logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » gaznik weber 32/36

gaznik weber 32/36

mam u siebie taki wlasnie gaznik. jest to przy silniku 1,6 GT (88KM) Capri III. pytanie: jakie powinien miec on dysze? wiem, ze te gazniki chodzily tez przy 2,0 R4, ale tam dysze wieksze, a nie jestem pewien czy nie poczodzi on od 2,0. chodzi mi dokladnie o dysze paliwowe i powietrzne (są u góry po zdjęciu pokrywy na gaźniku) i mają też swoje oznaczenia.

MIHU / 2003-06-23 13:17:26 /


Zeby nie zakladac nowego watku podepne sie tutaj :)
Tez mam gaznik Weber 32/36 DGAV i silnik 1,6 GT Capri III i szukam danych regulacyjnych do tego gaznika. Chodzi mi głownie o:
- glowna dysza powietrza (pierwszy i drugi przelot)
- rurka emulsyjna (pierwszy i drugi przelot)
- dysza paliwa biegu jalowego.
Jak ktos ma to plis niech wrzuci. thx

Puzon / 2004-01-24 19:35:39 /


jeśli chodzi o dysze jałowego to są 4,5
reszta jest dla mnie też pod znakiem zapytania
gaźniki 1,6GT i 2,0l różniły się też kształtem krzywki do pompki wlewu od przyspieszenia.
pzdr

MIHU / 2004-01-26 09:39:18 /


Ostatnio jeden z forumowiczow przyslal mi jakies materialy po polsku do Weberkow i nie tylko. Na koncu jest tabela z danymi regulacyjnymi. Nie jestem pewien czy akurat jest tam ten nasz gaznik. Jak chcesz to moge Ci przeslac na maila.

Puzon / 2004-01-29 00:56:09 /


Druga reaktywacja wątku.

Wstęp :-)
Dostałem kiedyś w prezencie od Hoovera gaźnik od zaryranego ohaca. Generalnie nie wiedząc do końca co z nim zrobić, postanowiłem go rozebrać w celach naukowych (nigdy wcześniej nie grzebałem w gaźniku).

Pytania...
Na samym początku "rzuciło mi się w oczy" że ośka do której zamocowane są górne "klapki" (chętnie się dowiem jak się one nazywają fachowo) lata jak Żyd po pustym sklepie. Była na niej z jednej strony mała tulejka, która trzymała ją jako-tako w korpusie, z drugiej strony i na środku nic takiego nie było. Czy to jest brak, czy jej tam domyślnie nie ma?



Kolejna sprawa.
Jedna z dysz (z oznaczeniem 3.5) jest wyżarta, a druga (4.5) jest ok. Od czego mogło się coś takiego zrobić? Materiał który się wytopił przyległ do "klapki" znajdującej się poniżej...


tak swoją drogą, można gdzieś takie dysze dostać nowe?

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 21:59:47 /


Z tego co się orientuję to ośka ma mieć na obu końcach małe plastikowe tulejki i wtedy nie lata i lekko chodzi, czasami trafia się chyba z tulejkami po bokach i na środku.
Swoją drogą to odpowiednie wyśrodkowanie podkładkami względem zamontowanych balszek przepustnic, aby nie obcierały i lekko chodziły.

Co dyszy, a to sie nazywa dyfuzytor chyba, to ( w normalnych cenach) tylko używane i pewnie w komplecie z gaźnikiem, a nie wiem od czego mogła się stopić.

Miałem kilka takich gaźników i aut z nimi, ale nigdy mi się dyfuzytor nie stopił, chyba, że ten gaźnik jest po jakimś porządnym pożarze(pewnie od gazu) :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-18 22:54:40 /


Dzięki wielkie za info.
To mam jeszcze jedno, bonusowe pytanie: jak załatać te dziurki od wkrętek gazu? Jedyne co mi przyszło do głowy, to wkręcić śruby, obciąć je, zalutować i spolerować, ale czy takie coś będzie trwałe?

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-21 15:35:15 /


nagwintować, wkręcić na poxipol przygotowane uprzednio urywki śrub, spiłować i zeszlifować.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-21 15:40:59 /


Dzięki, tak też uczynię. Tylko najpierw trza go wyczyścić :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-21 15:45:21 /


Te urywki to najlepiej mosiężne czy aluminiowe, łatwiej bedzie je wyszlifować od środka

Mysza liil (EM) / 2007-01-21 17:44:13 /


Nie łatwiej będzie zorganizować jakiś drugi zeszrociały gaźnik i zamienić pokrywę ?!

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-01-21 19:26:09 /


Badyl, to nie o to chodzi :-)
Mi ten gaźnik nie jest do niczego potrzebny. Po prostu chcę zrobić dobry gaźnik ze złego, tak jakby to był ostatni egzemplarz na świecie :-) Taki gaźnik można kupić nowy, ale mi zależy na radzeniu sobie z tym, co jest.

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-21 21:00:58 /


hej a gdzie taki gaźnik kupię nowy ? mam ten model w Granadzie 2.0 ohc 78rok i mam z nim takie kłopociki że dziś musiałem zmienić awaryjnie na gaźnik weber od Fiata dużego... jak coś wiecie dajcie znać...
Pozdrawiam

motonales / 2008-03-19 23:45:39 /


No nowe łatwe do znalezienia i w szczególności tanie nie są. Z tego co widziałem to sporo nowych rzeczy można na e-bayu znaleźć, np.
http://cgi.ebay.pl/NEW-Weber-32-36-DGAV-Carburettor-FORD-Cortina-Capri_W0QQitemZ300078651255QQihZ020QQcategoryZ72205QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-20 08:52:14 /


po co Ci nowy. wyślij do mnie stary, zrobię ci z niego nówkę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-23 12:42:16 /


a za ile? ;-) bo u mnie też taki siedzi :-)

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-23 14:17:06 /


jeżeli nie ma luzów na przepustnicach, to 200 + zestaw uszczelnień. Luzy - to osobna sprawa. W zależności od stanu podstawy - 100-150 lub nic się nie zrobi (jak przepustnica wypiłowała obudowę). Gaźnik dostajesz wyregulowany na 2% CO przy sprawnym silniku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-23 15:25:45 /


Panowie, czy ktoś mi jest w stanie zmierzyć wymiary A i B z poniższego rysunku? Chodzi oczywiście o podstawę Webera 32/36. Kombinuje jak go założyć na kolektor nie od niego i fajnie by było jakbym wiedział co i jak muszę nawiercić :)

Konar / 2009-05-10 14:45:35 /


Nikt? Nic? To 30 sekund z linijką w ręku :)

Konar / 2009-05-10 18:39:23 /


84X37.5 ale mierzone suwmiarką w otworach, więc żeby mieć odległość od osi otworów to musisz dodać 8,5mm do obu rozmiarów

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-11 08:55:40 /


Dzięki wielkie! :)

Konar / 2009-05-11 12:24:35 /


Odkopię,

Panowie, z czego najlepiej dorabiać tuleje do osiek przepustnic gdy jest niewielki luz?

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-18 23:11:27 /


Sa chyba dostepne tulejki teflonowe w etermocie. Powiekszasz otwor rozwiertakiem, wciskasz tulejke i wio;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-18 23:17:59 /


Pamiętam że ktoś kiedyś pisał że tuleje z teflonu są bee, rzekomo teflon łatwo się rysuje, nie wiem czy to prawda, może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ?

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-04-18 23:55:04 /


Podepnę się pod ten wątek, dysze główne (dyfuzory) mają oznaczenie 3.5 i 4.5 która z nich powinna być na I przelocie a która na II ??

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-13 10:55:49 /


w sumie to zależy od konkretnego modelu gaźnika i zastosowania, ale chyba zawsze albo są tego samego rozmiaru, albo mniejsza zwężka do mniejszej gardzieli, czyli pierwszej.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-14 10:10:39 /


Na I przelocie 3,5 a na II 4,5

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-15 15:34:54 /


Jeżeli oczywiście mówimy o Weberku DGAV :)

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-15 15:35:43 /