Mam dylemat ogladalem wlasnie felgii 13, 14 ,15 stalowe chromowe amerykanskie do capri i nie wiem jaki rozmiar kupic czy zostawac przy 7x13 czy 7x14 czy 7x15 cenna jest za komplet taka sama a felgii nie sa tanie wiec amm dylemat????
I co sadzicie o stalowkach chromowych jak szybka zaczynaja rdzewiec w Polskich warunkach??
BABALOO / 2003-07-15 00:48:10 /
13 ładniej (moim zdaniem) wygladaja duzy balon opony itp. na 14 łatwiej chyba dostaniesz ogumienie (chyba .. z 195 raczej problemow nie powinno byc) no a na 15 bedzie ci sie lepiej jezdziło, ale moim zdaniem gorzej wyglada... co kto woli :)
Z punktu widzenia dostępności opon, 7x13 bym sobie odpuścił, masz przy okazji taki bonus że jak Cię najdzie ochota dajmy na to na wzmocnienie hamulców, to za większą felgą jest łatwiej założyć coś większego.
Michał Konieczny / 2003-07-15 01:00:59 /
15 tył i 14 przód ,albo 14 tył i 13 przód ,ale pierwsza opcja chyba leprza ,a co do rdzewienie to zależy czy o nie dbasz !! Jak czyścisz i wogóle to nie zardzewiej dłuuuugo ( no chba że zimówki na nie założysz i ... to wtedy wiedomo... :)
Wg mnie to z dostepnoscia szerokich 14-stek jest o wiele wiekszy problem niz z 13". 195/14 jeszcze gdzies mozna znalezsc ale zeby trafic 205 trzeba miec niezlego fuksa, a o szerszej to juz zapomnij. Przy 15" masz opon do wyboru w rozsadych cenach ale jak dla mnie Capri lepiej wyglada na 13-14" - ale kwestia gustu.
Co do rdzy na chromowanych stalowkach to ja jezdze na swoich juz 2 lata (lato i zima) i rdzy nie ma zadnej. Oczywiscie pojawia sie czasem, szczegolnie w zimie i po dluzszym deszczu ale bardzo latwo schodzi. I chrom tez sie porzadnie trzyma. Pozdro
na siedmiocalowej feldze opony 195 są dość mocno wypchnięte. Trzeba opon o szer. ok. 205-235.
Takie oponki na feldze 13" to faktycznie coraz większa u nas rzadkość, ale niewątpliwie mi się bardziej podobają ze względu na większy balon a'la american ;)
14" opony w szerokich i niższych profilach to problem, choć rynek produkcji powoli się zmienia. Są takie głównie dostawcze, albo wąskie "łyżwy" do nowych wózków.
15" tu masz największy wybór i dostępność opon nowych i używanych.
Powinieneś się zasugerować kształtem felg, czy pasuje Ci bardziej na amerykana (13") z balonami, czy bardziej na sportowo (15") z niższym profilem.
14" sobie odpuść ;)
piszecie wszyscy o oponkach typu americana a ja po prostu nie moge takich znalezc (przynajmniej 13). Mam obecnie z tylu 195/70/13 i lyse juz sa calkiem ale jezdze na nich bo mi sie podobaja z takim balonem. gdzie takie kupic?? nie wspomne o tym ze nowe 205/60/13 tez sa nie do dostania - czy ja zle szukam - help!!
greenhorn / 2003-07-15 10:58:16 /
Greenhorn, coś słabo szukasz. 205/13 robią Fulda, BF Goodrich, Bridgestone / Firestone. Zresztą było szeroko to na forum omawiane! No chyba, że szukasz używanych, to może być problem, bo nikt takich nie ściąga ze względu na ich małą popularność.
bez przesady ;) jeszcze przed Miedzianą był istny wysyp 205- tek R60/13 w ogłoszeniach na capri.pl , wprawdzie używek ale od prawie nówek do średniego stanu.
Sam przecież dostałem 235/60R13 w... Krakogrodzie za uprzejmością krk4m (i tu mu chwalebne dzięki :))
Całe mnóstwo miał Szajba (chyba z 20 trafił) i też się wystawiał, do tego mnóstwo innych chłopaków też miało na sprzedaż.
Warto zahaczyć o oponiarzy, bo czasem mają u siebie, a nikt nie chce takich szerokich :)
Jednak coraz trudniej będzie o 13-tki, a używki są coraz starsze. :(
...a po za tym do tego jest dział ogłoszeń ;P
Na BFG nie trafilem a w kazdym odwiedzonym przeze mnie punkcie, hurtowni sklepie itd twierdza, ze w tym roku Fulda wycofala ten rozmiar i juz w katalogach nie wystepuje - ostatnio koles zaproponowal mi Goodyear 225/45/13 i to jedyna szeroka guma jaka udalo mi sie znalezc, aha jescze 205/50/13 ale tak niskiego profilu nie chce.
greenhorn / 2003-07-15 11:30:47 /
Do karola - ja mam pecha z tymi oponami bo kupilem uzywki i mi sie jedna rozleciala to potem bieznikowane to okazalo sie ze kwadratowe wiec chcialbym nowe w koncu kupic i miec spokoj.
greenhorn / 2003-07-15 11:34:08 /
Fakt, że wszyscy się wycofują z produkcji 205/60R13... :(
Chyba na naszym rynku pozostaje BFGoodrich, ale dealer musi chcieć "bardzo" aby je ściągnąć i to kosztuje chyba teraz ok 450 zł/szt.
Nie trafiło mi się jeszcze (odpukać!) na używkach 205 jakichś awarii, a z nalewkami (węższymi) i owszem. Wszystko ma też uzasadnienie w roczniku i warunkach przechowywania opon. Mówi się o maks. i bezp. czasie używania opon do 6 lat (nalewki to prawie zawsze mają więcej). Trudno o takie młode, ale często są takie ledwo co zakładane, więc mają fabryczną konserwację, a czasem się nawet zdarza, że ktoś je konserwuje po zdjęciu.
Opona z odgnieceniami, źle wróży dla kordu, jeśli ma mikro pęknięcia, albo wręcz się kruszy to mogła stać w jakimś przeciągu zimne-gorące powietrze. Do wnętrza dostaje się wtedy woda i kord zaczyna gnić i pękać. Tego nie widać od razu, ale pęknięcia i owszem ;)
Czasem jakiś burak potrafi przegrzać taką oponę jadąc na całkowitym kapciu i pomimo, że młoda i jeszcze nie będzie widać śladu na bokach, to może też pęknąć kord- ale aż tak ukryta wada to się zdarza niezwykle rzadko ;)
Szybko trafisz na używki, tylko się skoncentruj :)
jeszcze FEDERAL produkuje gumy 205/60r13 . nowa kosztuje 250pln trzeba popytać w wulkanizacjach. Jakby co służę namiarami na wulkanizacje w pruszkowie która może takie gumy mieć.
Trójkąt / 2003-07-15 12:28:22 /
Z tymi 15 to niebyłbym takim optymistą.
Ja juz trzeci miesiąc szukam opon 225/50/15.
Greed / 2003-07-15 15:16:46 /
W sprawie 225/50VR15 zadzwoń 501-101713 albo 604-359541 (Kraków wprawdzie, ale nie lubię pośredniczyć w takich sprawach). Kupiłem tam w marcu parke nowiutkich (dzyndzle i kolorowe paski) Goodyearów po gwarancji (produkcja 1996 czy 97) za 350 zł, a kolesie mieli jeszcze 3 takie parki i narzekali że od pół roku nie ma komu tego sprzedać.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-07-15 16:30:43 /
Miałem ten sam dylemat :) rs-y 13 czy chromowane 15.
Co z tego wyniknęło ??
Opon do pojeżdżenia 235/60R13 w bdb stanie właściwie nie dostaniesz, 205/60R13 jest pełno, ale dla mnie osobiście są trochę za wąskie na tył.
Opon 225/50R15 jest więcej niż pełno, 225/60R15 jest jeszcze więcej, 205/50R15 jest zatrzęsienie.
Wynik - latem chromowane 7x15, zimą blaszaki 5,5x13.
Szajba / 2003-07-15 17:04:36 /
tzn. wynikło nie wyniknęło ;)
Szajba / 2003-07-15 17:10:46 /
No dobra - moze faktycznie kiepsko szukalem :)) A powiedzcie co mieliscie na mysli piszac o oponach typu americana? Mozna trafic na oponki z wyzszym profilem niz 60? Oczywiscie mam na mysli cos szerszego niz 185?
greenhorn / 2003-07-15 17:24:58 /
Teoretycznie istnieją : w profilu 60 najszersze są 225 i 235R13, w 65 jest 215/65R13, a 185, 195 i 205 wystepują zarówno w profilu 75 (USA, Korea) jak i pełnym (80). Przynajmniej tak to wygląda wg producentów łańcuchów śnieżnych. Ale osobiście nie spotkałem 205/65,70,75,80 ani 216/65 od ponad 10 lat. Podobnie 195/75,80 czy 185/75,80. W tamtym roku raz widziałem używki 195/70, ale np. 195/60R13 szukam bezskutecznie już ponad pół roku. Niestety producenci ciągle zmieniają asortyment, powiekszają średnice i szerokości, olewając totalnie nasze potrzeby.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-07-15 17:50:19 /
Polecam standard
13
7"
185/70/13 Opony
Albi_Poznan / 2003-07-15 22:05:04 /
A ja szukam 235R13 na tył i gówno znalazłem :( nikt niema :(
.:1379:. / 2003-07-15 22:05:07 /
Ja miałem :) W Miedzianej Hoover sięnimi zaopiekował.
Szajba / 2003-07-15 22:40:08 /
Do Goscia - a ja stanowczo odradzam 185/70 na feldze 7-calowej. Na 6 1/2 cala - proszę bardzo, ale do 7" wymagane jest minimum 195.
Do 1379 - znaleźć gówno niewielka sztuka. Miałem na Miedzianej parkę Dunlopów 235/55 z bieżnikiem 6 mm, a ogłoszenie o nich wisiało na stronce od połowy maja. Sprzedałem tydzień temu komuś z Fordziarzy (nie-Capri) z Tychów po 150 zet za sztukę.
BTW. Nie chce ktoś 205/60R13? Mam parkę Fuld....
Przeglądajcie od czasu do czasu ogłoszonka!
Pozdro.
KRK 4m / 2003-07-15 23:37:57 /
Przyznaje się bez bicia ;] że oponkami zająłem się dopiero kilka dni temu, bo remoncik się do końca zbliża :), no i po lokalnych "dystrybutorach" kapci się rozglądałem. Obiecuję siępoprawić :)
.:1379:. / 2003-07-16 00:02:12 /
KOLEJNY PROBLEM.....
FELGII SA NA POLCE OGLADALEM ZAJEBISTE TYLKO JEST MALE ALE...
NA MAGAZYNIE KOLES MA 7X14 ALE ET 0 CZY Z TYM ET FELGI WEJDA NP Z OPONAMI 205/50/14?? CZY TE ET BEDZIE BEZ PROBLEMOWE MOZE KTOS MI POWIE ZMIEZY BO JESTEM W CHICAGO I NIE MAM DOSTEPU DO MOJEGO MALEGO CZARNEGO AUTKA....PLZ
PROSZE O TECHNICZNA ODPOWIEDZ, NIECH KTOS POLICZY POMIERZY NO NIE WIEM A NAJLEPIEJ MI POWIE JAKIE ET POWINIENEM MIEC ...
gOSC POWIEDZIAL ZE TE MAJA ET 0, INNE MAJA ET 38 50 TO DO PRZEDNIONAPEDOWEK I WRESCIE ZE BYWAJA ET 15 ALE NIE MA TERAZ ....
A MOZE TAK 16 17 ALE ZAJEBISTE KLASYCZNE AMERYKANY???
BABALOO / 2003-07-16 01:00:04 /
dla 7" szerokości potrzeba minimum ET18.
Jeśli będzie więcej to o tyle trzeba dołożyć dystansów pod koła, żeby opona nie ocierała o kolumnę z przodu,
jeśli ET mniejsze- to koła wypchnięte bardziej na zewnątrz. Ktoś kto ma mkIII musiałby to sprawdzić (tylko ważne jakie opony chcesz -pewnie 205), aby ranty nie zahaczały. Odradzam jednak zbyt małe ET -bliskie zeru, czy wręcz ujemne- bo będzie mocniej nosiło po koleinach i szybciej wybijało przednie zawieszenie i ukł. kierowniczy , chociaż z drugiej strony autko o wiele lepiej wygląda na odsadzonych kółkach ;)
... no i nie powiedziałem zasadniczego ;)
ET 15, ET 16 przy 7" feldze powinno być jak ulał do Capcia.
Na moich felgach, wlasnie 14x7", ET=-6. Felgi mieszcza sie bez problemu. Nie wiem jak wysoko siedzi Twoje auto ale u mnie z tylu mam 205/60/14 i nic nie ociera,nie dobija itp., opona jest wypchnieta na zewnatrz mniej wiecej do wysokosci rantu blotnika. Za to przod mam cholernie niski i jedyne co wchodzi to 195/60. 205 ociera mocno o rant blotnika.
Do Babaloo
Nie wiem jak w MkII, ale w MkI na standardowym zawieszeniu z przodu wchodzą na 7 calowej feldze gumy 195/60R14 przy ET23, 205/60R14 przy ET18, 215/55R14 przy ET13, 225/55R14 przy ET8, itd. - co jeden wymiar (10mm) musisz zmniejszać ET o 5mm. Przy czym szerokość felgi praktycznie nie ma tu znaczenia - dokładnie to samo ET musisz mieć dla felgi 6x14, 6.5x14, 7x14 czy 7.5x14.
Z tyłu (MkI ma węższy most) spokojnie wchodzą 225 na ET23 (mijają sie z resorem), ale te same 225 nie dotykają rantu błotnika nawet przy ET13.
Pozdro.
KRK 4m / 2003-07-16 10:54:48 /