Za kilka dni biorę się do montażu zamka centralnego. W związku z tym chcę się zapytać czy ktoś już to robił (zapewne tak lecz nic nie znalazłem na formu) i zechciałby podzielić się uwagami.
JarekK / 2003-07-28 18:02:06 /
Żadnych uwag nie ma. Montujesz jak w każdym innym aucie według załączonej instrukcji. Bez problemowo.
Szajba / 2003-07-28 18:12:27 /
Tylko potem uważaj, coby się (albo kluczykoow) nie zatrzasnąć na zewnątrz (wewnątrz) :D
Howgh!
Lloyd / 2003-07-28 19:57:22 /
A jaka to roznica zatrzasnac kluczyki w aucie z centralnym zamkiem czy bez? :)
Mysza liil (EM) / 2003-07-28 21:03:42 /
hmmm nie wiem jak jest w innych Capri ale u mnie gdzie nei ma centralnego jest niemożliwym zatrzaśnięcie kluczyków w środku... :]
Uuu, myślę, że to tylko twoje odczucie. Kiedyś zatrzasnąłem keje w Taunusie. Bez centralnego. Udało się.
banol / 2003-07-28 22:00:07 /
Zatrzasnąć kluczyki w centralnym - to już coś! (Coś takiego!)
W sumie różnica niewielka, ale jak już zakłada centralny (centralne?) to pozwoliłem sobie wspomnieć :>
Lloyd / 2003-07-28 23:05:19 /
Powinno isc bez bolu ja akurat mam silowniki od Renault od otwierania klapki wlewu paliwa, w Renault zrobili go na wyrost wiec z zamkiem w Capri radzi sobie bez trudu a pozatym jest maly, lekki i niezawodny.
Seba / 2003-07-29 00:04:08 /
crapi, eee... kluczyki łatwo zaatrzasnac, Knyf: przed zamknieciem drzwi wdusic 'guzik' + podciagnac klamke i trzymajac podciagnieta zakykasz drzwi... puszczasz i masz zamkniete, i nie potrzeba centrala, ;)
aha drugi kaplet kluczykow jest mile widziany :)
pozdro
Czy jak kupie na gieldzie elektronicznej 2 silowniki do centralnego zamka (w tym jeden sterujacy) to czy takie uniwersalne cos bedzie dzialac w capri ?? Kosztuje toto 15-16 zl i ponoc jest do 4 kg. Czy z zamontowniem jest problem duzy ? Ponoc takie uniwersalne nie pasuja do Escorta, a Capri ? No i czy jak wloze takie badziweie to czy pozniej starczy mi miejsca na mechanizmy do elektrycznych szyb ?
Piotra / 2003-11-12 16:08:56 /
ja mam taki centralny i mam elektryczne szyby wiec wszystko sie da
camaro / 2003-11-12 17:52:54 /
Siłowniki do centralnego są montowane w zupełnie innym miejscu niż mech. elektrycznej regulacji szyb.
Nie to żebym się chwalił, ale typowe siłowniki i mech do szyb ze scorpio mijają się w odległości ok. 20 cm.
Szajba / 2003-11-12 19:01:25 /
spokojnie możesz kupować uniwersalne... montuje się je w kilkanaście minut i są wystarczające do capri... miejsca dużo nie zajmują wiec z szybkami też nie będziesz miał później problemów.
Trójkąt / 2003-11-12 19:02:47 /
Ja montowałem centralny do Opla Astry 2, właśnie taki z giełdy. Kupiłem najmocniejsze siłowniki jakie facet miał, do tego centralkę, dobrej klasy alarm ze sterowaniem pilotem i z wyjściem do obsługi zamka centralnego. Trochę kabli dwa dni roboty i masz centralny zamek zamykany i otwierany z pilota. Prościzna :) Teraz zakładam taki sam zestaw do mojej Grani MK1, dorzuciłem jeszcze elektrycznie zamykane szyby (mechanizmy od Grani MK2 przód i tył) z giełdy centralka do domykania szyb po zamknięciu autka pilotem, elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera od jaguara (pasują idealnie bez wiekszych przerubek)no i elektrycznie wysówaną antenę radia BOSCH za osiem dych też z gieudy. :) Elektryka nie taka straszna jak ją malują.
Pankol / 2003-11-13 08:59:44 /
Mam centralny, wymieniłem siłowniki, ale nie wiem gdzie się standardowo montuje moduł sterujący, mam do też w ręku (stary i nowy) ale nie wiem gdzie go podłączyć. Nie mogę złapać starego właściciela i zapytać o lokalizację, no i jest problem :D Nie chcę zasmiecać forum ale jak ktoś ma jakieś podejrzenia to proszę o info
Mati_Poznan / 2003-11-13 09:49:47 /
trudno odpowiedziec na to pytanie bo przeciez Capri nie mialo centralnego zamka wiec nie ma tez standardowego miejsca dla modulu
dowolna sprawa, jakiekolwiek wolne miejsce pod deska rozdzielcza jest dobre
camaro / 2003-11-13 10:51:23 /
Pankol teraz czekamy aż zamontujesz czujnik deszczu i automatycznie załączające sie 4 kierunki w razie mocnego hamowania, kamerki zamiast lusterek i elektrycznie regulowaną kierownice (w dwóch płaszczyznach oczywiście)
:-))
a ja dalej bede mógł czerpać przyjemność z surowości wyposażenia mojego auta
pozdro
MikeB4 / 2003-11-13 12:46:55 /
Mike poczekaj az zobaczysz... a jest co :)
pankol powodzenia i do zobaczenia na drodze :)
pozdro
Dzięki cOke już niedługo zamięszczę zdięcia mojej Grani za jakiś tydzień powinienem mieć koniec i pierwsze próby na drodze. Dzisiaj biorę urlop na tydzień zakasam rękawy i do garażu. Zostało już naprawdę niewiele to mobilizuje :))
Pankol / 2003-11-14 09:18:19 /
Witam!
Mam centralny zamek składający się z 4 siłowników, z tego 1 master 3 slavy, nic więcej nie ma, żadnej centralki ani nic, podobno działa. Kto wie jak to podłączyć??? (zdjęcie przedstawia jak to wygląda) wiem, ze po podłaczeniu niebieskiego kabla pod "+" czerwonego pod "-" siłownik idzie w dół i cały czas "brzęczy" (ciągnie w dół), odwrotne podłączenie daje odwrotny skutek :) tak samo w głównym jak i w pozostałych. Nie mam pojęcia do czego są pozostałe 3 kable w głównym siłowniku.
Pozdrawiam
Arek 3M / 2005-05-10 11:47:32 /
dokup centralke z allegro, mozesz kupic odrazu z pilotem :)
aa czyli bez centralki nie nie zadziała? :) koleś od którego kupowałem mówił, ze nic więcej nie potrzeba :]
Arek 3M / 2005-05-10 12:01:36 /
Oryginalne fordowskie dzialaja bez centralki (bynajmniej w scierze) ale takie z gieldy to watpie. A centralka bez pilota to zwykle dwa przekazniki w srodku.
Redoktiabr / 2005-05-10 20:20:47 /
w granadzie jest moduł sterujący do centralki, a co do pilota to jeszcze nie wiem ale chętnie się dowiem bo może bym sobie podłączył :)
Rydzu liil / 2005-05-10 22:26:04 /
Sądzę, że te dodatkowe przewody w Masterze to do przełącznika zamykanie/otwieranie. Ale tylko na podstawie tego szkicu trudno to jednoznacznie stwierdzić. Za to raczej na pewno na siłownik nie powinno być podawane cały czas napięcie - czy masz jakiś przełącznik montowany przy drzwiach kierowcy?
mtango / 2005-05-10 23:18:59 /
Rydzu - bardzo prosto do centralki granadowej można zaadoptować jakikolwiek moduł sterujący z pilotem. Nawet takiej za 30 zł z allegro ;)
Jak chcesz, to podjedź do mnie z tym ustrojstwem za dnia, to coś ci podłączymy. Mam już wprawę po swoim ;)
m.kozlowski / 2005-05-11 08:11:09 /
Żeby siłowniki prawidłowo działały musi być jakiekolwiek urządzenie nimi sterujące , jeśli samochód ma alarm to przeważnie podłącza się siłowniki pod alarm i wszystko wali z jednego pilota , jeśli nie to trzeba mieć centralkę do centralnego zamka. Zatem nie mając żadnej elektroniki kupujemy uniwersalny zestaw centralnego zamka (na 2 lub 4 drzwi) który zawiera centralkę na pilota lub zwykłą która otwiera drzwi pasażera po potwarciu z kluczyka drzwi kierowcy . Jak komuś pauje to może zamontować dwa siłowniki typu master (master ma 4 przewody a nie 2 jak slave i daje sygnał do centralki żeby otwarła resztę siłowników) i wtedy otwierając nawet z kluczyka pasażera można otworzyć drzwi kierowcy . Jak ktoś się postara to może ręcznie podłączyć zasilanie siłowników bez centralki , wykorzystując włącznik który da sygnał do siłownika po jego naciśnięciu . Podłączjąc siłownik na stałe do zasilania będzie ciągle zamykał lub otwierał więc prędzej czy później się spali. Jakoś tak .
CRUISER / 2005-05-11 18:43:28 /
A gdzie w Grandzi znajduje sie orginalna centralka od silownikow?
gogoad / 2005-05-15 00:29:40 /
Witam, mam centralny zamek od granady - centralka, 3 siłowniki od drzwi i jeden od klapy (nie ma mastera od drzwi kierowcy - podobno tak ma być :/), mastera mam z kompletu o którym pisałem wyżej
#1#
Pytania:
Bedzie działało z tym masterem z innego kompletu?
Co do czego podłaczyć, siłowniki oryginalne mają po 3 przewody, od klapy chyba tez, mój master ma 5 przewodów (jak na zdjęciu)
Podejdzie do granady przedliftingowej (ten central jest od poliftingowej)
Pozdrawiam
Arek 3M / 2005-09-12 10:03:15 /
kurde miało być zdjęcie tego "innego" kompletu :] oto ono:
Arek 3M / 2005-09-12 10:04:56 /
podepnę sie pod wątek, kupiłem ostatnio uniwersalny centralny zamek , chce go wsadzić do siebie do capri i wszystko było by fajnie gdyby nie instrukcja którą dostałem do tego zamka. Na instrukcji widnieje schemat jak podłączyć kable od centralki do siłowników itp. ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałem dlatego załączam fote i liczę ze powiecie mi gdzie mam niby wpiąć kable z kółka A i kabel B(zaznaczone na czerwono)
PS. co do punktu A to w zestawie nie dostałem żadnych przełączników.
Kohito_PS / 2007-11-05 02:09:06 /
zapomniałem dodać ze olewam hamulec nożny bo nie trzeba tego podłączać , to tylko dodatkowy bajer który by mnie wkurzał.
Kohito_PS / 2007-11-05 02:11:46 /
a i jeszcze ostatnia rzecz , na instrukcji są cztery siłowniki a jak wszyscy wiemy capri 4 dzwi niema wiec nie patrzeć na te dwa siłowniki najbardziej po prawiej :)
Kohito_PS / 2007-11-05 02:13:33 /
Kable z kółka A masz podpiąć do masy przez mikrowyłączniki. Sluży to pewnie do jakiejś konfoguracji sterownika, co bedziesz mial opisane w instrukcji. Zobacz czy przyciski mają być z samopowrotem czy bez.
Kabel z kółka B masz podłączyć do dwóch diod półprzewodnikowych od strony przewodzącej. Od strony zaporowej wpinasz diody w kierunkowskaz lewy oraz prawy. Kable masz przy włączniku kierunkowskazów (czarny z białym paskiem oraz czarny z zielonym paskiem). Dlatego tak jest podlaczone, bo alarm ma jedno wyjscie na tzw."powitanie". Gdybyś podlaczyl go bez diod, wowczas wlaczajac ktorykolwiek kierunkowskaz migalyby oba. Mozesz nie stosować diod i wpiąć się w światła pozycyjne kablem z kółka B, ale w kierunki chyba fajniej :)
Mysza liil (EM) / 2007-11-05 07:01:40 /
Styki "A" mogą służyć do zamykania/otwierania zamka z klawisza.. z wnętrza auta :)
Trójkąt / 2007-11-05 08:40:56 /
Tak jak pisze mysza, diody są niezbędne do współpracy z kierunkowskazami.
Dodatkowe wyłączniki- ten na kablu czarno-różowym służy do zamykania lub otwierania, bowiem jest podłączony do kabla z mikrostyku umieszczonego w siłowniku sterującym, a ten podłączony kablem różowym to prawdopodobnie jak pisze trójkąt służy do konfiguracji. Musisz się wczytać w tekst instrukcji. szkoda że masz tylko jeden siłownik sterujący, lepsze rozwiązanie to sterujący w każdych drzwiach, ale jak się ma pilota to traci to na znaczeniu.
dzięki tylko ze w instrukcji jest tylko ten schemat i opis w stylu jak obsługiwać pilota (LOL)
tak wygląda cała obszerna instrukcja w którą mam się wczytać :)
Kohito_PS / 2007-11-05 13:04:29 /
witam mam pytanie mam honde civic ma centralny zamek na kluczyk i na pilota ale na pilota było chyba dorabiane i ostatnio spawałem tłumik i nie wiem czy jak gość mi otwierał maske nie wyciagnął kabli bo przestało działac zamykanie z pilota z klucza działa jest pod deska sterownik centralnego joker i co moze byc przyczyna wystaja jakieś kable niezaizolowane i mam pytanie czy one gdzieś maja być podpiętec? np na mase czy coś w tym stylu jak ktos moze to prosze o odpowiedz
alex58 / 2008-01-11 11:06:12 /
Wymień wszystkie siłowniki + sterownik + centralka na granadowe, bedzie tylko na kluczyk, za to bedzie nieazwodne.
Ale uwaga:
dopasuj konstrukcję drzwi pod siłownik, a nie na odwrót
zgoniok / 2008-01-11 11:10:53 /
Co ma spawanie tłumika do wyciągania kabli spod maski ?
"bo przestało działac zamykanie z pilota z klucza działa jest pod deska sterownik centralnego joker"
z pilota z klucza - to w końcu jak ???? Bo jeśli przestało działać zamykanie - to masz coś z drzwiami, jeśli z pilota i z klucza działa - to trzeba poprawić kotwiczenie drzwi na zamku.... Sterownik centralnego robi sobie JOKE , joke w stylu Type R - czyli JOKER ;-)
"i co moze byc przyczyna wystaja jakieś kable niezaizolowane i mam pytanie czy one gdzieś maja być podpiętec?"
Myśle , że przyczyną jest , że ktoś je tam zostawił - mógł je chociaż schować pod deske żeby tak nie wystawały ..... zapewne skoro tam są gdzieś powinny być podpięte - choć tego do czego mogły być kiedyś podpięte może juz nie być w aucie. A gdzie mogły być ??
powróżyć z fusów, pobawić sie w jasnowidza czy ducha św ??
Pozatym słyszeliśmy , że Hondy i japońskie auta sie nie psują ... a tu prosze .... ;-)
MikeB4 / 2008-01-11 11:35:43 /
spawanie tłumika ma to do tego ze jak gosc otwierał maske to nie wiem czy tych kabli nie pociągnął a musiał otworzyc maske żeby odłączyć akumulator, a pisałem tak ze kluczem sie zamykaja wszystkie drzwi ale s pilota nic nie zamyka
alex58 / 2008-01-11 14:01:53 /
S pilota nie muszą?
zgoniok / 2008-01-11 16:14:29 /
s pilota tylko w siwiku
Mysza liil (EM) / 2008-01-11 16:21:18 /
Prawdopodobnie nie podpiął plusa od alarmu do klemy z + akumulatora poszukaj kabelka i nie grzesz więcej na naszym forum. Ew. trzeba centralke alarmu wyłączyć specjalnym kluczykiem ( o ile taki jest) i włączyć spowrotem .... luźne kable pod deską niewiadomo do czego - zaklej taśmą izolacyjną żeby sie nie zetknęły i nie spowodowały jakiegoś pożaru czasem ....
MikeB4 / 2008-01-11 16:44:59 /
POMOCY!!!!!
Mam ogromny prblem. Chodzi o podłączenie kierunkowskazów do zamka centralnego w polonezie caro plus. Chciałem to podpiąć pod awaryjne ale tam jest dużo kabli i nie wiem w które sie wczepić żeby ładnie działało a nie chce spalić instalacji bo jestem ZIELONY. Prosze powiedzcie w które kable sie wczepić żeby przy otwieraniu i zamykaniu wszystkie kierunki mi mrygnęły.
mantamonster / 2009-01-27 12:20:17 /
Wiem jak to zrobić w granadzie, ale w majonezie to niestety jest niewykonalne. Tam jest fabryczne zabezpieczenie, jak podłączysz poprawnie to niestety robi się zwarcie w instalacji elektrycznej i całe auto eksploduje. To jest opcja zabezpieczenia przez wieśniackimi przeróbkami - w instrukcji obsługi znajdziesz w rozdziale SAMOZNISZCZENIE.
hehe :P
sołtys / 2009-01-27 13:02:26 /
to powinno być w dziale dowcipy, choc mogę się zgodzić, że poldolot jest klasycznym autem tylnonapędowym :D
To sie pierdolda wieśniaki
mantamonster / 2009-01-27 17:36:53 /
Prowokacja manciarza:) bankowo.
może jeszcze mało wiem, ale co to znaczy "pierdolda"?
brzezin / 2009-01-27 17:49:40 /
Dredzioch, nie Manciarza, znam kilku i to są fajni goście, to raczej widzę jako kogoś znudzonego z c.pl, bo wątek Kultu Mocy nie wywołuje już takich emocji ;)
Beddie / 2009-01-27 22:55:59 /
Brawo Dredzioch! :D Aleś przysunął :)))
Herbiss2 / 2009-01-27 23:11:30 /
zastanawiam się po co podłączać zamek pod kierunki? możne to i dobry pomysł?
trzeba tu jednak zwrócić uwagę na prawidłowe podłączenie, aby zamek prawych drzwi podłączyć pod lewy kierunek a zamek lewych drzwi podłączyć pod prawy kierunek, wtedy na zakrętach mamy pewność, że nie otworzymy drzwi i nie wylecimy z pędzącej bryki zgodnie z siłą odśrodkową, zamek klapy proponuję podłączyć pod wsteczne światła wsteczne bo blisko do tylnych lamp.
a może ktoś podpowie lepsze rozwiązanie....
taunus78 / 2009-01-28 05:55:59 /
Wystarczy podłączyć do centralnego zamka jeszcze jeden siłownik który pizdnie w tym poldolocie we włączniki awaryjnych - i masz juz chłopie proste rozwiązanie.
Mysza liil (EM) / 2009-01-28 07:47:19 /
sorka poniosło mnie. czyli mówicie żeby dać sobie spokój z podłączeniem kierunkowskazów?!
mantamonster / 2009-01-28 09:40:14 /
nie załamuj się, próbuj dalej, jest to tak proste, ze nie warto pisać...
taunus78 / 2009-01-30 01:27:40 /
no dobra, czy centralny zamek z granady mk2b jest kompatybilny z tym z mk2a? czy może trzeba coś w przedlifcie przerabiać?
brzezin / 2009-07-11 12:32:42 /
nie zupełnie, są inne zamki, siłowniki, cięna też, dzyndzel do otwierania/zamykania od wewnątrz w mkIIb jest przy klamce otwierania a w mkIIa przy szybie, generalnie trzeba pokombinować, ale niech wypowiedzą się bardziej obeznani w temacie, jakby co ja posiadam chyba ze dwa siłowniki z zamkami do przedlifta, a Arek_3M wystawiał niedawno cały komplet.
Śpiochu / 2009-07-11 13:41:51 /
Chyba tez powinienem mieć komplet z brązowej GHIA.
dredzioch jak coś to zgłoszę się do Ciebie w sierpniu w sprawie tych zamków (ta twoja brązowa Ghia to będzie/ma drugie życie w mojej)
brzezin / 2009-07-21 13:21:49 /
Czy taki zwykly centralny zamek z allegro, uniwersalny daje rade? Wystarczy taki do 4kg? Do aut zamykanych z rygla/bolca.
Curtis_Capri / 2009-11-10 17:25:04 /
Daje rade, tylko silowniki padaja co rok. Kup zestaw, a za rok, jak padna silowniki, zainwestuj w porzadne. Elektronika bedzie ok.
m.kozlowski / 2009-11-10 17:45:49 /
Dokladnie tego sie spodziewalem, ze cos na bank padnie po roku ;) Dzieki.
Curtis_Capri / 2009-11-10 17:47:09 /
Ale rok jak na silowniki za 7zl to i tak niezle ;)
m.kozlowski / 2009-11-10 18:22:23 /
Panowie mam zwykły centralny z allegro i zamyka kluczykiem a z pilota zamyka na sekundę i otwiera od razu ? O co chodzi ? :D
Kilgore / 2017-04-12 15:18:43 /
Prawdopodobnie źle podłączony siłownik master (z 5 przewodami) . Trzeba sprawdzić poprawność połączeń czy są zgodne ze schematem.
Trójkąt / 2017-04-12 15:30:12 /
Albo coś blokuje przesuw rygla o tyle, że kluczykiem dajesz go jeszcze radę przesunąć, a już siłownik nie ma siły go przesunąć do końca i dlatego wraca.
gryziu liil (EM) / 2017-04-12 16:17:53 /
Nawet naprawiłem, komutator silnika w siłowniku master był zabrudzony. Po wyczyszczeniu ożył :). Dzięki za podpowiedz :)
Kilgore / 2017-04-12 20:51:20 /
komutator silnika był zabrudzony? Aby na pewno rozbierałeś silnik siłownika? Masz linka do tego zestawu co kupiłeś?
Typowy siłownik chiński w środku listwa i silniczek jak z zabawki :)
Kilgore / 2017-04-13 17:56:28 /