Czy tego rodzaju silnik podpasuje pod skrzynie ze sierry ? Zastanawiam się czy po zrobieniu blacharki nie wrzucic czegoś takiego do mojego escorta. Czy ktoś ma doświadczenia z tymi silnikami, ile mniej więcej kosztuje taki silnik w dobrym stanie z całym osprzentem ?
Pospiech / 2007-09-24 21:31:08 /
jesli chodzi o silnik z escorta rs2000 z lat 92-98, to:
1. rozstaw srub pasuje nawet pod skrzynie od pinto, na mt75 siada bez bolu ze sprzęgłem od dohc 8v
2. jako ze escort mkV jest przednionapędówką, nie pasuje studzienka termostatu ktora miesci sie w oryginale nad skrzynią biegów a glowica nie ma wyjscia do zamontowania kolektora ssacego z termostatem (np od scorpio 2.0 16v)
3. kolektor ssacy ma przepustnice tuz nad skrzynią (do fwd musialby wejsc do kabiny)
4. kolektor wydech baran od escorta fw do rwd sie nie miesci, bo od fwd wchodzi pod silnik a nie obok.
5. miska olejowa i smok moze nie pasować.
6 napewno napotkasz sporo innych trudności
Ale generalnie da się. http://www.capri.pl/image/car/799/81687
Mysza liil (EM) / 2007-09-24 22:29:06 /
Wchodzić wchodzi, miska od DOHC 8v, bo bloki te same, do termostatu trzeba wyrzeźbić magistrale, poza tym kolektor dolotowy i wydechowy. Generalnie lepiej włożyć 2.0 16v odscorpio, zrobić mu wydech doby i koniec, mocy może będzie troszkę mniej, ale za to rzeźbienia DUŻO mniej.
Pozdro
Stary wątek ale porusza ciekawy silnik jakim jest rs 2000, jak ja bym miał taki piecyk i chciał go przerabiać to zrobił bym coś takiego
http://passionford.com/forum/general-discussion/38803-rs2000-16v-to-2-3-conversion-topic.html plus
http://allegro.pl/item862610406_sportowe_walki_rozrzadu_ford_escort_rs_2000_16v.html
plus nowy program i myślę że fajnie by to latało bez montowania turbiny. Jest to oczywiście opcja dla rzeźbiarzy ale ja tam bym wsadzał wałki zmienił program i też by latało pięknie ;)
A ja przez silnik RS2000 rozumiem to ???
MikeB4 / 2009-12-27 19:35:45 /
A ja tak ;)
lepszy bedzie zetec 2.0, ciekawe czy da mu sie normalnym sposobem powiekszyc pojemnosc na jakies 2.2-2.3 Ktos kiedys coś?
Mysza liil (EM) / 2009-12-27 20:24:46 /
Ale czemu właśnie zetec czyż głowice nie są w nich słabe a dokładnie zawory i gniazda? No i ile ma kucy taki zetec 135 około lepiej pobawić się chyba rs kiem ;)
Brytole się ścigają albo na Pinciakach albo Zetecach. DOHCa nikt tam nie dotyka i jednocześnie jest najtańszy :D To o czymś świadczy :)
Konar / 2009-12-27 21:13:09 /
nawet znajomy z rajdów potwierdza zetec to jest to...:)
tazzman / 2009-12-27 21:28:01 /
ile ludzi tyle opinii moj z kolei kumpel twierdzi ze zetec to szajs.Ja sie zastanawiam do escorta 2.3 dohc a 2.0 ohc i tez nie mam pojecia co w koncu zrobic
PSIAŁA / 2009-12-27 21:41:11 /
przy takich cenach zetecow jak teraz ... mozna sie pobawic ;) mam 1.8 i nikt 300zł nie chce dac :P
Main(misiek) / 2009-12-27 22:00:30 /
Robił jeden gość taką hybrydę RS2000/Zetec 2.3, niedługo to pohulało, chociaż przepis na to jest dość popularny w UK.
Ogólnie Zeteki mają całkiem dobre opinie, na ebayu można kupić sobie gotowe elementy do zrobienia go w wersji turbo i w takiej opcji mogą dość długo pojeździć. Dość wdzięczny temat do tuningu a napewno lepszy niż Escortowskie/Fiestowskie/Sierrkowskie CVH, chociaż i kombinowania więcej. Popularne są też hybrydy w/w CVH z Zetecami (góra z jednego, dół z drugiego).
Jednak do Capri jakoś tak niezabardzo...
Wojtass / 2009-12-27 22:16:05 /
możn też kupic zestaw plug'n play
http://allegro.pl/item853606532_ford_escort_rs_2000_wzmocniony_180_km.html
michalch83 / 2009-12-27 22:24:11 /
"Robił jeden gość taką hybrydę RS2000/Zetec 2.3, niedługo to pohulało, chociaż przepis na to jest dość popularny w UK."
Chyba cos ci sie pomyliło z tym połączeniem i jego popularnością. Zeteci czasami wystepuja jako 2.1 i sa to chyba rozwierty ale większych pojemnosci nie widziałem. Tłoki na pojemność ponad 2000 są w Burtonie.
Jarek / 2009-12-28 08:38:11 /
hybryde 2.0/2.3 to mozna raczej zrobic z DOHCowych rs2000 i silnika 2.3 scorpio/galaxy
Main(misiek) / 2009-12-28 09:06:14 /
Zetec jest lżejszy od DOHC I4 (rs2000) nieznacznie ale jest.
Brytole wybierają zeteca bo ma rozrząd na pasku (oplowskie XE też jest popularne na wyspach właśnie dlatego że jest na pasku).
Szczególnie poszukiwany jest zetec z focusa ST170, tak jest to zetec pomimo plastiku z nazwą duratec. W seri 170BHP. Następny popularny to ten z Fiesty i escorta RS1800, 130BHP.
Z angielskimi gratami do osiągnięcia są moce rzędu 200-240BHP z 2l pojemności.
Mysza z tego co się orientuję to dostępne są kity do rozwiertu tylko na 2.1
Ligacz 3M / 2009-12-28 17:27:01 /
A właśnie w swoim Tauniaku Mysza miałeś motor 2.3 z wałkami rs jak to się wpasowało bez problemu? i czemu sterownik od rs czyżby był lepszy czy po prostu taki akurat miałeś pod ręką? (ciekaw jestem jak to latało w takim zestawie ;-)
Problemy mial z trakcją. Sterownik od RS to dobry sterownik, wybór był świadomy.
Mysza liil (EM) / 2009-12-29 21:01:01 /
a Mysza pijany nie jeżdził także świadomie to mówi:-)
PSIAŁA / 2009-12-29 21:57:38 /
Ale szybko skonczylem jazde na PC, zjadłem z 4 pachołki i juz moglem spokojnie iść sie napic ;)
Mysza liil (EM) / 2009-12-29 22:15:01 /
Liczą się wrażenia z jazdy a nie wynik ;-)
mam małą zagwozdkę związaną z rsem2000 z essiego, mianowicie co to jest za króciec zaznaczony na fotce? nie oglądałem silnika zamontowanego w aucie wiec nie mam zielonego pojęcia...ma ktoś jakiś pomysł?
mateush (proko) 3M / 2010-02-17 10:17:00 /
odma
granadziarz_3M / 2010-02-17 11:22:31 /
czyli do kolektora to wpierdolic czy w plener?
mateush (proko) 3M / 2010-02-17 11:36:50 /
do skrzyni korbowej poprzez zawor PCV. Jak k...wa w plener, toz to kanały dolotowe!
Mysza liil (EM) / 2010-02-17 12:58:30 /
czaje :)
mateush (proko) 3M / 2010-02-17 13:18:57 /
te zaślepić, jeśli już koniecznie chcesz poprawiać fabrykę a ten idący od komory korbowej zakończyć filterkiem do tego celu stworzonym
Pe®ana / 2010-02-17 17:37:53 /
albo zbiorniczkiem separującym skropliny olejowe a dopiero później filterkiem. Dodam, że jest to nielegalne (na drogach publicznych w rzeczy samej), ponieważ samochody rejestrowane po którymśtam roku mają mieć zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej.
granadziarz_3M / 2010-02-17 17:55:19 /
Dzień dobry
Ktoś kiedyś pisał , że wałki od 2300 oraz od RS2000 to jest to samo -- otóż nie ....
Wałki od RS2000 mają wyższy o 0,7~~0,8 mm wznios krzywki ;-)
Teraz jestem ciekaw wyników mocy 2300 dohc 16v na wałkach i kompie z rs2000
MikeB4 / 2011-08-10 13:26:42 /
Dzień dobry,
Prawie dobrze, ktoś kiedyś pisał, że wałki od 2.0 16v i rs'a są takie same ;)
co do mocy 2.3 16v z wałkami wtryskami i kompem z rs to tutaj wkrótce będzie wyjaśnienie:
http://www.capri.pl/forum/502604
pzdr
To będzie też jeszcze jedno w byłym dziobaku Zapka :-)))
MikeB4 / 2011-08-10 18:34:28 /
Nie bedzie, a jest juz, choc sie opiera :P
Dokladna roznica to 0,6.
micu_ GOP / 2011-08-15 19:13:26 /
Trochę odświeże temat. Jaki rozrusznik wsadzić w połączeniu rs2000 + n9. Od ohca jest za duży, haczy o blok, a z RS'a jest mniejszy rozstaw śrub..
daniel46 / 2012-05-08 21:24:21 /
Pewnie od DOHCa 8v
Ligacz 3M / 2012-05-09 08:20:11 /
Bo RSy to RWD i mogą mieć inne rozruchatory, choć bebechy będą pasowały (planetarka, wirnik z przyległościami). Ja tak pożeniłem dwa razy rozrusznik sierry 2,8/2,9 4x4 który jest podobny zupełnie do niczego z kręciołą z Zeteca 1,6 i oba działają do dzić wyśmienicie. Do tego zestawu podchodzi zwykły rozrusznik z DOHC z planetarką, toż RS to zmodyfikowane DOHC8V.
zapek??? !G.O.P! / 2012-05-09 08:29:35 /
Kolejny problem. Czy jest możliwe, zeby rs2000 z MkVI miał inne części niż MkV ? Bo na inter carsie dla MkV napinacza paska wielorowkowego nic nie ma, ale dla MkIV już jest. Kółko, które pokazuja sklepy w inter carsie ma Fi zew. 70 ( moje ma około 90 ), Fi wew ma 30 ( moje ma około 40 ) i szerokość 28 ( moje ma ok. 32 ) - wymiary są podawane z pamięci, nie chce mi się drugi raz do garażu lecieć mierzyć. Czy te kólko może być od innego modelu, czy w MkV takie były i później zmienili na mniejsze ? ( Co wydaje mi się bez sensu raczej.. ). Kółko ma logo Forda.
daniel46 / 2012-06-18 19:31:21 /
w w dohcu 8v nie masz takiej samej sr kółka?
mateush (proko) 3M / 2012-06-18 19:50:56 /
Nie mam pojęcia, dlatego pytam.. :) Wydaje mi się, że to jest dziwne, że zmienili wymiary rolki napinającej w tym samym silniku... A ta, co mam teraz, ostro przeryła napinacz. Nie wiem, jak to chodziło.
daniel46 / 2012-06-18 20:46:57 /
Kolejny problem. W połączeniu z N9, przy naciąganiu linki skończył się gwint, a pedał i tak miał z 2-3cm luzu. Jak to zrobic, żeby było ok ?
daniel46 / 2012-07-22 18:15:32 /
A nie możesz wstawić jakiejś dodatkowej tulejki w dzwon którym zyskasz trochę odsadzenia?
Hm, nie myślałem o tym. Piem mi podpowiedział o dospawaniu do łapy czegoś w rodzaju "dystansu" dla łożyska. Gdzieś czytałem ( ale nie chodziło o rs + n9 ), że można połączyć 2 łożyska. Czekam na dalsze propozycje, może jakaś dyskusja się wywiąże i coś się wymyśli :)
daniel46 / 2012-07-22 18:23:57 /
możesz też przesunąć punkt podparcia łapy w dzwonie
Konar / 2012-07-22 18:35:26 /
Sory za być może banalne pytanie, ale jak przesunąć ten punkt ?
daniel46 / 2012-07-22 18:39:13 /
śruba M8 i sprawarka :)
Konar / 2012-07-22 18:49:58 /
a to nie jest żeliwny dzwon? trzeba by dobrze przetopić, żeby to się trzymało.... :/
bartozłomero / 2012-07-22 20:49:51 /
Śrubę spawasz...
m.kozlowski / 2012-07-22 21:55:05 /
a skrócenie linki nie wchodzi w grę...?
Cinekas 3M / 2012-07-22 22:13:25 /
dotaczasz mocowanie łożyska z wiekszym odsadzeniem i po sprawie
mateush (proko) 3M / 2012-07-22 22:34:12 /
Orientuje się ktoś, czy altek od RS'a i dohca 8v jest taki sam, albo będzie pasował w te samo mocowanie ? Pytałem Proka, ale nie jest pewien, dlatego wolę się upewnić. Jeśli to istotne, to to ma być do wersji bez wspomagania.
daniel46 / 2012-09-26 22:03:58 /
ja mam taki http://allegro.pl/ford-scorpio-mk2-94-98-2-0-8v-dohc-alternator-i2631706533.html
mateush (proko) 3M / 2012-09-26 22:26:14 /
ale montowalem tez takie z zewnetrzym wiatrakiem i pasi, tyle ze lekko wiekszy
mateush (proko) 3M / 2012-09-26 22:26:54 /
Mam taki a handel njak Proko zalinkował, od DOHCa 2.0 16v.
Mysza liil (EM) / 2012-09-27 09:52:37 /
Do czego służy ta wiązka ? Dostałem ją w komplecie ze silnikiem.
daniel46 / 2012-11-02 17:56:59 /
odcięcie wtryskiwaczy w instalacjach lpg
Konar / 2012-11-02 18:15:40 /
Znowu ja.. Jade sobie ładnie, silnik rozgrzany, dodaje gazu i "buuuu...", silnik traci moc, zaczyna przerywać przy wyższych obrotach. Szło jechać, ale nie było mowy o wyprzedzaniu. No to pomyślałem, że zatrzymam się na bocznej drodze i trochę mu depne, zeby się przepalił, może jakiś paproch się dostał. No ale na kazdym biegu to samo, na luzie też. Przyjechałem do chaty, zgasiłem silnik, odpaliłem znowu i problem zniknął, wkęcał się z powrotem bez żadnej czkawki.
Co to może być ?
Proko podpowiadał, że TPS, ale od czasu jak mi się to stało pierwszy raz, to zapomniałem o tym, więc wyciągnałem dzisiaj wtyczke na zapalonym silniku, otworzyłem przepustnice i to samo. A po zgaszeniu, jak już normalnie się wkręcał, to czy wtyczka od TPSa była założona czy nie, to i tak się wkręcał bez problemu.
daniel46 / 2013-02-16 17:17:42 /
Nikt nic ?
daniel46 / 2013-02-17 23:18:58 /
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc podłączę się tutaj:
Czy wie ktoś, czy komputer FALL pochodzący rzekomo z escorta RS2000 jest faktycznie od DOHCa 16v 150 PS? Jego numer to
91AB-12A650-GC
czyli w skrócie 1AGC
Jeśli tak, to czy może być to wersja z Immo?
Mysza liil (EM) / 2013-04-27 21:30:48 /
"FALL" jest od RS2000 i chyba powinien być do tego osobny moduł z PATS'em.
Kompy działające bez PATS'a to "DEEP", "DESK" i "DEWY" ale to są od Mondeło 2.0 16V. W RS2000 był też komp z oznaczeniem kończącym się na -GB oraz chyba komp o oznaczeniu "AFAR" do wersji 4x4.
♠Zoggon♠ / 2013-04-27 22:40:59 /
U mnie jest 1AGB i gania bez immo.
Trójkąt / 2013-04-28 12:25:01 /
No ten też 91 ale nie wiem czy bez immo :/ Było immo w 91 w ogóle?
Mysza liil (EM) / 2013-04-28 12:38:19 /