mam u siebie taki wlasnie gaznik. jest to przy silniku 1,6 GT (88KM) Capri III. pytanie: jakie powinien miec on dysze? wiem, ze te gazniki chodzily tez przy 2,0 R4, ale tam dysze wieksze, a nie jestem pewien czy nie poczodzi on od 2,0. chodzi mi dokladnie o dysze paliwowe i powietrzne (są u góry po zdjęciu pokrywy na gaźniku) i mają też swoje oznaczenia.
MIHU / 2003-06-23 13:17:26 /
Zeby nie zakladac nowego watku podepne sie tutaj :)
Tez mam gaznik Weber 32/36 DGAV i silnik 1,6 GT Capri III i szukam danych regulacyjnych do tego gaznika. Chodzi mi głownie o:
- glowna dysza powietrza (pierwszy i drugi przelot)
- rurka emulsyjna (pierwszy i drugi przelot)
- dysza paliwa biegu jalowego.
Jak ktos ma to plis niech wrzuci. thx
Puzon / 2004-01-24 19:35:39 /
jeśli chodzi o dysze jałowego to są 4,5
reszta jest dla mnie też pod znakiem zapytania
gaźniki 1,6GT i 2,0l różniły się też kształtem krzywki do pompki wlewu od przyspieszenia.
pzdr
MIHU / 2004-01-26 09:39:18 /
Ostatnio jeden z forumowiczow przyslal mi jakies materialy po polsku do Weberkow i nie tylko. Na koncu jest tabela z danymi regulacyjnymi. Nie jestem pewien czy akurat jest tam ten nasz gaznik. Jak chcesz to moge Ci przeslac na maila.
Puzon / 2004-01-29 00:56:09 /
Druga reaktywacja wątku.
Wstęp :-)
Dostałem kiedyś w prezencie od Hoovera gaźnik od zaryranego ohaca. Generalnie nie wiedząc do końca co z nim zrobić, postanowiłem go rozebrać w celach naukowych (nigdy wcześniej nie grzebałem w gaźniku).
Pytania...
Na samym początku "rzuciło mi się w oczy" że ośka do której zamocowane są górne "klapki" (chętnie się dowiem jak się one nazywają fachowo) lata jak Żyd po pustym sklepie. Była na niej z jednej strony mała tulejka, która trzymała ją jako-tako w korpusie, z drugiej strony i na środku nic takiego nie było. Czy to jest brak, czy jej tam domyślnie nie ma?
Kolejna sprawa.
Jedna z dysz (z oznaczeniem 3.5) jest wyżarta, a druga (4.5) jest ok. Od czego mogło się coś takiego zrobić? Materiał który się wytopił przyległ do "klapki" znajdującej się poniżej...
tak swoją drogą, można gdzieś takie dysze dostać nowe?
Ananiasz / 2007-01-18 21:59:47 /
Z tego co się orientuję to ośka ma mieć na obu końcach małe plastikowe tulejki i wtedy nie lata i lekko chodzi, czasami trafia się chyba z tulejkami po bokach i na środku.
Swoją drogą to odpowiednie wyśrodkowanie podkładkami względem zamontowanych balszek przepustnic, aby nie obcierały i lekko chodziły.
Co dyszy, a to sie nazywa dyfuzytor chyba, to ( w normalnych cenach) tylko używane i pewnie w komplecie z gaźnikiem, a nie wiem od czego mogła się stopić.
Miałem kilka takich gaźników i aut z nimi, ale nigdy mi się dyfuzytor nie stopił, chyba, że ten gaźnik jest po jakimś porządnym pożarze(pewnie od gazu) :)
AndrzejKudowa / 2007-01-18 22:54:40 /
Dzięki wielkie za info.
To mam jeszcze jedno, bonusowe pytanie: jak załatać te dziurki od wkrętek gazu? Jedyne co mi przyszło do głowy, to wkręcić śruby, obciąć je, zalutować i spolerować, ale czy takie coś będzie trwałe?
Ananiasz / 2007-01-21 15:35:15 /
nagwintować, wkręcić na poxipol przygotowane uprzednio urywki śrub, spiłować i zeszlifować.
granadziarz_3M / 2007-01-21 15:40:59 /
Dzięki, tak też uczynię. Tylko najpierw trza go wyczyścić :-)
Ananiasz / 2007-01-21 15:45:21 /
Te urywki to najlepiej mosiężne czy aluminiowe, łatwiej bedzie je wyszlifować od środka
Mysza liil (EM) / 2007-01-21 17:44:13 /
Nie łatwiej będzie zorganizować jakiś drugi zeszrociały gaźnik i zamienić pokrywę ?!
Badyl, to nie o to chodzi :-)
Mi ten gaźnik nie jest do niczego potrzebny. Po prostu chcę zrobić dobry gaźnik ze złego, tak jakby to był ostatni egzemplarz na świecie :-) Taki gaźnik można kupić nowy, ale mi zależy na radzeniu sobie z tym, co jest.
Ananiasz / 2007-01-21 21:00:58 /
hej a gdzie taki gaźnik kupię nowy ? mam ten model w Granadzie 2.0 ohc 78rok i mam z nim takie kłopociki że dziś musiałem zmienić awaryjnie na gaźnik weber od Fiata dużego... jak coś wiecie dajcie znać...
Pozdrawiam
motonales / 2008-03-19 23:45:39 /
No nowe łatwe do znalezienia i w szczególności tanie nie są. Z tego co widziałem to sporo nowych rzeczy można na e-bayu znaleźć, np.
http://cgi.ebay.pl/NEW-Weber-32-36-DGAV-Carburettor-FORD-Cortina-Capri_W0QQitemZ300078651255QQihZ020QQcategoryZ72205QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
valhallen / 2008-03-20 08:52:14 /
po co Ci nowy. wyślij do mnie stary, zrobię ci z niego nówkę.
granadziarz_3M / 2008-03-23 12:42:16 /
a za ile? ;-) bo u mnie też taki siedzi :-)
Kristoff / 2008-03-23 14:17:06 /
jeżeli nie ma luzów na przepustnicach, to 200 + zestaw uszczelnień. Luzy - to osobna sprawa. W zależności od stanu podstawy - 100-150 lub nic się nie zrobi (jak przepustnica wypiłowała obudowę). Gaźnik dostajesz wyregulowany na 2% CO przy sprawnym silniku.
granadziarz_3M / 2008-03-23 15:25:45 /
Panowie, czy ktoś mi jest w stanie zmierzyć wymiary A i B z poniższego rysunku? Chodzi oczywiście o podstawę Webera 32/36. Kombinuje jak go założyć na kolektor nie od niego i fajnie by było jakbym wiedział co i jak muszę nawiercić :)
Konar / 2009-05-10 14:45:35 /
Nikt? Nic? To 30 sekund z linijką w ręku :)
Konar / 2009-05-10 18:39:23 /
84X37.5 ale mierzone suwmiarką w otworach, więc żeby mieć odległość od osi otworów to musisz dodać 8,5mm do obu rozmiarów
granadziarz_3M / 2009-05-11 08:55:40 /
Dzięki wielkie! :)
Konar / 2009-05-11 12:24:35 /
Odkopię,
Panowie, z czego najlepiej dorabiać tuleje do osiek przepustnic gdy jest niewielki luz?
BARTEK#1925 / 2011-04-18 23:11:27 /
Sa chyba dostepne tulejki teflonowe w etermocie. Powiekszasz otwor rozwiertakiem, wciskasz tulejke i wio;)
Pamiętam że ktoś kiedyś pisał że tuleje z teflonu są bee, rzekomo teflon łatwo się rysuje, nie wiem czy to prawda, może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ?
BARTEK#1925 / 2011-04-18 23:55:04 /
Podepnę się pod ten wątek, dysze główne (dyfuzory) mają oznaczenie 3.5 i 4.5 która z nich powinna być na I przelocie a która na II ??
w sumie to zależy od konkretnego modelu gaźnika i zastosowania, ale chyba zawsze albo są tego samego rozmiaru, albo mniejsza zwężka do mniejszej gardzieli, czyli pierwszej.
valhallen / 2012-03-14 10:10:39 /
Na I przelocie 3,5 a na II 4,5
Marcin88 / 2012-03-15 15:34:54 /
Jeżeli oczywiście mówimy o Weberku DGAV :)
Marcin88 / 2012-03-15 15:35:43 /