logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Coś na temat Osi M20

Coś na temat Osi M20

Zalazłem kilka zdjęć takiego autka jak Ford Osi M20 z lat 67-68 i tu zdziwienie,bowiem nigdy wcześniej nie słyszałem o takim aucie,choć uważam się za trochę obeznanego w tematyce motoryzacyjnej.Co wy na to?

GRYZOŃ / 2003-07-13 13:49:44 /


Świetny! Niezłe wnętrze zauważam :)))

Lloyd / 2003-07-13 14:03:47 /


Jest piekny! Tez pierwszy raz widze!

Mysza liil (EM) / 2003-07-13 14:14:06 /


Fajski, fajski! Żeby nie światła to powiedział bym, że to jakieś studium NSU Ro 80 :D

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-13 14:25:54 /


A skąd to kolega takie zdjęcia wyszaprał? Szukałem na altaviście, nic nie ma :((

Lloyd / 2003-07-13 14:34:38 /



tu sa ladne zdejcia : http://www.taunus.nl/OSI/eng/story.htm
a google lepsze :P

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-13 14:44:17 /


http://www.taunus.nl/OSI/eng/eng.htm a tu wiecej zdjec bo pewnie nie znajdziesz :P

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-13 14:49:35 /


Tu jest fajoski
http://www.ford-osi.gmxhome.de
wygląda trochę jak alfa ale w końcu nadwozie projektowali
Włosi (zaraz mnie krk4m wyprostuje ;))

cossi / 2003-07-13 15:03:36 /


Bardzo ładny ma kształt.

Albi_Poznan / 2003-07-13 16:53:58 /


fffajny jest :) Jak bym zobaczył na ulicy to bym nawet nie pomyślał że to Ford tylko za alfa albo bea jakaś :P

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-13 17:22:08 /


Bez obaw, Cossi...
Nie mam co Cię prostować - istotnie jest to taki "pół-makaron, pół-golonko", buda zaprojektowana w Turynie, bebechy typowej 20 M TS 2.0 lub 2.3. Produkcja szczątkowa (3400 szt. w dwóch rocznikach - 67 i 68). Czy podobne do Alfy? Może troszkę do 2600 Sprint, ale zdecydowanie najbardziej do Fiata 2300 Coupe, a troszkę do Dino Coupe (takiego jak Bartka 128). Co do NSU Ro80, to też stylizowano go ledwie dwa lata wcześniej, więc tendencje są podobne, aczkolwiek krawcem był Claus Luthe - późniejszy twórca VW K70, który po wchłonięciu NSU przez VW przeszedł do BMW i tam był głównym stylistą serii 3 E30, 7 E23 i E32, 6 E24 oraz 5 E34 i niektórych motocykli.
Czy OSI 20M TS jest taki śliczny? Ma zdecydowanie za długi rozstaw osi - widać że nie skracano podłogi wielkiego przecież P5. Ale co najważniejsze - to właśnie auto było protoplastą Granady/Consula Coupe i Taunusa "dziobaka" coupe - gdyby nie ono, to Angole i Helmuty same nigdy by na taki dowcip nie wpadły (wszystkie Taunusy 15M czy 20M coupe miały tylko minimalnie przemodelowany dach limuzyny i normalny długi bagażnik - podobnie jak Consul Capri).
Na dziś jest to jeden z najrzadszych modeli powojennego europejskiego Forda - bardziej elitarne są chyba tylko GT70, RS200 i Escort RS1700T. W Krakowie znałem jeden (biały) egzemplarz z motorem 2.3. W latach 1982-87 parkował na Mogilskiej naprzeciw młynów - potem już go nie widziałem.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-13 17:27:26 /


A ja z kolei znalazłem w gazecie takie cuś :-))

Nie dziwcie sie że jak wpiszecie Osi M20 nic nie znajdziecie bo auto nazywało sie Osi 20M lub Osi 23M

zainteresowanym artykuł moge podesłać na maila :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-13 18:46:42 /


A te?

Mysza liil (EM) / 2003-07-13 18:56:37 /


Ate to taka firma od hamulców a o co chodzi z tym A te ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-13 19:15:59 /


Daleko idacy skrót myslowy: "A te" zdjecia osi 20m jak sie podobaja sznownym forowiczom? ;-)

Mysza liil (EM) / 2003-07-13 23:00:10 /


świetna sylwetka i wnętrze w takim sylu jak lubię , chętnie bym sobie takiego postawił u siebie obok Capri

Arni12 / 2003-07-14 07:55:27 /


mialem okazje ogladac na zywo takie Osi i faktycznie jedyny "mankament" wizualny to rozstaw osi auta, z pewnoscia inspiracja dla tworcow karoserii tego slicznego Osi byl takze maloseryjny "mieszaniec" o nawet podobnej nazwie, mianowicie Iso Griffo wloskie cudo made by Nuccio Bertone i Giugiaro , zasilane amerykanska bateryjka 5.3 V8{w najslabszej wersji 300 koni... w najmocniejszej 7.0 V8 390... :)}.... eehhh to byly lata ! :)

Bartek128 / 2003-07-14 23:23:46 /


Dokładnie o to idzie - Giugiaro...
Ten facet od 40 lat jest synonimem włoskiego smaku w stylizacji samochodów. Niektórzy wolą Pininfarinę, ale prawda jest taka, że za większością najsłynniejszych kreacji Pinina stoją anonimowi praktykanci i studenci. Podobnie Giugiaro wypłynął dopiero jako twórca samodzielny (ItalDesign) w 1971 r., ujawniając Maserati Borę i Alfasud. Jego wcześniejsze dokonania z lat 60-tych firmowane były długo przez Bertone albo Ghia. A tak naprawdę to genialne przenikanie prostych płaszczyzn z wyciągniętymi łukami i idealnymi zaokrągleniami to właśnie charakterystyczna cecha wzornictwa Giugiaro.
Podobno naśladownictwo jest najwyższą formą uznania, więc wielu innych krawców owej epoki (nie tylko OSI, ale i Moretti, Lombardi, Scioneri, Vignale, Michelotti, Zagato i wielu innych) próbowało go kopiować w mniejszym lub większym stopniu. Zaś sam Giugiaro dla Bertone w latach 1960-67 zaprojektował (wymieniam tylko seryjne) modele: Alfa 2600 Sprint i Giulia GTA, BMW CS, Simca 1200 Coupe, Iso Rivolta i Grifo, Bizzarini Strada, Fiat 850 Spider i Dino Coupe oraz Mazda Luce 1800. W latach 1966-69 tworzył również dla Ghia - do serii trafiły: DeTomaso Mangusta, Iso Fidia, Maserati Ghibli oraz Isuzu 117. A potem (juz po Alfasudzie i Borze) przyszło pasmo sukcesów mniej anonimowych: Maserati Merak i Quattroporte, Lotus Esprit, VW Passat (1), Golf (1) i Scirocco (1), Alfetta GTV i Alfasud Sprint, BMW M1, Hyundai Pony, Stellar i Excel, Lancia Delta, Prisma i Thema, Fiat Panda, Uno/Duna i Croma, De Lorean, Isuzu Piazza i Gemini, Audi 80 (B2), Seat Ibiza (1) i Malaga, SAAB 9000, Renault 21....... Kończę tę wyliczankę na 1986 r., coby nie przynudzać, ale 50 modeli przyjętych do produkcji w ciągu 25 lat to dośc sporo jak na jednego projektanta.
Warto zauważyć, że tempo premier u Bertone znacznie osłabło, gdy w 1967 na stanowisku głównego projektanta nastał Marcello Gandini (Lambo Miura, Espada, Urraco, Countach i Jalpa, BMW 2500, 520 (E12), Alfa Montreal i Alfetta, Iso Lele, Ferrari Dino GT4, Lancia Stratos, Maserati Khamsin, VW Polo (1), Fiat X1/9 i Mirafiori, Renault Super5, Citroen BX i AX, Skoda Favorit i Tatra 613, Innocenti Mini....to 22 seryjne auta z pierwszych 22 lat działalności Gandiniego).
A i że rączka wyraźnie cięższa się zrobiła "u Bertone" to też widać - wystarczy porównać BXa z Audi 80 czy Favoritkę z Golfem.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-15 12:33:46 /


To auto to jedna z ciekawszych wariacji na temat mustanga. Ford Mustang Osi-Lr.
I jeszcze jedno. Nigdy w życiu sobie nie wybaczę że nie nabyłem Forda RS 200 o którym wspomniał krk4m, a który miałem okazję kupić na początku lat 90-tych za naprawdę śmieszne pieniądze. Ten samochód rzeczywiście jest teraz tak żadki że pewnie go już w polsce nie uświadczysz.

woz Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-19 19:51:54 /


http://www.wannenglueck.de/Unsere_Fahrzeuge/Ford_OSI_20mTS/ford_osi_20mts.html

Sporo info na temat OSI, a także jeden egzemplarz, którego pocieli, bo był zgnity :(. Oni nie wiedzą za co my sie bierzemy w PL .

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-06-24 16:14:01 /