Czy wie ktoś czy blok np. z 2.0 v6(84mm) da się rozwiercić na 93mm (średnica taka jak w 2.8) albo czy blok z 2.8 da się rozwiercić na większą średnice. Czy kanały wodne nie są za blisko gładzi cylindra? Są wogóle do dostania jakieś tuleje? I jeszcze jedno pytanie: czy wały można zamieniać między pojemnościami tzn. 2.0 do 2.8 lub na odwrót.
z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam
szecho / 2003-07-09 20:17:49 /
z tego co mi wiadomo to waly sa inne, dodatkowo moze za mocno sie grzac blok, poszukaj na forum, temet maglowany juz byl
Kriss_MustangII / 2003-07-09 21:17:27 /
Temat raczej nie był wałkowany - szlify zazwyczaj mają niskie nadwymiary max 0.5 cm czy coś w tym stylu co do rozwiercenia 2.0 do 2.8 to szanse nikłe ale 2.8 pewnie da sie rozwiercić do 3.1 tylko jakie dać wtedy tłoki :-))
MikeB4 / 2003-07-09 22:31:32 /
Większe? :D
Lloyd / 2003-07-09 22:37:20 /
Z tego co pamiętam to Euzebiusz Krasa miał 2.6 rozwiercone chyba do 2.8 wypadało by jego się zapytać.
miał chodzilo to jezdzilem (z boku)
Michal FAZI / 2003-07-09 22:57:23 /
blok dal 2.0 2.3 2.6 i 2.8 chyba jest taki sam tak ze nie powinno byc problemow, jak masz zdjeta głowice powinno byc widac na ile mozna go rozwiecic (no fakt kanałow wodnych nie zobaczysz)
pozdro
No tak 2,8 własnie rozwierciłem na 2,9 tłoki da sie dobrac ale czy to odpali to nie wiem , narazie nie moge zestroić gażników do kupy ALE DA SIE PANOWIE ZROBIĆ WSZYSTKO :)
Ale z 2,0 na 2,8 to ja bym sie nie podją .
RedCar / 2004-05-04 11:44:06 /
w jednym numerze Drive byla sierka 2.8L xr4i rozwiercona na 3.3L
Main(misiek) / 2004-05-04 13:43:49 /
Postudiujcie tą stronkę ;-):
http://www.specialisedengines.co.uk/
Power Engineering rozwiercał Cologne V6 do 3660 cm3 (Ulitimax 3.7).
zrobic dzziure nie problem ale co tam potem wsadzić?? ja jak narazie znalazlem (co by tak mniej wiecej w pijemnośc 3,2) tylko tłoki od mercedesa atego w podobnej średnicy ale i tak za dużej , bo poza olbrzymimi tłokami fordów śrrednice 95,5 mm ma nissan i reanult w swojej v6.
może ktoś z was wie co ma tłok o średnicy ok 99,5?? wiem ze potem cza przerobić korbowody ale wiedzial bym czy jest sens szukać.
pozdro 4 all
ps. wiem ze i tak nie rozwiece swojej v6 ale tak teoretycznie chciałem podejśc do wątku.
grabasz / 2004-05-08 20:17:13 /
Atego to chyba Diesel, nie? Więc z przyczyn oczywistych odpada. Największy wybór takich tłoków ponad 97mm mają jankesi. 100.0mm ma 4-litrowy Koeln w Explorerze i Aerostarze oraz Essex w Capri 3.4, a 101.6mm to standardowy wymiar "small blocka" typu Windsor 289/302/351. Cały wór takich tłoków mają ponadto Chevrolety, Pontiaki, Buicki, Jeepy, Chryslery itd.
Z europejskich najtańsze pewnie są tłoki 102.0mm z Fiata 130-3.2 i Lancii Gamma 2.5, ale boję się że to ponad możliwości tego bloku. Drugą tanią opcją jest 97.5mm z Vauxhalla Victor 2.3, ale spróbuj je dostać poza UK. Z bardziej egzotycznych opcji masz jeszcze 100.0mm z Aston Martina DBS i Porsche 911 Turbo 3.6, 97.0mm z Porsche 928S oraz 99.5mm z Subaru Legacy 2.5.
Pozdro.
KRK 4m / 2004-05-08 21:21:16 /
tego właśnie sie spodziewałem czyli całkowicie teoretyczne rozważania wybór może i duży ale niestety nie w naszym kraju.
dzieki krk4m
pozdro 4 all
grabasz / 2004-05-08 22:40:14 /
tak teoretycznie:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=2477609127&category=33623&sspagename=WDVW
komplet nowych tłoków do forda nadwymiarowych 4.09 (103,8mm) za niecałe 400zł, to nie dużo... fakt, przesyłka do Polski, to pewnie następne 300zł, ale cóż... skoro jeden tłok do scorpio nowy kosztuje około 400-450zł w sklepie, to raczej się opłaca, a jak to ma iść do V6, to jeszcze zostają 2 tłoki w zapasie :)
za 4 dni koniec, więc się spieszyć trzeba. A tak wogóle, to jak się poszuka, to napewno coś się znajdzie :-)
♠Zoggon♠ / 2004-05-09 00:53:32 /
tylko że wtedy pojemność takiego silnika byla by 3,478 i rozwiercone by byly cylindry o 10 mm jakoś pewności nie mam czy to bezpieczne jak kolwiek.. wiec cza by znaleźć coś poniżej 100 mm rużnica niby mala, ale jest.
pozdrawiam
grabasz / 2004-05-09 12:04:38 /
pomijając wymiary geometryczne ścianek cyl., tłoków itp. ważna jest masa samych tłoków.
Wzrost siły bezwładności może rozerwać standardowe korbowody od 2-litrówki. Warto sprawdzić czy te korbowody nie latały w silnikach o większych tłokach, albo dostać mocniejsze korbowody.
Niewyważenie wału korbowego przy tak dużej różnicy "nowych" tłoków może, ale nie musi, spowodować pęknięcie wału.
Jak już się narobić to tak, by jeszcze z tego skorzystać ;)
pozdro