Szukam opon na przód do Capri o rozmiarach 185/60/13 lub 195/60/13
Objeździłem wszystkie wulkanizacje w okolicy i nic nie znalazłem.
Mam w tej chwili z przodu nalewki( kupiłem razem z felgami) niesamowite drgania na kierownicy !!!
Czy ktoś niedawno kupował oponki o tym rozmiarze???
Guti_3M / 2003-07-30 14:34:47 /
są nowe 185/60 R13 Barum za 150 zł/sztuka do Goodyear i Pirelli za 300 zł/sztuka o używki raczej ciężko - Capri ma nieco wyższy profil ;-)))
MikeB4 / 2003-07-30 14:50:09 /
o 195 zapomnij !! Da sie conajwyżej 195/55/R13 i tylko letnie Uniroyal RALLYE 340 275 zł sztuka i Dunlop SP Sport 2000 349 zł sztuka .Zato 185/16/R13 jest sała masa zaczynając od barumów po 155zł kończąc na Bridrestoneach po 320zł za sztukę.
Po co kupować jakieś dziwne rozmiary? Na przód do Capri powinieneś dać 185/70R13... 60 ta zaniski profil. Opony w rozmiarze który podałem sa tanie. Można spokojnie kupic Firestone NOWE po 166zł za sztukę.
Michal W / 2003-07-30 14:53:33 /
Wiesz Michał wysokość opony trzeba sobie dobierać nie tylko do rodzaju zamocghodu tylko to tego jak kto jeździ .Ja mam z przodu 60 z tyłu 70 i to 70 z tyłu to niestety troche za dużo :( Takie balony nie są za dobre i niestety kiepsko trzymają na zakrętach ,jeśli ktos troche ostrzej jeździ . Tak mi sie wydaje.
Oczywiście wiele zależy od upodobań kierowcy, ale 185/60 to zdecydowanie za nisko. Może być 185/60R14 albo 195/60 (a lepiej 65) R13, a w przypadku 185 to jednak dałbym profil 70 albo conajmniej 65. Tak jak napisali już wyżej Koledzy rozmiaru 185/60R13 jest pod dostatkiem (a 185/70 jeszcze więcej). Do swojego Abartha 1000 szukam 195/60R13 już ponad 6 miesięcy i nie widziałem ani jednej parki. Produkuje Yokohama, Hankook, Toyo i jeszcze kilku dziwnych żółtków, ale do Europy nikt ich nie sprowadza - może Babaloo coś znalazłby w Chicago? Tam podobno są bez problemu.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-07-30 15:29:57 /
Dzieki za szybką odpowiedź. Z tyłu mam goodyer 205/60/13 a z przodu jak juz wczesniej wspomnialem nieszczesne nalewki 185/60/13. Autko wygląda super tak jakby tył był troszkę wyżej niż przód i tak chciałbym zostawić...
Ktoś kiedyś mi powiedział że wysokość opony przy tym samym profil np 60 jest różna dla różnych szerokości 185 ,205, 235 jak ta sprawa ma sie w teorii i w praktyce
Mam nowe opony 185/70/13 ale poszukam jeszcze 195/60/13 .
Czemu nie jest wskazane zamontowanie 185/60/13 na przednią oś.
Guti_3M / 2003-07-30 15:59:40 /
Profil opony to stosunek wysokości torusa (odległości między asfaltem a przylgnią felgi) do szerokości opony. Czyli w przypadku 205/60R13 (szerokość opony ~205mm) felgę od asfaltu dzieli 60%x205mm=123mm, a przy 185/60R13 jedynie 111mm. I o ten centymetr chodzi - miska olejowa jest za blisko ziemi i łatwo ją uwalić o krawęznik, studzienke, zaczep bramy w ogrodzeniu itd. Dla Capri na kołach 13" ta wysokość torusa powinna wynosić od 123 do 136mm, a więc 111 to stanowczo za mało.
A jakbyś gdzieś jednak znalazł parkę uzywanych 195/60 to biorę za (prawie) każde pieniadze.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-07-30 17:33:26 /
A czemu niechcesz na przod postawic tez 205 60...??? Na moim Capri wczesnej bylo tak: przod Pirelli 205 60, tyl 235 60 (tez Pirelli) na felgach 7x13. Z 235 zrobylysie slicki, wiec kupylem dwa uzywanych Continental 205 60. I co okazalosie... Okazalosie ze Continentalie o ponad 1 cm sa nizsze od Pirelli 205 60... Wiec Pirelli zalozylem na tylne kola, a Continentale poszly na przod.. Samochod tez wyglada dobze..
Arunas / 2003-07-31 07:14:07 /
Dzięki "krk4m" za wnikliwą odpowiedź . "A czemu niechcesz na przod postawic tez 205 60...??? " Arunas po prostu nie mam wspomagania i jeżdżę caprikiem na codzień dom praca itp... ( Polskie drogi nie są w najlepszym stanie nie dość że dziury to koleiny) .Jaka jest różnica w prowadzeniu przy oponach 185 a 205 z przodu??
Guti_3M / 2003-07-31 08:36:30 /
Doświadczenia moje z Tanusa,zawieszenie podobne bardzo do przodu caprików.
Testowałem,dużo opon i tzw.wynalazków na felach 7.Moje wnioski to.
Największe problemy z zawieszeniem i nie tylko oczywiscie na 205 - niestety(konfort jazdy tylko na równej twardej drodze).
Najlepsze okazały się: 185 na 75 tak,tak to nie pomyłka na 7.Wygląda wcale nie tak źle(jak dlamnie)że tak się nie robi to inna sprawa,ale efekt to: kierownicą kręci się zdecydowanie łatwiej,zero dramatycznego uciekania na koleinach(czyli w normię),lepsza amortyzacja.
Polecam przetestować,mała uwaga: za mocno nie pompować wiatru,by niezniszczyć za szybko środkowej części bieżnika.Najlepiej się nadają opony firmy fulda,chodzi oto by owa opona miała jak najbardziej płaski kształt(te nowe wynalazki zazwyczaj są bardzo baloniaste).
Pozdrawiam.
aro / 2003-07-31 10:08:32 /
Jerzeli w zawieszeniu niema luzow i jest dobra regulacja, nawet majac z przodu opony 205 jezdzisie calkiem przyjemnie...
P.S nigdy niemialem kol mnej niz 205 szerokosci...
Arunas / 2003-07-31 10:22:38 /
Arunas - więc w Twoim przypadku to chyba brak ci porównania...
aro / 2003-07-31 10:32:21 /
powiem tak: swego czasu (jeżdżę bez wspomagania) miałem z przodu 205 (na 15 calowych felgach) i od kiedy nie byłem w stanie wyjechać z koleiny podczas wyprzedzania (sucha nawierzchnia, około 70 km'h, koleina o wysokości 5 cm), od tej pory mam z przodu 185/70 i przy okazji na 13" - czyli tak jak dla mojego auta zaprojektował Ford.
i to tyle...
205/60 też przewidział Ford do Capri :-))) ale na 185/70 nie jeździ sie tak dramatycznie podobnie jak 175/70 lub 75 a wygląda to (zwłaszcza na mk1 - chociaż miałem takie też na mk2 bardzo ładnie)
MikeB4 / 2003-07-31 11:47:39 /
Reasumując sprawa po części dyskusyjna,wszystko zależy od tego jaką ktoś preferuje jazde i co rorumie przez pojęcie "komfort jazdy"...
aro / 2003-07-31 12:05:08 /
Mike4b - Ford przewidział 205 tylko dla aut ze wspomaganiem, ele mogę się mylić.
Pojecie "komfortowa jazda" - w moim odczuci to tyle aby auto zachowywało się stabilnie na jezdni, wygląd to sprawa drugorzędna ,a najlepiej jak da się połączyć bezpieczeństwo-"komfort" z wyglądem ..........
Guti_3M / 2003-07-31 12:14:22 /
Guti - więc w Twoim przypadku proponuje nic za natto nie kombinować po za fabryczym standartem...
aro / 2003-07-31 12:21:09 /
Witam, wiecie ze w googlach jedne z 2 hasel po wpisaniu 195/60/r13 to nasze fourm ? :)
Do rzeczy, chcialbym zalozyc na tyl cos szerszego sobie i nie moge nic wykombinowac. Taunus jak wiadomo jezdzi na R13 165/82 lub 185/70 - w sumie tu tez duza roznica wysokosci. Myslalem sobie o 195 na tyl, tylko nie moge dojsc jaki profil 60 i 65 wychodzi malo, 70 wychodzi prawie tak samo jak 165 (ok 135 mm). Tyle ze jak czytam tutaj nie dostane takich opon raczej :| W takim razie co polecacie, zeby auto nie wygladalo jak dragster (znaczy ma byc w poziomie).
Aha, co max mozna wlozyc na 4,5" felge? Czy 175 to juz max czy jeszcze np 185 wejdzie ?
PS.
Bo zagmatwalem, z przodu bedzie 185/70 R13, z tylu cos szerszego, ale tej samej wysokosci "balona", nieobcierajace itp.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-07-31 23:24:59 /
Jako że motorek masz V6, to zapodałbym na tył 205/60R13 - wprawdzie deko niższe (identyczne z rozmiarem 175/70), ale 195/60 ani 65 nie dostaniesz wogóle, a 195/70 za ostatnie 2 lata widziałem JEDNĄ parę, i to z produkcji 1993.
Natomiast na felgę 4.5 zgodnie z przepisami można w drodze wyjątku osadzić rozmiar 185 ale tylko w profilach 70, 75, 80 i 82 - 185/65 i niższe już absolutnie nie.
A tak wogóle czemu nie przejść na 14" ??
Pozdro.
KRK 4m / 2004-08-01 19:34:09 /
Dzieki. A dlaczego 13"? Bo takie sa oryginalne felgi od Taunusa.
Michał (drzewiej to było Wydmikufel) / 2004-08-01 22:28:21 /
ja mialem opony fulda 195/65/13
w tej chwili mam załozone 175/65/13 przod i 205/60/13 tył
coprawda jest to w poldolocie ale bardzo dobrze jezdzi :)
Main(misiek) / 2004-08-01 22:34:54 /
Dla tych, co chca pokombinowac z rozmiarami felg opon polecam link:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Mozna tak sobie dobrac parametry, by srednica zewnetrzna odpowiadala oponie fabrycznej. Naturalnie jesli wskazania szybkosciomierza maja jakies znaczenie.
A do samego wyszukania opon mozna zajrzec tutaj:
http://www.sicherbestellen.de/reifendirekt-en/start.html
240z / 2004-08-02 00:00:17 /
tu nie chodzi tylko o wskazania predkosciomierza, przy zmianie srednicy kola zmienia sie przelozenie calego ukladu napedowego, to tak jakby zmieniac przelozenia mostu, samochod bedzie sie inaczej zachowywal
camaro / 2004-08-02 07:42:13 /
zamawiał ktoś moze opony na http://www.oponytanio.pl ?? to jest ta sama strona co dał linka 240z tylko ze po polsku i jak patrzyłem to opony mają dość tanio zwłaszcza jak za 205/60/13 . Jestem ciekaw poprostu czy faktycznie jest tak pieknie jak na stronie piszą...
Kohito_PS / 2007-02-09 16:16:14 /
Wprawdzie nie ja, ale kumpel zamawiał ostatnio i zostaje tylko i wyłącznie polecić tą stronkę, ja dla odmiany wcześniej zamawiałem na www.opony.com i też nie mogę powiedzieć nic złego o tym sklepie.
Wroniasty / 2007-02-09 17:27:53 /
pytanko do fachowcow
taunus mk2 czy jak zaloze laki na przod 195/45/13 nie bede jako asfaltogryzarka jezdzil? :) czy moze lepsze bede 185/45/13?
Zakrzak! / 2007-03-14 23:02:35 /
Było już o tym, przelicz sobie : http://www.google.pl/search?hl=pl&q=tire+size+calculator&lr= .
Wskazane jest trzymać się się średnicy koła bliskiej fabrycznej. Liczniki nie będzie przekłamywał, kółko będzie pasowało do wnęki, itd.
Śmietan / 2007-03-15 08:36:51 /
Jeżeli podniesiesz zawias z przodu o jakieś 45mm to wysokość miski olejowej zachowasz na poziomie fabryki, który - jak uczy doświadczenie - można spokojnie o 20mm obniżyć. Reszta to arytmetyka na poziomie podstawówki.
Osobiście nie schodziłbym z przodu poniżej 185/60 - głównie ze względu na indeks dopuszczalnego obciążenia opony. Taunus ma z przodu motor, a oponki 185/45 i 195/45R13 liczone są do brzdąców typu BMC Mini czy Renault 5.
Wielkość przednich kół nie ma wpływu na wskazania licznika [nie mówimy o garbatym VW].
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-03-15 08:45:53 /
smietan zakladam na przod tam nie ma napedu licznika w taunusie :D
krk dzieki za odp wlasnie chodzi mi o max obnizenie thx
Zakrzak! / 2007-03-15 10:50:20 /
u mnie takie oponki to nie problem, nawet 215/60/13 sa oczywiscie uzywane
Łukasz 33 radom / 2007-03-16 19:11:13 /
w takim razie 185 lub 195 na profilu 45 w jakiej cenie bys mial? oczywiscie nie lumpy tylko do jazdy :)
Zakrzak! / 2007-03-18 10:49:21 /
Ktoś gdzieś kupował ostanio 195/65/13- jak tak to po ile i jakie?
Hoover 3M / 2007-04-18 10:56:33 /
Nie - ale widziałem na czeskiej stronie bodaj Toyo ...
MikeB4 / 2007-04-18 10:58:51 /
a w Polsce?
Hoover 3M / 2007-04-18 11:26:38 /
Szukałem parę lat temu ponad rok choćby parki - nawet używek. Zero szans. Tu masz rezultat wyszukiwania w Czechach. http://www.barum-pneu.cz/index.php?goto=vypis
Ostatni raz widziałem taki rozmiar w GB jakieś 8-10 lat temu. Podobno bywają w USA. Ale na pewno nie u nas - wszyscy byśmy na tym jeździli :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-04-18 11:32:09 /
Są takie dziwne
DUNLOP SP SPORT 2000 175/60 R13 TL 77 H
(do 210 km/h) 1821 Koron
UNIROYAL rallye 340 195/55 R13 TL 80 H
(do 210 km/h) 1916 koron
i oczywiście kilka różnych 185/60 R13 oraz dwie 205/60 R13 (nakang i coś tam jeszcze) ... ale 195/65 nie widze
MikeB4 / 2007-04-18 12:57:27 /
Ale wszystkie te 4 rozmiary to w sam raz [w zależności od mocy silnika i stopnia zglebowania] dla Escortów. Do Capri [za wyjątkiem 205/60] są za niskie.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-04-18 13:14:23 /
Jednak trzeba przyznać że są dość nietypowe ;-) dalej nie widzę na podanej stronie 195/65 R13 - na niemieckim Ebay mozna znaleźć 185/65 R13 made in china ;-) ale 195/65 R13 tez nie ma ...
MikeB4 / 2007-04-18 15:46:55 /
znalazlem 195/70/13 ale to 70 to chyba troche za wysoko, idealnie byłoby 60 albo 65, ale może się nadadzą-jak myślicie?
http://www.allegro.pl/item186825524_2szt_bridgestone_195_70_13_unikat.html
Hoover 3M / 2007-04-18 16:04:12 /
sa jeszcze nowe 195/55/13
ale 55 chyba za malo?
http://www.allegro.pl/item185956438_uniroyal_rallye_195_55_h_13_.html
bedzie trzeba wybrac mniejsze zło i tak jak mi doradzili Ci co maja wiesze dsoświadczenie chyba założe nowe-nowe 185/70/13
Hoover 3M / 2007-04-18 16:06:40 /
http://www.tickover.co.uk/wheels.htm
Stonka servisu Capri. Roznego typu felgi itd.
20 czerwca zjezdam pustym Vanem.
Wiec moge zabrac jakies czesci.
new Khumo 205/60x13 tyres are £45+vat including fitting balancing and new valves. Please ring to ask about other sizes, and other brands, when we will be happy to quote.
Please add 17.5% V.A.T. to all prices
Moze bez robocizny bedzie taniej?
przy platnosci gotowka chyba tez.
pzdr
szeski / 2007-04-18 16:08:47 /
jeżeli te kumho to powermax 769 to gorąco polecam, szkoda ze tego w polsce dostać nie idzie :(