mam pytaie czy do taunusa podejdzie maglownica od sciery czy musze cos innego kombinowac?
morda / 2003-07-25 09:42:20 /
O ile się nie myle,to musisz coś innego kombinować.
aro / 2003-07-25 10:26:48 /
są pewne "drobne" różnice, trzymałem obie w rękach ale dawno temu.
Zewnętrznie wydają się niemal identyczne, nie porównywałem ich niestety wymiarami.
Drążki kierownicze są innych średnic (Taunus ma mniejsze), ale prawie na pewno ich sworznie mają takie same gwinty, które się wkręca/nakręca na listwę (są 2 rodzaje). Ważne by długość listwy była taka sama, bo nie ustawisz zbieżności.
Jednak oś wałka kierownicy w Taunusie jest dłuższa (podobnie jak w Capri), a w ścierce krótka - mowa o zwykłej przekładni, wspomagana w ścierce na długą oś, bo jest na niej rozdzielacz hydrauliczny (lewo-prawo).
Jak zostałem przyparty do muru w dawnych czasach to musiałem zastosować przekł. bez wsp. od sierry do Caprychy i przedłużyłem tę oś.
Może się zdarzyć, że i wielowypust (potocznie zwany "frezem") na końcu tego wałka, na który się wkłada wał przegubowy kierownicy -może być deczko inny i wtedy trzeba by do kpl. brać przekładnię wraz z tym wałkiem.
Więcej nie pamiętam :(
Co do przekładni ze wspomaganiem to niestety łatwo jest się sparzyć na używanych :(
Reasumując: dać się da, ale mniejszym problemem będzie dostać oryginalną używaną, które bywają jeszcze na szrotach i w ogłoszeniach na capri.pl, a i nową Włoską można dostać bez problemu w sklepie.
I o to chodzi,nie warto sie bawić z używkami + pasówka,temat chyba juz byl wałkowany...
aro / 2003-07-25 11:04:21 /
ok.dzieki a za ile mniej wiecej moge taka do taunusa kupic bo za ta sierowska kumpel chce 50zl
morda / 2003-07-25 12:24:13 /
Nowe be wspomagania- to wydatek od 390 zetów do 450.(mowa o nieorginałach)
Za używki na szrotach chcą od 100 do 200 zetków.
aro / 2003-07-25 12:40:25 /
wole bez:)))dzieki raz jeszcze za informacje
morda / 2003-07-25 12:42:42 /
Jeśli masz standartowe buciki możesz ewentualnie przez duze E podczepić tą używke(może troche polatasz),ale jeśli masz fele szersze zdecydowanie odradzammmmmmmm.(szkoda kasy i kłopotu)
Pozdr.
aro / 2003-07-25 12:46:13 /
no wiec tak z braku kasy i dobrego serca kumpla z przodu mam niestety 155 ale za to krece jak ze wspomaganiem :)
morda / 2003-07-25 12:53:39 /
Coś za coś... Ja u siebie magiel elegandzki a kręci się jak autobusem bez wspomagania.
aro / 2003-07-25 12:56:56 /
ale za to lapa rosnie
morda / 2003-07-25 13:01:07 /
lapa...? ja tam wole jak mi co "innego" rośnie...
aro / 2003-07-25 13:02:48 /
IQ ??
Kornik / 2003-07-25 13:07:42 /
uwazaj zeby nie peklo:) teraz z innej beczki zjawisz sie na zlocie w kryspinowie
morda / 2003-07-25 13:08:34 /
Raczej niestety nie,brak czasu jestem już po urlopie i takie tam.A tak w ogóle to nic nie wiem o tej schadzce.Moze mi coś rozjaśnisz więcej???
Wiem tylko że chyba odemnie to będzie z 700km.
aro / 2003-07-25 13:16:11 /
gdzies to bylo na necie ale teraz nie moge znalezc.ma byc w sierpniu od 22-24
morda / 2003-07-25 13:34:56 /
Dzięki,jeśli to jakiś stały zlocik,będe go miał na uwadze w przyszłym sezonie.
Pozdr.
aro / 2003-07-25 13:39:33 /
odświeżę temat. Potrzebuję zdjęć ewentualnie opisu od kogoś kto rzeźbił magiel o ścierki w capri i w tauniaku.
Tylko proszę pisać na temat, a nie, że się nie da. Proszę o odpowiedź LUDZI KTÓRZY TO ROBILI, a nie ludzi którzy coś przy piwie słyszeli na ten temat.
Dziękuję.
granadziarz_3M / 2004-06-24 11:02:01 /
odpowiedź w sprawie capri mam. Proszę o Taunusa.
granadziarz_3M / 2004-06-25 18:06:56 /
JA też bym prosił... bo mam luzy straszne na maglu i myślę o przekładni z Sciery, bo to że drążki grubsze to tam pół biedy ważne żeby gałki miały ten sam storzek... druga sprawa jeśli drążek będzie za długi zawsze można go skrócić i ew nagwintować jeśli będzie trzeba... kwestia czy jest p&p na mocowania ... jeśli chodzi o wspomę to nie obchodzi mnie to zbytnio bo przy locie bokiem kiera fajnie wraca w łapki sama.. przy wspomie zaś tak średnio... prosiłbym o jakąś odpowiedź..
Greymouse / 2015-02-25 23:48:33 /
Regeneracja magla i spokój :)
MikeB4 / 2015-02-26 00:17:15 /
Pozatym magiel od Sierry jest wyraźnie mniejszy i wygląda na mniej solidny :-) Oczywiście porównując wersje bez wspomy ... Ja bym nie pakował
MikeB4 / 2015-02-26 00:28:36 /
A regeneracja ori magla z TC ? koszt ? coś? ktoś od nas z forum się tym zajmuje ?
Greymouse / 2015-02-26 00:32:12 /
Ja robiłem za 200 zł z 3-4 lata temu i od tej pory śmiga bez zarzutu , dużo zakładów się tym zajmuje...
MikeB4 / 2015-02-26 00:37:26 /
Bez wspomagania ja regeneruje omize magiel,sie dobrego nadaje, cena od 200 zł do 500 w zależności od ilości potrzebnych czesci do naprawy. Bedziesz chetny napisz do mnie
CHUDER / 2015-02-26 05:49:26 /
na ebaju są dostępne do ściery tzw. quick rack'i (LHD i RHD) (2,4 obrotu kiery) oraz śportowe (1,9 obrotu). Nie wiem ile obrotów jest w Taunusie, ale przy śportowej jeździe taka szybka przekładnia pomaga. Oczywiście wspoma nieodzowna wtedy.
♠Zoggon♠ / 2015-02-26 10:26:30 /
W większości przekładni bez wspomagania są 4 obroty od maxa w jedną stronę do maxa w drugą stronę, bez znaczenia czy to Taunus czy Sierra obrotów jest tyle samo. Natomiast przekładnia wspomagana ze Sierry ma tych obrotów już tylko 2,5 od maxa do maxa i to jest przepaść w porównaniu do zwykłej. Wiem z doświadczenia jaka jest różnica pomiędzy zwykłą niewspomaganą a wspomaganą bo przerabiałem temat u siebie w Taunusie i powiem tylko że warto za wszelką cenę.
Ligacz 3M / 2015-02-26 10:55:58 /
Chuder - a wspomagany magiel do Capri to za ile regenerujesz?
Bartłomiej / 2015-02-26 11:07:38 /
w zwykłej ścierce jest chyba 2,7 obrotu, w kosłorcie YB jest 2,4 obrotu. Nie wiem czy to można uznać za znaczącą różnicę, czy to ewentualnie tylko kwestia troszkę innych drążków kierowniczych.
Gotowe zregenerowane 1.9 kosztują miliony niestety, ale chyba luksus pokonywać serię zakrętów bez odrywania rąk od kierownicy ;-)
♠Zoggon♠ / 2015-02-26 12:57:24 /