logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Problem z wskaźnikiem temperatury

Problem z wskaźnikiem temperatury

Cześć wszystkim, mam taki problem że w moim Capri mk3 wskaźnik temp leży na podłodze...
już nie wiem gdzie patrzeć, przejrzałem kable i wszystko się wydaje dobrze, jest nowy czujnik
i nadal nic...
gdy na rozgrzanym silniku przykładam czujnik do masy na akumulatorze to wskaźnik szybuje do góry..
pomocy już nie wiem co mam robić

pablo92 / 2024-06-19 15:20:43 /


A jak przyłożysz do masy na silniku to cokolwiek się dzieje?
Ps. Nie musi być silnik ciepły.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-06-19 15:25:28 /


A nie wkręciłeś czujnika na taśmę teflonową?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-06-19 15:42:56 /


Tak gdy biorę masę z silnika to dzieje się to samo, wskazówka szybuje do góry..

pablo92 / 2024-06-19 15:43:20 /


Jaki silnik?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-06-19 15:43:41 /


na taśmę ??

pablo92 / 2024-06-19 15:44:18 /


2,3

pablo92 / 2024-06-19 15:44:36 /


"gdy na rozgrzanym silniku przykładam czujnik do masy na akumulatorze to wskaźnik szybuje do góry.." ???
Przykładasz czujnik do akumulatora, czy kabel od czujnika? Bo jeśli faktycznie czujnik, to znaczy, że akumulator osiąga jakieś niepokojące temperatury :\

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-06-19 16:02:47 /


Czujnik w kolektorze czy w bulbozaur ? Bo widziałem i tak , a bulbozaur na uszczelce i śruby na silikonie , brak masy wtedy.

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-06-19 16:04:07 /


nie no kabel do masy

pablo92 / 2024-06-19 16:11:47 /


czujnik w bulbulatorze, ale sprawdze jak to z tym wygląda

pablo92 / 2024-06-19 16:13:17 /


W bulbulatorze to jest czujnik od ssania.

Mysza liil (EM) / 2024-06-19 16:26:02 /


To daj ten kabel do bulbulatora to się dowiesz czy ma masę , jak wskaźnik ruszy to zrób to samo do wykręconego czujnika tylko dotykając kabel do 'miedzianej ' części , jak ruszy to znaczy że czujnik abbo złom albo nie do tego zegara bo to też jest prawdopodobne

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-06-19 16:26:29 /


czujnik temperatury w 2.3 powinien być z boku kolektora, tam gdzie wychodzi wąż bypass do termostatu, w bulbozaurze jest czujnik ssania, większy, ale może były jakieś wypusty ze Sierry/Scorpio z innym bulbozaurem i czujnikiem w tym miejscu, wtedy jak wyżej sprawdź czy bulbozaur ma masę, sprawdź przejście miernikiem albo zewrzyj przewodem śrubę bulbozaura z inną z silnika czy masą aku i zobacz czy czujnik ruszył,

najprawdopodobniej jednak masz zły czujnik, o innym zakresie, w jakim to samochodzie? i jaki masz czujnik?
czujnik musi być dopasowany do zegarów nie do silnika

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-06-19 17:02:56 /


a z tym przewodem do masy to uważaj żeby nie spalić wskaźnika, dotknąć można na moment, najlepiej kontrolnie przez jakiś rezystor czy żarówkę

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-06-19 17:05:01 /


Camaro do Capri brałem od ciebie zamiennik jakiś wtedy jeszcze nie testowany i działa super

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-06-19 18:05:22 /


Udało mi się w końcu znaleźć problem sam wskaznik jak by nie dostawał masy i po podloczeniu do masy wyżej wszystko elegancko działa, ale został jeszcze problem z podświetleniem jedna żarówka nie świeci a dokładniej ta nad obrotomierzem ale myślę że to będzie podobny problem jak z tym wskaźnikiem

pablo92 / 2024-07-02 21:26:15 /


wskaźnik ma masę przez czujnik do silnika, to ten drugi styk, nie ten połączony ze wskaźnikiem paliwa,
ten wspólny to plus ze stabilizatorka, ale skoro paliwo działa to stabilizator jest ok, może masz ukręcony ten styk pod nakrętką? jak ktoś przesadzi z dokręcaniem to się urywa

miernik z omomierzem i sprawdź ścieżki

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-07-02 22:27:12 /


Styk właśnie pod nakrętką jak najbardziej był okej, ale ta mata z tymi jak to nazwać przewodami nie jest w najlepszej kondycji i wydaje mi się że to z tym jest problem, da się gdzieś takie coś kupić?

pablo92 / 2024-07-03 07:34:07 /


Ciekawa obserwacja aż sprawdzę u siebie bo od długiego czasu mam podobny problem przy czym u mnie po nagrzaniu chłodziwa do temperatury roboczej wskazówka wędruje raptem na pole minimum, i u cb ta za laminowana ścieżka nie wygląda tak źle, ja swoją naprawiałem paskami miedzianymi, co do żarówki sprawdź oprawkę czy dobrze styka do miedzianej ścieżki tam lubi się ona podwijać i nie stykać, czy da się to kupić nie wiem, moze w UK, myślę że to można odtworzyć nawet domowym sposobem

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-07-03 07:49:11 /


to są miedziane ścieżki, jak nie są upalone, przerwane mechanicznie to muszą działać, może wystarczy oczyścić
nie patrz na razie na całość tylko ten konkretny odcinek, zobacz cy nie ma pęknięcia, zmierz miernikiem, oczyść styki pod nakrętkami sprayem do tego celu

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-07-03 10:52:35 /


Można kupić sobie nową ścieżkę do zegarów z Australii:
https://www.aeowparts.com/product-page/printed-circuit-ford-capri-v6-gt-left-hand-drive

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-07-08 11:30:10 /


ooo, niezły traf

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-07-08 13:39:35 /


Ale to powinno się dać zrobić u chińczyków za ułamek tej ceny jeśli ktoś przerysuje ścieżki

Konar / 2024-07-08 20:30:18 /


ta scieżka wisiała też gdzieś w europie na ebay

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-07-09 10:55:04 /