Hej. Mam mały problem. Potrzebuję kabli zapłonowych do pewnego auta (tak, tak wiem to nie Ford), ale może mimo wszystko mi pomożecie. Problemem jest to, że nikt nie robi kabli do tego auta w zamienniku, a oryginalny komplet w ASO kosztuje bagatela ponad 1600zł. Czy może znacie jakieś godne polecenia firmy, które mogą zrobić kable na zamówienie pod wymiar dociąć, założyć końcówki odpowiednie itp itd?
Wiem, że swego czasu takie rzeczy robił Magnecor, ale przypuszczam, że ceny będą dramatyczne, a może ktoś w polsce coś takiego robi? Albo ktoś z Was wie chociażby gdzie i czy można kupić dobre jakościowo kable wysokiego napięcia na metry? Jakiejś renomowanej firmy, albo chociaż sprawdzonej przez kogoś.
Bo domyślam się, że mając kable na metry mógłbym użyć starych końcówek, dociąć sobie je odpowiednio na długość i wszystko byłoby ok... no chyba, że się mylę?
Wroniasty / 2007-11-26 18:09:21 /
wez stare dobrze wymyj rozpuszczalnikiem i opiernicz lakierem do wlosow w sprayu i jakis czas pojezdza:) a co to za fura ze przewody tyle kapuchy kosztuja??
firma Janmor, zadzwoń do nich, powinni zrobić tak długie jakie będziesz chciał i za cene normalnych kabli
Śpiochu / 2007-11-26 18:58:40 /
ta janmor jest taki zalosny ze szok ,dostana tylko troche wilgoci i swieca wszedzie gdzie sie tylko da,osobiscie odradzam
Wroniasty.. to do Bentleya te kable mają być? :) Kurcze! A nie da się dopasować z innego autka? Nie wiem czy można w ogóle tak zrobić? Np. widzisz, że do autka xxx są odpowiednio długie przewody do (zakładając, że masz np. R4) czwartego gara i kosztują stówę. No to kupujesz 4 komplety i masz do wszystkich garów jednakowe kable.. :) Tak dywaguję sobie, więc nie krzyczeć na mnie :))
kozi, może trafiłeś na trefny komplet, ja znam ludzi, którzy kupili janmory i sobie je chwalą w przeciwieństwie do np. motorcrafta, którego kable po 2 tys. km potrafiły być do niczego, każdy ma swoją ulubioną firme i swoją opinię o innych firmach, ja osobiście mam w Granadzie kable NGK i nie narzekam, ale czy oni dorabiają na wymiar tego już nie wiem
Śpiochu / 2007-11-26 20:53:33 /
no ja niestety kupilem janmor do granady i jest tragedia wystarczy ze pada deszcz to cale swieca dostaja takiego przebicia ze masakra, na starych syfnych tego nie bylo co na nich,byc moze trafilem na jakis bubel :) zdaza sie
Cena przewodów zapłonowych na poziomie ponad 400 Euro . Jaki producent zyczy sobie takiej kasy ? Obawiam sie jednak ze jeśli tak ta cena jest to trudno to będzie zamienić na jakąś chałupniczą robotę , w końcu jakby sie dało to zrobić na kolanie byłoby wiele zamienników bo kto by nie chciał skasować za parę kabli powiedzmy 100 Euro bułoby i tak 4 razy taniej. Tak po cichu kombinuję kto może mieć takie ceny w serwisie: BMW do swojego V12 , Jaguar V12 a może Dodge V10 ;-)
bogdanw / 2007-11-26 21:22:26 /
Wiecie, ja popełniałem swego czasu wielkie herezje wysokiego napięcia i okuwałem kupione na metry kable WN z motorowerów kupione w sklepie z częściami do MZ, WSK, KOMAR itd. Nigdy później nie jeździłem na lepszych kablach. Zwykła stalowa plecionka w gumowym izolatorze. Później z kasą się polepszyło więc ciągnąłem po kable do sklepu i po czasie kable padały. Te od WSK nigdy mi nie padły... No ale do BMW V12....
zapek??? !G.O.P! / 2007-11-26 21:35:25 /
napisz do czego te kable powiem ci co moge zorganizowac
CHUDER / 2007-11-26 21:47:48 /
Zapek, to święta prawda. Mam jeszcze w garażu parę metrów, które kupiłem do Junaka iokazały się niepotrzebne, bo od 9 lat nic się z nim nie stało. Takie kable będe miał też w MK1, bo chciałem zachować oryginalne końcówki, a silikonów nie dało się wkomponować.
marian212 / 2007-11-26 21:54:14 /
Łobosz, chodzi o Jaga...
Hrabia® / 2007-11-26 22:50:17 /
metry metrami ale ale nie na wszystkich kablach pośmigasz.
kable VN od zapłonu bateryjnego są inne a od elektronika inne - to jest zasadniczy podział. np VW w elektroniku ma inne kable niż w elektroniku z GTI. Z tąd inne ceny. Musiałbyś zmierzyć opor i dobrać podobne.
fordofil / 2007-11-26 23:11:21 /
Zaraz zaraz.. Czyli jak zmienię zapłon na elektroniczny to będę musiał też zmienic kable w moim 2.0 OHC?
Milo, spokojnie ;)
Mysza liil (EM) / 2007-11-27 08:23:10 /
ja jeździłem na "janmor" kilka ładnych sezonów 0 kłopotów i jakichkolwiek przebić
tak samo polecam świece rodzimej produkcji "iskra" na "NGK" nie chciał chodzic :P
...::$nuffy (Grześ) / 2007-11-27 10:25:43 /
Hrabia nie chodzi o Jaga - Ojca XJR jest na cewkach, więc problem kabli nie występuje wogóle. Chodzi o Audi S4 C4 4.2 V8 - motor to dokładnie to samo co Audi V8 symbol silnika ABH (poprzednik A8). Ten sam motor w A8/S6 etc, etc był już na cewkach... a stary jest jeszcze na kablach:/
Co do Janmora to mam przykre doświadczenia z tą firmą, wolałbym coś typu NGK, Beru, Bosch...
P.S. - Nie wiem jak do V12 BMW, ale do V12 Jaga kable wbrew pozorom są w bardzo przystępnej cenie.
Wroniasty / 2007-11-27 10:31:54 /
Chuder - liczę, że coś wyczarujesz taniej... chociaż szczerze w to wątpię, bo z tego co wiem nikt nigdy nie produkował żadnych zamienników.
Swego czasu na Allegro.pl wisiał nowy oryginalny komplecik w cenie 1060zł... no, ale już nie wisi:/
Wroniasty / 2007-11-27 10:34:53 /
Milo problem w dopasowaniu kabli z innego auta jest taki, że te kable mają bardzo nietypowe końcówki... o tym też już myślałem;)
Może akurat ktoś na coś takiego się natknął, albo znajomy ma podobne auto (wiem, wiem to raczej rzadkie auto) , albo ma znajomego który handluje kablami zapłonowymi, albo wie to takie coś mógłby dorobić... aż mi się niedobrze robi na myśl o kablach za ponad 1600zł;)
Wroniasty / 2007-11-27 10:39:19 /
Jeśli końcówki są dobre, to chyba nie problem podmienić przewody?
Mysza liil (EM) / 2007-11-27 10:52:07 /
To coś jak z kablami WN do kosiarki 2.0 turbo. Tyle że pewnie na zwykłych kablach janmora nie miałby tych fabrycznych 2XX koników. Mysza, nie krępuj się, wrzuć jakiś techniczny komentarz na temat typów kabli. Zawsze fajnie się coś takiego czyta i można się czegoś nauczyć.
michukrk / 2007-11-27 11:26:22 /
Mysza: wolałem sie upewnić :)
Wroniasty: teraz to mnie skołowałeś doszczętnie.. :/ No bo w wątku szukasz kabli na metry. Więc sądziłem, że już założyłeś na bank przerabianie końcówek z tym, ze szukasz odpowiednio długich kabli. Dziś byłem w sklepie motoryzacyjnym i widziałem kable (chyba NGK) - różne. Wisiały na wieszakach za końcówki i niektóre miały spokojnie metr..
A cena jest chora, to fakt. Za to można kupić silnik i jeszcze go zrobić!
no to mam
jezeli pasuja od audi V8 4A C4 z beru 1260 zl komplet
wygladaja jak na foto jak bys potrzebowal sa od reki
w razie co wiesz gdzie mnie szukac
CHUDER / 2007-11-28 08:58:04 /
Dzięki Chuder... to już coś taniej. Ale znalazłem już Magnecora komplecik za 1100zł, a wolę Magnecora od Beru (swoją drogą, tylko oryginalne Beru jest i zamienniki High Performance - nikt nie robi podrób, ani NGK, ani Bosch.. nikt - paranoja) - teraz szukam, może znajdę coś jeszcze tańszego...
Wroniasty / 2007-11-28 10:42:43 /
Aha zapomniałem dopisać - od Audi V8 oczywiście pasują bo to w 100% ten sam motor co w Ojca S4. W razie gdybym nie znalazł nic tańszego niż Magnecor i nie wypaliłoby coś z Magnecorem to będę Cię atakował by GSM Chuder;)
Wroniasty / 2007-11-28 10:44:11 /
ja do swojego audi V8 kupilem przewody Santech i są w porzadku
zaplacilem 300 zl z groszami i jestem zadowolony :)
tu masz katalog:
http://www.sentech.pl/index.php?kat=210
a tu cennik:
http://www.sentech.pl/index.php?akcja=cennik
do mojego V8 idzie typ oznaczony jako 8458
cena wg cennika: 326.68 zł
tanie i działają OK
nie pasuje - kupuj za tysiąckilkaset :D
ETC, długo już na nich jeździsz? W cenie jest cały komplecik, czyli 10 kabli (dwa do kopułek i osiem do garków)? Sentech to nie jest może do końca to czego pragnę, ale... za 300zł może i warto zaryzykować?
Wroniasty / 2007-11-28 14:40:24 /
jezdze od srodka lata
mam LPG i byly problemy z wolnymi obrotami na starych kablach,
jako ze znalazlem nowe i to dość tanio, to sobie profilaktycznie wymienilem ;)
po wymianie pomogło i do tej pory problem sie nie pojawił
zestaw zawiera 10 kabli :)
Nowe Sentechy są w ojcowym 100 C3 Avant quattro 2.3 NF i świecą jak choinka przed Rockefeller Center. :/
Także już nigdy nie nabędę kabli tej firmy.
ja za te peiniadze co sentech moze byc ile podzialaja tego nie wie nikt zazwyczaj problemy zaczynaja sie przy niskich temperaturach oraz wilgoci
jak bys jeszcze chcial to moge ci bosch komplet w cenie beru zalatiwc
a kto jeszcze te kable robi poza beru i boschem : BBT, Bremi, deloc Remy, HERTH+BUSS ELPARTS. o wicej mi nie wiadomo
CHUDER / 2007-11-28 22:29:24 /
NGK je robi - a przynajmniej ma w katalogu - jutro będę wiedział, czy robią i jaka jest ich cena. Oraz na pewno Magnecor... Pożyjemy zobaczymy;)
Wroniasty / 2007-11-28 23:12:56 /
Kupilem sobie Sentechy. Zrobilem na nich 3000km i jak do tej pory moge polecic.
Stare kable nie byly jakies tragiczne, nie swiecily, silnik pracowal rowno. Ale na Sentechach chodzi wyraznie lepiej. Zwiekszylem przerwe na swiecy do niewiemile (milimetrowa blaszka miala troche luzu) i dalej chodzil. Na razie wrocilem do fabrycznej przerwy bo ponizej -10 slabo palil ;)
Cena jest smieszna, za komplet do V8 dalem 111zl. Najblizsze cenowo kable z drutem (Lumenition) kosztuja prawie 3 razy tyle.
A, zauwazylem jeszcze, ze iskra nie wyskakuje z kabla jezeli opiera sie on na metalu. Do tej pory wszystkie kable ktore mialem (oprocz grubasow Motorcrafta) mialy ten problem i trzeba bylo starannie ukladac je w powietrzu.
pmx (wiewior;) / 2009-01-09 01:36:23 /