Pytanie brzmi następująco wymieniam skrzynkę z 4b na 5b oczywiście N9, jako że poprzednio zamiast łożyska miałem patent z tulejką od malucha w miejscu łożyska wałka sprzęgłowego, które zresztą zamieniło się w sieczkę postanowiłem zainstalować tam łożysko.
No i wszystko pięknie ładnie wymiary zdobyłem miało być19mm średnica zew , 15mm wew luźno suwającą sie po wałku... nananana i dupa okazało sie że fucktycznie 15mm to dobry wybór ale już 19 mm okazało sie za małe.
I tu moje pytanie czy były różne wymiary ? Chodzi o silnior 2.3.
Jeżeli były to jakie :D Aha i czy łożysko bez wew. bieżni zda egzamin ?
SKUN_3M / 2007-12-20 10:43:24 /
o ile dobrze pamietam to 21mm zewnetrznie i 15 wewnetrznie, druga opcja to 19 i 13mm
renifer / 2007-12-20 11:41:28 /
po mojemoo to byly 4 rodzaje:21/15, 21/13/, 19/15, 19/13.
leetvoos / 2007-12-20 11:52:17 /
dzieki chłopaki już wyjaśnione
Starsze V6 19mm
Nowsze V6 21mm
skrzynia 4 13mm
skrzynia 5 15mm
SKUN_3M / 2007-12-20 12:09:40 /
aha jeszcze jedno jaką mniej wiecej miało to łożysko szerokości i jakie mogą być skutki odstępstw :D
SKUN_3M / 2007-12-20 12:10:19 /
I jeszcze jedno - czy to na pewno są wymiary metryczne?
Bo jeśli calowe, to pewnie zamiast 13.0 jest 12.7mm, zamiast 15.0 jest 14.82 albo 15.24mm, zamiast 19.0 jest 19.05mm, a zamiast 21 - 20.64 albo 21.17mm. Akurat w przypadku tak odpowiedzialnego połączenia jak silnik ze skrzynią to ma duże znaczenie.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-12-20 12:27:58 /
napewno metryczne :) umnie walek sobie luzno smiga bo jest za krotki :) ale nie polecam tak robic :D
12.7 jest na bank.
Mysza liil (EM) / 2007-12-20 12:38:57 /
a było 21/13 ? to jakieś ford-łożysko czy da rade to normalnie kupić w 'żelaźniaku' ?
jak sie nie da to trzeba dotoczyć tulejkę i wbić na wałek :)
kulturalnie chciałem ;)