logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Tuning silnika 4,0 koeln

Tuning silnika 4,0 koeln

Zastanawiam się, jak / bez montażu sprężarki wypornościowej / ożywić nieco 4,0 ?
Planowanie głowic / o ile /? Większe zawory ? Inny wałek / gdzie go kupić / ? Modyfikacje elektroniki ? Nie licząc eksplozji po drodze na ślub Hoovera, jest to całkiem fajny motorek, nurtuje mnie jednak pytanie, czy da się tym powalczyć z Cossworth'em ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 14:21:56 /


STICH, jakie obroty kręci Twoj motor? Bo mój się zatyka przy 5 tys, zmienia odgłos i dalej się nie wkręci za nic. Myślę, że to przez wałek, ale Obiego grania kręci więcej, a motor taki sam (tyle że elektronika SEFI a u mnie EFI).

Generalnie są 2 drogi rozwoju: zmienić wałek, doprężyć do 11:1 , lub soft turbo do tego co jest. I mówmy o tanich rozwiązaniach, a nie o wynalazkach za kilkadziesiąt tysięcy, bo można zmienić motor na SOHC i nie wczuwać się więcej w niewypał jakim jest 4.0

Mysza liil (EM) / 2007-12-25 14:36:49 /


nie wczuwać się więcej w niewypał jakim jest 4.0


dlaczego 4.0 to niewypał?

borys / 2007-12-25 14:52:57 /


jak eksplodowal znaczy ze wypal ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-25 15:13:37 /


dokładnie, wypalił jak 150.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 15:53:41 /


osobiście zastanowił bym sie nad zdjeciem głowic zlikwidowaniem progów jak sa na gładzi cylindrycznej, potem usprawnienie samej elektroniki i odchudzenie koła zamachowego
ewentualnie obróbka samej głowicy a dokładnie kolektory wydechowe jako barany 4 w 1 i potem w miejscu gdzie sie najbardziej nagrzewa rura troche za tym mniejscem długość nie znana połączyć z drugą stroną, inny wałek rozrządu wieksze kolektory dolotowy i wylotowy tak aby zwiekszyło sie napełnianie cylindra nie koniecznie trzeba zmieniac zawory wystarczy kształt samych zaworów i kanałów

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 17:01:29 /


na ebay widziałem turbinki machaniczne dedykowane do 4,0 (cały kit) i to od 1200$ piiiiiiiiekna sprawa :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-25 17:19:33 /


z tym kołem to niezły pomysł, ale już 4 w 1 to nie zrobię.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 17:19:39 /


fordofil, na jakim ebayu, podeślij linka

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 17:20:48 /


kawałek płaskownika z nierdzewki tak ze 12 mm najpierw wyciąć na laseże otwory zamontowac przyspawać rury a potem zdemontować i dać do splanowania.
co do długości rur i kształtu nie pomoge

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 17:25:56 /


taak Krauzi, ale 4,0 to V6 więc 4w1 nie wypali;) Ale wiadomo o co chodzi...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 18:16:06 /


w hamerykańskim jast dział supercharger, jest mase do V8, do v6 forda były 2 ale to msc temu było a teraz nie sprawdzałem.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-25 18:22:59 /


a tak z ciekawości zastanawiam sie ile koni ma te 4.0 w standardzie

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 20:18:47 /


a no tak przecież V6 najlepiej jak by było 3 w 1 bo w tedy bedzie lepiej sie w kręcał na obroty.
np. połączenie 4-2-1 daje wiecej mocy z dołu
a 4-1 wiecej w górnym zakresie obrotowym

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 20:22:52 /


zdaje się, że jakieś 160

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 20:23:28 /


W moim 4.0 będzie: inne kolektory wydechowe, aparat zapłonowy, dolot też inny no i gaźnik;) zamiast wtrysku , ale nie byle jaki gaźnik;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-25 22:35:17 /


zawsze mozna rzezbic dazac do perfekcji - polerowac kanaly dolotowe, zmniejszyc progi na laczeniu glowic i kolekotrow dolotowych i wylotwych, walek rozrzadu, polerka denek tlokow, grzybkow zaworow, planowanie glowic, supercharger tez mozna jak ktos ma zapal i kase, ale wtedy np. polowa dolu silnika do wymiany..tylko jest to najbardziej sprawa sympatii do danego silnika, bo wiekszy moment docelowo i tak wiaze sie z wieksza pojemnoscia

a swoja droga... wszyscy sie ciagle podniecaja moca silnika - moc silnika oblicza sie jako moment pomnozony przez obroty, czyli silnik 10000 Nm przy 100 obr/min ma tyle samo mocy co 100 Nm dopiero przy 10000 obr/min... "prawie nie widac roznicy" ..a marketing robi swoje i ludzie kupuja samochody o pojemnosciach 1.2 i mocy po 150 KM...

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 00:03:12 /


Ja tam raz sie ustawiłem pod światłami z moim 2.8 zdrowiutkim vs 4.0 w Explorerku i dostałem w d od terenówki sromotnie ;) a moce te same praktycznie tylko te Nm;) inne takie:d

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 02:00:43 /


Moc to niby moment przez obroty - ale jakoś krzywe przebiegu momentu i mocy nie chcą być podobne ;-)))

Jedno auto ma maksymalną moc przy 6850 obr/min drugie przy 4400 obr/min ;-)) dajmy na to 300 KM - ale pierwsze przy 2000 obr ma tylko 50 KM drugie 150 KM i pojedzie wyraźnie lepiej ;-))) - oczywiście wynika to z przebiegu dostępnego momentu obrotowego ....



Co do mozliwości tuningu koelna 4.0 - to fabrycznie był to silnik do ciężkiego suva czy tam terenówki (Explorer) stąd wyższy moment obrotowy i niższa moc maksymalna .... - takie coś uzyskuje sie cięższym kołem zamachowym , mniejszymi zaworami, kształtem i długością kolektora ssącego... + niskim stopniem sprężania+ odpowiednimi fazami rozrządu - trzeba to zrobić teraz dokładnie na odwrót.

Ponieważ Caprik jest niemal 2 x lżejszy i nie będzie raczej ciągał przyczep np. z dużą łodzią - to momentu może być skromniej w niższych zakresach obrotów - za to przy dobrej zabawie moc powinna bez problemu skoczyc do 250 KM ;-))))



Myśle, że największy problem będzie z wałkiem rozrządu - bo pewnie nikt nie robi sportowych wałków do Explorerów ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 02:21:44 /


te nieco późniejsze mialy juz cos koło 210 kuniów a i przeciez masa podobna do Granady ;)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 02:22:51 /


205 KM -210 KM ale to już nie jest ten silnik z wałkiem w bloku .... - to juz SOHC - Stosowali go od 97 roku, chyba równocześnie z starym wariantem 160 KM. Stosowany jest też w Mustangu po 2005 ;-)) Do dziś ....




Natomiast 1881 kg wagi i 2558 dmc (2 generacja 4.0 v6 160 KM)

przy Granadzie 1400-1450 wagi i 2000 kg dmc (Mk2 Kombi 2.8) mało porównywalne ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 03:36:00 /


najlepsze, ze ten 'nowy' 4.0 ma wałek w bloku :))) ale do napędu kół zębatych, i 3 łańcuchy rozrządu: jeden z wału na wałek, drugi z wałka na wałek rozrządu jednej głowicy, i trzeci w tyle z wałka na wałek rozrządu drugiej glowicy, normalnie technologiczny majstersztyk, takie rzeczy, tylko w us&a, parowane wydechy w starych koeln'ach przy tym to nic :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 12:13:29 /


Nowe motocyklowe silniki BMW serii R (bokser) mają dokładnie taki układ rozrządu. Każdy łańcuch ma oczywiście dwa ślizgacze i napinacz a całość pracuje zadziwiająco cicho i kulturalnie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 12:17:59 /


Koło zamachowe możesz trochę stoczyć, ale niewiele bo jest to koło od 2,3 i już jest lekkie jak na taki silnik. Dopracował bym dolot bo jest bardzo duży próg między kolektorem ssącym a głowicami. Tak na oko w kolektorze ssącym jest jakieś 30% mniejszy przekrój kanału w porównaniu do głowicy :) samo to powinno odetkać silnik na wyższych obrotach.
Przy 4,0 problemem może byś jeszcze elektronika która odcina wtrysk przy 5800obr/min a przydało by się ze 400obr więcej :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 13:41:18 /


COKe - ten patent ma już prawie pół wieku. Motor Abarth Bialbero 750/850/1000cc z 1959 r. ma blok identyczny ze znanym w PL CC900 [wałek rozrządu w bloku] i głowicę DOHC z zaworami rozchylonymi o 75 stopni, a oba wałki w głowicy dostają napęd z drugiego koła zębatego osadzonego na owym kadłubowym wałku.



Costin z Duckworthem poszli jeszcze jeden krok dalej - w Escorcie RS1600 MkI [1969 r.] i RS1800 MkII [1975] masz blok Kenta i 'ślepy' wałek rozrządu bez krzywek, na którego końcu widnieje zębatka dla gumowego paska, który napędza głowicę DOHC.



Dzisiejsze mocno nagłaśniane 'wynalazki' w silnikach tłokowych to już tylko dopracowywanie patentów starych jak świat. Jest w Kraku Muzeum Lotnictwa, które posiada drugą co dowielkości w Europie, a chyba szóstą na świecie kolekcję silników lotniczych. Znajdziesz tam i Peugeota QOHC [2 głowy DOHC na motorze V8] z 1907 r. i 5 zaworów na cylinder w Maybachu HSLu z 1913 r. Zapraszamy :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 14:33:05 /


Co do SOHC to przy ewentualnym zakupie trzeba zwrócić uwagę na stan łańcuchów i ślizgów rozrządu.Jest to podobny wynalazek jak w cosim BOB ,czyli potrafi się zmielić.Koszt naprawy to jakieś 2-4 tyś złotych.W OHV znowu w standardzie jest pękanie głowic.Przy wyśrubowaniu silnika ,wiadomo....

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-26 18:46:31 /


Nadal nie mamy odpowiedzi na zasadnicze pytanie STICHa :( Kanały, likwidacja progów, lżejszy zamach - to są truizmy. A czy ma ktoś jakieś konkrety? Jak z miejscem na większe zawory? Czym tak bardzo różni się wałek rozrządu, że tuningowe od mniejszych Koelnów nie podchodzą? Ile i jak da się doprężyć? Czy aparat na pasku zębatym to jedyny pomysł na klasyczny zapłon bez elektroniki? Czy spotkał ktoś kolektor ssący pod gaźniki do takiego pieca?
Przyznam że od dawna i mnie nurtują takie pytania. Nie nabyłem wprawdzie jeszcze odpowiednio obszernej karoserii i nie marzę o mocach rzędu 250PS/6000 rpm, bo tego ów biedny blok nie zdzierży przy tłokach fi 100 i skoku 84mm. Ale gdyby tak dojść do poziomu mocy jednostkowej poczciwego gaźnikowego Essexa [138-140 PS z 3.0 czyli jakieś 185-190 z 4.0] przy 5000-5200 rpm to Cosworthy BOA/BOB możnaby było odstawić na półkę z wynalazkami "not worth bothering with"...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 23:32:55 /


cóż ja poczekam, aż Granadziarz powie co i jak z moim 4.0 zrobi. Fajerwerków nie będzie, ale za to klasyczny aparat zapłonowy na pewno.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-26 23:59:30 /


Heh jak ten unowoczesniony ma nadal wałek w bloku (no ja wysiadam - kto to wymyślił) i 210 KM to najlepszy tuning to kupić najpierw takie 4.0 ;-pppp

Wtedy szansa na te 250 KM robi się większa ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 00:21:10 /


>>> Kanały, likwidacja progów, lżejszy zamach - to są truizmy.

Co do kanałów ssących w omawianym silniku to nie są truizmy :) w nim naprawdę jest między ssącym a głowicami próg wystający na 2-3mm dookoła kanału.

>>>Jak z miejscem na większe zawory?

Miejsca na większe zawory raczej jest bardzo ubogo. Może udało by się o 1mm większy ssący dać ale osłabiło by to przestrzeń między zaworami która w tych silnikach często pęka.

>>>Czym tak bardzo różni się wałek rozrządu, że tuningowe od mniejszych Koelnów nie podchodzą?

Wałek rozrządu kręci się w przeciwnym kierunku do klasycznych kolenów, do tego krzywki są bardzo "łagodne":
#1# #2#
Zmianę na inny wałek mogłyby by również utrudnić hydrauliczne szklanki:
#3# #4#
Z wałkiem trzeba by zmienić te szklanki na stałe, ale to generuje kolejny problem bo na klawiaturze nie ma śrubek do regulacji luzu zaworowego.

>>>Ile i jak da się doprężyć?

Doprężenie najlepiej było by uzyskać zmieniając tłoki na mniej wklęsłe. Miałem 2 rozebrane takie silniki i w jednym z nich toki miały nieco mniejsze wgłębienia.
Na fotce tłok od bardziej odprężonej wersji:
#5#
Planowanie głowicy nieco utrudniają wyżej wymienione hydrauliczne szklanki bo może się okazać ze mają zbyt mały zakres pracy żeby skompensować mniejszą wysokość głowicy.

>>>Czy aparat na pasku zębatym to jedyny pomysł na klasyczny zapłon bez elektroniki?

Napęd klasycznego aparatu zapłonowego jest w bloku ale nie ma fizycznie miejsca na sam aparat, chyba że wystawał by ponad maskę :))
Elektronika to nic złego :) Z obecnym zakresem wiedzy nie bawił bym się w pędzenie aparatu paskiem tylko zastosował bym moduł EDIS z odrobiną elektroniki i 3 sekcyjną cewką.

puenta:
Według mnie ten silnik aż się prosi o sprężarkę czy to mechaniczną czy turbo :) To Chyba najtańszy i najskuteczniejszy sposób na podniesienie mocy tego pieca.
Stosując niewielkie doładowanie można by znacznie poprawić górę silnika i osiągnąć moc rzędu 190KM ale z momentem 350Nm może więcej.. :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 01:05:38 /


Się zapędziłem i zapomniałem fotek wrzucić :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 01:07:47 /


A ja mam pytanie o klasyczny zapłon... Większość raczej wymienia na elektroniczny a Wy chcecie koniecznie klasyczny.. Czemu? Pytam z ciekawości.. Czy nie jest bardziej zawodny od elektronicznego?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-27 01:52:05 /


>>Co do kanałów ssących w omawianym silniku to nie są truizmy<<
Truizmy w znaczeniu 'sprawa oczywista' - rozbieramy silnik i od tego zaczynamy, inaczej po prostu nie warto. Pamiętać trzeba też o dwóch typach głowicy - z małymi i dużymi oknami wydechu.



>>Miejsca na większe zawory raczej jest bardzo ubogo.<<
Tak też mi się wydawało ze zdjęć, ale chciałem usłyszeć od praktyków. Uwaga na dwie wielkości komory spalania zaleznie od rocznika głowicy.



>>Wałek rozrządu kręci się w przeciwnym kierunku do klasycznych Koelnów<<
To znaczy przeciwnie do 2.8 czy przeciwnie do 2.9? Bo o ile pamietam to trzeciego kierunku obrotu już nie ma :) Zależnie od rocznika są cztery wałki o różnych czasach otwarcia - inne dla automatu, inne dla manualnej skrzyni.

>>Zmianę na inny wałek mogłyby by również utrudnić hydrauliczne szklanki<<
Rozumiem, że szklanki z 2.9 nie podchodzą, czyli trzeba napawać krzywki na seryjnym wałku

>>Miałem takie silniki i w jednym z nich tłoki miały nieco mniejsze wgłębienia<<
Są 3 rodzaje tłoków z różną wielkością miseczki - wybieramy te z najmniejszą.



>>Planowanie głowicy nieco utrudniają hydrauliczne szklanki bo może się okazać ze mają zbyt mały zakres pracy<<
Rozumiem że z planowania rezygnujemy

>>Napęd klasycznego aparatu zapłonowego jest w bloku ale nie ma fizycznie miejsca na sam aparat, chyba że wystawałby ponad maskę<<
OK - poczekamy co Jarek wymyśli Ludwikowi.

Puenta:
Gdybym chciał motor ze sprężarką, to zupełnie niezłe są Audi, Volvo, Mercedesy etc. Nie wiem jak STICHowi, ale mnie chodzi o klasyczne nieudziwnione V6 OHV w stylu z lat 60-tych, tylko możliwie mocarne.

Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 02:26:42 /


Oczywiście wałek kręci się tak jak w 2,9 ale że 2,9 był produkowany mniejwięcej w tych samych latach co 4,0 to napisałem o starszych kolenach :) Sprawdzę jeszcze średnice czopów na wałku 4,0 bo wydaje mi się że ma większe średnice w porównaniu do 2,9.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 08:32:54 /


Mam tłoki w swoim z najmniejszym "wklęsłym denkiem";)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 09:32:39 /


no to teraz załatw głowice od silnika z tłokami z największym wklęśnięciem ;)

Mysza liil (EM) / 2007-12-27 13:33:53 /


mam dwa silniki, moze szczescie mi dopisze

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 13:36:33 /


No co Mysza ;) tak mi się napisało;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 14:25:38 /


no dobrze, wiec kombinuj! a na planowanie głowicy też jest rada, zeby szklanki hydrauliczne wydaly ;) Granadziarz na pewno na to wpadnie.

Mysza liil (EM) / 2007-12-27 15:48:46 /


Nie tylko on :)
Podkładki pod koniki :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 16:09:10 /


Można założyć też klawiatury z regulacją od 2,9 :) ale nie wiem czy wejdą pod dekle od 4,0.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-27 18:31:27 /


wejdą dekle od 2.8 Efi ;)

Mysza liil (EM) / 2007-12-27 20:31:31 /


piękne 3.5 V8 ze swoim 158 KM i 278 Nm :) 100 razy bardziej sie nadaje do grzebnięcia od tego kolońskiego chraścia

szalony Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-28 18:23:39 /


jak znajdziesz zestaw skrzynia plus silnik do 2000 zł to biore to v8;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-28 18:26:16 /


naprawde jest wiele opcji - jak się to mówi: "Masz łeb i ch*j ? To kom-bi-nuj!" :)

zapraszam do tematu o V8 z RR żeby tutaj nie robić większego OT :)



http://www.capri.pl/forum/249074#261128

szalony Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-28 23:11:44 /


chwila ale to jakieś RR a nie Ford a mi chodzi o V8 Forda inne mnie nie interesują (przynajmniej w budzie Forda)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-29 01:27:21 /


wracajac do tematu, to co konkretnie mam zrobic z tymi dwiema 4,0 ? ta po Trojkacie / wybuchowa/ nawet zapala tylko grzechocze taka jej mac a prac nad druga nie kontynuowalem po znalezieniu dziwnych czesci w misce olejowej, mam to zezlomowac i pasowac 2500 od Volvo ? dac komus obydwa do zrobienia i poprawienia ? tylko komu ? autko stoi od sierpnia i mocno Go szkoda.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 00:10:16 /


Stich, rób na Fordowskim, bo Ci nie dopuszczą do puchoru na vulvianym.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 01:04:35 /


No jak nie dopuszczą, skoro volviany juz jest duratec-iem w focusie.

Mysza liil (EM) / 2007-12-30 04:42:13 /


złomuj;) ja chetnie przygarnę trochę z osprzętu;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 07:47:26 /


troche gratów do 4,0 mam jeszcze, trzeba by sprawdzić co grzechocze.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 12:15:15 /


Wal to 4.0 i wkładaj 2.0T, jeśli to auto na PC.

white_wolf Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-30 12:26:01 /


COSWORTH'A nie chce, za drogi i nie ma takiego uroku, PC jest tylko raz w roku, a do codziennej jazdy ten silnik /4,0/ jest bardzo fajny, oczywiscie poprawienie go do 200 PS i pwiedzmy 350 Nm nie zaszkodzi.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 12:56:49 /


klawiatury od 2,8 z laskami popychaczy od 2,8, pokrywy od 2,8 efi. wszystko pasuje.
co do wydumek z większymi zaworami, zawory dałoby się większe wstawić, ale trzeba by zaślepić oryginalne prowadnice, wywiercić otwory obok, wstawić normalne prowadnice z fosforobrązu, tak aby je rozsunąć. Następnie zmiana dźwigienek zaworowych, żeby były pod kątem, bo by nie trafiły w trzonki. Tylko czy warto???
Ze względu na potworny skok tłoka, nie widzę sensu robienia z 4,0 szlifierki. Wysokie obroty zabijają silniki z tak długim skokiem. On się prosi o doładowanie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-30 13:19:43 /


a co radzisz z 2,9 24v.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 22:07:17 /


to jest wątek o 4.0 :)

Mysza liil (EM) / 2007-12-30 22:38:05 /


tak,tak....ale po co nowy?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 22:53:56 /


Po to że 4.0 to nie 2.9 cossi;) Jestem tym wątkiem, żywo zainteresowany ale smietnik się robi coraz większy.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 23:22:18 /


Do spraw 2.9 24v można otworzyć nowy wątek - niech ten już będzie o 4.0 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-30 23:54:19 /


ok,ok-ogolnie myslalem o tuningu w dobrym znaczeniu tego slowa.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-31 00:07:18 /


Tu jest fajne soluszyn dla wzmocnienia 4.0:
http://www.explorerforum.com/forums/showthread.php?t=176114

Szarbia / 2007-12-31 18:57:48 /


Problem z tym soluszyn jest taki , ze jeszcze nikt takiego nie skonczyl .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-02 11:39:19 /


ja osobiście nie chce sie bawić w projekt typu MadMax wystarczy mi to co było, najwyżej 10% mocniejsze

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-02 14:43:35 /


Mnie też dokładnie o to chodzi - no może 15-18%, ale nie ponad 200PS i bez utraty momentu na dole.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-02 15:00:21 /


http://www.capri.pl/garage/engine-2800-v6

Tu napisano, że konstrukcja 2,9 i 4,0 jest bliźniacza (rodzina cologne). Rozumiem, że Twój Stich jest nieco innym silnikiem ale do rzeczy.

Zastanawiam się, czy istnieje możliwość zamontowania do silnika 4,0 z explorera głowic dedykowanych przez Coswortha do 2,9? Czyli interesuje mnie stworzenie silnika 4,0 24V.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 09:12:11 /


http://www.capri.pl/forum/174253#183746

na razie sam sobie odpowiadam...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 09:24:45 /


zapewne przy duzej ilosci wolnego czasu istnieje

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 09:25:01 /


na sierrafan ktoś taki robi.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 10:01:58 /


Stich ten silnik z foto to bedzie wystawał nad maske Caprika jakies 20 cm ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 11:07:12 /


W garażach w różnych miejscach świata od lat 'trwają prace' nad takim motorem, ale jak dotąd nigdzie nie spotkałem takiej jednostki w eksploatacji - choćby sporadycznej, zlotowo-wyścigowej. Na sierrafan.pl budują się obecnie 2 lub 3 takie silniki, z czego dwa na tłokach z 2.9 (poj. w granicach 3.4 litra) a jeden na tłokach z 4.0. Zwłaszcza temu ostatniemu przedsięwzięciu bardzo osobiście kibicuję.
Takie motory rzędu 3.4-3.6 litra spotyka się w GB - zwykle w Sierach. Ale pełne 4.0 QOHC 24v to jak na razie melodia przyszłości.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 12:44:56 /


Jeden z silnikow z sierrafun byl ostatno do sprzedania . oczywiscie 4,0 na glowicach od cossiego.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 13:38:43 /


Ale że niby działający czy jako projekt?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 14:20:14 /


No wlasnie nie dokonczony projekt , brakowalo uszcelek elektroniki . i jeszce pare problemow trzeba bylo rozwiazac.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 14:35:14 /


Jaki grosz wchodził w grę?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 14:36:47 /


7000PLN

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 14:38:46 /


kosztowna zagadka

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 15:12:54 /


rzeczywiście troche grosza - jakby ułożyc te grosze w jednej linii to wyszłoby 11 kilometrów ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 15:29:40 /


Jezeli by to byl ukonczony projekt , to mozna by i za ta cene albo troszeczke wyzsza brac .

a tak dac 11 Km grosza za rozgrzebany projekt , slabo widze.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 15:33:23 /


moim zdaniem 10 500 metrow, a ulozone w stos ponad 700 metrow / nie mam suwmiarki /.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 15:52:22 /


może masę ktoś policzy jeszcze, nie mam tak dokładnej wagi a zastanawiam się nad kupnem;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 15:55:58 /


stos około 900 metrów , nie licząc ugięcia od masy .... ;-))) wage jak ktoś chce moge jutro podać hehehehe ...

10850 metrów moge sie zgodzić, ale nie 10500 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 16:35:34 /


Może STICH optymistycznie zakłada, że by zlicytował na 700 m ;).

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 16:47:48 /


Młody - łatwo wyliczyć, że chodzi o w przybliżeniu 5500 zł :-DDDD może by stargował ;-p

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 17:07:54 /


w W-wie maja postawić najwyzszy budynek w Europie, można dobudować do elewacji skalibrowana rurkę do jednogroszówek i tam sie rozliczać.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 17:26:48 /


http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,4025914.html

a to nie bedzie czasem wyższe ?

I to

http://www.luxist.com/2008/01/03/crystal-island-will-be-the-worlds-biggest-building/

http://news.softpedia.com/news/World-Largest-Building-Soon-in-Moscow-74923.shtml

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 18:07:08 /


MikeB4 dawaj zdjecia ale tego silniora a nie jakies tam drapaczki.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-10 20:50:38 /


Z tego co ostatnio słyszałem, to najwyższy ma być Sky Tower we Wrocku... Poczekamy, zobaczymy.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-11 00:30:54 /


Panowie BŁAGAM!! o 4.0 V6 jest wątek a nie o wysokich budynkach....

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 11:57:22 /


Oj tam to był krótki motyw w ramach ciekawostki ;-))


Ten silnik z dużymi głowicami też robi sie całkiem wysokim "budynkiem" - moze do Explorera sie mieści ale do Capri bedzie kłopot.


Zresztą fabryczny 4.0 nie chciał sie Trójkątowi zmieścić w Capri i pamietam że musiał nieco maski wyciąć ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 12:09:31 /


Oj troszeczke trzeba zmodyfikowac kolektor dolotowy i sie wszystko miesci :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 13:18:26 /


albo maskę z lotu ptaka :D

Mysza liil (EM) / 2008-01-11 13:20:30 /


kolektor jest skrócony maska fabryczna .

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 16:33:21 /


Hm ale czy skrócenie kolektora nie kiepści "osiągów" silnika na tzw "dole" obrotów?

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 20:12:54 /


Ludwik chyba nie uważasz że 4.0 będzie miało słaby dół na krótszym kolektorze? ;)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-11 20:22:04 /


z nieskracanym ani ja ani Trójkąt nie jeździliśmy / no chyba, ze T. robił jakieś przymiarki bez maski /, jak dla mnie zbierał sie całkiem dobrze zwłaszcza na mniejszych oponach

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 20:23:41 /


jak dla mnie góra była słaba , ale można sie było przyzwyczaić

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 20:45:25 /


Robił robił testy :)


W pierwszej wersji nie było czasu na skracanie kolektora przed PC no i poszedł flex w rękę w celu wykonania tzw. Novej Vizji Mocy (nazwa własna) !

Co do samego obniżenia kolektora to został on skrócony o bardzo niewielki odcinek. Wycięcie było w kształcie klina tak aby kolektor bardziej położyć na lewej kapie od zaworów niż go skracać z wysokości. Zabiegu udał się bardzo dobrze. Maska się zmieściła a silnik dołu nie stracił :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 21:01:38 /


Stich - Trójkąt jeździł na seryjnym kolektorze z wyciętym dzióbkiem w masce na PC - pierwszym w którym startował tym autem z 4.0 - później obniżył kolektor

http://www.capri.pl/image/club/event/cup-2004/257
http://www.capri.pl/image/club/event/cup-2004/273

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 21:03:23 /


;-))

Dobrze że żadnego pieszego z tym na maske nie wziąłeś hihi

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 21:07:31 /


no i co ? gorzej jeździł po skróceniu ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 21:29:10 /


MikeB4 owszem że wziąłem :) i to niejednego pieszego :]
http://www.capri.pl/image/club/event/cup-2004/293

Stich różnica mocy nie do odczucia. Nawet miałem chęć w pewnym momencie skrócić znacznie kolektor aby podciągnąć nieco górę.. Ale w tym silniku sama zmiana kolektora była by raczej niewiele odczuwalna.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-11 23:20:21 /


Krk 4M said - "Takie motory rzędu 3.4-3.6 litra spotyka się w GB - zwykle w Sierach. Ale pełne 4.0 QOHC 24v to jak na razie melodia przyszłości."

A mozna wiedziec co jest najwiekszym problemem konstrukcyjnym w stworzeniu 4.0 24V? Zakladajac ze mam juz przerobiony blok ale z tlokami nadal od 4.0 i nieszczegolnie chcialbym zmniejszac pojemnosc wstawiajac tloki od 2.9? I czy skoro blok zostal przerobiony pod BOA to czy bedzie mozliwe zastosowanie gory od BOBa?

Hektor / 2008-01-29 15:15:25 /


Nie przerabiałem tego osobiście, ale podobno problemy dotyczą zgrania głowic kosiarki z tłokami od 4.0. Cosworth ma znacznie mniejszą średnicę, a na dodatek współpracuje z wypukłymi tłokami, a płaskie z 4.0 to potworny spadek kompresji. Natomiast co do BOA i BOB to podobno modyfikacja 4.0 pod głowy BOA jest prostsza ze względu na napęd rozrządu, którego modyfikacje w BOB poszły już w innym kierunku. Ale szczegółów nie znam - nie siedzę w temacie...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-30 14:27:22 /


Dzieki za odpowiedz, tak wlasnie myslalem ze o to biega. Silnik i tak mial byc robiony pod biturbo wiec odprezenie jest mi na reke, w razie gdyby bylo zbyt duze mozna kupic tloki doprezajace do 4.0.

Hektor / 2008-01-30 16:25:54 /


Jako ze niedawno również stałem się posiadaczem starego forda z 4.0 i fabryczne 160Km to ciut mało ;) postanowiłem poszukać info w tym temacie aby wzmocnić trochę ten motorek.
Na pierwszy ogień walki rozrządu :
http://www.compperformancegroupstores.com/store/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=CC&Category_Code=FORD466Cams40
cena przy dzisiejszym kursie dolara to około 1 tys zł

Motor przydałoby się również doprężyć, gdyż fabryczne 9:1 to trochę mało. Postanowiłem policzyć o ile wzrośnie stopień sprężania po założeniu na stary typ bloku(małe podebrania w tłokach i duże komory) nowszych głowic typu "fast burn" które to komory maja mniejsze :)
Do dyspozycji były następujące dane :
średnica tłoka- 3,952 inch(100.03mm)
skok tłoka 3,307inch(84mm)
stopień sprężania 9:1
objętość podebrania w tłokach stary typ 2,40 inch (39,32cm3)
nowy typ 3,1 inch(50,8cm3)
Wiec zaczynamy- najpierw musimy policzyć objętość pojedynczego cylindra ze wzoru na objętość walca :
V= PIxr2xh
czyli mamy V=314x(50)2x84=3,14x2500x64=659,4
Czyli objętość całego silnika to 6x659,4=3956,5 a nie jak wszędzie podają 3958 :P
Dalej musimy wyliczyć pojemność całej komory spalania, w omawianym przypadku wynosi ona 82cm3 przy stopniu sprężania 9,04 :1
Korzystamy ze wzoru E= (Vk+Vs):Vk czyli
E=(82+659,4):82= 9,04
Do wyliczeń będziemy potrzebować jeszcze objętość jaką zajmuje uszczelka pod głowica. Do wyliczeń przyjąłem grubość uszczelki 0,7mm i średnice 101mm
Mamy wiec znowu ze wzoru na objętość walca
V= PIxr2xh
V=3,14x(50,5)2x0,7=3,14x2550,2x0,7=0,56cm3
Teraz znając całą(tłok+głowica) objętość komory spalania i objętość w tłokach możemy policzyć objętość komory w samej głowicy
Stary typ
82-(39,32=0,56)=42,1cm3
Nowy typ
82-(50,8+0,56)=30,64cm3
Stary typ bloku z nowszymi głowicami ma następująca objętość "nowej" komory spalania :
39,32+30,64+0,56=70,52cm3
Teraz liczymy nowy stopień sprężania :
E= (Vk+Vs):Vk
E=(70,52+0,56+659,4):70,52=10,35
Rzeczywisty stopień sprężania będzie ciut mniejszy gdyż uszczelka pod głowice daje ciut większa objętość niż przyjąłem do wyliczeń(jest grubsza i ma większa średnice). Dodatkowo wymieniając czapki warto pokusić się o obrobienie komory spalania w okolicach zaworów i jej wygładzenie co tez minimalnie zwiększy jej pojemność. Nie są to duże różnice ale zawsze.
W kwestii praktycznej to
- silniki które maja najmniejsze podebrania w tłokach maja głowice oznaczone literka T
- do naszych celów zmiany stopnia sprężania najlepiej nadają się głowice z roczników Explorer/Ranger 95-97 i Areostar97(do 96 stary typ czapek !) które to są oznaczone jako U -maja mniejsza komorę i większe wyjścia wydechowe z głowic .
Nowsze głowice po 97 roku są oznaczone litera A i maja taka sama komorę jak U ale mniejsze wydechy.
-Wymiana głowic na nowsze wiąże się również z niestety z wymiana komputera sterującego na nowy ! Przy użyciu starego typu komputera i nowych głowic załatwi się silnik w kilka tysięcy mil. Najprawdopodobniej jest to związane z tym ze w starych typach głowic w których spalanie przebiega wolniej zapłon jest ustawiony na większy kąt żeby mieszanka zdążyła się spalić, wiec wymiana na nowszy typ "fast burn" powoduje spalanie stukowe lub samozapłony. Zamiast wymiany kompa można spróbować ruszyć czujnikiem PWK względem kola na wale ale nie wiem czy zda to egzamin. Jest jeszcze jeden nie rozwiązany problem z tymi kompami ale o tym trochę później.
Kolejna sprawa jaka spędza mi sen z powiek to kolektory wydechowe gdyż to co zaproponowała fabryka to porażka na całej lini. Przeszukałem neta w poszukiwaniu kolektorów rurowych od V6 które można by zaadoptować do 4.0 ale okazało się ze w polskich warunkach dostępne są tylko rurowce od silników KV6 rovera 2.0 i 2,5 oraz Alfa Romeo 156 2,5 V6. Niestety obydwa wymiarowo mocno średnio pasują do 4,0 i komory silnikowej forda i wymagają sporych działań szlifierka i spawarka
W kwestii swapów do granad/caprii/taunusów należy używać silników wyprodukowanych przed 97 rokiem, ponieważ te młodsze maja już zmieniony wał korbowy -konkretnie zamiast 6 otworów jak w starszych wersjach V6 maja 8 jak w nowszych OHC i nie spasują do kola zamachowego skrzyń scorpio czy granada. Wówczas trzeba użyć także oryginalnego kola od explorera ale nie wiem czy podejdzie konwerter od A4LD albo C3 oraz czy moduł zęba dla rozrusznika jest taki sam.
Dodatkowym problemem silników po 97(wcześniejszych 95/96 może tez) jest to ze maja już 3 sondy lambda a nie 2 jak starsze co powoduje ze jest konieczny montaż katalizatorów albo emulatora tej sondy
Całkiem ciekawy text o tuningu 4,0 po angielsku którym się posiłkowałem pisząc te wypociny :
http://www.babcox.com/editorial/ar/ar40123.htm

Elwood1887 / 2009-04-13 16:20:40 /


widze ze apetyt rośnie ;) I dobrze :) Bo auto które kupiłeś jest tego warte :)

Mysza liil (EM) / 2009-04-13 20:01:28 /


trzeba wyje.... wtrysk, wyciąć w kanałach dolotowych gniazda wtryskiwaczy, które przesłaniają 1/4 powierzchni przekroju kanału ssącego. Posadzić konkretny gaźnik i .....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-15 11:37:53 /


...urywać Flywheele z klasą ;) PS. Czekamy na wykres :D

Mysza liil (EM) / 2009-04-15 23:22:30 /


Standardowe koła po 3 miesiącach spokojnej jazdy:



Obecnie jest załozony Cossie ale nie czekajac az skończy jak poprzednicy zleciłem wykonanie mocniejszego odpowiednika :




Kolo przeszło mordercze testy na zrywarce(pierwsza wersja poległa ale te już jest ok) W razie czego otrzymałem zapewnienie ze jak się ukręci to firma dorobi 2 w gratisie. Obecnie czeka na montaż imam nadzieje ze będę mógł juz spać i jezdzić spokojnie

Elwood1887 / 2009-12-07 23:16:55 /


To ja się piszę na drugi z tych 2 co to w ramach gwarancji będą ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-08 00:01:45 /


A wlasciwie to czemu do lekkich budek wsadzacie klocki z terenowki robione pod moment i chcecie zeby to fruwalo? Nie lepiej przerabiac 2.9?

Tak tylko pytam...

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-08 01:53:38 /


Kult mocy ;P

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-08 08:39:11 /


Bo fajnie jest objechać na 2000 obrotów kolesia piłującego szlifierkę na 6000 :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-08 09:14:26 /


bartoromero a poco Ci kółko do automatu?

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-08 09:22:43 /


Właśnie Bartek po co ci kółko od automatu.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-08 09:39:08 /


A czemu nie? Może już mu się manual znudził? :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-08 09:43:18 /


he he - nie wiedziałem, że to automat...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-08 14:59:57 /


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Explorer-Express-Supercharger-2003-Ford-Ranger-4-0L_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem23042af614QQitemZ150393779732QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Nic tylko Brac :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-08 16:57:21 /


Tyle ze to jest do SOHC ;) tak wiec przynajmniej mi nie podpasi;) a cena... jak to cena, widzialem tansze w granicach 1000 usd;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-08 17:35:42 /


W koncu nadeszla dlugo oczekiwana paczka od Wuja Sama z Ameryki. Obecnie jestem na etapie pomiarow tego ustrojstwa do 4.0, kompletowania reszty gratow i oczekiwania na ladna pogode. Po mocno wstepnych przymiarkach powinien wejsc pomiedzy silnik a serwo hamulcowe tak aby maska sie zamknela :) Kompresor pochodzi od forda mustanga 3.8 V6, przeznaczony do pojemnosci 5L. Dolot prawdopodobnie bedzie hybryda dolotow 3.8 i 4.0

Elwood1887 / 2010-02-24 16:59:21 /


Cena jest tajemnicą? ;)

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-24 18:36:34 /


Wow, to się princess doczekała fantów :D Szkoda ze wujek nie przysłal jeszcze jakegoś Borg-Wanera w manualu, abo chociaż z 10 flywheeli do A4LD :P

Mysza liil (EM) / 2010-02-24 19:10:02 /


można trafić dedykowane zestawy pod 4.0 poniżej 1000$

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-24 19:23:12 /


Fordofil - proszę o linka do takiej aukcji ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-24 22:24:07 /


Sprezarka kosztowala po przeliczeniu okolo 1460zl, podatek vat 328zl, 32zl paczka z urzedu celnego z Warszawy(mozna osobiscie odebrac wtedy 0zl).Gdyby nie to ze jakis osiol licytowal do konca podczas aukcji to mysle ze przy dobrym wietrze zamknalbym sie z clem w 1,5 tys. Poniewaz clo licza od wartosci towaru+koszt przesylki dlatego tak duzo wyszlo, chociaz i tak taniej niz w PL w dodatku za sztuki w stanie smierci klinicznej
Niestety nie jest to koniec wydatkow poniewaz musze dokupic miedzy innymi elektryczna, pompe wspomagania, mocnijsza pompe wachy kolektor ssacy od 4.0 i przepustnice od 3.8(ma zintegrowany silniczek krokowy) oraz 10 tys innych pierdol. Przy okazji wie ktos jaka ma srednice taka przepustnica ? Nastepnie dochodza inne przyziemne problemy typu dzisiejszy- uruchomienie przejsciowki USB-Com na systemie Windows 7 home(nie dziala XP Mode) w celu podlaczenia i nauki wystrojenia ecumastera oraz okazalo sie ze z kompresora wycieka olej :/ bo ktos podczas transportu nim przywalil o cos, a amerykanin napisal ze jest ok wiec pewnie muflony z UC cos odwalily :( mam nadzieje ze wystarczy tylko uszczelnienie i olej zmienic gdyz pracuje ok jak sie nim kreci.
Nastepny problem jakiego jeszcze nie ogarnalem to jaki najdluzszy most mozna zalozyc do granady bez jakis mega modow ? Taki setup daje okolo 190/200Km i moment rzedu 440Nm wiec obecny most moze byc "nieco" krotki a oponami za wiele sie nie wydluzy.
W miare postepujacych modow beda sie pojawiac foto

Elwood1887 / 2010-02-24 23:30:33 /


Można trafić takie zestawy ale do silnika z walkami w głowicach. A nie do takiego jak ty masz w kapciu.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-24 23:38:04 /


mozna i do OHV...

Mysza liil (EM) / 2010-02-25 05:34:31 /


na jebaju nic nie ma, z rok temu jak szukałem to były 2 zestawy, ale znalazłem coś takiego:
http://www.explorerforum.com/forums/showthread.php?t=99319
http://www.therangerstation.com/tech_library/4_0_Page.html

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-25 09:16:06 /


Tez myslalem o takowym zestawie, zwlaszcza ze na Explorer Klub Polska jest gosciu ktory cos takiego posiada w Expo I. Sklada sie to z kompresora eaton M65 albo M90 w zaleznosci od wersji i elementow umozliwiajacych dopasowanie pod standardowe czesci z explorera. Zadnej elektroniki to nie posiada -jedynie cisnieniowy regulator cisnienia paliwa(FMU) i jakies dodatkowe opoznienie zaplonu montowane na przewod czujnika polozenia walu. Laduje to okolo 0,45 bara na seryjnym kompie. W naszych warunkach przy dosc duzej liczbie octanowej paliwa i niewielkim booscie prawdopodobnie wystarczy wyjac zwore OCTANE ADJUST ktora cofa zaplon o 3 stopnie OWK Podstawowy problem z tym setupem polega na tym ze do explorera wchodzi bez problemu, natomiast w granadzie wystaje dosc znacznie na wysokosc, jezeli wiec ktos lubi jezdzic z budka dla ptakow na masce to moze sie porwac i zamontowac ;)

Elwood1887 / 2010-02-25 16:11:07 /


Może mi ktoś podać parametry korbowodów z 4.0?
1. Średnica sworznia
2. Średnica otworu panewki korbowodowej
3. Odległość między osiami

Mam pewien głupi pomysł i jedyny ratunek w tym że to nie pasuje ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-08 18:34:04 /


Ten pomysł wcale nie jest głupi ;D

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-08 19:18:31 /


Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-08 22:57:42 /


Jeśli nie wywaliłem to powinienem mieć 5 tłoków z korbami, muszę przegrzebać.
Panewki korbowe były takie same jak w 2,9 sworznie wydaje mi się, że również ale tu pewności nie mam.
Jedynie panewki główne wału korbowego miały pełne doły bez kanału olejowego. Ale średnica i szerokość taka sama jak 2,9.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-08 23:43:35 /


To już wszystko wiem ze strony Szerbiego. Brakuje mi jedynie wymiaru międzyosiowego.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-09 07:44:01 /