Póki co moje 2.9 turbo będzie spięte z mt75 od v6, jednakże to połączenie może mieć limitowany czas pracy jeśli chodzi o żywotność skrzyni biegów.
Coś mi świta, że skrzynia BW T5 pasuje do naszych fordów i różnych v8 z lat 70 80 90.
Pytanie jakiej wersji dokładnie mam szukać celem spięcia z z 2.9 12v?
Z jakiego auta? Z jakich roczników? Albo od jakich silników?
To pasuje plug n play z odpowiednim dzwonem czy muszę robić adapter?
Curtis_Capri / 2024-03-29 09:12:57 /
Widzę, że Burton ma w ofercie dzwon do V6 dla Borga od Kosy 2wd:
https://www.burtonpower.com/aluminium-bellhousing-t5-borg-warner-v6-ford-cologne-bh8.html
♠Zoggon♠ / 2024-03-29 09:28:44 /
było na temat borga , jak dobrze pamiętam został tu wyśmiany że toporny i archaiczny.. na rzecz skrzyni z mazdy... Jak dobrze poszukasz to jest to na forum
Piter M / 2024-03-29 09:58:35 /
Znam ten temat ze skrzynią od rx.
Znam też człowieka, który zmielił już 3 taką skrzynię a teraz na borgu jeździ kolejny rok, upala i działa ;pp
Curtis_Capri / 2024-03-29 10:58:30 /
Ja też śmigam naście lat na borgu z 5.7 i lekko nie ma :-) , może z czasem dojrzały 🤣
Piter M / 2024-03-29 11:58:49 /
T5 w wersji World Class teoretycznie wytrzymuje 400Nm i dlatego nie montowano ich w połączeniu z silnikami 5.7 TPI w Camaro i Firebirdzie 3 gen (bo moment w nich dochodził do 460 Nm). W praktyce sam upalałem taką skrzynię spiętą ze wzmocnionym i rozwierconym do 6.0 V8 gdzie ten moment przekraczał 500 Nm. Jest też teoria mówiąca o tym że tych skrzyń nie spinano z 5.7 bo wtedy f-body byłoby szybsze od Vety ... faktem jest że nie poznałem w swoim życiu zmielonej T5-tki a kilka mi się przez ręce przwinęło. Mam aktualnie na sprzedaż taką skrzynię wymontowaną z Astro 4.3, jest to o tyle fajna wersja że jako jedyna ma powiększony dzwon i sprzęgło 11 cali (standartowo pchano 10,5 cala). Tyle że ma lewarek bardzo mocno wysunięty w bok więc trzebaby zmienić w niej wybierak.
Hektor / 2024-03-29 12:18:37 /
Skrzynia z mazdy jest słabsza, ma ciasno biegi w wersji 6b, i jedynie co to jest kompaktowa i fajnie wybierak chodzi. Z kolei z T5 można sobie go całkiem fajnie skonfigurować jeśli chodzi o przełożenia. Był w wielu samochodach, głównie amerykańskich ale i w Musso też występował, ale przełożenia raczej nie dla nas i ogon pod reduktor.
T5 WC szły w sierrach cosworth.
Trzeba pamiętać że rodzajów też jest kilka, tak jak wspomniano, były World Class (WC) które różniły się synchronizatorami i lozyskowaniem względem Non World Class (NWC), można poznać z zewnątrz jaka jest jaka. Oprócz tego były wersję obudowy Ford i Chevy (GM) i różnią się rozstawem śrub mocujacych dzwon i ogonem. Z kolei ogonów też było kilka w zależności w jakim miejscu był montowany lewar, przy okazji też były montowane np w Camaro przekręcone chyba 17st chuj wie po co, przez to mocowania poduchy idą pod takim kątem, ale idzie to ogarnac.
Ja u siebie mam BWT5WC od Camaro '88 V8 i jestem zadowolony z tej skrzyni.
Najczęściej u nas można spotkać od Camaro/Firebirda 2.8v6
Przełożenia i występowanie można sprawdzić tutaj: http://www.britishv8.org/Articles/Borg-Warner-T5-ID-Tags.htm
mateush (proko) 3M / 2024-03-29 14:05:21 /
Hektor a zamach od czego do 6.0 pod manual miałeś ? mam wyjmować u siebie 5.7 na rzecz 6.0 tylko zamachu mi brakuje
Piter M / 2024-03-29 14:56:16 /
Kup sobie z mercruisera. Serio. To te samo koło, tylko tam na przykręcony łącznik z zetką, więc nawet nie będzie zużyte od sprzęgła.
m.kozlowski / 2024-03-29 15:22:54 /
To była taka rzeźba:
- skrzynia z f-body V6 (na grubym wieloklinie, z V8 ma cienki)
- tarcza z Astro stoczona z 11 cali na 10,5 (bo sprzęgło w f-body V6 na gruby wieloklin jest tylko 9 i 1/8 cala, V8 ma 10,5 cala ale na cienki wieloklin, tylko Astro 4.3 ma dużą tarcze na duży wieloklin)
- zamach i dzwon standart 10,5 cala z V8
Hektor / 2024-03-29 16:35:13 /
No tak zgadza się ja mam na cienki wieloklin skrzynie .
Teraz jest sbc + kpl manual do V8, tylko że ' rodzina LS ' ma inny rozstaw pod zamach , czy ja coś źle wydedukowalem ?
Piter M / 2024-03-29 17:54:40 /
Nie wiem, na eLeSach się nie znam ...
Hektor / 2024-03-29 18:52:14 /
A to 6.0 co to miałeś ? Wszystkie te nowsze już wał z rozstawem LS i temu pochodne
Piter M / 2024-03-29 19:58:00 /
5.7 rozwiercone pod większe tłoki, zwykłe sbc 1 gen.
Hektor / 2024-03-29 20:32:21 /
Aaa ok to teraz już wszystko jasne :-)
Piter M / 2024-03-29 21:31:01 /
Hektor
"Mam aktualnie na sprzedaż taką skrzynię wymontowaną z Astro 4.3, jest to o tyle fajna wersja że jako jedyna ma powiększony dzwon i sprzęgło 11 cali (standartowo pchano 10,5 cala). Tyle że ma lewarek bardzo mocno wysunięty w bok więc trzebaby zmienić w niej wybierak. "
Ale w bok i coś do przodu ? Wrzuć jakąś fotkę i info co to za wynalazek :D
MikeB4 / 2024-04-01 00:18:10 /
Proszzz ...
Hektor / 2024-04-01 06:28:42 /
Ta dostawka w bok jest przykręcona w oryginalne miejsce wybieraka? Kwestia jest taka, żeby to pasowało to trzeba by było cały ogon zmienić na taki z wyjściem na lewar na końcu ogona, chyba że do np transita ktoś by to zaaplikował. Mało tego trzeba by zmienić wałek idący od widelek do samego wybieraka bo będzie za krótki.
mateush (proko) 3M / 2024-04-01 07:58:57 /
Wałek zostaje, przymierzałem ją do drugiej "zwykłej" T5-tki i były tej samej długości. Wystarczy zmienić ogon.
Hektor / 2024-04-01 09:15:26 /
Tu jest ciekawa skrzynia
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-mustang-gt-t45-schaltgetriebe-5-speed-4-6l-v8-borg-warner/2504827453-223-3364
I opis że lepsza wytrzymałością niż t56
https://www.moderndriveline.com/tremec-t-45/
Tweed / 2024-04-01 12:08:39 /
Nie wiem czy ta cena to dużo czy mało za taką skrzynię bo ceny tu mają straszny rozrzut.
Tweed / 2024-04-01 12:09:14 /
Tu wystarczy chyba dorobić dzwon ? Bo one są do kupienia pod v6 ale strasznie drogie czy tu flansza jakaś styknie ? A jak się wstawia taki borg to się skraca / przerabia oryginalny wał ? Czy trzeba zamawiać nowy ?? Tylko nie pisać o tych karbonowych za 10tysi :D
Tweed / 2024-04-01 12:18:50 /
Hektor, chodzi mi o łącznik idący od wybieraka do widełek, które są pod tą pokrywą na górze skrzyni, skoro wybierak jest dużo bliżej, to raczej ten łącznik musi być krótszy.
Tweed można zapakować różne inne skrzynie z Mustangow czy Camaro, ale kwestia tego czy wejdzie to w tunel, chyba, że tunel będzie rzezbiony do skrzyni to żaden problem. Oryginalne tunele w naszych autach są wąskie i niskie więc nie ma jak zaszaleć.
mateush (proko) 3M / 2024-04-01 16:43:01 /
Przede wszystkim są niskie , już scorpio czy Sierra miały wyżej tunel , a taunusy to bez szału , bez cięcia wchodzi śmiało Mt75 czy n9 ale jedna i druga mają minusy
Piter M / 2024-04-01 18:36:19 /
No ja właśnie pod kątem transita o niej myślałem - ale chyba za bardzo w bok ten wybierak idzie :)
MikeB4 / 2024-04-03 00:09:17 /
Tweed - nie -- T45 jest dość słabo wytrzymała - nawet gorsza niż T5 a gdzie tam jej do T56 :P
MikeB4 / 2024-04-03 00:11:25 /
No dobra.
Czyli potrzebuję samą skrzynię, najlepiej bez dzwona. A dzwon do koeln v6 muszę zakupić z burtona, zgadza się?
https://www.burtonpower.com/aluminium-bellhousing-t5-borg-warner-v6-ford-cologne-bh8.html
O co chodzi z tym oznaczeniem bh8?
Curtis_Capri / 2024-04-03 11:55:55 /
oznaczenie własne części w Burtonie
♠Zoggon♠ / 2024-04-03 12:23:34 /
Jaki rozrusznik do tego dzwona ? Pasuje coś z forda czy jakiś custom jest dedykowany ?
Piter M / 2024-04-03 14:36:07 /
Tam jest dedykowany , nazwa też jest 360 funtów.
Tweed / 2024-04-03 14:53:56 /
Patrząc na ceny tych części dedykowanych do połączenia tego silnika do T5 to taniej będzie założyć Mazdę. Nie wspominając już o kulturze pracy tej skrzyni w porównaniu do T5. Z drugiej strony ile km i mm te silnik ma żeby mielić skrzynie Mazdy. Nawet jakbyś zmielil to skrzynie Mazdy nie są jakieś kosmicznie drogie.
Jarek / 2024-04-03 15:09:07 /
Dzwon w cenie skrzyni :) faktycznie nieopłacalne jest, do tego trzeba sprzęgło i wysprzęglikiem ogarnąć, całość wyjdzie dobre 10k. A nie było żadnej skrzyni pod v6 z odkrecanym dzwonem? wystarczyło by zrobić przejściówkę albo przerobić
mateush (proko) 3M / 2024-04-03 16:59:25 /
No generalnie droga skrzynia, ale mam wrażenie że innych opcji nie ma. I widocznie dużo ludzi ma takie wrażenie.
No nic, w takim razie trzeba ściągnąć całe auto z tą skrzynią. Inaczej to jest nieopłacalne i też słabo wykonalne. Wysyłka skrzyni z USA przez ebay kosztuje 500 usd plus opłaty, a to tylko 250 usd mniej niż całe miejsce na auto w kontenerze.
Curtis_Capri / 2024-04-04 09:42:04 /
Czy jest w klubie ( poza klubem ) ktoś komu MT75 się rozleciała? Bo takie gadanie że ten słyszał, tamten słyszał jakoś do mnie nie przemawia. Użytkuje auto z tą skrzynią ( spięta z BOA turbo) i jakoś nic się nie dzieje ze skrzynią, a lekko nie ma . Dodam jeszcze że przed spięciem jej z BOA skrzynią miała nalatane ponad 400 tyś km. Wymieniłem tylko olej. I tak od 4 lat nie chce się zepsuć. Tak że ten ......
markokrk / 2024-04-04 10:04:21 /
To tak, jak z A4LD...
m.kozlowski / 2024-04-04 10:07:34 /
Dlatego obecnie do Capri zakładam MTka i mam zamiar na nim jeździć dożywotnio (: Jednak mimo wszystko lepiej wiedzieć do dalej gdy zacznie się poddawać. A może nie zacznie.
Moja C3 spokojnie dawała radę z 2.9 turbo, nie do przejścia jest tylko brak nadbiegu w moim przypadku.
Pewnie A4LD też spokojnie dałaby radę, no chciałem zobaczyć jak to auto spisuje się z manualem.
Curtis_Capri / 2024-04-04 10:39:04 /
Jak dla mnie to pytanie brzmi czy jest ktoś komu Mt działa poprawnie?
Ja potwierdzam to co wyżej już napisane: n9 działa super ale szybko się mieli. Natomiast Mt może się nie mieli bo to nigdy nie działa. Synchronizacja to porażka , mi się rozpadły wszystkie jakie miałem a miałem kilka. Zresztą na pc nawet padło stwierdzenie że nie trzeba widzieć że już jestem bo słychac jak biegi zgrzytają haha. Jak dla mnie Mt to jest taka skrzynia która jeździ zawsze i nigdy nie działa poprawnie
Piter M / 2024-04-04 14:32:43 /
Kwestia luzow na wybieraku , w transicie mk3, 4,5 jest mt75 z inna konstrukcja wybieraka i nic się znsynchro nie dzieje, skrzynie jeżdżą setki tysięcy km. No i olej jest ważny.
Mysza liil (EM) / 2024-04-04 15:50:37 /
Jaki olej byś polecił do mt ? W transicie myślę właśnie wymienić olej w skrzyni
Piter M / 2024-04-04 16:33:41 /
Jak mi zgrzytała dwójka zimą w eMTeku to zalałem Dexronem 2 Orlena i skrzynia zaczęła pracować aksamitnie. Z tego co wiem ta skrzynia pracuje do dzisiaj w jakimś mocnym projekcie a sprzedałem ją z 7 lat temu lekko.
Hektor / 2024-04-04 16:49:45 /
a ja zapytam przy okazji, do Tremec TR3650 jaki olej byście polecili?
rozjechany liil / 2024-04-04 17:10:50 /
W razie czego mam dzwon pod T5 v6 i można klasyczny adapter do tego dorobić, rozrusznik ma na obie strony
mateush (proko) 3M / 2024-04-05 16:35:33 /
Ile taki jednorożec ? ;)
Tweed / 2024-04-05 16:57:01 /
V6, ale camaro?
Curtis_Capri / 2024-04-05 21:03:10 /
Tak
mateush (proko) 3M / 2024-04-05 22:24:45 /
W temacie skrzyń T5 to podrzucam jeszcze tabelkę z wymiarami wałka wejściowego, oraz momentem poszczególnych wersji
https://www.svocop.com/Articles/6/T5-ID.html
oraz dekoder tabliczki ze skrzyni
https://foxchassis.com/decoders/transtag/T5.php
szecho / 2024-04-29 22:24:53 /