logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » kierownica sobie puka przy predkosci ok 60 km/h

kierownica sobie puka przy predkosci ok 60 km/h

mianowicie jade sobie szybko kierownica nie bije wolno tez, zaczynam chamowac z powiedzmy 100 km/h i przy 60km/h bije felgi sa proste opony bez garbow o co tym razem mu chodzi? co on chce mi w ten sposob przekazac? :)

Michal FAZI / 2003-06-19 22:22:25 /


Mam podobnie ...znowu..
Przekłądnia, tarcze, felgi wachacze opony, klocki zaciski i łożysko a dokładnie trzpień na które nakładasz łożysko ewentyalnie gumowo metalowy łącznik przekładni z kolumną kierownicza (guma lub krzyżak) sprawdzaj dokładnie i pokoleji...
Powodzenia ja jeszcze nie znalazłem u siebie...
i może brak blaszek przy klockach...

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-19 23:59:21 /


Mam to samo. Blaszki przy klockach mam, wahacze nowe, łącznik gumowy przy przekładni OK. Na pewno mam wybite gumy mocujące stabilizator do nadwozia i jak na razie to bym obstawiał. Tylko dlaczego to tak mocno drga (juz nie raz mialem takie typowe przeciez dla Capri problemy ale nigdy nie szarpało kierownicątak mocno i zawsze nie miałoto związku z hamowaniem a raczej z prędkością lub skręcaniem)? W dugim Capriku natomiast w zawieszeniu wymienione sa wszystkie gumy, wahacze, amoryzatory, koła, wszystko wygląda OK, a szarpie kierownicą przy delikatnym skręcaniu tylko w prawo! Co to może być? Już mi pomysłów zabrakło:(

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-20 16:45:55 /


Ja tez juz nie wiem, gumy mam ok, okazało sie ze poluzowała sie przekładnia (mocowanie z belka) dokreciłem na 2 sruby, prawie nie szarpało, dokrciłem 2 pozostałe szaprie dalej... chyba poprostu ten typ tak ma ;(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-20 17:52:04 /


Moze to z budy drzenie zwiazane z walem napedowym przenosi sie na kolumne.
NARRA czy drzy wam tapicerka w przedziale 80-90 i w okolicach 120 ?
NARRA

Q_Back / 2003-06-20 18:42:11 /


Q_Back - to nie tapicerka - to nogi Ci się trzęsą :)))))

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-20 18:51:13 /


Czytam tak co wam tam drga i......tak nie powinno być....to nie wina konstrukcji....końcówki drążków,listwa kierownicza,kolumna kierownicza,łącznik gumowy przy kolumnie,gumy na wachaczach,sworznie wachacza,gumy na stabilizatorze,i...ustawiona zbieżność(lub rozbieżność-co ja preferuję)..to wszystko jeżeli jest sprawne..TO MUSI GRAĆ!!!Zero drgań!!!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-20 19:59:35 /


no a jak wszytsko jest ok i drga?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-20 20:06:34 /


nie moze byc wszystko ok jesli drga
czasami jest to jakas pierdola, ja kiedys tez juz zalamywalem rece, nawet na szarpaku nie wychodzil zaden luz, wzialem ksiazke serwisowa, oczyscilem i podokrecalem wszystkie sruby zawieszenia i drganie ustalo

podstawowa sprawa to jesli drga przy hamowaniu to raczej tarcza jest krzywa

jesli drga przy skrecaniu to gumy zawieszenia/belki, koncowki itp

i kolejna sprawa , jak kupujecie te badziewne wloskie czy inne wahacze ktore kosztuja 120zl to bedzie drgalo nawet jak sa nowe, one maja za miekkie gumy

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-20 20:50:09 /


> i kolejna sprawa , jak kupujecie te badziewne wloskie czy inne wahacze ktore kosztuja 120zl to bedzie drgalo nawet jak sa nowe, one maja za miekkie gumy

I to jest chyba najbliższa prawdy odpowiedz. Draga mimo, że wszystko wymienione - czyli jest kiepskiej jakości. Dlatego prawdopodobnie zdecyduję się na poliuretany i wtedy będę miał problem z głowy. Mam nadzieję... Pozdrawiam wszystkich kierowców drgających Caprików:)

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-20 22:33:12 /


Z tymi gumami to święta prawda, w mojej Sierrce jak cos zaczyna bić to od razu wiadomo, że to tuleje wahacza. W zależności od producenta wytrzymują mniej lub więcej. Jak miałem oryginały z wahaczy TRW to było OK przez jakiś rok, jak założyłem badziewie to po miesiącu się wybiły.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-20 23:12:01 /


Michale bez fazy :-))
wpadaj do mnie oblukamy
a poza tym zapomniales chyba o czyms po 1000 km
pomysl to sobie przypomnisz

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-21 10:41:00 /


CHUDER tak wiem bez przegiec :D w tym tygodniu sie spodkamy i to i owo podokrecamy zawieszenie oblukamy tu i uwdzie postukamy elektryke sprawdzimy zeby nie bylo w samochodzie kimy bo w nim ciemno jak cholera przez co mnie smutek doskwiera.
zbierznosc robilem trzy dychy zaplacilem stukanie nie ustalo wiec ide na kakao :)

Michal FAZI / 2003-06-22 00:11:12 /


spoko spoko dajesz do mnie na jakies male oko
popatrzymy przykrecimy odkrecimy i tjunig zrobimy
no to siema mnie tu niema

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-22 11:28:05 /


tjuning zrobimy potem sie upijemy na miedziana pojedzimny i wszystkuch wyprzedzimy :)

Michal FAZI / 2003-06-22 14:50:09 /


Capri ma dość specyficznie wrażliwe przednie zawieszenie, ale ogólnie drgania przy pewnych prędkościach:
1)podczas hamowania - krzywe tarcze - przetoczyć
2)podczas jazdy na wprost lub delikatnym łuku (zanika przy mocniejszym skręceniu w którą kolwiek stronę lub przyhamowaniu)- wybita tuleja wahacza (mocowanie do belki silnika) lub poluzowana śruba mocująca tę tuleję - wymienić/dokręcić
3)podczas delikatnego skręcania zawsze w tę samą stronę - skrzywiona felga, najprawdopodobniej po zewnętrznej stronie + miękkie gumy zawieszenia + ew. luzy - prostowanie/wymiana felgi i wymiana zużytych elementów zawieszenia.

Objawy zawsze są silniejsze im w gorszym stanie są gumy zawieszenia (miękkie) i im większe luzy w sworzniach oraz im szersze są opony na felach.
Niewielkie bicie felgi przy oponach 205 i kiepskim zawieszeniu może generować przy pewnych prędkościach potężne szarpanie sugerujące ochotę odpadnięcia kół ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-01 12:45:32 /


Zapomnialeś o najważniejszym i dosć często lekceważonej sprawie a mianowicie żle wyważone koła lub zdeformowana oponka.Ze względu wlaśnie na czułe zawieszenie niewielki nawet defekt opony nie widoczny gołym okiem przenoszony jest na koło kierownicy.

aro / 2003-07-01 14:16:15 /


opony felgi jak juz pisalem sa ok]

Michal FAZI / 2003-07-01 23:25:20 /


a i jeszcze jedno czasem bardziej puka czasem mnie a jeszcze kiedy indziej wogole nie poka

Michal FAZI / 2003-07-01 23:26:32 /


No to ten typ tak ma - mam wszystkie opisane przez was objawy i poza tarczami wymienilem prawie wszsytko co moze byc przyczyna - i czasem puka - czasem nie puka - najbardziej puka jak auto jest lekkie i przy pewnym zakresie przy hamowaniu - a najmniej jak jest dociazony tyl - np pelny bak i juz jest lepiej - taki upierdliwiec i co mu zrobic?

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-02 09:00:13 /