Witam.
Jak w temacie. Ford ma standartowo 4x108, co zrobić aby można było jeździć na 4x100? Pierścienie dystansowe, jeśli tak, to jakie, skąd, dorabia się czy kupuje, a w ogóle - jak to funkcjonuje ? Chodzi o felgi szerokie dodam, 7",7,5", 8".
Dzięx za infos. PzdrX.
rypswyps / 2007-09-29 23:36:41 /
http://www.allegro.pl/item249559520_rh_dystanse_zminiajace_rozstaw_4x108_4x100_40mm_.html
Havel aka Gaweł / 2007-09-30 00:23:56 /
Mozesz tez nawiercic nowe otwory w piastach ale z tym jest duzo zabawy i trzeba odpowiednie maszyny
http://www.capri.pl/image/car/88/17030
Przemyśl jeszcze jedną sprawę - na zlocie nie pożyczysz koła na zapas, jak już spalisz swoje :) No chyba, że na "inne" zloty bedziesz jeździł, tam gdzie 4x100 wszyscy mają :D
Mysza liil (EM) / 2007-09-30 08:04:06 /
Rozwiązanie to ma jedną dużą wadę - znaczne obciążenie łożysk. Pomijam fakt że jest to ponad kilogram na każde koło i znaczne przesunięcie ET.
Szajba / 2007-09-30 10:28:29 /
tak szerokie felgi w Taunusie który seryjnie ma duże ET i wąską felgę to raczej kiepski pomysł, dodając do tego jeszcze dystans który przy zmianie rozstawu z tego co pamiętam musi mieć ponad 15mm wystawi Ci połowę kola poza nadkole... :)
Dystanse w Krakowie dorobią Ci w ET-Tuning http://www.ettuning.pl
Pe®ana / 2007-09-30 10:36:30 /
Dzięki za namiary. A co do wystawania koła - cóż, potwór bedzie :).
rypswyps / 2007-09-30 10:53:10 /
bedzie potwor, ale dowodu nie bedzie ;P
KaczoR / 2007-09-30 11:11:16 /
ale to juz taki drobiazg... ;]
Pe®ana / 2007-09-30 11:12:55 /
hehe:)
Nie no, osłonimy wystające koła. Mam dwa pomysły - albo jakieś takie chromowane nakładki, tak jak np w Granadzie były - trza by dorobić, albo iście mad maxowe fartuchy z grubej gumy, może sobie nabije je ćwiekami nitami. Jak w terenówkach.
rypswyps / 2007-09-30 12:08:00 /
nawiercenie nowych otworow jest, wg mnie, znacznie lepszym rozwiazaniem, i pewnie porownywalne w cenie, poza tym pozwala nadal zalozyc kolo 4x108
stiop3 / 2007-09-30 13:42:52 /
Ale znacznie osłabi piastę, czyż nie?
rypswyps / 2007-09-30 13:59:11 /
mysle, iz dystans, obciazajac lozysko (a wiec i piaste) moze pociagnoc za soba wiekszy uszczerbek niz nowe otwory
stiop3 / 2007-09-30 14:34:33 /
Nawiercenie dodatkowych otworów nie osłabi piasty w znaczący sposób. Jeśli się uparłeś na 4x100 to wierć.
Mysza liil (EM) / 2007-09-30 19:16:42 /
a mnie sie wydaje ze pod spilki sa dodatkowe nadlewy pod radełko czyz nie tak ? ja bym sobie dał spokuj z takim kombinowaniem kola sie przydaja,a urwane kolo to nie miła sprawa :) chyba prosciej jest dorwac felgi z oryginalnym rozstawem i miec spokuj
Acha...znajdź mi tanie felgi równie odjazdowe na 4 x 108, to ok....Tak szewc kraje ...
rypswyps / 2007-09-30 19:39:44 /
http://www.chromowane.pl/p_szprychowe_og.php
:)
No<dziękuję. Tylko nie widzę tam 8", ceny są dzikie, a poza tym...mamuniu, co za dizajn...Gangsta Style Wheels...Buahahahaha:)
rypswyps / 2007-09-30 22:47:46 /
słabe zdjęcie, ale widać o co chodzi. Koło sie nie urwało. http://www.capri.pl/image/forum/89439/44658
bobik liil / 2007-10-01 09:08:01 /
Można też pozostawić jedną szpilkę tam gdzie jest i przesunąć resztę, wtedy wiercimy tylko 3 otwory ;)
Młody_wFe / 2007-10-01 11:03:20 /
no nie do końca :) bo wówczas zamiast kola otrzymamy krzywkę... :)
Pe®ana / 2007-10-01 11:16:09 /
Koła się nie da założyć... Otwór centrujący przestanie być centrujący :)
m.kozlowski / 2007-10-01 11:17:48 /
chyba Młody żartował raczej;-)
bobik liil / 2007-10-01 11:18:56 /
dzięki bobik bo reszta chyba mnie ma za idiotę sądząc po komentarzach :)
Młody_wFe / 2007-10-01 11:27:08 /
no chyba, że chłopaki pociągnęli żart :D
Młody_wFe / 2007-10-01 11:28:02 /
Pół na pół :)
m.kozlowski / 2007-10-01 11:31:03 /
zawsze można upuścić powietrza, i bedzie stało równo :D
Mysza liil (EM) / 2007-10-01 11:34:12 /
no tak ale tylko tak, coby mało powietrza bylo na dole... ;]
Pe®ana / 2007-10-01 11:44:50 /
Tak, dziękuję za mnóstwo pomysłów, będę w tym tyg. w zakładzie mech precyzyjnej, przedstawię im pomysł z zostawieniem jednej dziurki i nawierceniem trzech innych jako priorytetowy, potem zakład wulkanizacyjny, niech mi zrobia taka opone, jak pisze Perana.:)
rypswyps / 2007-10-01 12:05:47 /
taką oponę, zeby powietrza było mało tylko na dole to i ja ci zrobię, całkiem za niewielką cene, tylko musisz sie do mnie pofatygowac do garażu, bo tam mam odpowiedni sprzęt. Skoro już tak żartujemy ;)
a co do tematu - to ja osobiscie poszerzałbym stalówki o odpowiednim rozstawie otworów do 7-7,5 cala m - ET zazwyczaj wtedy wychodzi bardzo małe co powoduje, ze rant felgi jest dosyć mocno wysunięty na zewnątrz. niestety felga stalowa 7,5cala jest raczej scieższa niż alu 8cali, ale nie wiem czy cieżksza niż alu 8" + odpowiedni dystans pod 4x100
powodzenia
Daniello / 2007-10-01 13:03:48 /
Owszem, też tak chciałem zrobić, wpierw poszerzyć swoje, bo ładne wielce wg mnie, potem miałem chrapkę na Mangelsy 7" w chromie, aby poszerzyć do 8 lub 8,5 cala, jednak pomysł padł całkowicie z dwóch przyczyn. Raz, że nikt prawie tego nie robi (Beddie miał namiary na gościa, ale mu znikły :) ), dwa - przeważnie jest bicie, a nie chcę niszczyc podzespołów, czy opony w sumie unikatowej - 235/60. Tak więc te fele. Co do ciężaru, to może uda się zrobić z jakiegoś lżejszego stopu, zobaczymy, lub z jakiegoś innego materiału lżejszego.
Ps. zastanawiałem się nad takimi ATSami, jak Ty masz, ale jednak raz, nie pasują mi do lini Dziobaka, dwa - mają duże ET.
rypswyps / 2007-10-01 13:49:37 /
poszerzanie felg.. jeśli Ci bardzo zależy moge popracować nad tematem i zdobyć troche info. w załączeniu zdjecie felgi robionej w Toruniu u pewnego magika. Z 5,5calowej 13tki zrobione 11" szerokości przez wspawanie pierścienia stalowego. Tak wiec nie potrzeba 8 sztuk felg do stworzenia kompletu 4 szerokich. wg właściciela nie odczuwa sie żadnego bicia. na aucie założono 4 takie felgi (chociaż możliwe ze przód ma 13x9cali) koszt z tego co pamiętam to około 100pln za sztuke wraz z malowaniem.
Jeśli natomiast naprawde zależy ci na feldze alu w fordowskim rozmiarze to polecam np felgi firmy Gotti
http://www.gbsalpine.com/wheel/gotti/eng.html
dostępne są nowe i w rozmiarach, które spokojnie są w stanie sprostać naszym wymaganiom. Nówki wprawdzie nie są tanie ale osobiscie radze obserwować e-bay.de szczególnie aukcje kończące sie w piątkowe wieczory
Daniello / 2007-10-01 14:09:28 /
ps. nie wiem jaką masz wizje dziobaka, ale ET 01 felgi 13x8" wcale nie wydaje mi sie duże. chociaż zapewne Krk4m sybciutko powie Ci ile taka felga bedzie wystawaćpoza obrys błotnika tudziez czy bedzie obcierać o elementy zawieszenia
Daniello / 2007-10-01 14:12:24 /
Daniello, a nie mogłeś wcześniej cholera coś o tym poszerzaczu bąknąć? :) Dzięki za info, ale felgi już są kupione. Natomiast dobrze by było, abyś dał info gdzieś o tym fachurze, bo sporo osób poszukuje do poszerzenia warsztatu.
Co do felg Gotti, to znam, ostatnio wynalazłem, wrzuciłem na forum. Piękne są, nie ma gadania, lecz koszmarnie drogie.
rypswyps / 2007-10-01 14:38:41 /
To ja się podłącze do tematu rozstawu, czy w końcu ktoś zamontował do dziobaka chromowane mangelsy?
Z tego co widze to chyba nie ma szans na dorwanie 4x108.
Wracając jeszcze do zmiany rozstawu metodą nawiercania naprawde sądzicie że przejscie z 108 na 100 robi dużą różnice?
W końcu chodzi o to by felga przylegała do piasty a jak koło się kręci to trzyma go otwór centrujący i to tu działają największe siły, ale może się myle.
jacob81 / 2010-01-28 21:15:51 /
no nie wiem transit niem pierścieni centrującego i wszystko idzie na śrubki
ale w osobówce to faktycznie mogło by się udac
t o m a s z / 2010-01-28 21:36:26 /
jacob81 , raczej niema problemu z kupnem chromowanych mangelsów, us wheelsów itp w rozstawie 4x108, no dobra moze nie magngelsów ale cragar itp:
http://www.summitracing.com/search/Department/Wheels-Tires/Part-Type/Wheels/?Ns=Rank|Asc
tutaj masz ich pełno. Z capri.pl to Kuba Gacek jesli dobrze pamietam sprowadza takie fele ze stanów za około 1500-1700zł za komplet ze sprowadzeniem.
pozdro
Kohito_PS / 2010-01-28 22:12:46 /
Jacob a to widział ???
http://www.capri.pl/car/1301
W zasadzie cała teoria o centrowaniu na piaście jak widać legła w gruzach....
Fabrycznie w dziobakach np. Rostyle - nie miały centrowania na piaście ;-) Trzymały sie tylko na nakrętkach.... - w przypadku tych felg otwór w feldze jest za duży...
A to mój samochód na mangelsach - wprawdzie nie dziobak , ale chyba ma dużo wspólnego ;-)
PS. jak założysz do tej Coupety jakieś paskudne Mangelsy pasujące do Tarpana Honkera to inkwizycja spali Cię na stosie ;-P
MikeB4 / 2010-01-29 01:16:05 /
Zaczynam szukać zapałek...
Konar / 2010-01-29 11:54:32 /
No MikeB4 ładnie :) pokazałeś co zrobiłeś, ale napisz jak zmieniłeś rozstaw i czemu nie dałeś pierścienia centrującego w otworze?
Kohito 3M_U no z tych felg to wybór ładny jest nie mówie że nie skorzystam, generalnie jak będę musiał za dużo kombinować albo nie trafie na idealne mangelsy w promocji to jednak będzie trzeba położyć te 1500zl -1700zl za te cragar-y.
Póki co to na razie odmaluje oryginalne w orginal i tyle ;/
jacob81 / 2010-01-29 17:15:56 /
Tylko, że temu malowaniu które pokazałeś to do oryginału trochę jednak brakuje
Konar / 2010-01-29 17:17:11 /
No troche ten czarny jest naciągniety, ale wygląda ciekawiej :)
jacob81 / 2010-01-29 17:21:52 /
Jacob nic nie zmieniałem - Mangelsy które mam są 4x108 ....
Natomiast strona z dziobakiem to strona Proko z 3Mu ... on tez ma takie felgi...
Moje później trafiły do Capri
http://www.capri.pl/image/car/1349/109822
Czemu nie dałem pierścienia centrującego ? Bo do tych felg fabrycznie jest taki kapselek który przykrywa otwór centrujący .... ja kapselków nie mam ...
Mało tego Wolfrace Slot które też mam
http://files.capri.pl/u/a/5/489cc2dd1a7a5.l.jpg
też nie są centrowane na piaście - tylko na szpilkach i nakrętkach ;-)
MikeB4 / 2010-01-29 18:53:13 /
Dokładnie tak jak Mike pisze, ta fela bez oponki to u mnie, ja tam nigdy nawet nie planowałem dawać żadnych centrujących juxów bo i po co skoro nakrętki maja stożki a fele maja specjalne wcięcie na ten stożek, i nie miałem problemu z jakimś biciem odkręcaniem czy innego typu sprawami...a jeżdżę dość "żywo" :)
mateush (proko) 3M / 2010-01-30 22:47:12 /