Szukałem na forum i nie znalazłem.
Czy silniki Rovera 3,5 3,9 4,0 4,2(chyba) i 4,6 z skrzynią LT77 mają ten sam dzwon. Czy inny jest potrzebny przy większch silnikach.
I jeszcze jedno o ile do 3,5 i 3,9 LT77 jest odpowiednia to czy do silników tych powyżej 4l skrzynia też może być znaczy czy wytrzyma moment ??
Pozdrawiam i na odpowiedź czekam.
Bridgestone / 2007-10-25 13:21:12 /
... boisz się że znów objadę Cię na światłach ? ;)
Mirek K. / 2007-10-25 13:51:00 /
Hehe cześć Mirek.
Jakbyś mi to z ust wyjął, jeszcze teraz kiedy masz nowe serducho :]
Nie o wiesz tak powoli zaczynam nieśmiało myśleć o jakimś remoncie i zmianie silnika. Musze tylko spłacić teraz auto nowe i zaczynam robić. Dlatego wiesz chce informacji zasięgnąć wcześniej bo nie wiem czy większe silniki miały ten sam blok i czy dzwon pasuje no i czy skrzynia większe silniki też wytrzyma i przeniesie.
Pozdrawiam apropo mam fajne zdjęcia autka ze ślubu jak znajde chwile to zamieszcze na mojej stronie :]
Pozdro
Bridgestone / 2007-10-25 13:59:43 /
no to będzie pięknie rwał do przodu :) ... jak włożysz tą ósemkę to pożycz znów na jeden dzień samochód, pojeżdżę i pewnie też będę się rozglądał za czymś większym :)
a zdjęcia obowiązkowo ;) - miałem właśnie o tym pisać i mnie uprzedziłeś :)
PS. jest gość w rzeszowie co ma silnik rovera w granadzie ... chyba się coś zna na tych silnikach, ale nierób z niego straszny ;) ... jeździć to by jeździł autem ale żeby coś kolo auta zrobić ... :P
Mirek K. / 2007-10-25 14:14:42 /
:] nawet wiem o kogo chodzi :]
ale nie bede nikogo do tablicy wywoływał, może ktoś sam od siebei zechce mi cos podpowiedzieć a jeśli nie to zapytam bezpośrednio.
Aprpos gadałem z gościem podaje się za znawce Range-ów mówił że te silniki 4,0 4,6 trefne jakieś i że wadliwe, podobno tłoki pękają czy coś nie wiem dolkładnie. Co wy na to ??
Bridgestone / 2007-10-25 14:19:08 /
no jest taki, nawet tlumikow sie mu nie chcialo zakladac tylko jakies rury zamontowal ;)
Leszek "QSi" / 2007-10-25 14:19:31 /
a gdzie ja tam sie znam... mam V-ke i tyle ;) nic nie piszę dlatego, że niemam pojęcia jak z piecami powyżej 4L tzn wytrzymałoscią/pasowaniem do dzwonu LT77. Sądze, że LT77 do 3.9 siądzie bezproblemowo, ale to są przypuszczenia praktycznie nie potwierdzone. Napewno ciężko będzie zdobyć LT77 do rwd, ja mam ostrą rzeźbę.
Tyle mogę w tym temacie napisać, czytam ze zrozumieniem, i po przeczytaniu zapytania stweirdziłem, że nic sensownego niemam do powiedzenia, dlatego się nie odzywam.
pozdro,
a V8 fajne, Mirek cwaniak ;)
rozjechany liil / 2007-10-25 14:40:55 /
no więc ja też się nie znam zupełnie ale tak głośno mysląc ...
- jak z wagą takiego silnika, czy nie będzie za ciężki i trzeba będzie zastosować twardsze zawieszenie
- pomieści się ? - rozjechany wkładał ale do granady a w niej więcej miejsca pod maską
- skrzynka , mieści się w tunelu czy trzeba podnosić
- frez walka skrzynki i wału pewnie inny i poza skracaniem wału trzeba pewnie też przejście jakieś wykombinować
- ile dni most wytrzyma :)
wiadomo że wszsytko da się zrobić, ale tak się zastanawiam czy to nie będzie cholernie kosztowna i trudna przeróbka :/ ...
Mirek K. / 2007-10-25 15:05:45 /
- jak z wagą takiego silnika, czy nie będzie za ciężki i trzeba będzie zastosować twardsze zawieszenie
Jesli masz od 2.8i to spokojnie wytrzyma
- pomieści się ? - rozjechany wkładał ale do granady a w niej więcej miejsca pod maską
Pomieści się.
- skrzynka , mieści się w tunelu czy trzeba podnosić
Trzeba podnieść i to sporo :/
- frez walka skrzynki i wału pewnie inny i poza skracaniem wału trzeba pewnie też przejście jakieś wykombinować
Niestety tak
- ile dni most wytrzyma :)
Ja bym zakatował w 1 dzień, ale to nie jest dobry przyklad ;)
Mysza liil (EM) / 2007-10-25 16:23:01 /
To moze byc przydatne:
http://www.austin-rover.co.uk/index.htm?engineroverv8f.htm
Mysza liil (EM) / 2007-10-25 16:29:32 /
A propos awaryjności, to 4.6 HSE ma problem z chłodzeniem i zdarza się (w tym mojemu znajomemu), że blok pęka...
Śmietan / 2007-10-25 18:08:27 /
Karol wkładał do Capri MK1 taka V8 i tez chyba nic ciąć nie musiał
Pe®ana / 2007-10-25 18:18:40 /
Tylko że Karol wkładał 3,5 o ile się nie myle. A tak wogóle to czy te wszystkie v-ki rovera mają ten sam blok czy są one inne ?? I ponawiam pytanie czy uważacie że dzwon od skrzyni LT77 taki jak przy Rover SD1 standardowo z 3,5 v8 pasował by również do większych v-ek 3,9 4,0 4,2 lub 4,6 czy to inna historia zupełnie.
Bridgestone / 2007-10-25 19:17:08 /
Wszystkie bloki sa takie same. 3.9 i 4.6 to maksymalny rozwiert, odklejają sie tuleje od blokow. Tych silnikow nie zakladamy! W UK modny jest w range'ach tzw. downgrade, czyli wstawienie niezawodnego silnika 3.5 ale przerobienie go na uklad smarowania z 4.6.
Mysza liil (EM) / 2007-10-25 19:38:56 /
jakby był niezawodny to by nie przerabiali
marian212 / 2007-10-25 19:47:45 /
pompa oleju szfankuje tylko tyle :) ale to mruczenie V8 miodek :D
marian, wlasnie sam silnik 3.5 jest niezawodny w porownaniu z 4.6 i jego rozpadajacym sie blokiem. Sama pompa oleju przy tym to pikuś, dlatego daje sie to z nowszego silnika i masz miod!
Mysza liil (EM) / 2007-10-25 20:38:06 /
ja chce v8!!! do tajniaka... :)
jak bede bogaty to bedzie.. :]
Mac13k / 2007-10-26 00:12:29 /
Mac13k,chcesz?Proszę bardzo.
http://www.capri.pl/market/17782
zebys wiedzial ze chce, ale jak bym wydal ten 1000 to nie mial bym co do gęby wlozyc do 25 XI a to nie jest dobra perspektywa, poza tym jak juz v8 to chetnie ciut wieksze... :)
ale nie mysl ze nie czytalem tego ogloszenia... :D
generalnie wszystko przez Rozjechanego, bo to co zobaczylem (a raczej uslyszalem) na PC niezle motywuje do takich silnikow.. :D
Mac13k / 2007-10-26 01:30:47 /
a dodam jeszczeże wstawienie V8 z RR to naprawde wielka przyjemność i co najciekawsze dopiero początek sukcesu jaki można uzyskać przez wpasowanie do niego MS i szybkich wałeczków - i wtedy dopiero odzywa sie szatan z 8 garków
szalony / 2007-12-11 16:05:19 /
Sam silnik kupić to nie problem gorzej ze skrzynią biegów.Znalazłem jedną za 1tysia.
Marian fakt że silnik Rovera nigdy nie był stosowany w Fordach ale przynajmniej ta jednostka jest w sumie dobrze dostępna i niedroga.
Z jakich roczników są te 3.5 V8?
Michał.. / 2007-12-15 15:52:28 /
Chyba 1967-1986
pmx (wiewior;) / 2007-12-15 17:51:38 /
Do tych 3.5V8 jak się zamontuje LPG to odobno silnik kończy swój żywot :)
Michał.. / 2007-12-15 19:15:29 /
a po co gaz? to mało pali :D bardziej pompa oleju siada w tych starszych,chociaz kumpel zajechal ten silnik ale jakos nie dowiedzialem sie co klekło ale jezdzil na benie tylko :)
podobno, to Heniek z Wachocka w stodole rakiete kosmiczna zbudowali.
pmx (wiewior;) / 2007-12-16 15:06:16 /
dziwne że w UK zdecydowana większość RR jeździ z "LPG conversion" (jak zresztą bardzo dużo aut ogółem w tym kraju) i zdecydowanie daje rade!
a może teraz Michał Omega napisze po co napisał taką bzdurę na forum bez żadnego pokrycia w rzeczywistości i może jeszcze doda od siebie w jaki sposób jego zdaniem ogólnie gaz szkodzi silnikom :) zapraszam
szalony / 2007-12-16 15:27:54 /
Każdy silnik skończy żywot na gazie jak się zle ustawi mieszankę.Ja nie słyszałem złych opini na temat gazu w V8 Rovera.
chyba mysza wyjasnial juz kiedys-spalasz lpg albo gniazda,czy jakos tak.
Panowie jest sporo stron traktujacych o tych silnikach... Co do wagi silnik bez osprzetu wazy 170kg czyli tyle co Pinto z kompletnym osprzetem. W calosci waga jest okolo Kolonskiego v6 wiec smiesznie mala. dlaczego chyba wszyscy wiedza... 3.5 ja bym ci odradzal bo mozesz nawet trafic na taki co mial 91 km ja proponuje 3.9 jest zdecydowanie mocniejszy i dosc rozsadnie kosztuje. Plus tych silnikow jest taki ze jest sporo czesci tuningowych w USA bo to tak na prawde Hamerykanski silnik. Pokrywy chromowane czasem sie zdarzaja za grosze sa rozne doloty i gazniki Edlebrocka Holleya co kto chce sportowe swiece przewody zawory walki wsjo co trza tylko ceny sa dosc wysokie. ale osiagnac z tego motora 220km i potege momentu mozna bez zadnej laski. Ja uwazam ze jest to super silnior do Capri bo lekki i jakos sie to bedzie prowadzic.
A no napisałem taką bzdure. Było to w formie pytającej co by wiedzy zasięgnąć. Podobno do tego służy forum chyba że to bzdura?
A nie uważam że gaz szkodzi silnikom(niektórym tak, dobrze naregulowany i założyny u fachowca nie... ) zresztą nie ma dla mnie różnicy LPG-PB. Pb nie jest dla mnie obiektem kultu :)
Michał.. / 2007-12-17 10:49:15 /
miło to słyszeć Michał !
co do tego co napisał Neon, rzuce moze coś jeszcze - V8 z RR naprawde robi robote, sprawdzona konstrukcja, a przez to że robiona w UK (gdzie już i tak połowa Polski siedzi) to po prostu dość łatwo osiągalna dla nas V8 którą wielokrotnie adaptowana do róznych projektów (zwłaszcza 4x4) i kopano z powodzeniem nawet do 300 kucy.
przez bardzo długi czas byłem mocno chory na to V8 i to głownie ze wzgledu na to ze ten piec chodzi z manulanymi skrzyniami w przeciwienstwie do ameryk które da sie kupić juz w normalnych pieniazdach ale jednak zawsze idą z tymi zasranymi automatami. dylemat odnośnie zakupu tego własnie piecyka rozwiazał sie dla mnie na korzyść V12 właśnie z automatem, ale to odrebna kwestia. z garścią doświadczeń ktore mam obecnie moge bez wachania powiedzieć że v8 z RR to najlepszy piec do zmoty - biorac pod uwage: koszty, mozliwosc zestawienia ze skrzynia manulaną i możliwosci podniesienia mocy.
skopany v8 w RR widzialem w akcji, piecyk był kilkakrotnie zhamowany potwierdzajac prężność powyżej 220 KM i to głownie dzięki modułowi MS.
mody w swojej v8, idąc w ślady Henryka, rozpocząłbym od wstawienia wałka crower / www.crower.com / na tym etapie trzeba pogłowkować co własciwie chce sie z tego silnika wydobyć bo nie każdemu wzniosy krzywek i czasy otwarcia zaworów mogą od razu wszystko mówić. znajomy mial wsadzony walek level II i chyba zmienione szklanki ze sprezynkami ale mimo to potwierdza ze to najtanszy silnik V8 do motania. czegóż chciec więcej ?
szalony / 2007-12-17 14:26:09 /
Pytanie o LPG w 3.5V8 pojawiło się dlatego że czytałem opinie że w tym silniku nie jest to dobry pomysł.Bzdura czy nie, sam nie wiem na ten temat dużo więc spytałem się na forum. Oczekiwałem odpowiedzi czy to jest taki silnik czy to poprostu zwyczajny brak odpowiednich fachowców od LPG na polskim rynku(ewentualnie z winy klientów chcących kupić coś za darmo i żeby to działało).
Michał.. / 2007-12-17 15:35:52 /
michał tam sa 2 podcisnieniowe gazniki i moze brak odpowiedniego sprzetu by to zagazowac i umiejetnosci naszych gazownikow je wykancza :) tak jak z V jedna kreci jezdzi i nie ma problemu a druga padnie po 10 tys km od ubogiej mieszanki proste
Skoro chciales zapytac, to nalezalo uzyc formy pytajacej, a nie przesmiewczo-stwierdzajacej ;-)
Taki silnik na normalnie zalozonym gazie jezdzi i jezdzi, bo i czemu by nie mial.
Zwlaszcza, ze twarde gniazda wsadzali w nie od dawna i trudniej chyba trafic silnik bez nich niz z nimi.
Problemy moga byc ze zuzytymi gaznikami Stromberg, rada jest prosta - odpalac na benzynie, dbac o olej w gaznikach, a w razie czego reparaturki w UK sa tanie.
pmx (wiewior;) / 2007-12-17 21:28:55 /
Przy Strombergach dobry chyba byłby BLOS.
dwa BLOSY...
rozjechany liil / 2007-12-19 08:24:03 /
i dwa parowniki :)
i 2 butle...
Mysza liil (EM) / 2007-12-19 13:52:58 /
Dwa zawory do tankowania i dwa portfele;)
i dwa pedaly gazu:)
http://pl.youtube.com/watch?v=xEWqEW8eDrQ
Czy istniało coś takiego naprawdę?
Maroo - na dziś istnieje w Kiwikraju. Ale oryginalny Zakspeed zawsze miał 4 gary w rzędzie. Wprawdzie w 1969 r. dział sportu Forda w Dagenham w ramach poszukiwań optymalnej kombinacji osiągów i niezawodności do zakładanego wygrania maratonu Londyn-Meksyk 1970 [w 1968 Lotus-Cortiny dały ciała] zbudował kilka sztuk MkI z motorem Koeln V6 2.3SHC [circa 170PS]. Jednym z tych wózków ówczesny drajwer nr.1 Forda, Roger Clark, wystartował we francuskim Rajdzie Alpejskim, dopuszczającym auta bez homologacji [pod warunkiem że buda ma homologację grupy I a także homologowany silnik pochodzi od tego samego producenta i znajduje się w tym samym miejscu]. Niestety Eski V6 nie dojechał do mety w Alpach i w efekcie dołączył na przyzakładowym parkingu do zawodnych Twincamów oraz jeszcze niedopracowanych RS1600. Dzięki temu do Meksyku pojechały auta napędzane poczciwym Kentem OHV...i mimo to wygrały :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-12-27 17:50:57 /
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz:)
Ludwik 3M chce znaleźć motorek z RR ze skrzynią do 2000 zł
Jest na to kilka sposobów:
- RR w różnym stanie są ciągnięte np. ze Szwajcarii, oto przykład firmy z Krakowa, która rozne egzemplarze wystawia na aukcje i w komis, ale też rozbiera na części, prezentowany egzemplarz to akurat max wypas oczywiście na chodzie i w super stanie za 7.500 co oznacza że całego zgniłka z początku produkcji można by na siłe probować wyrwać za 1/3 tej ceny
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3252731
w treści ogłoszenia "Wyszukujemy na zlecenie dowolne pojazdy w Szwajcarii, przygotowujemy indywidualne oferty." - zamówić silnik ze skrzynią można nawet przez tel. - dośc proste
- za RR najlepiej rozglądac sie u Brytoli, w ich mniemaniu są to auta stare, paliwożerne, kłopotliwe w naprawach i drogie w utrzymaniu - zresztą w Angli są bardzo surowe przepisy dopuszczajace auta do ruchu, hasło " failed MOT" w opisie dowolnej aukcji zazwyczaj oznacza że auto jest na chodzie ale z jakiegoś powodu nie przeszło przegladu (tak naprawde wystarczy nawet rdzawy nalot na podłużnicach czy po prostu "zaniedbany" wygląd) i takie auta najczesciej lądują na aukcjach bo nie moga już uczestniczyć w ruchu drogowym, mało kto sie tym interesuje więc roczniki '70-'80na na aukcjach często schodzą poniżej 900 funcioków
lepiej wiec szukać w ten sposób i kombionwać poza allegro (RR V8 nawet bez prawa rejestracji jest u nas mocno poszukiwane do zmot 4x4)
ale w temacie chodziło tak naprawde o sam motor i skrzynie do 2000 zł, biorąc pod uwage że skrzynia pasuje z parszywego dostawczego LDV to naprawde jest wykonalne w tych pieniadzach, zresztą Maroo potwierdzi bo ma sam piec za 1/4 tej kwoty :)
szalony / 2007-12-28 23:38:19 /
ale ja nie chce silnika z jakiegos angola;)
Ludwik 3M / 2007-12-29 01:28:16 /
sorki za drugi post: uważam i to moje osobiste zdanie że Ford nie jest miescem dla silnkia z jakiegos tam Range Rovera, a miejscem dla silnika ze stajni forda... Oczywiscie nie deprecjonuje jego sprawności ale uważam za "nieprawidłowe" instalowanie gow fordzie;) AMEN
Ludwik 3M / 2007-12-29 01:32:32 /
Nie jest jednak tak prosto z wsadzeniem V8 z RR do osobowego auta. Zbierałem swego czasu informacje na ten temat, i najprostszym wyjściem jest zakup zestawu z Rovera SD1. Wtedy nie ma problemu z łączeniem skrzyni z silnikiem, dociskiem i tym podobnych problemów, które skutecznie utrudniają takie przeróbki. Ale oczywiście można i inaczej, czego dowody sa na tym forum, wystarczy dobre zaplecze warsztatowe i chęci.
Kiedyś chcialem nawet kupic sd1 na dawce do fordoprojektu, ale nie mialbym serca zniszczyć takiego wozu.
Mysza liil (EM) / 2007-12-29 11:16:25 /
Pozwolę sobie zacytować odpowiedź, jaką uzyskałem swego czasu na forum 4x4 w dziale RR:
Otóż gość, który wydawał się że wie co mówi, napisał:
żeby wykonać to ćwiczenie potrzebujesz:
-silnik v8 z rendza/disco/rovera
-koło zamachowe z sd1 v8
-sprzęgło z sd1 v8 albo każdego lr diesel
-kielich sprzęgła z sd1 v8 albo ldv-andoria
-skrzynię lt 77 z sd1 v8 albo sd turbo albo ldv-andoria
-kupe innego badziewia wszelkiego
system wtryskowy może być:
-85-89 lucas L/lucas-bosch, system podobny do bosch dla audi v8
-89-96 lucas hot-wire/lucas-hitachi, system nie podobny do niczego poza chyba chińskim sputnikiem pokrzyżowanym z sowiecką latryną wojenną
-92-96 dla wersji NAS system bosch/sagem, tzw wasted-spark. generalnie srażem...
Ta druga część jest dla tych, co oprócz V8 chcieliby mieć jeszcze wtrysk.
Panowie skrzynia biegów jest do sprzedania na allegro do RWD z ambulansa angielskiego za 1 tys.Ja za tyle nie kupię bo wolę poszukać w UK.A czy ktoś jest za wkładaniem takiego silnika do Forda czy nie to już indywidualna sprawa.
"A czy ktoś jest za wkładaniem takiego silnika do Forda czy nie to już indywidualna sprawa"
Nie rozumieć procim Pan...
zapek??? !G.O.P! / 2007-12-30 21:08:29 /
Hm może bardziej łopatologicznie: dla mnie ford powinien mieć silnik forda więc jestem przeciwny wkładaniu silników nie fordowych do forda;) kończąc: nie założę sobie do auta np RR bo jest łatwiej dostępny od któregoś fordowego V8 a w końcu moja grania dostanie taki motor;)
Ludwik 3M / 2007-12-30 21:18:36 /
Mnie tylko zastanawiają te skróty... Jak dla mnie RR to Rolls Royce. Od zawsze.
Widzisz, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ;)
pmx (wiewior;) / 2008-01-03 14:16:09 /
Odgrzewając temat mam pytanko.
Po jakich oznaczeniach silnika poznam że to wersja 90-PS czy 135PS?
Czy ktoś posiada takie informacje?
Wedlug tej strony, pod gaznikami wersji 90KM zalozone sa dlawiki: http://www.glencoyne.co.uk/stage1/v8improv.htm
Stopien kompresji powinien byc wybity nad numerem silnika (miedzy odnogami kolektora wydechowego - patrz foto, slabo widoczny napis 8.25:1CR).
Haynes podaje /dla RR/ moc 130KM dla silnikow do 1979 (kompresja 8,5 i 8,25) oraz 156KM po 1979 (kompresja 8,13).
pmx (wiewior;) / 2008-02-23 00:02:09 /
Nawiasem mowiac, widac tu poziom debilizmu panujacy w panstwowym koncernie British Leyland - wszak mozna bylo po prostu zalozyc mniejsze gazniki, Strombergi z przepustnicami 1,25" i 1,50" zamiast 1,75" byly latwo dostepne i jezdzily nawet w innych samochodach koncernu, dalyby tez mniejsze zuzycie paliwa.
pmx (wiewior;) / 2008-02-23 00:08:33 /
Wiewiór a nie orientujesz się czy seryjnie były stosowane w gaznikowcach jakieś czujniki przy wale korbowym (dokładnie przy kole pasowym).Bo ja takowy posiadam i zastanawiam się czy nie jest to czyjaś konwersja z wtrysku na gazniki.No chyba że ten czujnik do czegoś służy.Zresztą postaram się podjechać do garażu i zrobić jakieś zdjęcia.Dzięki za info;)
No dobra sprawdziłem silnik i nabite jest 9.35.Jakaś mocniejsza 3.5 czy może 3.9?
Już się dowiedziałem co nieco.mianowicie silnik z tym oznaczeniem to High compresion i występował w Roverze Sd1.Porównując zdjęcia silnika z Randża a Sd1 różnica jest w łapach mocujących,pompa wspomagania w sd1 jest niżej niż w Randżu i inny jest kształt kolektorów wydechowych.Także fuksem stałem się posiadaczem mocniejszego 3.5:)
no to czekam na możliwość testu całości :)
.STICH. / 2008-02-25 08:59:20 /
No i git.Inni wybrzydzali.Był "za drogi".
Znalazłem gdzieś w necie te ogłoszenie i pomyślałem, że warto oko zawiesic na tych fotkach.
http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/FORD+CAPRI/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146,N-4294965539-4294967194/advert.action?R=200644255526986&distance=176&postcode=bs31qa&channel=CARS&make=FORD&model=CAPRI&min_pr=&max_pr=&max_mileage=
pozdrawiam
9,35 mial tez 3,5 w RR na wtrysku. Oczywiscie, jezeli to jednak silnik z SD1, a nie przerobka, jest to lepsza opcja.
pmx (wiewior;) / 2008-02-26 02:58:04 /
Wiewiór ja się zasugerowałem dwiema rzeczami.Mianowicie jak już wcześniej pisałem pierwsza różnica między silnikiem z Randża a Sd1 są poduszki silnika.Randż ma okrągłe poduszki(szpilka góra szpilka dół) a Sd1 ma poduszki prawie prostokątne z zatopioną blachą z dwoma otworami.Druga różnica polega na umieszczeniu pompy od wspomagania.Randż ma pompę umieszczoną dość wysoko(gdzieś na wysokości pompy wody) a Sd1 ma zaraz obok koła pasowego wału korbowego.Pozatym trochę polatałem po angielskich stronkach z tymi silnikami i znając angielski w stopniu w miarę komunikatywnym zrozumiałem że silnik z takim stopniem sprężania występował w Sd1.Pozdro
Maroo ja cię proszę , włóż ten silnik do wiadomej budy i daj w palnik, pies trącał jakie ma poduszki. zobaczenie tego zestawu na drodze to na 100% największa przyjemność jaka spotka mnie w tym roku.
.STICH. / 2008-02-26 21:05:47 /
STICH gwarantuję ci że Monster będzie nadal Monsterem ;)
super, będziesz nim na SO ?
.STICH. / 2008-02-27 07:40:05 /
Troche drogi wypad, jako że Marek chce jeździć tylko na benie ;)
Beddie / 2008-02-27 21:15:38 /
Beddie-Ale zato jaka frajda:)
Przemek. / 2008-02-27 22:17:25 /
Wszelakie prace związane z Monsterem są przewidziane na koniec kwietnia.Narazie trwa kompletowanie reszty części:)
Najważniejsze żeby na PC się wyrobić.
troche stary temat , ale akurat przerabiam v8 rrc,, dol 3,5 rendzowy, glowice z sd1( wieksze zawory , twwarde i troche nizsze wydaja tak wogole), walek ostrzejszy od sd1 i zamach lzejszy, byluy strombergi ale to nieporoizumienie, jest wtrysk od mlodszych wersji tego silnika. jak chodzi? wsciekle ! normalne v8 RR , chodzi fajnie , bulgocze ,dajesz gazu no to sie wkreca. a po takich modyfikacjach v8tka gryzie, warczy krzyczy , uszy bola, nie da sie w garazu przebywac gdy silnik kreci powyzej 2200rpm... o skrzyni nie pisze bo to jest w 4x4 wiec chyba nieistotne dla capri.pl.. POLECAM te silniki, dlubac je mozna do naaprawde konkretnych mocy, mozna rrzezbic na moment albo obroty, i TANIE ---> sprawny nie wiecej jak 1500pln..
na zdjeciu bez przeplywomierza akurat
Nie rozumiem, dlaczego wszyscy narzekaja ze 3.5 ma tylko 120KM, skoro mozna wziac seryjny 3.9 ktory ma od reki 180-190.
pmx (wiewior;) / 2008-10-16 11:51:00 /
http://www.mez.co.uk/TuningTheRoverV8-intro.html
pmx (wiewior;) / 2008-10-16 12:05:27 /
A ja tam uważam że V8 rovera jest całkiem fajny. Tani, prosty jak budowa cepa i da się zrobić z niego prawdziwego potwora. Osobiście chciałbym mieć kiedyś w swojej granadzie fabryczne 4.0 z Thorem. W zupełności wystarczy i nie do zapałowania. Widziałem i jeździłem róznymi wersjami - od 90 konnego LR 101 przez 3.9 z turbiną po 320 konną wydumkę rozwierconą na 5.0. Jedyne wady jakie mają te silniki to 4.2 i 4.6 - odklejają się tuleje cylindrów po przegotowaniu silnika. Spotkałem się jeszcze z walącym jak zły rozrządem na ciepłym silniku (3.5 i 3.9). I to kilka razy, ale mimo wielotygodniowych kombinacji nie wyszło co to tak na prawdę tłucze... Oprócz tego - thumbs up.
Johnny81 / 2008-11-08 13:21:09 /
Rozrzad wali bo te silniki sa wrazliwe na jakosc oleju. Jezeli go nie wymieniali albo lali byle maslo to wycieraja sie krzywki walka rozrzadu.
pmx (wiewior;) / 2009-12-07 18:55:05 /
To prawda co do oleju. Ostatnio miałem taką akcję że znajomy płakał że mu traci ciśnienie oleju, tłuką szklanki, dymi, nierówno pracuje itd. Spytałem kiedy zmieniał olej - powiedział że ma Range`a rok i jeszcze nie zmienił... Wymieniłem, podstroiłem i grzeje jak zły. A co do klekotania to kiedyś miałem naprawdę niezły doktorat. Wymieniłem wałek z panewkami, szklanki, klawiatury, popychacze. I silnik jeszcze był po wszystkich szlifach. Wyciągałem nawet broki żeby sprawdzić czy nie ma jakiejś buby w kanałach. I lipa. Powyżej 80 stopni walił jak oszalały. Właściciel powiedział że ma to w nosie i będzie jeździł aż coś wybuchnie. Jeździ już piąty rok.
Johnny81 / 2009-12-13 11:05:02 /
Zagadka: jaki to samochod?
pmx (wiewior;) / 2009-12-14 23:18:53 /
ford
:)))))
zibik / 2009-12-14 23:21:55 /
Szybki.
Johnny81 / 2009-12-14 23:25:31 /
nawet bardzo
zibik / 2009-12-14 23:26:31 /
Kapucyn mk1 ;)
Beddie / 2009-12-14 23:26:54 /
Dlaczego ten klakson ma wirnik jak w organach Hammonda? ;)
Hrabia® / 2009-12-14 23:27:12 /
są jeszcze jakieś foty tego sprzęta
zibik / 2009-12-14 23:29:27 /
A nie mk2 z roverem v8 i jakimś rootsem?
Zawada1 / 2009-12-15 11:50:10 /
Mam kilka fotek oraz info:
These Maganacharger kits for the Rover V8 engine were made by Mike Broad of Auto Power Services in Daventry in the 1980's. The blowers where imported from Magnuson in the United States of America. Intake is an Offenhauser 360 and instead of using a carb adapterplate it has a blower adapterplate which mounts the Magnacharger 110. On top of the Magnacharger sits a carb plate for one Holley.
Gerry Magnuson sold patters and stock to B&M who did nothing with them who then they sold them to Bill Bushling in Califonia who still makes the little blowers mainly for Harleys.
According to Bill these Magnachargers are capable and still efficient above 18000 rpm.
pmx (wiewior;) / 2009-12-15 14:44:54 /
mamo !
jakieś nowe zmoty do inspiracji :)
-z tego co wyczytałem zamach z SD1 jest w UK za ok 80 funciszy
-LT 77 jest aukcja od 1 funcisza
-siknik lepiej w polsce jest ich trochę w cenach do 1500 zetciszy
mam prośbe jeśli ktoś zmotał to do Fjorda to prosił bym o uwagi info i takie tam ,
Szalony pewnie się ucieszy bedzie co ciąć i spawać :)
TOMEK "MIARQA" / 2011-12-05 00:27:17 /
Lt77 za 1 funta , no tak pewnie szkot wystawia i na opłatę za wyższą wywoławczą sępi , a wie że znacznie drozej się sprzeda bo mało jest okazji jesli chodzi o te skrzynie. A tak na poważnie to też zmierzam do takiego zestawu i mój przepis to zakup dzwona do V8 i LT77 w UK a skrznię szukam w Polsce od LDV czy Convoy i kosztuje u nas tyle co przesyłka skrzyni z UK do Polski .
bogdanw / 2011-12-05 09:22:21 /
zastanawiam się z jakim konkretnie silnikiem jest ta skrzynia bo w polsce jest może paru kumatych kolesi co bedzie umiał powiedieć "a tak panie to je L-yT-y 77" ,
jakieś oznaczenia, zdjęcie, oprócz tego z Ebuya , macie coś ?
coś po czym można ją poznać, że to ta ?
a i może pasować dzwon z andori dobrze zrozumiałem i też jak to to wygląda ,konkretnie może ktoś ma fote ?
TOMEK "MIARQA" / 2011-12-05 10:01:43 /
No własnie dzwon jest inny stad trzeba go szukac na wyspach. Tu masz skrzynię nawet lepszą niz LT77 bo R380 ale dzwon musi byc inny : http://allegro.pl/skrzynia-biegow-ldv-1-9-d-daf-r380-i1964867998.html
bogdanw / 2011-12-05 10:15:21 /
Wujek Miarus olej już te skrzynie z LTka, w międzyczasie jak cie nie było pojawił się tu przepis na flansze do przejscia z tego V8 na zwykłą N9 z pod rzędówki: http://www.capri.pl/forum/460915#512247
Zaliczkuj motor, skrzynie zaklep przy okazji wyrywania karawanu na strzelnice, a potem możemy pojechać do mojego znajomego pospawać tą flansze z alu na miejscu TIGiem i bedzie spokój.
Możemy się kopsnąć moją sierrą nawet bo twojego Jeepa widziałem wrośniętego pod jabłonką przed garażem ;)
szalony / 2011-12-07 21:20:24 /
AAAAAAAAAAAA oszalałem :) trza sie brać do roboty , yulko gdzie my kupimy Harnasie ? :)
TOMEK "MIARQA" / 2011-12-08 12:16:28 /
Oka już jest 3.5 v8 rover mam dzwon mam skrzynie lt77 i mnóstwo badziewia ale wałek za krótki we skrzynce i dupson troszke bo brak mi zamachu i sprzęgła :) aha i na dodatek jeszcze nie mam mechanizmu wybieraka z wajchą na skrzyni biegów , Maroo i Rozjechany bedziecie teraz dręczeni telefonami :)
TOMEK "MIARQA" / 2012-01-01 21:17:16 /
Daj sobie spokój z lt77 i od razu dopasuj dzwon pod skrzynię fordowską np.N9.Pewnie masz długi dzwon od Range rovera.Do rwd przychodzi krótki dzwon stosowany w tvr-ach oraz angielskich ambulansach chyba LDV.W twoim przypadku trzeba skrócić dzwon w miejscu łączenia ze skrzynią przyspawać płytę aluminiową i przykręcić dzwon do skrzyni fordowskiej.Następnie dopasować docisk z tarczą od forda do zamachu od RR.Przy tej opcji nie będziesz raczej musiał nic z wałem kombinować ani z tunelem.LT 77 jest dość wysoka.No i sterowania sprzęgłem nie musisz przerabiać bo w LT77 jest hydraulika.Tak ja bym to zrobił:)
Sluchaj Marka
Classmobile / 2012-01-02 12:07:22 /
ok a to Class masz N9 ? hehe i ruszamy :)
TOMEK "MIARQA" / 2012-01-04 05:05:18 /
http://www.youtube.com/watch?v=zSk49wmK8I0
dziadzio robi V8-meczke :)
TOMEK "MIARQA" / 2012-01-25 23:30:00 /
Dziadzio opowiada że podmienia blok gdyż ten motor po przegrzaniu ma pewną małą przypadłość, która prezentuje się tak:
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=7fRDR5svIv8
szalony / 2012-01-27 23:41:16 /
Młody dej mnie spokój nie takie roboty po Harnosiu robiłek nie ??!! :)
TOMEK "MIARQA" / 2012-01-29 01:09:20 /
Ja pamięć mam zawodną bo po 13 tej pianie na warsztacie zawsze zasypiam...
szalony / 2012-02-02 00:17:37 /
Szalony jeszcze raz zapodasz mi tu takie filmiki ( sztraszne) przyjedziesz do mnie 7-demą a pojedziesz E-30 1.6 .....kapewu ??
TOMEK "MIARQA" / 2012-02-02 11:11:02 /
Potrzebuje troszkę informacji
Mam zamiar spiąć Roverowe v8 z mt75 z diesla,
Zamach z rovera waży 15kg(fabrycznie silnik obsługuje 4x4 i bude o masie około 2t,przy założeniu że będzie obsługiwał 1 tonową osobówkę,warto by trochę odchudzić koło,jaka masa będzie najbardziej odpowiednia?
Zamach od Rovera SD1 ma chyba mniejszą masę,o ile?
bon / 2015-01-24 15:13:48 /
Dobre pytanie, ale nie jest przypadkiem tak że zestawy 3.5 i 3.9 miały takie same koła zamachowe?
bad ass boy / 2015-01-24 21:57:48 /
możliwe,tylko jakie to ma znaczenie:)
bon / 2015-01-25 00:03:35 /