witam,pilnie poszukuje schematu instalacji elektr.do granady 78' silnik 2,3 v6
jesli ktos posiada prosze o przeslanie lub podanie adresu stronki gdzie sie znajduje
dzieki
killer@wio.pl
killer / 2003-06-14 12:54:44 /
o to ja sie podłącze !! Ja tez pilnie potrzebuję schemat elektryczny do granady 77' 2.0r4 L !!!!!!!!!!
A co wy z tymi schematami? Wiazki budujecie od podstaw??? Jak cos w grandzi nie dziala to wystarczy przeczyscic styki, zrobic mase i nie ma sily zeby nie dzialalo, no chyba ze ktos wczesniej patencil...
Mysza liil (EM) / 2003-06-15 16:25:27 /
http://www.fordgranada.euro.ru/
w dziale download
renifer / 2003-06-15 18:04:10 /
no właśnie "chyba że ktos wcześniej patencił"... a co do tej strony to czy tylko mi ona sie otwiera i nie jest na nij pisane słowami tylko drutem kolczastym ??
no wlanie
zalozylem cala instalke z granady 2,3 v4 do consula z silniekiem 1,7 v4 ale brakuje mi kilku kabli pod maska :( dlatego potrzebuje schemat,samochod mam prawie gotowy tylko musze jeszcze to podlaczyc zeby go odpalic
killer / 2003-06-15 19:10:34 /
a jak w tym jezyku "drutu kolczastego' jest download ?? bo jakos nie radze sobie z tym :)
killer / 2003-06-15 19:12:57 /
z lewej strony jest tylko trzeba najpierw bannera zamknac
Do Killera i Spawna:
Niedawno pchnąłem Tauniego '77 Andreasowi. Elektrykę miał ok, ale trochę było namieszane. Z tego co wiem,to Andreas będzie go robił (mi zabrakło środków) a skoro tak,to musi mieć jakiś schemat- chyba,że umie to zrobić bez- w tym i w tym przypadku może Wam pomóc.
Pozdro.
Ja tez troche moge pomoc bez schematu :-)
Mysza liil (EM) / 2003-06-15 22:16:24 /
To mi też pomóż i sprawdź skrzynkę :)
ten schemat nie jest napisany "drutem kolczastym", sa tam skany z ksiazki Haynes'a w jezyku angielskim w formacie pdf,
a tu: http://www.taunus.prv.pl w zakladce /Technika/ jest schemat instalacji do taunusa, podejrzewam ze nie ma tam wiekszych roznic w stosunku do granady, no i co najwazniejsze jest po polsku.
renifer / 2003-06-15 22:33:39 /
Skrzynka bezpieznikow granady jest wiele bardziej rozbudowana niz w capri i taunusie, roznice sa spore. MILO chyba tez o skrzynce bezpiecznikow mowisz ;-)
Mysza liil (EM) / 2003-06-15 22:38:31 /
O skrzynce mailowej! (nie Milowej) :)
Killer i spawn, jak dalej poszukujecie schematów do granatnika to skontaktujcie się z Trzypionem na maila: trzypion@waw.pdi.net Facet może odpalić za 40 PLN ksero z manuala Haynesa, w którym są niezłe schematy elektryki do różnych modeli grandzianki.
Farmaceuta / 2003-06-16 06:29:38 /
dzieki wszystkim za pomoc,mysle ze juz sobie poradze,skorzystam ze schematow i opisow ,ktore sa na tej stronie,pare malych przerobek i bedzie chodzoc :)
killer / 2003-06-16 23:15:44 /
Witam podepnę się tutaj, a raczej ponowię prośbę z racji tego ze wyzej podana ruska stronka już chyba nie istnieje bo się nie otwiera. Jesli ktoś ma schemat elektryki do Granady Ghia '78 to poprosze o link albo sam schemat na maila chiragra@o2.pl. Czas wymienić wszystko bo niezły kocioł mam.
Arek 3M / 2007-11-04 11:40:36 /
Ja tez poprosze o to samo motorrr@poczta.fm
ponury zniwiarz / 2007-11-04 15:59:21 /
a ja bez schematów sobie radze, wycinam stare i ciągne nowe kabelki, i wcale nie ma zamieszania pod maską... ;))
podstawa elektryki - dobre styki...
jesli jeszcze pousuwa sie do tego patenty domorosłych pseudoelektrykow, to jest szansa ze wsio zadziala na 101%
Mysza liil (EM) / 2007-11-04 19:13:38 /
zgadza się ,kończe wymieniac i usuwać po poprzednim właścicielu
mario75 / 2007-11-04 19:55:34 /
Pojawiła się zagadka w granadzie. Otóż przy skrzynce bezpieczników wyposażenia dodatkowego, tej przy schowku jest zczajony taki żółty przekaźnik numer 68125. Tenże ma napis "Imp.-Geber Zus-Beleuchtung fur 12V" co można przetłumaczyć jako przekaźnik oświetlenia dodatkowego dla 12V. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik się włącza lecz po wyłączeniu stacyjki dalej pozostaje włączony aż się rozgrzewa i jest sobie taki ciepły cały czas. Gaśnie dopiero po wyjęciu akumulatora. Raczej tak nie powinno być.
The question is: Za co odpowiada dokładnie ten żółtas i dlaczego się nie wyłącza? Czy ma on coś wspólnego z otwieraniem drzwi i czy nie steruje nim jakaś bramka opóźniająca?
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-04 15:01:19 /
a to nie ten co trzyma swiatelko w srodku odpalone jeszcze chwile po zamknieciu drzwi? zolty i wyzszy niz standartowe, w srodku ma plytke z jakims ukladem, montowany oddzielnie do uchwytu w srodku kabiny
To jest przekaźnik współpracujący z tymi zabawnymi czujnikami w słupkach. Otwierasz drzwi i jest pstryk i lampka się zapala. Zamykasz i po jakichś 20-30 sekundach pstryk i lampka gaśnie (lub w momencie przekręcenia zapłonu). U mnie on tez jest stale troszkę ciepły. Napięcie jest tam cały czas, nawet jak kluczyka niet w stacyjce. Zrób prosty test:
Kluczyk na raz czyli kontrolki się palą. Zamykasz wszystkie drzwi poza pasażerem przód. Siadasz na progu, wciskasz czujnik; pstryk i lampka powinna od razu zgasnąć. Puszczasz, pstryk i lampka się zapala. Dotnij palcem przekaźnika, żeby poczuć czy się załącza i wyłącza przy wciskaniu czujnika.
Jak napisano - jest to przekaźnik złoczny oświetleia wnętrza. Po zamknięciu drzwi daje Ci jakieś 20s czasu na odalezienie stacyjki, potem się wyłącza. Chyba że wcześniej włączysz zapłon, to też oświetlenie wnętrza zgaśnie. Dochodzi do niego 5 przewodów: sygnał z krańcówek, masa, plus, plus po zapłonie i wyjście prądu na lampki. Jeśli się grzeje i nie działa, to jest poprostu zalany/zaśniedziały/zepsuty. Możesz kupić sobie od scorpio bo zawsze są pare lat nowsze i dłużej podziała. Różni się tylko brakiem spinki do mocowania, gdyż w scorpio jest zamontowany w skrzynce przekaźników i bezpieczników.
Mysza liil (EM) / 2010-04-04 17:32:54 /
jamen!
gryziu liil (EM) / 2010-04-04 20:21:16 /
Zrobiłem prostszy test, zamknąłem drzwi, hehehe. Nie wyłączał się bo przecież robiąc elektrykę drzwi miałem otwarte cały czas.
To teraz inne pytanie. Do czujnika poziomu płynu hamulcowego przychodzą trzy kabelki. Jeden to masa to wiem. Pytanie jak z dwoma pozostałymi. Mam taką tezę, że jeden biegnie do ręcznego a drugi do kontrolki na zegarach. Działało by jak trzeba tylko trochę to nielogiczne na hu. prowadzić trzy kable jak można było dwa i z ręcznym spotkać się przy kontrolce. Chyba że to jakiś inszy patent?
I trzecie pytanie. Ma kto może rozpisane piny od modułu tempomatu ze Scorpio '91?
Konkretnie chodzi o pin 7 i 13 ale cały schemat też mile widziany. ;)
zapek??? !G.O.P! / 2010-04-04 21:23:26 /
Co do ręcznego, to może i nielogiczne, ale to przecież Ford :) Znaczy się jest właśnie tak jak piszesz.
gryziu liil (EM) / 2010-04-04 21:29:36 /