mysza liil (EM) / 2008-04-19 12:29:42 /
TOYO PROXES CF1 moge smialo polecic. Jezdzil na tym swego czasu jeden z naszych dupowozow i bylem zadowolony. Pod wplywem tamtych doswiadczen zakupilem sobie teraz 4 sztuki takowych w rozmiarze 195/60 R14 i zaplacilem 165zl/szt. Juz niedlugo beda testowane na tylno napedowym Fordzie;) http://www.capri.pl/image/car/3006/95459
A co sadzicie o 185/80 na 14stkach oczywiscie, do Grandzi kombiaka? Sa wyzsze, jakie przeklamania na liczniku, ktos wie?:) Probowalem cos znalezc na forum, ale jakos nie wyszlo, moge kupic 2 nowe Fuldy za 150 + 2 jakies uzywki.
I od razu dodaje, ze chodzi mi o ekonomie + komfort, jesli to da sie jakos polaczyc, do tego czasami wjezdzam autem na rozne dziwne drogi, wiec nie chce niziutkich oponek. Pozdr:)
Herbiss2 / 2008-04-20 10:10:57 /
185/80 to jest właśnie fabryczny rozmiar na granadę :) komfort o niebo lepszy niż na 185/70 r14 choć występuje mały efekt pływania przy gwałtowniejszych manewrach :)
Jeździ się może fajnie na takim rozmiarze, ale granada na takich rowerówkach wygląda nieco jakby to powiedzieć hmmm... pedalsko?????
pedalsko-oryginalnie chciałeś powiedzieć dlatego konfiguracja 185/70 na przód i 195-205/70 na tył jest oki,no aczkolwiek na 185/80 z tyłu z 2.0 pod maska trochę lepiej kreci bączki :)
Niestety, im mniej pedalsko wygląda, tym bardziej pedalsko jedzie :/
Mysza liil (EM) / 2008-04-20 11:27:19 /
Moją pierwszą granadę ujeżdżałem na zestawie 195/70/14 przód oraz 205/70/14 tył na oryginalnych stalowych felgach. Wyglądało w miarę dobrze i jeszcze nie przeszkadzało w prowadzeniu.
Mysza liil (EM) / 2008-04-20 11:30:18 /
dokładnie Mysza przy szerokich gumach to choroby morskiej mozna dostac nie mówiąc o utrzymaniu auta na koleinach
morda / 2008-04-20 11:31:57 /
ja wręcz jeździłem na oponach 175x90x14 / W 108 / i było to bardzo wygodne podobnego rozmiaru będę szukał do "Braziliana"
.STICH. / 2008-04-20 11:40:23 /
STICH - chyba coś nie tak... Nie było 175/90R14.
W108 wychodził na 185/82R14 albo 205/70R14.
175/82R14 i 195/70R14 (jak Granada MkI) to miały 'maluchy' W114/115.
A ostatnie na profilu '90' były W111/112, ale tam były 13"
Pozdreaux.
KRK 4m / 2008-04-20 12:21:13 /
Dobra, dzięki Kozi, ja myślałem, że 70tki są oryginalne do Grandosa:) Także pier... pedalski wygląd, zakładam komplet 80, a to jest diesel, także gwałtowniejszych jakiś manewrów ustawa nie przewiduje:)
Herbiss2 / 2008-04-20 14:02:51 /
185/80/14 to rewelacyjny zestaw go granady, na ktorym auto prowadzi sie bardzo dobrze i o wiele lepiej niz 195/70 przod i 205/70 tył. nie mówiąc już 215 i 235/60/15. psuje to dosc mocno cala przyjemnosc z jazdy granadą. co do pedalskiego wyglądu to rzecz gustu.
borys / 2008-04-20 22:30:01 /
powiedział ten co ma rowerówki w granadzie:):):):)
Wejdzie to na felgę o szerokości 7 cali????
http://moto.allegro.pl/item364209467_255_45_15_yokohama_av1_45i_mad_max_edition.html
chcesz taka pociętą padlinę zakładać do auta ?
.STICH. / 2008-05-22 21:24:13 /
odradzam, nie rób z siebie dziada :)
Śmietan / 2008-05-22 21:38:08 /
STICH nie zauważyłem tego rozcięcia, nie założę czegoś takiego.
Śmietan - dziada??? Bo szerokie czy przecięte???? Szeroki laczek to podstawa w granadzie, na wąskich kapciach kojarzy mi sie z wystraszonym psem co ogon chowa pod siebie.
opony śmieci z tej aukcji nie dość że stare 93 rok to pocięte :)
kozi, ja nie mogę mieć nowych opon w aucie bo moja granada cierpi na powtarzającą się awarię. Robie rocznie około 18 tysięcy km i zużywam 2 komplety opon. Więc kupno nowych trochę by wyszło. Najbardziej zdzieram na YT party. Mocno napompowane, w granadzie wypycha przód i przednie zawsze na śmietnik (brzegi zjechane czasem do drutów). Jak sobie poradzić z taka awarią???
no to nie wiem jak jeździsz ja na 185 zimówkach 2 lata smigałem z przodu nawet wściekając sie na torze ,jak przód wypycha? nie kumam
skoro tnie ci krawedzie opon "do drutow" znazczy to ze masz zle ustawiona zbieznosc. mozesz miec tez padniete galki zwrotnicy i zawieszenie sie kraczy wtedy na wysokim cisnieniu w oponach bedzie ci zdzieralo srodek opon. "zglebienie" moze dawac podobny skutek.
tak samo sie ma sprawa z tylnim zawieszeniem gdzie tez sie ustawia zbieznosc. a "zglebienie" skutkuje kraczeniem sie zawieszenia.
Leszek "QSi" / 2008-05-22 22:21:18 /
Chodzi mi o to ze granada ma tendencje na zakrętach do wypychania przodu na zewnątrz. Jak jest odpowiedni szeroko to ja daje wtedy gaz do dechy i na skręconych kołach pcham auto do przodu. Po kilkunastu takich akcjach niestety opony dostają strasznie. Zdarza mi się też (na SO na przykład) przy 120-140 bardzo mocno ciąć zakręty. Generalnie raczej nie jeżdżę na zlotach i wyścigach spokojnie - efekty tego są 2 :
totalnie łyse laczki i zawsze najlepsze wyniki wśród granad i często podium wśród fordów.
tutaj przykłady jazdy
http://pl.youtube.com/watch?v=9ljjNVQaAmM
http://pl.youtube.com/watch?v=eJ70WlPZpTw&feature=related 1:35
a chodzi Ci że jest podsterowna no niestety tak jest na śliskim jest czasami wredna :) moze ze zbieżnościa jest coś nie tak jak je wpiernicza na bokach,ale tnie je po całości czy same barki opon ? może za szerokie opony na zbyt wąskie felgi ?
Zbieżność raczej ok. Opony zdzierane są zawsze na zewnątrz tylko jak sie ścigam albo na zlotach.
Przyjedziecie kiedyś to wam pokaże o co mi chodzi. Opona ugina sie na zakręcie, przód wypycha na zewnątrz i zdziera wtedy mocno bieżnik na brzegu zewnętrznej strony, czasem całe klocki nawet odpadywują.
A jak jedziesz na wprost, to jak się zachowuje auto??
jak przejeżdża przez koleiny? Czy idzie prosto, czy "pływa", "myszkuje"?
Pzdr
Jak jadę na wprost to jak po szynach:)
nie jezdzij bokami to przestanie ci zdzierac opony. sprawdz tez cisnienie powietrza.
Leszek "QSi" / 2008-05-23 08:16:41 /
Leszek wreszcie zajarzył o co chodziło Dredowi :P
Młody_wFe / 2008-05-23 12:59:27 /
no bo ja taki ciezko kapujacy jestem jak ktos dziwi sie ze mu zdziera gumy jak normalnie jezdzi. widac normalnosc jazdy moze byc roznie zdefiniowana.
Leszek "QSi" / 2008-05-23 13:27:52 /
dokladnie jak popada to kazdy bokiem lata a puzniej szuka przyczyny;P
cichymk / 2008-05-23 18:27:43 /
Jak ostro polatać granadą, to nie tyle się ścinają te zewnętrzne części opon, co zostają powyrywane. Po jednym SO tak miałem ;) Wystarczy parę rękawów przy 100 km/h i już po oponach :/
Mysza liil (EM) / 2008-05-23 22:58:50 /
Chyba,ze jeździsz jak moja połowica:):):) P
Wtedy idą po całości.....
Może ja nie jeżdżę aż tak ekstremalnie... :)
Ale mogę polecić opony Michelin Pilot Primacy. Kupiłem (nówki) 215/65/15 na tył i 205/65/15 na przód. Jak popada, to się nawet poślizgać nie mogę :( Ale były kupione ze względu, że granadą bardzo często jeździ żonka z dzieciakami, a też lekkiej nogi nie ma (mimo, że nie przesadza).
m.kozlowski / 2008-05-26 08:05:45 /
a może by takie ładne felgi 20'' na granade założyć ?
Marcin... Michelin, ten model i że niby na mokrym dobrze trzymają??!! Ciekawe... Bo ja znam raczej znacząco odwrotne opinie. Zresztą co kto jakiekolwiek Michelin ze znajomych miał, to zawsze opinia była ta sama - na mokrym śliiiiiskie.
no jak się używane stare syfy zakłada to są śliskie.
Ja tam podtrzymuję swoją subiektywną opinię, że są bardzo dobre.
m.kozlowski / 2009-04-20 20:18:35 /
Michelin Pilot Primacy miał mój Ojciec na S4 w rozmiarze 225/45 R17 - bardzo fajna miękka, komfortowa oponka i jakoś nie zauważyłem, żeby była specjalnie śliska na mokrym.
Wroniasty / 2009-04-20 20:23:39 /
i ja się z tobą zgodzę ponieważ kupiłeś je nówki sztuki i je sobie chwalisz,a takie opinie ze są śliskie biorą się od ludzi którzy nigdy nowego michelina nie kupili,tylko używanego ,przyłysawego i leciwego syfa z napisem michelin
A Michelin się wziął stąd, że jak rodzice dawno temu (z 10 lat temu już) kupili nowy samochód, to właśnie na michelinach (energy?). I mimo, że wąskie, to dawały radę i na suchym i na mokrym i na śniegu... Przez 8 lat. Dlatego sobie kupiłem też micheliny (półkę wyższe od tamtych co prawda) i nie żałuję. Jak rodzice musieli kupić nowe opony, to też poszły micheliny. Może i droższe od iluś tam innych, ale moim zdaniem warto.
Podkreślam - MOIM zdaniem.
m.kozlowski / 2009-04-20 20:31:22 /
To ja też swoje 5 groszy wcisnę. Jeździłem kiedyś na Michelinach. Dobre opony, ale bez szału. Później były Yokohamy i świat opon się drastycznie zmienił. Okazało się, że Micheliny blado wypadają przy Yokohamach. Później Toyo. I tak zostało. Yokohama i Toyo. :-) Micheliny są przereklamowane.
Kwestia konkretnego bieżnika, a przede wszystkim myślę priorytetów danego kierowcy - dla mnie np. opona musi kleić dobrze w każdych warunkach i być bardzo przewidywalna, reszta jest dla mnie znacznie mniej istotna. Jednak dla niektórych w oponach najbardziej liczy się komfort, cichobieżność itd. Np. ja nie jeździłem nigdy na lepszej oponie niż Potenza RE720, a mój znajomy stwierdził, że nie jeździł w życiu na gorszej oponie niż... Potenza RE720;p
Wroniasty / 2009-04-20 21:19:39 /
mam Continentale sportcontakt 2 ,na suchym rewelka ,na mokrym kiszka
mario75 / 2009-04-20 22:17:56 /
Ale ja nigdzie nie napisałem, że mówię o używanych Michelin...
Wszyscy Ci użytkownicy mieli właśnie nowe opony i w jakiś automagiczny sposób, pomimo zdecydowanie innych stylów jazdy, wszyscy byli zgodni, że na mokrym, to daleko do rewelacji :/
Zresztą wujek miał Astrę na Michelin i między innymi dzięki "świetnej" przyczepności opon Michelin na mokrym zaliczył śliczny wjazd w pół bagażnika poprzedzającej go Hondy...
Co do Toyo. Kolega zakupił jakies 17 tys. km temu Toyo Proxes CF-1 (w sumie trochę za moją namową) i sobie bardzo bardzo chwali.
Proxes CF-1 strasznie się kładzie (moja Matula ma takie na swoim A6), zresztą bardzo podobnie jak T1-R. Jak ktoś lubi opony które pozwalają na precyzyjne prowadzenie to nie będzie zadowolony z nich. Poza tym opona świetna i całkiem przystępna cenowo
Wroniasty / 2009-04-21 02:27:25 /
Witam. Zastanawia mnie jakiej szerokości i o jakim profilu opony założyć w Granadzie aby nigdzie nic nie obcierało, na felgi 16-tki:
Przód: 8 cali, ET 24
Tył: 9 cali, ET 14
Siakies sugestie?
Arek 3M / 2009-12-15 16:53:44 /
przod ET 23 mam, 215 55 16 to chyba max. ale jeszcze daja rade - tylk jak dobrze na rondo bokiem wchodzi to potrafila przytrzec o rancik ale to sporadycznie. Sprezyny mialem seryjne nowe - choc nie znaczy ze super twarde. Polecam:)
Mialem podobny zestaw u siebie i zapodalem z przodu 205/55 a z tylu 225/50 i dawalo rade, przy profilu o 5% wiekszym zdarzalo sie ocierac o ranty.
Hektor / 2009-12-15 19:57:38 /
ocieraja czy nie, swiezy DOT wazniejszy ;)
Mysza liil (EM) / 2009-12-15 20:22:18 /
Podpinam się tutaj.
Chcę zanabyć nowe opony. Rozglądam się za czymś od jakiegoś czasu i zbieram opinie. Rozmiar upatrzony - przód 185/70, tył 205/60. Na 13". W moim zakresie cenowym jest kilka modeli:
- Nankang XR611
- Federal SS595 lub 731 lub 657
- Maxxis MA V1 lub MA 701
- Falken ZE912
- GT Radial 728
- Hankook K715
- General Altimax RT
- Toyo 350
- Firestone F590 FS.
Zbieram opinię od tych, którzy jeżdżą na DOKŁADNIE TAKICH ROZMIARACH jak podałem. Możecie coś o nich napisać z własnych doświadczeń? Bo ja jeździłem do tej pory na Pirelli, Fuldach, Kleberach, poczciwej Dębicy i Michelinach. Interesuje mnie przede wszystkim:
- OPORY TOCZENIA - czytaj CZY HAŁASUJĄ
- ŚCIERALNOŚĆ (jak ktoś przejechał na jakichś 1000km to może niech nie pisze)
- PRZYCZEPNOŚĆ NA SUCHYM (i w lecie. Na zimę mam zimówki)
- NAJWIĘKSZE WASZYM ZDANIEM WADY (nie chodzi o cenę).
Z góry dzięki za każde sensowne info.
Hej, nikt się nie dopisze? :(
bierz firestony
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2010-07-19 22:26:56 /
jeżdżę/jeździłem na nankangach xr611 205/60r13 z przodu i byłem zadowolony
głośność - hmm na capri je miałem więc się nie wypowiem, cichsze od samochodu
ścieralność - jak każde nowe u mnie ścierają się od zewnątrz http://www.capri.pl/image/page/3336/144591 - przy normalnej jeździe będzie ok
przyczepność - ok
wady - w sumie nie zauważyłem jak na drogowa oponę jest ok
Bez urazy ale czy ty sie wybierasz w kosmos tym capri? Bierz jak najnowsze rocznikowo i tyle albo kup nawet tanie opoki ale nowe na pewno bedą lepsze od 10 letnich pirelek....
Ja mam w swoim capri maxisy mav1 i moge powiedzieć że są ok mają ochronny rant na felgę dzieki czemu wyglądają na szersze jak normalne 205'tki:).
Kilgore / 2010-07-19 22:43:14 /
Kilgore, nie wybieram się na księżyc, ale trasa jaka mnie czeka ma kilka tys. km a pytam o te rzeczy bo są widocznie dla mnie istotne. Wiadomo, że nie wymagam cudów ale jeśli chodzi o hałas to miałem kiedyś Micheliny i były tak głośne, że po przejechaniu 100km wysiadałem z auta jak z betoniarki. Pierwszy raz kupuję nowe opony i mam nadzieję mieć je przez dłuuuugi czas, więc szkoda byłoby wtopić i być niezadowolonym. A nic mnie nie kosztuje zapytać innych użytkowników o opinie. Co do opinii w testach tych opon to przez marketing szeptany naprawdę nie wiem czy w nie wierzyć czy nie. Wśród nas to wiem/widziałem kto jeździ na jakich gumach i jeśli wiem, że ściga się też czasem na YTP a po czterech latach nadal ma opony i je chwali to jest ok. Więc póki co zbieram opinie.
Na toykach latam garbusem, co prawda nie ten rozmiar i oczywiście moc inna, ale guma ta sama =]
Dają radę, jak na tak słaby samochód. chociaż z drugiej strony, pomimo że pzyspieszeń atomowych nie generuję, to już opóźnienia potrafię. Auto jest mocno podsterowne, więc wychodzi z zakrętu przy byle okazji, więc trzymania na boki nie ocenię.
Jak doprze przypiłuję sprzęgłem, to zdarza mi się pisnąć, co może sugerować słabe trzymanie opony, choć fura nie jest ciężka, więc może to to.
Świetnie trzymały w zimę. Jakoś się tak złożyło, że nie zmieniłem obuwia na jesieni i co ciekawe - garbus pomimo podsterowności zachowywał się grzeczniej niż Ford Clio na zimówkach.
Na mokrym też dają radę. Szczególnie widać to w początkowej fazie deszczu, kiedy wystepuje najmniejszy wspólczynnik przyczepności.
Cześć to ja mam pytanie co do opon.
Kupiłem Felgi 14" Te dokładnie :
http://www.capri.pl/image/car/5006/160447
I teraz chce kupić opony. Raczej nowe bo Auta już nie zmienie.
Chce jeździć wygodnie i żeby Granada nie wyglądała jak taczka.
Jaki rozmiar opon kupić? Chce cztery takie same.
Prorok / 2011-04-11 09:40:54 /
205/70R14
Było wyżej, ale powtórzę :)
"...Dla Granady właściwe ze względu na wskazania licznika, prześwit pod miską, etc. są następujące rozmiary 14": 175/80, 185/80, 195/70 i 205/70 na wszystkich 4 kołach oraz dodatkowo 215/65, 225/65 i 235/60 na tylnych pod warunkiem posiadania odpowiednio szerokich felg i mocnego silnika (od 140PS w górę). AMEN !
Szerokość felgi dla opony 175 ma być od 4.5 do 5.5 cala, dla 185 od 5 do 6 cali, dla 195 od 5.5 do 6.5, dla 215 od 6.5 do 7.5, dla 235 od 7.5 do 8.5, a dla 205 i 225 to już sobie sam wyliczysz z niniejszego zestawu.
Pozdreaux..."
KRK 4m / 2008-01-15 22:01:45 /
KRK 4m / 2011-04-11 09:56:50 /
a co myslicie o 205/50/R16 na przod do granady? mam takowe na zmiane i zastanawiam sie czy warto je zalozyc czy moze szukac innych czyli np 195.
_michu_ / 2012-03-05 15:55:14 /
Będą ok, choć ja wolę 15" w granadzie, żeby jeszcze komfortowo było.
m.kozlowski / 2012-03-05 16:28:40 /
_michu_ myślę że będą o jakieś 25mm za niskie - miska olejowa Twej Grani będzie łapczywie obmacywana przez leżących polucjantów. Dla profilu 205/50 właściwe byłyby felgi 17", a dla 16" co najmniej 205/55.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2012-03-05 17:26:46 /
hmm, bo to sa wlasnie opony z mercedesa e-klasy na 17" felgach. nic to, dzieki za informacje. zobaczymy co da sie zrobic. :)
_michu_ / 2012-03-05 22:50:08 /
Ja chce zobaczyc opony 205/50 R16 założone na 17 calowe felgi :-))) hmmmm troche to trudne zadanie musiało byc ...
MikeB4 / 2012-03-05 23:24:52 /
;) nie da sie ukryc, ze bedzie ciezko. moj blad. felgi sa oczywiscie 16". :)
_michu_ / 2012-03-06 15:28:33 /
Czy ktoś jeździ może na oponach Vredestein Sport Classic i może coś więcej powiedzieć, zastanawiam się nad zakupem, choć do tanich nie należą, szczególnie 205/70R14, o których myślałem na tył i 195/70R14 na przód do mojej granady.
http://www.vredestein.com/bil-dack/classic/sprint-classic/info/
Co myślicie, coś wiecie?
Może macie jakieś lepsze propozycje?
Dobre, mięciutkie, ładnie trzymają i nie szumią.
Ale szybko się ścierają i stanowczo za drogie.
Nie wiem jak z wymiarem 205/70, ale na Morgana kupowałem 3 lata temu 195/70 i był ogromny wybór w cenie o 50% niższej od tych holenderskich "klasyków".
Pozdreaux.
KRK 4m / 2013-08-26 11:01:25 /
Jedno ci powiem z perspektywy czasu - nie kupuj do granady innych opon na tył niż na przód.
m.kozlowski / 2013-08-26 11:34:05 /
Pozwólcie, że odświeżę 6cio letniego kotleta..
Mianowicie kupiłem felgi 14",6j, ET 0
Samochód Taunus tc1, w zawieszeniu nic nie motane..
Podejdą do tych felg opony 205/70/14?
Nie pytam o prowadzenie, tylko o to, czy nie będą tarły o błotniki, itp
konrad_e / 2019-01-21 21:40:13 /
Do Taunusa 14" przy szerokości 205 to profil 60 a nie 70. Z tyłu przy ET0 nie ma żadnego problemu, ale z przodu łapią błotniki (zwłaszcza w kombinacji skręt z hamowaniem) - to jest tak jak dystans 40mm pod seryjną felgą.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2019-01-21 22:29:38 /
Dzieki za info, bo juz prawie zamówiłem;) Czyli przy profilu 60 bedzie ok z przodu takze?
konrad_e / 2019-01-21 22:52:46 /
Nie próbowałem - jeździłem chwilę takim TC3, ale gumy były 195/60R14 i felga miała ET23. Wtedy nic nie ocierało, chociaż było o 35mm bardziej na zewnątrz niż z fabryki. Tu zewnętrzna ściana opony przesunie się o dodatkowe 28mm na zewnątrz... Może ktoś próbował - niech się odezwie :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2019-01-21 23:12:30 /
Chyba kupie na razie dwie i beda na tył, sprawdze je z przodu i bedzie wiadomo:)
konrad_e / 2019-01-21 23:17:34 /
nie wiem czy to jest powód do zakładania nowego wątku...
Jeżeli 14 jak mniemam do granady to idź w standard 185/70 r14
wąski77 / 2019-02-01 11:50:31 /
wąski dałeś się nabrać na osobliwość wyświetlania watków przy interwencji moderatorskiej :)
Konar / 2019-02-01 12:07:56 /
Ale granada wcale nie miała takiego rozmiaru opon, są do niej za niskie.
Mysza liil (EM) / 2019-02-01 18:52:31 /
Zgodnie z fabryczną instrukcją:
mtango / 2019-02-02 16:00:24 /
tabelka:
mtango / 2019-02-02 16:05:17 /
na pełnym profilu ładnie wygląda :) Ciekawe ze tylko 1.7Bara pompuje ktoś tyle ? :D
Kilgore / 2019-02-02 21:45:29 /
Składam sobie komplet kół do capri 3 na atsie 7x13 na track day'e czy na wyczekiwane PC, na tył kupiłem yoko advan 205/60 ale mam problem co wybrać na przód. Myślałem nad nankangiem ns-2 195/60 ale znajomy je miał i ponoć są dość plastikowe i kiepsko z przyczepnością i w tym rozmiarze nic więcej nie ma. W rozmiarze 185/60 jest yokohama a539, którą kiedyś miałem w przednionapędówce i dawała radę na czystym z brudnym asfalcie jest jeszcze nankang ns-2r ale z tą oponą nie miałem styczności. Pewnie dobrym wyborem była by yoto r888 ale nowe wykraczają poza mój budżet.
Jakąś jeszcze oponę brać pod uwagę?
MetfaN / 2024-03-16 17:34:45 /
185/60R13 to oponka w sam raz dla pierwszej Fiesty a nie dla Capri. Osobiście nie ubrałbym tego nawet na Escorta. Zapodaj mu 185/65R13, a tam wybór w klasie deszczowej A masz zupełnie spory i to nie tylko między Tajwanem, Chinami a Koreą.
Pozdreaux
KRK 4m / 2024-03-16 19:51:09 /
Sorry - odszczekuję powyższe. Coś mi umknęło - 5 lat temu było ich od groma, a dziś nie ma ani jednej. Zostaje Ci Uniroyal Rain Expert 185/70, bo te Nankangi 195/60 to tylko na sucho.
Albo zmień felgi na 14".
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-16 20:14:09 /
Ja mam na trabancie rain expert przód / tył oraz w taunusie rain expert 185/70 r13 i te opony dają ogromne poczucie bezpieczeństwa na drodze , a w deszcz czujesz się pewn jak laska w czasie okresu z najlepszymi podpaskami... Nic Cie nie zaskoczy :D
Ja polecam na tył dunlop sport classik 205/60 r13 , nie trzeba kupować nówki sztuki , są w promocji za 500 +/- zł - 2/3 letnie nowe poleżakowane nadal dobre
Tweed / 2024-03-16 21:26:57 /
Na trackdaya zakładaj slick . Michelin ma homo. Nie wiem jak z Pirelli.
Miałem teraz extreme na GPPPZ i na torach nijak to ma się do prawdziwego slicka.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2024-03-16 21:41:58 /
Rainexperty miałem na deszcz w sc 1,2 jak jeździłem w kzk/kjs i dawały radę. Tylko przy 185/70
profil mnie zastanawia czy nie będzie się kapeć wywijał...uniroyale nie mają raczej twardych ścianek.
MetfaN / 2024-03-17 14:23:27 /
Ja jeźdżę na feldze 13 5.5 cala w trabancie super oesy tak że prawie wyrywa półosie i dają radę ale mam 175/64 r13 rain experty i zawsze jest ok
W taunusie z przodu mam 185/70 na takiej samej feldze 13 5.5 cala i też przy bardzo ostrej jeździe dawały rade , 1 dobrą opinie już masz i też nie cywilną a sportowo/torową.
Tweed / 2024-03-17 16:25:15 /
Do Trabanta który nic nie waży może i ten uniroyal jest ok.
Ja osobiście jeździłem na Rainsportach i o ile na ulicy jest spoko to do sportu się nie nadają. Zbyt miękkie boki i miękka mieszanka.
Grzesiek_Rudy / 2024-03-17 16:36:06 /
Zerknij na Falkena czy ma coś dostępnego w Twoim rozmiarze. Na Consulu ostatnie PC jakie się odbyło, miałem właśnie Falkena ZIEX EcoRun 912 albo 914 (pisze z pamięci, więc mogłem coś pokaszanic z oznaczeniem modelu) w rozmiarze 205/70 R14, ale w indeksie nośności 98 i mimo wielkiego balona naprawdę nieźle sobie radziły na Kielcach w ostrych zakrętach z ciężkim przodem z 2.8 V6 pod maską. Mam też następcę tych opon, czyli ZIEX 310 na dwóch moich codziennych autach i jestem z nich zadowolony. I mają właśnie sztywniejsze boki, dzięki czemu lepiej się prowadzą przy większym profilu.
Tylko że najszerszy Falken w rozmiarze 13" ma szerokość 175. Przy profilu 70 jest to wprawdzie dokładnie ta sama średnica co te Yoko 205/60 z tyłu i ma deszczową klasę A. Ale czy szerokość 175 utrzyma przód na pożądanym torze jazdy - nie wiem. Jaki tam masz motor?
No i nie jest to ZIEX, tylko jakiś Ecorun SN832. Powtarzam - najlepiej zmienić felgi na 14".
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 18:00:58 /
A co z oponami maxxis, widzę że są 205/60/13? Nie mam doświadczenia z samochodowymi ale parę lat temu w wyścigowym motocyklowym pucharze polski classic startowałem na maxxisach dopuszczonych do ruchu i były bardzo dobre, kleiły ładnie a cena była 1/3 opony uznawanej za lepszą.
ja właśnie zanabyłem takie Maxxisy, jeszcze nie założyłem, więc ocenić będę mógł wkrótce,
mam zdjęte koła i dorabiam jeszcze pierścienie centrujące do Wolfrace, już mnie trafia od problemów z wyważaniem tych felg,
do tej pory jeździłem na 20-letnich Cooperach , są piękne ale one słabo trzymały jak były nowe, teraz jak popada to tył zachowuje się jakbym oblał je olejem
camaro / 2024-03-17 18:22:18 /
KRK silnik 2.3 16V. Na "codzień" mam us wheels 14". Ostatnio na forum były atsy 13 i się skusiłem (już mam je poprostowane i w srebrnym proszku).
Na tych trzynastkach będę raz na jakiś czas jeździł.
Na yoko a539 185/60/13 jeździłem jak miałem krzyże 6" i było ok. Później zmieniłem hamulce na 260tki i krzyże sprzedałem. Tą oponę miałem też w sc i nieźle trzymała, później kupilem extreme vr2 i a539 poszła na tył.
205/60/13 muszę przymierzyć na przód czy nie będzie nigdzie obcierać. W tym rozmiarze jest kilka opon do wyboru.
MetfaN / 2024-03-17 18:30:03 /
DOHC 2.3 to ciężki piec - niby lżejszy od Pinto, ale nadal to nie te naciski na gumę, co w Srajczento. Dlatego te 185/60 to bym sobie zdecydowanie odpuścił. Do turlania i lansu te ATS 13 bym zostawił i wtedy 175/70 na przód i 205/60 z tyłu. A na pojeżdżawki typu KJS czy trackday dałbym tamte USwheels 14 - przód 185/65 (do wyboru Hankook, Dunlop, Vredestein, BFG, Nexen ze wskazaniem na Toyo i Nexen) i tył 205/60 (Proxes albo Nankang - co wolisz).
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 19:00:39 /
Szedłbym w VR2 z Extreme i ewentualnie lekko dociął bieżnik pod swoje preferencje i potrzeby.
Grzesiek_Rudy / 2024-03-17 19:28:11 /
Pająk, u siebie na krzyżach 7.5j mam Maxxis Mecotra ME3
205/60 z Oponeo kiedy jeszcze kosztowały 1100zł za komplet i w sumie do tej pory nie mogę za dużo złego o nich powiedzieć.
Mam też Maxxisy na rowerze hehe
Jędruś / 2024-03-17 19:33:57 /
KRK widzisz ja jak zawsze na przekór wolę te chromy 14 mieć do turlania a atsy do tyrania.
Złożę i przymierzę te advany 205/60 na przód czy nigdzie nie ociera tej mojej nie za prostej budy.
MetfaN / 2024-03-17 20:29:52 /
A te 13ki mają być na pojeżdżawki, do upalania czy na ulicę?
mateush (proko) 3M / 2024-03-17 20:37:08 /
Raz na jakiś czas na track day'e czy wyczekiwane PC. Kiedyś trochę jeździłem i zaczynam znowu tesknić.
MetfaN / 2024-03-17 20:42:53 /
Ja powiem moją wersję...gdy kupiłem Capri, kupiłem Nankangi - bo tanie. Ale po kilku latach gdy zacząłem coraz bardziej wchodzić w szczegóły co do oryginalności itd, doszedłem do wniosku, że opona bieżnikiem też musi pasować do tamtych lat...teraz jeżdżę na Dunlop Classic...😉
c3capri / 2024-03-17 22:04:20 /
C3 - proszę Cię...
Pomyśl ile Ty bierzesz za rbh a jakie są stawki w PL.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-17 22:32:16 /
Ja wymieniłem fuldy na nankangi i jestem zadowolony bo trakcja wróciła, zobaczymy za jakiś czas bo po 1 sezonie gdzie tylko się turlałem i nie trafiłem na żaden deszcz to trudno coś powiedzieć
Jellon aka Revenge Racer / 2024-03-17 22:42:11 /
Ja to nigdy nie rozumiałem idei kupowania tych różnych opon typu "classic" kosztujące za sztukę tyle, co komplet zwykłych. Ale może dziwny jestem...
Zwłaszcza, że te classici, jak czytałem opinie, to zazwyczaj nic szczególnego sobą nie reprezentowały, jak o parametry chodzi :/
Kżycho, kwestia zarobków :)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2024-03-17 23:39:14 /
jednak obstaję przy Toyo R888
Umknęło mi że to do "sportowej" jazdy, w takim razie jakieś toyo czy advany były by ok.
Piotrek, no właśnie chyba tylko dla snobizmu. Bo mając nawet na to kasę bym nie kupił. Bo dla mnie opona ma przede wszystkim zapewniać maksymalnie dobrą przyczepność w różnych warunkach, ze szczególnym naciskiem na te trudne warunki. A te wszystkie opony "classic" zazwyczaj tego warunku nie spełniają, bo inne "normalne" mają lepsze parametry.
No a może jednak dla kogoś inne parametry - w tym wygląd mają znaczenie? Snobizm bo dla mnie przyczepność ważniejsza... skoro producenci dalej produkują opony nowe, ale o wyglądzie klasycznym, to znaczy, że są na nie chętni.
Zobacz takie np. Capri mk1 Bartka Camaro które zgarnia nagrody za poziom renowacji, nie wiem jakie Bartek ma opony, ale jestem w stanie sobie wyobrazić, że tam klasyczny wygląd wygrywa z przyczepnością...
rozjechany liil / 2024-03-18 09:46:38 /
Kżyho, nie zrozumiałeś.
Przy pewnym poziomie zarobków przestajesz zwracać uwagę na cenę.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2024-03-18 09:59:46 /
Kankkunen, nie zrozumiałeś.
Niezależnie od zarobków Kżyho zwraca uwagę na walory trakcyjne opony
Pozdreaux
KRK 4m / 2024-03-18 10:08:52 /
Jak ktoś chce zapierdalać to kupuje opony do zapierdalnia. Jak ktoś chce, aby pasowały do reszty to kupuje takie aby pasowały. I tyle. Nie rozbierałbym tego na części pierwsze, bo będzie jakaś magia:)
No chyba nikt nie kupuje opon classic, aby robić na nich wyniki i oczekiwać niewiadomo czego od nich, gdy dodatkowo pod maską 1,7V4:).
Chyba wszyscy macie racje i każdy z osobna , a co do dunlopów sport classic , sa drogie ale tak w sumie to 20% droższe niż średnie premium , bo sa jeszcze klasyczne opony innych firm pirelli michelin gdzie za sztuke nie idzie 700/1000 tylko ponad 2 tysie za opone...
Teraz już nie pamiętam ale był test niemiecki z tych super testów drogowych i dunlopy sport classic zajeły 2 pozycje w bezpieczeństwie / przyczepności itp na deszcz i suche, to jest klasyczny wzór ale mieszanki oraz jakieś mikro zmiany w bieżniku są juz technologia XX1 wieku
Tweed / 2024-03-18 10:28:46 /
Capri Mk3 ma już styl lat 80-tych i tam pasuje trochę więcej opon, wszystko zależy od użytkowania, ale nowsze bieżniki nie kłócą się mocno z wyglądem, no może te wszystkie slickopodobne Toyo R888R/Nankang AR1 to tak raczej na tor czy do customowych wersji,
z oryginalnym Mk1 jest już nieco inna sytuacja, tam nie pasuje nowy bieżnik, ale ceny nie są takie straszne, rozmiary 165r13 i 185/70r13 są w normalnych cenach,
Ja mam Michelin XAS i kosztowały kiedyś 300-400zl/szt, wtedy ściągałem je z Francji, teraz są już u nas nawet w podobnej cenie, takie opony to też element renowacji, założenie nowoczesnych opon to tak jakby założyć wiercone tarcze...
wyglądają tak:
https://www.capri.pl/image/car/2310/3303/142558
nie ma żadnego problemu z przyczepnością, ale to v4 i nie jeżdżę tym bokami...
camaro / 2024-03-18 11:03:57 /
otóż to, to właśnie miałem na myśli :)
rozjechany liil / 2024-03-18 11:44:12 /
toż do tego nawiązywałem :)
co do przyczepności, te opony przecież kiedyś nie były złe, używało się więcej kauczuku, to teraz chińczyki są jak z plastiku i trzeba uważać na parametry,
klasyczne opony nie są też robione dokładnie tak jak kiedyś, mieszanki gumy są dzisiejsze, technologia konstrukcji też nieco upgradowana,
też uważam że 1000-1200zl/szt opony do samochodu na którym one sparcieją a nie się zużyją to przesada, można znaleźć jakiś kompromis, ale jak ktoś ma nadwyżki to czemu nie.
camaro / 2024-03-18 12:05:42 /
Z tym 'parcieniem' to też osobna kwestia bo niektóre opony potrafią naprawdę szybko sparciec . Michelin ostatnimi czasy dość szybko parciał, po 3-5 lat boki potrafiły wyglądać tragicznie.
Piter M / 2024-03-18 12:20:11 /
A takie rozwiązanie? https://m.olx.pl/d/oferta/opony-letnie-205-60r13-dunlop-sport-classic-205-60-13-retro-nowe-CID5-IDZ9yZB.html.
PiotrekFCapri / 2024-03-18 12:28:36 /
PiotrekFCapri / 2024-03-18 12:29:39 /
Możemy się podzielić na pół ,ja wezmę 2 sztuki bo te co mam teraz to juz dojadę w wakacje , i sobie świeże założę na tył.
Mnie się źle jeździ na 205 z przodu na feldze 5.5 cala auto strasznie pływa w koleinach... 185 jest super
Ktoś bierze cały zestaw bo jak brak chętnych to zabieram dwie opony z tego wyżej ?
Tweed / 2024-03-18 14:05:36 /
205 na 5,5 cala to trochę szeroko...
ja biorę ten komplet, choć sprzedający mówił że miał tego więcej ale pojawiło się zainteresowanie, nie wiem czy to ostatnie
camaro / 2024-03-18 14:26:19 /
coś tak czułem, że szybko zejdą :)
PiotrekFCapri / 2024-03-18 14:43:55 /
A takie continentale? I jak ten profil w tych sportowych jest podawany?
https://allegro.pl/oferta/opona-sportowa-opony-continental-205-510r13-10932759304
MetfaN / 2024-03-18 19:49:36 /
510 to średnica całego koła podawana w mm.
Nadal to 10letnie opony.
Grzesiek_Rudy / 2024-03-18 19:51:59 /
Dla porównania 126p ma 520mm a Cinquecento 530mm. Capri standardowo ma 590, ale RS2600 i RS3100 miały 600mm.
Dla zaspokojenia ciekawości (choć przypominam za Grzesiem, że to 10-letnia padlina) to jest circa 205/45/13.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-18 20:54:07 /
Ciekawe jak były przechowywane. Te yoko advany też kupiłem jako używane bo gościu kupił je do malucha turbo ale w nadkola mu nie weszły i mu się kurzyły w garażu a nawet 1km nie zrobiły.
Czyli 205/510r13 to w/g kalkulatora to takie 205/44r13.
MetfaN / 2024-03-18 21:01:41 /
Tyle że te opony bez dopuszczenia na ulicę.