Witam.
Mam takie male pytanie czy wydech (pierwszy od kolektorow) od 2.0v, 2.3v, 2.8v rozni sie czyms znaczacym. Tzn srednica, wygieciem i takie tam i czy nie byloby problemu zeby wstawic np od 2.3 do 2.8 ?
Malik / 2003-07-17 23:59:28 /
BYLA MALA ROZNICA DO 1979 ROKU A PO 1979 ROKIEM ALE TYLKO JAKO PRZEJSCIE Z FABRYCZNEGO MODELU NA POPRAWIONY TEZ FABRYCZNY ALE LEPSZY WLASNIE PO 79 ROKU..OGOLNIE WIDZIALEM JAK ZAKLADALI LUDZIE OD 2;2.3;2.8; DO SIEBIE I PASOWALY BEZ PROBLEMU...
BABALOO / 2003-07-18 00:28:39 /
to zalezy od paru rzeczy, np z jakiego samochodu jest silnik
niektore kolektory sa krotkie i koncza sie "w poziomie" a inne sa zawiniete w dol
zazwyczaj jeden jest taki, drugi taki ale nie zawsze, to jest podstawowa roznica
same pierwsze tlumiki mialy zmiane tylko w 79r ale to chyba kosmetyka, sa identyczne dla kazdego V6 ale tylko do Capri
camaro / 2003-07-18 07:14:15 /
Dzieki za pomoc.
W zalozeniu mam takie rozwiazanie :
kupic wlanie pierwsze rurki aby wyszly za komore silniaka a potem cos dosztukawac z tych pozostalosci co mi zostaly ze starego tlumika.
Malik / 2003-07-18 07:22:11 /
od świeże watek moimi pytankami -
1) jakich kolektorów wydechowych należy sie spodziewać w 2,3 ' 80 , jeśli jest taka mażliwość to prosze o fotke !
2)czy mogły wynikać jakieś różnice w kolektorach w zależności od wyposażenia (L/S/Ghia) ?
Pozdrawiam
marian212 / 2004-08-28 10:48:15 /
3) czy do 2,3 FC MK3 podejdzie kol od 2,3 Taunuska MK3 lub 2,0 ?
marian212 / 2004-08-28 10:49:26 /
najpierw prawy:
w capri byly dwa rodzaje
pierwszy od 69r do 6.79 , identyczne byly w Taunusach z tych samych lat i kilku M-kach 64-71
drugi rodzaj po 6.79 taki sam byl w Taunusie po 6.79, Scierce, Granadzie po 6.79 ale tylko 2.8i i Scorpio
teraz lewy:
podobnie zmienil sie 6.79 i do tego roku wystepowal tylko w Capri
za to po 6.79 byl inny ale juz uniwersalny w kazdym fordzie V6 taki sam (oprocz paru wyjatkow robionych na szwecje)
camaro / 2004-08-31 08:11:47 /
dziękuje :* , hehe
marian212 / 2004-08-31 10:14:31 /
co do kol. granadowych, to nie podam Ci roczników, tylko to co widać:
2,0 prawy patrzy do tyłu, lewy jest krótki, uszczelnienia na pierścień
2,3 108 koni również występował jak wyżej
2,3 114 koni - prawy patrzy na dół, lewy dłuższy niż w 2,0, mają swój stożek uszczelniający
2,0 - Patryk miał taką hybrydę - kolektory jak 2,3 114 koni.
2,8i z daleka wygląda jak pierwsze 2,0, ale prawy kolektor (patrący do tyłu) ma inne wygięcie, inna długość, swój stożek uszczelniający. Lewy kol. kompatybilny z 2,3, czasem miewa wkrętkę do EGR.
2,8 gaźnik - kompatybilny z 2,3 114 koni.
to tyle co zapamiętałem z rozbiórek i napraw.
granadziarz_3M / 2004-09-01 00:07:39 /