Czy ktoś ma może założone amortyzatory tej firmy?
Zastanawiam się nad takim zestawem do mojego caprika...
Interesuje mnie najbardziej kwestia tego, jak się sprawdza "trzydziesto stopniowa regulacja" i jak z ich trwałością.
No i czy dorównują Bilsteinom?
Dodaje adres producenta:
http://www.gaz-shocks.co.uk/
Pozdr!
michalch83 / 2007-11-11 22:11:06 /
Ja polecam z amorkow sportowych Koni lub bilstien a jezeli masz troche wiecej do zainwestowania to ohlins http://www.ohlins.com/
jezeli bedziesz ptorzebowal wiecej info lub gdzie to nabyc lub zrobic zglos sie do mnie
CHUDER / 2007-11-13 08:24:46 /
Michał na Gaz Shocksach jeżdzi co drugi old ford i nie tylko old ford na wyspach więc musi coś w tym być
Ligacz 3M / 2007-11-13 08:34:17 /
Ja się skusiałem na tył i czekam na dostawę, jak pojeżdżę to się wypowiem, przekonało mnie włąsnie to że w UK bardzo duzo fordów na tych amorkach jeździ więc nie mogą być takie złe...
Pospiech / 2007-11-14 14:28:41 /
Ja mam z przodu, o trwałości trudno mówić, bo ten wóz nie jeździ codziennie,
przejechały dopiero 2 x Gryźliny, 2 x PC i kilka tys. kilometrów pomiędzy - jak na razie wszystko ok.
Regulacja jest w zasadzie nie "iloś tam stopniowa", ale płynna - w przednich ma 47 "klicków". Na pierwszym klicku są minimalnie sztywniejsze od podjechanych, oryginalnych Sachsa, na 47 - bardzo sztywne!!! Do normalnej jazdy wycieczkowej po polskich drogach ustawiam na 5, na PC na 45 :) - Chuder po próbie ugięcia tego zawieszenia na PC - uznał je za nowy wzorzec twardości ;)
Od KONI są dużo wygodniejsze głownie dlatego, że nie trzeba ich wyjmować z samochodu do regulacji.
pozdr.
mieras / 2007-11-14 19:25:26 /
No to mam już więcej informacji ;)
Zestaw na całe autko ( wkłady), to z wysyłką koszt 255 Ł ;)
Więc całkiem ciekawie...
A co do recenzji to mi wystarczy to :
http://www.gaz-shocks.co.uk/news.html
michalch83 / 2007-11-20 22:24:30 /
Widze błedy w tytule wątku ... moge poprawić ?? Taaa Penis .. dobre :-))
MikeB4 / 2007-11-21 00:32:59 /
W jakims angielskim forum Capri ktos skarzylsie, ze ma tylne amorki GAZ'a, ktore za dwa lata ekspoatacii cale zardzewialy...
Arunas / 2007-11-21 08:03:14 /
całe to raczej nie zardzewiały bo korpus jest z tworzyw sztucznych =] a do tego masz 2 lata gwarancji...
Pospiech / 2007-11-21 10:00:02 /
a mzoe to byly GAZ 69 ;)
Mysza liil (EM) / 2007-11-21 10:02:28 /
albo Gazprom =]
Pospiech / 2007-11-21 10:07:08 /
Michal nie wygłupiaj się i kupuj Bilsteiny - kupisz te amorki i jak padną to co zrobisz? Wyrzucisz? A Bilsteiny zawieziesz do Zerkopolu i za grosze Ci zregenerują... Zresztą Bilsteiny są Upside-Down więc na pewno szybciej wybierają - fizyki nie oszukasz.
No i chyba nie muszę dodawać, że sztycę znacząco ciężej zgiąć...
Wroniasty / 2007-11-21 13:13:14 /
MikeB4- poprawiaj ;) bląd zauwazyelm zaraz po założeniu wątku.. ale poprawić nie mogłem ;)
Arunas z tego co wyczytałem to one są pokrywane chyba cynkiem, a do tego mozna je jeszcze pomalowac w fabryce na dowolny kolor..
Wroniasty - co do bilsteinów - to sorki, ale za cenę pary mam tu cały komplet z wysyłka do drzwi, ustawieniem wstępnym jakie sobie zażyczę...
I też są regenrowalne...
Pospiech - co do gwarancji to dwa lata jest w oldtimercentrum - firma udziela pelnej 3 letniej gwarancji.
A cena 250 Ł za komplet jest i tak o 25% niższa od ceny takiego samego zestawu od każdego z dystrybutorów.
Pozdr!
michalch83 / 2007-11-21 14:26:37 /
ja własnie odebralem amorki, co do twardosci to sie zgodze przy ustawieniu na maksa to sa twarde jak cholera. zobaczymy jak bedzie to wygladac po zamontowaniu w aucie...
Pospiech / 2007-11-30 17:50:51 /
Szukam informacji na temat kompletnego regulowanego zawieszenia GAZ Shock.
Czy ktoś z Was wie, co wchodzi dokładnie w skład zestawu GHA303?
Czy sprężyny też są w zestawie?
Jak dobrać odpowiednią sprężynę?
Czym się różni GHA303 od GGA403?
GHA
- regulacja 36 stopniowa
- obniża od -25mm do -65mm
- pokryte czymś tam żeby nie korodowały
- wyposażone w 2,5 calowe sprężyny z poliuretanowymi odbojnikami, na zamówienie zrobią Ci sprężynę pod Twoją specyfikację
- są regenerowalne i mają 3 lata gwarancji
GGA
-62mm obudowa zwiększająca pojemność na olej
- posiadają jakąś powietrzną cele która dodatkowo amortyzuje przy mocnym dobiciu i wysokiej klasy olej
- ultralekkie
- sprężyna 2,5 cala w zestawie
Ligacz 3M / 2010-02-05 16:22:16 /
Dzięki Ligacz.
To jest skan z tegorocznego katalogu? Można prosić stronę 115 :)
Jakie wybrać sprężyny? Mają jakiś opis czym się kierować?
To jest katalog 2009
Co do sprężyny to zależy jaką specyfikację będzie miał samochód, jak na tor to im niżej tym lepiej, ale jak już będziesz chciał poruszać się na co dzień to za nisko będzie uciążliwie.
Zacznij od tego jaką sprężynę dorzucają w zestawie (standardową).
Legenda:
Dostępne są 8 calowa, 9 calowa, 10,5 calowa, 12 calowa ( w każdym przypadku chodzi o długość sprężyny)
Ligacz 3M / 2010-02-05 20:20:33 /
Mogę zrobić skan z katalogu 2010 jak coś potrzebne :P
daniel46 / 2010-02-05 20:21:41 /
podejrzewam że niewiele się różni :P
Ligacz 3M / 2010-02-05 20:22:41 /
Specyfikacja:
Planowany roczny przebieg :10.000 km (tylko sezon motocyklowy, po śniegu nie jeździmy)
80% jazda po Warszawie, ale lubimy jak jest twardo. Nie mam plomb, to może dlatego nie wypadają :)
20% tor, ale amatorsko :) np. Puchar Capri, CC czy inne YTP
To ma być wersja gwintowana: po Warszawce jeździmy standardowo, ale już na tor to "rzucamy na glebę".
Jaką długość wybrać:9'' czy 10,5''?
Jak oblicza się właściwe LBS? Dla 3.0V6 jest lbs 190 (86kg), a dla 2.8i lbs 170 (77kg). Dla 5.0V8 mam wybrać 220?
Tu masz kalkulator do przeliczenia lbs->kg i odwrotnie.
http://www.przeliczanie.webpark.pl/
Wydaje mi się że przy dość ciężkim przodzie warto wziąść wyższe ale jakie to nie napiszę bo tego nie wiem.
Ligacz 3M / 2010-02-06 09:52:13 /
Zaraz zaraz... bo ja nie w temacie... czy gas-shocki zawsze sa razem ze sprezyna w zestawie?
Ludwik 3M / 2010-02-06 11:01:08 /
nie
Kohito_PS / 2010-02-06 11:08:43 /
Ludwiku rozwodzimy się o gwintach.
Ligacz 3M / 2010-02-06 13:34:33 /
okok wydawalo mi sie ze pogaduchy sa o amorkach a nie i gwintach ;) spoko;)
Ludwik 3M / 2010-02-06 14:00:01 /
Odświeżę kotleta,
Przydałoby się wymienić w Transicie tylne amortyzatory, mam na oku Kayaby za 230 zł komplet, ale pomyślałem o Gaz Shockach od Escorta, mocowania wydają się być takie same, ale czy nadają się one do takiego samochodu ? Czy masa Transita może je szybko zniszczyć itp ? Nie chciałbym kupić w ciemno, a wolałbym też nie uczyć się na błędach, więc jak ktoś wie czy to ma sens to niech pisze :)
daniel46 / 2011-05-06 20:08:06 /
Sam sobie odpowiedziałeś:
...masa Transita może je szybko zniszczyć...
Trójkąt / 2011-05-07 17:34:40 /
A ile waży Transit? Bez przeeesady. Poza tym zależy czy będziesz nim woził jakieś ekstra ciężary. Paka przecież jest lekka. Ja bym się martwił czym innym. Nawet na najmniejszym (najmniej twardym) ustawieniu cała dupa może podskakiwać jak głupia na byle wyboju. Ja mam w Transicie amory w zajebistym stanie i jak przejeżdżam przez jakieś nierówności to tył podskakuje mi do góry jak piłka (oczywiście raz, nie buja się jak to ma miejsce przy zużytych amorach). Więc nad tym bym się bardziej zastanowił. No i kwestia resorów. Jak są klapnięte to będzie to jeszcze efekt pogłębiać.
Nie mam zamiaru wozić jakichkolwiek ciężarów, jedynie ludziska raz na jakiś czas ( maksymalnie 5 z tyłu ). Z tyłu po prostu wylały, i pomyślałem, że te GazShocki powinny lepiej sobie radzić niż zwykłe amory, ale właśnie kwestia była czy one powiedzmy po 2000 km nie będą do wymiany... Tylko najgorsze jest to, że raczej nikt nie bawi się w taki rzeczy w Transicie i póki co szlaki jeśli chodzi o jego modyfikacje są niezbyt przetarte :D
daniel46 / 2011-05-11 19:37:42 /
w samochodzie, który ma przewozić ciężary zawieszenie zapewne fabrycznie jest tak zestrojone, że "na pusto" to zawieszenie powinno wydawać się dużo twardsze niż w samochodach osobowych i stąd to "podskakiwanie" na wybojach. Amortyzator w teorii powinno się dobrać do twardości resoru/sprężyny. Nawet jak kupisz super twarde sportowe amory, a później nawalisz na pake 1,5 tony to długo one nie pociągną. Jeśli jesteś pewien, że nie będziesz Transitem woził dużych ciężarów, nie będziesz ciągał lawety i w zasadzie będzie on wykorzystywany jako pojazd osobowy, to sugeruję gruntownie przemyśleć temat zawieszenia, nie tylko amortyzatorów, ale może także zmiany resorów/sprężyn.
♠Zoggon♠ / 2011-05-11 20:16:29 /
W niedalekiej przyszłości mam zamiar go obniżyć ( resory są nad przednią belką i nad mostem, odwrotnie niż w osobówkach, więc chciałem tylko przespawać mocowania, żeby resory były od dołu, kilka cm by poszedł do gleby ) a całkowitym odjazdem byłoby przednie zawieszenie od Transita Mk3. Szczerze nie myślałem, żeby sprężyny i resory zmieniać od osobówki, ale może to faktycznie dobry trop.
To dobrą opcją będzie jak na razie kupno przystosowanych do Transita gazowych amorów, a dopiero po przeróbkach zawieszenia kupno GazShocków ?
daniel46 / 2011-05-11 20:34:04 /
Na stronie http://www.rallydesign.co.uk znalazłem dosyć tanio amortyzatory
GAZ SHOCK GT6-2060, a konkretnie tu
http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?cPath=133_772_1036_1051_1053&products_id=8641
Cena za sztukę £44,50
Czy takie amortyzatory lepiej posadzić z czymś takim?
SPRĘŻYNY SPORTOWE MTS 40/40 FORD TAUNUS 79-82r
http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportowe-mts-40-40-ford-taunus-79-82r-i1749266765.html
Czy lepiej z seryjnymi sprężynami?
Przy założeniu, że amorki pójdą z sprężynami MTS, felga 15 z 195/50 lub 55 nie będzie haczyć w Taunim mkIII?
i czemu w katalogach GAZ SHOCK nie ma rozróżnienia na amortyzatory tylne i przednie? wsio jedna cena?
mitrov / 2011-08-09 20:26:18 /
ja mam dokladnie taki zestaw amorki gaz shocki i sprinki MTS ale mam felge 14 195/65 tyl i 185/60 przod i nie ma problemu
mateush (proko) 3M / 2011-08-09 20:38:40 /
Minęło już trochę czasu od ostatniego postu, więc zakładam, że macie nowe doświadczenia z amorami Gas Shock / Spax w Capri.
Nic się nie zmieniło od tamtego czasu oprócz ceny?
Jakość ta sama, nikt się nie zawiódł ?
Może jeszcze u was takowe jeżdżą i mają się dobrze - ile nakręciły km ?
Spax czy Gas Shock bez różnicy jakości jeśli chodzi o regulowane amory ?
micu_ GOP / 2014-09-30 14:09:48 /
z mojej prywatnej strony: spaxy działały 0-1, gazshocki mają bardziej wyczuwalną i ustawialną tą regulację...
Spax dawał - albo totalnie twardo, albo po rozkręceniu robiła się balia...
bartozłomero / 2014-09-30 14:24:07 /
Dzięki, o to mi chodziło!
Ktoś jeszcze może coś dodac?
Jak z trwałością Gas Shock?
Najtańsze źródło to Burtonpower czy zna ktoś gdzieś lepszą cenę?
micu_ GOP / 2014-10-04 22:49:30 /
są już w polsce - http://www.gaz-shocks.pl/ford-capri-mk-iii-all-models-1978-88-amortyzatory-gaz-shocks-z-regulacja-twardosci-gt6-2055-p-30529.html
Jarzab / 2014-10-06 15:14:01 /
I ceny tez są tam "polskie". Taniej zamówić w UK nawet z przesyłka ;P
Qba1983 / 2014-10-07 14:02:49 /
To może tylko dodam o cenach, SPAXy na przód z przesyłką z UK kosztowały mnie Ł200 za parę na przód do Capri. Cena z marca 2013. Przesyłka była coś około Ł25.
Niestety ten sklep już nie istnieje www.eclipse-performance.com
Generalnie jest trochę tak jak bartozłomero napisał, czyli SPAXy są bardziej 0-1, a GAZy (mam z tyłu) mają bardziej płynną regulację.
Mało jeżdżę, więc o żywotności nic nie powiem.
Konrad vel smasher / 2014-10-07 15:23:05 /
Troche off..
Mam Bilsteiny przednie od Capri 2.8i w stanie chyba ok.. Conajmniej gaz jeszcze nieuciekl z nich.. No i teraz myszle moze warto je sprzedawac i kupic za te pieniadze nowe GAZ Shock'i albo Koni? Jakies za/preciw?
Arunas / 2014-10-07 16:32:55 /
Bilsteiny zregenerujesz za stosunkowo nieduże pieniądze - około 500-600 zł za parę jeśli mnie pamięć nie myli. One w przeciwieństwie do zwykłych mają jakby tłoczysko do góry nogami zamontowane, dzięki czemu są dużo sztywniejszą konstrukcją. Ja bym sobie zostawił Bilsteiny, ale to już Twoja decyzja ;-)
Konrad vel smasher / 2014-10-07 22:23:59 /
ja zostawiłem sobie kpl taunusowy bo w katowicach np jest firma która regeneruje amory, daje gwarancję i może je utwardzić wedle uznania, więc jest to fajna alternatywa jak ktoś chce np twardziej...
boncky / 2014-10-08 20:13:10 /
Nigdy nie regenerowałem amortyzatorów, ale słyszałem wiele opinii i raczej nie były to głosy zadowolenia.
micu_ GOP / 2014-10-09 09:23:35 /
Zapewne zależy od tego jaki amortyzator (czy został zaprojektowany z myślą o regeneracji) i jaki zakład. Ja mam do czynienia z regenerowanymi Bilsteinami (3 pary) i jest ok. Wpradzie nie od Forda, ale to chyba nie robi różnicy, skoro i tak miały po około 30 lat.
Konrad vel smasher / 2014-10-09 09:34:44 /