logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Wspomaganie elektryczne - Capri i nie tylko...

Wspomaganie elektryczne - Capri i nie tylko...

Ostatnio można zaobserwowac iż coraz więcej osób zaopatruje się w elektryczne wspomogania pochodzace z rożnych nowszych autek. W związku z tym iż są one coraz tansze zapragnołem takze zamontowac takie u siebie w Capri MKI.
Moje pytanie jest nastepujące:
Jakie wspomaganie kupic?
Czy jezeli bede miał wspomaganie plus sterownik czy cos jeszcze potrzebuje?
Jak to podlaczyc aby działało?
No i standardowo przy tego typu przerobkach wszystkie za i przeciw :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-28 12:29:55 /


http://www.capri.pl/forum/36583 :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-28 12:37:16 /


powyższy link do forum zasadniczo nie dotyczy wspomagania elektrycznego ale elektrycznego napędu hydraulicznej pompy standardowego wspomagania... czyli niezupełnie to. autorowi raczej chodzi o coś takiego: http://www.capri.pl/car/190
wyszukiwarka nie znajduje osobnego wątku o wspomie elektr.

zygzak_wFe Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-28 13:15:58 /


Oba te wątki nie dotyczą wspomagania elektrycznego. Co najwyżej jest tam coś o nich wspomniane.
Tak więc jeśli jest ktoś kto to montował lub się do tego przymieża i ma o tym jakieś pojęcie to prosze o informacje bo bardzo mnie to kusi :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-28 13:24:41 /


Mam zamiar montować wiosną elektryczne wspomaganie z opla, Agila, w teorii działa miodowo zobaczymy w praktyce.
Na razie jestem na etapie rozgryzania elektroniku sterującej, co w przypadku opla wcale nie jest takie proste, (co rok w tym modelu zmieniały się sygnały sterujące wspomaganiem) a na forum opla raczej nie ma, co liczyć na pomoc ;((.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-28 13:34:56 /


No własnie najbardziej interesuje mnie to od strony elektronicznej. Wystaczy ze zamontuje podlacze plus i minus do centralki i z glowy? Ale to pewnie za piekne aby bylo prawdziwe.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-28 13:37:33 /


Też tak myślałem, ale to za piękne. załączam opis jaki udało mi się zdobyć ale bez wartości sygnałów.

Pin 1 +12v napięcie stałe bezpiecznik 30A
pin 2 masa
pin 3 do wtyku diagnostycznego
pin 4 do jakiegoś złącza od ABS myślę że chodzi o ESP
pin 5 do lampki w liczniku
pin 6 sygnał pracy silnika (ładowania) jeśli brak wspomaganie nie chodzi
pin 7 sygnał prędkości pojazdu (od częstotliwości zależy siła wspomagania), brak przebiegu = max wspomaganie
pin 8 +12v napięcie po zapłonie


Niby prosty ale bez odpowiedniej wartości sygnału na pinie 4 nie działa, załącza się przekaźnik w module sterującym i koniec.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-28 13:44:27 /


Hmmm... trzeba będzie nad tym popracować :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-28 14:09:36 /


Wspomaganie elektryczne z Corsy już prawie zamontowane w Capri. Z ciekawszych gadżetów posiada płynną regulację siły wspomagania za pomocą potencjometru :)

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-25 09:16:07 /


Daj znać jak to rozwiązałeś od strony elektrycznej :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-25 13:41:17 /


http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar/psteering/powers.asp
pewnie coś takiego ;)
ale też czekam z nieciepliwością ;D

michalch83 / 2008-06-25 13:52:31 /


Elektronikę rozgryzło 50 GB z ebay http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=250256969701&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=015
Przerobienie całej reszty też nie nastręcza wielu problemów, trochę wymiarowania, cięcia, dorabiania, spawania. Postaram się wrzucić foto przerobionej kolumny.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-26 10:21:08 /


Polecam stronę http://www.16vminiclub.com/forums/viewtopic.php?t=8409

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-26 10:33:40 /


No tak a ja wierzyłem w Polską myśl inżynieryjną ;)
Tą aukcję też widziałem i chyba będe musiał skorzystać, no chyba, że odpłatnie będziesz toto kopiował ;D

Czekam z niecierpliwością na zdjęcia kolumny ;D

michalch83 / 2008-06-26 23:54:56 /


Witam,

Chciałbym obudzić ten watek, ponieważ wydaje się być bardzo ciekawy. Co prawda już zostałem ofuknięty za "niekoszerność" rozwiązania, ale nadal chciałbym podrążyć temat. Mam big problem z moim maglem wspomaganym, więc niedługo pewnie nie będę miał nic do stracenia. Sama przeróbka ma ręce i nogi, pod warunkiem, że ktoś rozpracuje szczegóły. Po rozmowie z moim mechanikiem, który już okazał chęć przyjrzenia się przeróbce, mam kilka pytań:
a. Jak wygląda sprawa awaryjności wspomagania elektrycznego z Corsy C?
b. Czy instalacja elektryczna w capri będzie w stanie pociągnąć wspomaganie? Jakie jest zapotrzebowanie na prąd i czy przypadkiem nie trzeba "odświeżyć" alternatora przy okazji zakładania wspomagania elektrycznego?
c. Czy wspomaganie mieści się pod deską rozdzielczą, czy coś wystaje?
d. Jak z mimośrodowoscią kierownicy - czy wymaga jakiegoś szczególnego mocowania, aby kierownica kręciła się jak dotychczas?
e. Czy rozwiązał ktoś temat podawania sygnału o prędkości do sterownika wspomagania? Moim zdaniem sama regulacja pokrętłem trochę mija się z celem, bo nie ma chyba sensu ciągle kręcić potencjometrem w zależności od tego, czy jadę szybko, czy kręcę się po mieście?

Przydałby się bardzo jakiś dobry opis typu how-to czy też instrukcja montażu ilustrowana zdjęciami. Czy dałoby radę, żeby ktoś coś takiego przygotował?

Pozdrawiam

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-09 15:03:53 /


Ad a. Wyjdzie w praniu
Ad b. Podpoiłem się pod gruby przewód zasilania stacyjki, i sprawdza się bez zarzutu, nie usmażymy jajecznicy na przewodach
Ad c. Po odpowiednim wycięciu mocowania pedałów, kolumny mieści się pod maskującymi plastikami
Ad d. mocowanie kierownicy pozostaje bez zmian
Ad e. potencjometr sprawdza się bez zarzutu mniej więcej w połowie skali da się i przyjemnie parkować i jeździć bez stresu.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-09 15:19:09 /


Ad e. A jakby zastosować na lince prędkościomierza impulsator (spotykany np. w trip kompie granadowym), to mamy super daną na temat aktualnej prędkości jazdy. Wystarczy ją przerobić na sygnał dla tego magicznego pudełka z e-bayu (żeby było "zamiast" opornika) i gotowe. Przerobienie tego sygnału dla elektronika nie powinno sprawić problemów (podejrzewam, że parę elementów pasywnych i tranzystorków da radę, jak nie - zawsze można dać jakiś mikroprocesor...)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-09 15:24:27 /


ad e. mam taki impulsator na pozbycie się :)

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-09 15:26:17 /


No to w takim razie rozumiem, że siedzisz właśnie nad instrukcją dla pozostałych chętnych?
Czy myślałeś nad dołączeniem czujnika prędkości?

A tak BTW: czy wspomaganie hydrauliczne w capri jest zależne od prędkości?
Może to trochę naiwne pytanie, ale gdyby ktoś wiedział, to proszę się nie krępować.

Pozdrawiam

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-07-09 15:26:24 /


Jeśli chodzi o awaryjnośc magla w corsie to jest porażka totalna ale jeden plus jest bo zestaw naprawczy jest dostępny za 99zł w seriwsie w którym ja przykładowo pracuje, nie polecam

rybagosc Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-09 15:37:38 /


a co do samego wspomagania to nie było żadnych usterek

rybagosc Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-09 15:39:02 /


Kamel, widziałem własnoręcznie, że już masz rozpracowane podłączenie wspomagania z Corsy, więc może powiesz co puścić na piny 4; 6 i 7 - żeby to działało - zakładając, że moduł z potencjometrem nie będzie zastosowany...

Pin 1 +12v napięcie stałe bezpiecznik 30A
pin 2 masa
pin 3 do wtyku diagnostycznego
pin 4 do jakiegoś złącza od ABS myślę że chodzi o ESP
pin 5 do lampki w liczniku
pin 6 sygnał pracy silnika (ładowania) jeśli brak wspomaganie nie chodzi
pin 7 sygnał prędkości pojazdu (od częstotliwości zależy siła wspomagania), brak przebiegu = max wspomaganie
pin 8 +12v napięcie po zapłonie

mieras Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-22 13:40:47 /


Więc po załączeniu przekaźnika układ działa ale bez zamontowania w aucie ciężko wyczuć kręcąc mechanizmem nie zamontowanym w aucie kiedy działa. Pin 4 pozostaje nie podłączony.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-22 18:30:43 /


Rozumiem, że pin 6 sygnał pracy silnika (ładowania) podłączamy +12V ?
A sygnał prędkości na pin 7 - brak przebiegu - znaczy zostawiamy wolny?

mieras Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-22 20:47:56 /


Odgrzewam temat.

Czy ktoś oprócz Kamela zamontował już elektryczne wspomaganie do capcia??
Jeżeli tak to czy posiada jakąś foto relację z tego wyczynu?

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-16 20:45:37 /


Po kolejnych 5ciu latach, teraz ja mam zaszczyt odgrzać kotleta i zadać to przełomowe pytanie :

CZY KTOŚ JUŻ TO MA U SIEBIE E-WSPOME I ŚMIGA ??

Dziękuję za uwagę.
Pozdrawiam i bacznie wypatruje odpowiedzi :>

micu_ GOP / 2014-01-13 20:10:52 /


Zapewne kilak osób się znajdzie, jeśli mnie pamięć nie myli to Rasta i Hasta mają zaadaptowane z Corsy. Angole nawet popełnili do tego sterownik jakiś, tylko nie wiem czy to warte swojej ceny i jak działa (do poczytania na www.extraefi.co.uk).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-01-13 22:16:18 /


Super jak by ktoś fote zarzucił

wilku / 2015-01-01 21:42:38 /