W jaki sposób to robić, czy są jakieś zestawy naprawcze, może jakies sprawdzone patenty (MKIII tarcze standardowe)
pozdro
Bartosz Stepień / 2002-05-20 12:25:32 /
Kup sobie zestaw naprawczy do zacisków do Capri lub na średnice tłoka o54. Kosztuje to jakieś 15zł na jeden zacisk i są tam wszystkie potrzebne uszczelki. Rozbierasz zaciski, czyścisz tłoki, wymieniasz uszczelki i gotowe.
dodam tylko że przed włożeniem tłoczka warto posmarować go militec-iem... skutecznie zabezpiecza przed zatarciem lub zapieczeniem tłoczków...
Trójkąt
/ 2002-05-20 13:02:39 /
po spuszczeniu plynu hamulcowego i pozniejszym odpowietrzaniu czesto potrafia puscic uszczelki w pompie hamulcowej. to tak przy okazji.
Jabol / 2002-05-20 15:51:34 /
Gdzie i za ile można dostac tłoczki do zacisków?? i Czy taka wymiana jest opłacalna?
Dobre kolejne pytanie: jak wygląda uszczelka pomiędzy połówkami zacisków. Zakupiłem zestaw gumek i uszczelek i mam dylemat czy takie małe, okrągłe, gumowe uszczelki to to co idzie między połówki i czy to tylko to ?? chcę rozebrać zacisk i pożądnie wyczyścić ale jeżeli po rozebraniu ....:)
To włąsnie to
aaaa to zmienia postać rzeczy :))
dzięki
Jeszcze jedna sprawa. Chcąc zrobić ,,to" w cywilizowany sposób a nie na hama, pytam się ja o moment skręcania połówek zacisków.
dzięki
tak od serca ale nie za mocno z wyczuciem skrecasz
CHUDER
/ 2002-11-22 20:12:49 /
nie znam sily skrecania polowek zaciskow, w kazdym razie solidnie ale z wyczuciem
zacisk do zawieszenia przykrecasz 47-68Nm
camaro
/ 2002-11-23 09:01:40 /
W takim razie czy siła odkręcania jakoś sie przekłada na siłę z jaką należy dokręcić? podczas rozbierania zwróciłem uwagę na siłe ale jak na zaciski wyszło tak trochę sporawo chyba ok 80 Nm
sila odkrecania to zupelnie cos innego, zreszta sruba moze sie tak zapiec ze bedziesz ja odkrecal 200Nm i urwiesz, co nie znaczy ze byla tak dokrecona
dokrec te zaciski z wyczuciem, podobnie jak to mocowanie do zawieszenia, sruby sa porzadne wiec ich raczej nie przekrecisz tak latwo
sprawdzalem we wszystkich manualach, nigdzie nie ma tego momentu
camaro
/ 2002-11-23 12:58:24 /
Zdaje sobie sprawę że odkręcanie i dokręcanie to 2 różne rzeczy ( w końcu tutaj kręci się w jedną a tutaj w drugą stronę :))
Dzięki za zainteresowanie
Kiedys ogladalem jakas taka profesjonalna ksiazke obslugii,(bodajrze) Audi 100 i tam byla rozrysowana kazda (dokladnie kazda) srobka i kazda miala okreslona wartosc z jaka trza ja dokrecac, pod spodem byl tez podpis "zwykle mechanicy, nie poslugujac sie kluczem dynamometrycznym dokrecaja sruby dobrymi silami<w granicach bledu>)"
moje obserwcje sa takie: nie widzialem w swej karierze mechanika pracujacego z kluczem dynamometrycznym (chyba ze przy skrecaniu glowicy czy panewek), wszyscy skrecaja na czuja
jak sruba ma 6mm to nie zaklada sie klucza z przedluzka, bo sie urwie ,a jak jest przykrecane powiedzmy na 12, to wiadomo ze taka duza sruba to jest po to by ja dobrze dokrecic(najelepiej klucz+delikatna rurka)
pozrawiam tych co chca dobrze i pracuja z kluczem dynamometrycnym, ale wg mnie-nie popadajmy w paranoje.....
Krzypek / 2002-11-23 17:55:08 /
Odświeże trochę temat.
Moje pierwsze - pytanie militec do zacisków – jak to wygląda czy to jest pasta czy olej? Osobiście słyszałem tylko o sprayu czy to jest to? Ewentualnie co można było by zastosować zamiast niego? Może dobry olej uszlachetniony z penetratorem?
i 2 - pytanko jakie macie sposoby na zapieczone tłoki zacisków?
Moje ostatnio wszystkie zawiodły. Nie pomogło wd ani podgrzewanie. No i niestety skończyło się na sposobie totalnej ingerencji przez wywiercenie otworu z tyłu w zacisku i wybicie tłoka z gniazda. Potem gwintowanie i zaślepienie otworu, wszystko jest ok. ale ze sposobu raczej nie jestem pocieszony.
aro / 2004-06-23 10:42:08 /
czasami w oryginalnych zestawach naprawczych zaciskow jest smar, na oko to jest on na bazie wazeliny - ktora nie niszczy gumy
kazdym olejem i ropopochodnym smarem zniszczysz gumki
na stare zardzewiale zaciski nie ma niezawodnego sposobu
ja robie to tak, oczyszczam dokladnie szceline pomiedzy tlokiem a cylindrem, zanurzam zacisk w ropie albo nafcie na jakis czas, pozniej zacisk w imadlo i naprzemiennie sprezarka w gniazdo wezyka i mlotkiem (oczywiscie miedzianym albo przez drewno) w tlok, jak nie chce drgnac to znowu do kapieli i tak w kolko, jeszcze nie mialem zacisku ktory nie dal sie rozlozyc
tylko UWAGA!! jak tlok wystrzeli to moze zrobic niezla krzywde, wiec nie stac na lini strzalu i nie stawiac tam samochodu :) , z drugiej strony jak walnie ostro w sciane to moze sie skaleczyc wiec najlepiej klasc na zacisk gruba szmate i jakos dociskac zeby mogl tylko lekko sie ruszyc
camaro
/ 2004-06-23 11:05:09 /
Nie pisałem wcześniej, ale i próbowałem powietrzem nicholery nie póścił.
Czemu miałem tak mocno zakleszczony tłok wyjaśniam:
Popełniłem błąd. Z racji pośpiechu przy wymianie najpierw tylko klocków nie wyczyściłem zacisków,dobrze wiedząc że przy moich starych zaciskach i przewodach jest to jak najbardziej wskazane. Zakładając nowe klocki wcisnąłem obydwa tłoki do samego końca, i w ten sposób jeden z tłoków zacisku został w gnieździe na amen, pompa męczyła go parę dni bez skutku i musiałem rozbierać wszystko jeszcze raz i męczyć się z zatartym tłokiem.
Także pośpiech nie popłacił, aż wstyd się przyznać…
aro / 2004-06-23 11:40:52 /
co do militecu to jest to preparat który dolewa się do oleju silnikowego, do skrzyń i mostów...
jak równierz bardzo dobrze sprawdza się na tłoczkach w zaciskach..
Trójkąt
/ 2004-06-24 01:01:29 /
A więc to o ten mitec chodzi,ok - dzieki Trójkąt.
Z tego co wiem na tym mitecu o którym wspominałem w sprayu jest wyraźnie napisane,że międzyinnymi służy do zacisków,z tym że u mnie jest on na dzień dzisiejszy nie dozdobycia ponieważ puszka ta jest pakowana tylko w 0,5 litra w cenie dość pokaźnej jak za specyfik - a kupują to tylko warsztaty samochodowe raz na jakiś czas.
aro / 2004-06-24 08:26:33 /
Można stosować jakieś zamienniki tego militec-u?, lub jakieś inne smary? jedyny jaki mam to smar grafitowany "Petro-Oil" ale znając życie nie nada się :]
Arek 3M
/ 2005-07-07 10:55:13 /
Można - smar silikonowy. Mam puszeczkę (10g?)i po chyba 3 latach jeszcze coś w niej jest. Poszukać można w skepach z częściami elektronicznymi - tam służy do smarowania radiatorów - ale ma być czysty, bez dodatków metalicznych.
mtango / 2005-07-07 21:07:18 /
ostatnio rozbierałem capri II i zginął mi gdzieś jeden zacisk. kupiłem dwie sztuki ale od trójki. co się okazało średnica tłoka z II 2,0 wynosiła 47 a z III 2,3 - 54. Gdzie występowała ta różnica? czy była podyktowana pojemnością silnika czy modelem samochodu? a może gdzieś w środku produkcji zmienili tak jak rozmiar przedniej szyby? No i czy w związku z tym klocki też urosły czy zostały bez zmian?
szymal / 2005-07-07 21:55:17 /
To chyba zalezy od pojemnosci silnika w mojej MkII 2.3S sa tloczki 54mm.
Pozdrawiam
Przemko / 2005-09-13 13:07:28 /
http://www.capri.pl/microfilm/capri2/E02.10
tylko 1.3 miał inne ;P
A mi mily pan do zacisków dal jakas paste w tubce. To nie wystarczy zeby sie nie zapiekaly??
nmd / 2005-09-14 08:52:45 /
dobra odświeże ciut temat taki oto pytaniem.... mam zaciski od grani 2.8i auto stał o2 lata... jedno koło ok sie kreciło tarcza sie ruszyła natomiast drugie za cholere nawet nie drgneło... jak sie do tego zabrac? Gdzie najlepiej kupić zestaw naprawczy do zacisków 2.8i a mzoe innaczje jaki :D
druga sprawa jest taka że nie wiem czy pompa da rade, bo z tego co wiem 2.0v6 i 2.8i poza wiekszymi zaciskami miało także wieksze cylinderki.... czy takie cuś zda egzamin ?
SKUN_3M / 2006-04-13 15:33:14 /
Oki mam pytanie jeden zacisk czasami mi nie odbija prawy przod ... kupiłem zestawy naprawcze gumki.... czy musze kupować nowy tłoczek czy obejdzie sie poprostu wyczyszczeniem oraz smarowaniem? Prosze o odp bo to pilne sięjuz zrobiło.
SKUN_3M / 2006-09-22 17:04:32 /
jesli nie ma wżerów i rys to został stary tłoczek
zazwyczaj czyszczenie smarowanie i wymiana gum pomaga.. chyba ze tłoczek ma już "wżery" wówczas podlega wymianie.
Trójkąt
/ 2006-09-22 18:09:52 /
jeszcze sie do niego nie dorwałem ale chyba nie ma bo dopiero zaczla szalec jak auto stalo dluzsza chwile .....
SKUN_3M / 2006-09-22 18:19:51 /
Siknij WD40 i wcisnij czyms tloczek do konca.
pmx (wiewior;) / 2006-09-23 09:16:51 /