Mam takie pytanie, jaki to model gaźnika, brakuje mi jednego oringa i silnik nie chodzi równo, chciałbym kupic zestaw uszczelek i nie wiem jaki to dokładnie gaźnik.
Pospiech / 2007-09-23 20:39:08 /
SZU FLA DA :)
marian212 / 2007-09-23 20:53:53 /
szuflandia :)
jest to gaznik typu "wyrzuć mnie" :)
Mysza liil (EM) / 2007-09-23 21:02:02 /
co Ty mówisz Mysza, sprawna szuflada to najoszczędniejszy gaźnik w Pinto, ale SPRAWNA.
marian212 / 2007-09-23 21:08:19 /
Mysza czemu "wyrzuć mnie", o co chodzi z tym gaźnikiem, pytam bo mam taki sam?
Zawada1 / 2007-09-23 21:08:53 /
No wlasnie. Problem w tym, ze wyrazy "sprawna" i "szuflada" się wzajemnie wykluczają. Moze jest w PL kilka sztuk które nie robią problemów i działają zgodnie z zamyslem autora... tylko gratulowac posiadaczom takich. A pozostale... do szuflady :)
Mysza liil (EM) / 2007-09-23 21:12:18 /
dobra to jaki gaźnik najlepiej załozyć do pińciaka ? kupie z chęcią coś mniej oszczędnego w dobrym stanie :) i pytanie czy do tego innego gaźnika bede potrzebował innego kolektora ?
Pospiech / 2007-09-23 21:17:59 /
czy taki weber by pasował ? http://moto.allegro.pl/item247712120_gaznik_ford_scorpio_sierra_weber_85hfcbl1128.html
Pospiech / 2007-09-23 21:20:51 /
Ja mam taki. Pasuje. Tylko to jest chyba ten z krokowcem i bimetalem na kabelku. Troszke chyba nowsza wersja niż moja.
UglyKid / 2007-09-23 21:27:40 /
krokowy jest fajny, jak ma nim co sterować :)
marian212 / 2007-09-23 21:29:04 /
powinien spasic od poldolota zalozysz tez bedzie jezdził :),no ale jak ten ktory masz jest dobry i nie sprawiał problemow a brakuje tylko jednego oringa to w zwykłym sklepie motoryzacyjnym dostaniesz takiego
No dlatego pisze ze ja mam ten starszy :)
UglyKid / 2007-09-23 21:29:51 /
nie no nie spisywał sie za dobrze, zauważyłem że nie ma jednego oringa ale po uszczelnieniu wcale silnik nie pracował lepiej, włączało sie automatyczne ssanie co chwila i w ogóle były jazdy... chciałbym jakiegoś weberka dobrać do mojego silnika bo nie zalezy mi zbytnio na ekonomii a raczej na dobrej pracy.
Pospiech / 2007-09-23 21:33:28 /
Ten weber z krokowcem jest od 2.0 i ma przeloty chyba 32/36. Krokowiec steruje wolnymi obrotami, zawsze mozna podkrecic to recznie albo dac elektryczną dysze wolnych obrotów jak w bliźniaczych weberach od 1.6.
Mysza liil (EM) / 2007-09-23 22:22:57 /
czyli ten z allegro sie nadaje ? a co z kolektorem ?
Pospiech / 2007-09-23 22:45:31 /
kolektor z szuflady pasuje TYLKO do szuflady.
jak nie kupisz tamtego, to mam pierburga 2 gardzielowego z kolektorem , mikserem do gazu i filtrem
marian212 / 2007-09-23 22:48:48 /
kolektor z grzałką, żeby było ciekawiej ;)
marian212 / 2007-09-23 22:50:44 /
a wracajac do szuflady to jak konkretnie nazywa sie ten gaźnik, jakbym chciał kupić do niego zestaw naprawczy ?
Pospiech / 2007-09-23 23:11:07 /
ja miałem u siebie taki jedno gardzielowy prymitywny gaznik chyba od 1.3 mimo tego mój 2.0Pinciak śmigał aż miło ale to pewnie zależne od kondycji silnika
BirdDog / 2007-09-24 02:05:51 /
MOTORCRAFT VV sie nazywa.
bobik liil / 2007-09-24 07:27:35 /
No i na razie pozbyłem się problemów, winą nierównej pracy silnika na wolnych obrotach okazało się zasysanie lewego powietrza przez kolektor. Wyjście było zaślepione ale zaślepienie gdzieś wyparowało i od tego zaczęła się nieprawidłowa praca silnika. Póki co nie będe wydawał na pieniędzy na inny gaźnik tylko odłożę na blacharkę =)
Pospiech / 2007-09-26 18:55:38 /
przy okazji pomierzyłem sobie kompresje w silniku aby wykluczyć że silnik nierówno pracuje bo któryś cylinder nie ma kompresji i wyszło mi że mam kompresje pomiędzy 12.1 a 12.8 bara. pozostaje jeszcze pytanie którędy silnik przepala olej ale to pytanie nie na ten dział.
Pospiech / 2007-09-26 18:58:18 /
masz racje jak jezdzi i jest dobrze to nie ma co kombinowac :) sprawcz uszczelniacze na zaworach bo przeznie wbrew pozorom tez potrafi zezrec duzo oleju :)
o ile masz dobry manometr, to podwyższone ciśnienie sprężania sugeruje wymianę gumek na zaworach. Olej zasysany tamtędy doszczelnia komorę spalania.
marian212 / 2007-09-26 19:17:29 /
Kozi, czemu "wbrew pozorom" ? Nie jestem specem mechaniki ale z doświadczenia wiem, że przez uszczelniacze zaworowe silnik potrafi dużo oleju spalić.
oj milo juz sie czepiasz :P
chce cos doradzic, podzielic sie swoja wiedza i doswiadczeniem to juz sie czepiacie,moze uwazasz ze sie wymondzrzam albo cos,a czepianie sie słowek jest naprawde bez sensu
Nie, tylko się zdziwiłem, że tak piszesz :) To była jedna z jednych rzeczy, które wymieniałem tuż po kupnie Capri :) Stąd to pamiętam. Potem sprawa była wałkowana jeszcze w jednym silniku, więc tylko utrwaliło moją wiedzę :))
Pozdro.
no zawory sa do roboty bo mimo ustawienia dalej coś klekocze lekko, do tego wałek jest wyfrezowany bo poprzedni własciciel raczej miał za małe luzy na tym silniku i zawory się podwieszały. ale na razie dam sobie z tym spokój bo musze odłozyć na blacharza sporą ksę. dziś zrobiłem chamulce, silnik zaczął chodzić równo i płynnie i naprawiłem paliwomierz. na razie starczy =)
Pospiech / 2007-09-26 19:59:30 /
dobra to wracajac do tematu =] dla czego mam za wysokie obroty jałowe ? nie moge ich obniżyć śrubą regulującą przy gaźniku i nie wiem czemu ? poza tym silnik pracuje równo i fajnie.
Pospiech / 2007-10-04 19:19:21 /
z tego co wiem pod gaźnikiem powinien być taki mały filterek( u mnie metalowy) na końcu elastycznego przewodu jak jest do dupy ciężko z wolnymi jest. Przynajmniej u mine tak było.
Zawada1 / 2007-10-04 19:59:56 /