Od jakiegoś czasu szukam informacji na temat przełożeń w mostach w Volvo 200, 700 i 900. Jakie przełożenie występowało z jakim silnikiem. W necie nic konkretnego nie znalazłem. Może macie jakie dane na ten temat ?
Pzdr
Jarek / 2007-10-05 16:21:06 /
pewnie zaraz ruszy na ciebie krucjata kolego po czym poinformuje cię wielu o niezapoznaniu się przez ciebie z regulaminem tego forum a następnie bez kozery zablokują ten wątek i tyle z twoich odpowiedzi :P
szymal / 2007-10-05 17:48:26 /
niekoniecznie...
pod warunkiem ze ten most chce zaadoptoawac do forda :) a takie przerobki sie zdarzaja :)
♠MAD♥DOG♠ / 2007-10-05 18:05:39 /
pitbull podaj przykład ;) bo dyskusji na temat mostów z volvo i jaguara to się na czytałem, a jak do tej pory to chyba najbardziej zbliżył się do tematu Zagoon kupując zawieche z jaga. Mówię oczywiście na naszych polskich/klubowych realiach.
rozjechany liil / 2007-10-05 18:08:43 /
jest już jedno capri które czeka na most z volvo 242..most też już leży.. powolna walka z materią pewnie zacznie się zimą..:)
ja taz mam na oku most tyle że do taunusa czyli musi być szerszy.. od volvo 740..
nie mówie że będzie lekko.. ale spróbowac trzeba bo mostów orginalnych raczej nie przybywa.. i coraz trudniej kupić w dobrym stanie, a przy 2,9 i tak takie za długo nie żyją, więc lepiej żeby te orginalne zostały do aut w orginale.... a do poprzerabianych mogły by być od volvo.. trzeba powoli przecierać szlak..;)
troche wiedzy na temat przełożeń napewno nie zaszkodzi
Też chętnie się coś dowiem o przełożeniach. Ewentualnie jakie przeróbki czekają, bo o tych mostach coś już słyszałem, a mój chyba słaby już jest. Pewnie takie informacje się przydadzą niejednemu. Pozdro
Zawada1 / 2007-10-05 20:08:52 /
ja trzymam jakiś most od Volvo w zapasie do "GT", ale przełożenie ma umiarkowanie ciekawe 3,7 o ile pamiętam, podobno jednak da się łatwo zeszperować, przy takim przełożeniu na zmienionych kołach 4,0 powinno być mistrzem sprintu :)
.STICH. / 2007-10-05 20:19:46 /
i tylko sprintu ;)
rozjechany liil / 2007-10-05 21:05:05 /
haha też szukałem takich danych w necie ale nie ma zupełnie nic. Mam znajomego specjaliste od volvo i niedługo bede coś wiedział. Napewno "pochwale się "
fordofil / 2007-10-05 21:20:42 /
Tu jest trochę info o mostach i LSD:
http://davebarton.com/volvorearends.html
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/%7Eamh110/Diff_LSD/diff_lsd_volvo_dana.htm
Dyfer z Volvo to Dana 30, który występował w Jeepach i dość łatwo dostać części do nich łącznie z LSD.
Pzdr
Jarek / 2007-10-05 21:35:46 /
Jakiej szerokosci jest most od volvo 240? Most od mkIII do mkI wchodził na szerokość i problemow z kołami nie było. Da sie na taki most ubrac 13" kola? Pomijam przerabianie piasty pod 4 sruby. Mocowanie wału trzeba przerabiać? Gra warta swieczki w ogole?
Curtis_Capri / 2009-11-07 16:18:50 /
Aha i jakie przelozenie ma w koncu most od tej 240stki 2.4 dizel? Nigdzie na necie informacji nie moge sie doszukac.
Curtis_Capri / 2009-11-07 16:19:30 /
Przełożenie cieżko jest znaleśc bo jest mało informacji albo są sprzeczne. Koła 13 nie wejdą. Ja zrezygnowałem z mostu od Volvo. Zamiast Volvo kupiłem od most od Mustanga 7,5 cala. Skróciłem go i przerobiłem na rozstaw od Forda. Dużo lepszy most wiele cześci tanich w USA łącznie ze szperami.
Pzdr
Jarek / 2009-11-07 16:53:00 /
Z ktorego roku od mustanga? Ten najbardziej pierwszy mustang, czy ten drugi juz?
Curtis_Capri / 2009-11-07 17:06:01 /
a most od 340 - 360? na pewno węższy od tego z 240, ale nie wiadomo jak z trwałością
brzezin / 2009-11-07 17:06:15 /
Brzezin - Volvo 340/360 (a właściwie DAF 77) nie ma mostu, tylko oś De Dion z dyfrem przykręconym na stałe do podłogi.
Curtis - co do przełożeń w DYFRACH Volvo 240/260/740/760/780/940/960 to w latach 1983-98 stosowane były następujące zestawy:
41/10=4.10
43/11=3.91
41/11=3.73
46/13=3.54
43/13=3.31
41/13=3.15
Po 1982 r. dyfer 3.15 stosowany był tylko raz - w latach 83-84 w modelu 760GLE turbodiesel 2.4 ze skrzynią BW55.
Natomiast co do mostów 140/160 i starszych 240/260 (przed 1982) niestety nie mam danych.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2009-11-07 17:27:53 /
Znalazłem jeszcze takie zestawy przełożeń dyfra do modeli 140/160 i starych 240/260:
39/8=4.88
43/10=4.30
37/9=4.11
39/10=3.90
39/11=3.55
Ponadto niektóre z tych stosowanych w latach 80-tych istniały już 15 lat wcześniej.
Ale który chodził z turbodieslem 240 - nie mam pojęcia
Trzeba powolutku poobracać wałem lub półośką - samo wyjdzie :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2009-11-07 18:15:00 /
Dzieki wielkie za informacje :) Problem tylko taki, ze dyfer w radomiu, no ale pogadam, moze policzy gość zęby.
Curtis_Capri / 2009-11-07 18:21:03 /
Most z Mustanga V6 z 1995 bo te miały 7,5 cala. V8 miały już 8,8 cala, mocniejszy ale dużo cięższy. Szerokośc tego mostu to koło 160 cm.
Pzdr
Jarek / 2009-11-07 21:04:48 /
Czyli dużo za dużo ;-)) Czy liczysz z bębnami i wszystkim ?
MikeB4 / 2009-11-07 23:01:19 /
Most mozna zawsze skrocic, a polosie krotsze dorobic nowe w firmie.
Curtis_Capri / 2009-11-08 00:36:43 /
Powodzenia :-)))
MikeB4 / 2009-11-08 01:24:06 /
Ja skróciłem teraz ma szerokośc 100 cm. Koszt spory 1800 za skórcenie pochwy i skrócenie półosi.
Pzdr
Jarek / 2009-11-08 17:31:11 /
Jak to wygląda z trwałością dyferka z volvo 340, bo to ma skrzynie z tyłu fajnie żeby rozłożyć masę . Z tego co widzę to raczej nikt nie driftuje takimi autami, sypie się podczas katowania??
ste-fun / 2011-01-29 15:11:04 /
chyba cos pomotals z porszawka.
Volvo 340 miało motory o mocy 55-80 PS i holenderski zespół skrzynia/dyfer - szaleć tym bardzo ciężko. Volvo 360 miało też skrzynię w bagażniku (ale już porządną, szwedzką) i 2-litrowy motor 90-115 PS. Ale też jakoś ludziska niechętnie tym upalają. Jak już chcesz solidny zespół transaxle, to polecam Alfę 75 Super/America (czyli silniki 2.0TS, 1.8 turbo, 2.5V6 i 3.0V6). Przenosi spokojnie momenty do 350 Nm i moce do 300 PS, a kosztuje grosze.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-01-30 00:47:49 /
a czy te alfy miały zeszperowany dyfer??
ste-fun / 2011-02-02 15:52:37 /
Oczywiście tylko takie brałem pod uwagę.
Szpery nie mają te od silników 1.4-1.6-1.8-2.0 'single spark'-2.0TD i 2.4TD
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-02-02 16:09:54 /
gdzieś na forum alfaholicy wyczytałem że lsd miały tylko te wyprodukowane na amerykański rynek. Prawda??
ste-fun / 2011-02-02 17:24:13 /
To chyba kwestia złego tłumaczenia. Alfa 75 America to nie tylko model na rynek USA, ale ogólnie wariant z dużym zbiornikiem paliwa na plecach tylnej kanapy i asymetrycznym wydechem. Dotyczy to silników V6, R4 turbobenzyna i twinspark. Pozostałe Alfy 75 miały malutki bak pod (ogromnym w tej wersji) bagażnikiem i chudziutki tłumik wyprowadzony środkiem między owym bakiem a kołem zapasowym. Jeździłem wersjami 2.0TS, 1.8 turbo, 3.0 (europejską) oraz 2.5 (kanadyjską) i wszystkie miały szperę. Jeździłem także 2.0 'singlespark', 2.0 TD oraz 1.8 i te na pewno nie miały szpery.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-02-02 18:17:06 /
To jeszcze zmęczę ostatnim pytaniem . Ile procent szpery mają te dyfry??
ste-fun / 2011-02-02 20:06:24 /
O ile pamiętam (zależnie od rocznika i modelu) były 20, 25 i 30%. Co więcej szpera do tej skrzyni oferowana była fabrycznie jako 'optional extra' dla każdego silnika - nawet 1357cc w Giuliettach i 1570cc w Alfettach.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2011-02-02 21:45:38 /
dziękuje
ste-fun / 2011-02-02 21:52:32 /