witam, kupiłem sobie miernik jakiśtam.... pokrętełko jest ale wokół niego pełno cyferek, no i patrząc od 12 godziny jest tak: V 200m,2000m,20,200,500, dalej:V~500,200 i taki dziwny znaczek.. dalej godzina 7: 10,200m,20m,2000(jakieś "u" dziwne),200 (i tez u) no i na koncu są Ohm'y:200,2000,20k,20m i OFF
I tu jest mój problem ze nie wiedzieć jak ustawić jak sobie chce zmierzyć ile mnie ładuje alternator, i jaki pobór prądu jest na postoju, potocznie gdzie mi spier..a prąd, anie chce na pałe pstrykac bo zakopci sie z niego i juz, to tylko pare złoty ale zanim sie naucze obsługi to troche mierników pójdzie, dlatego prosze o małą instrukcje dotyczącą podstawowych pomiarów w aucie 12V, bede wdzieczny... (miernik też:)
a "A" nigdzie nie było ? :)jak chcesz mierzyć prąd to ja sie zawsze wpinalem miedzy kleme a aku i widzisz jaki prąd płynie , najlepiej ustawić większy zakres co by nic nie popsuć i później zmniejszasz co by mieć dokładny pomiar. Czyli reasumując natężenie prądu "A" mierzysz wpinając miernik szeregowo w obwód tak jak napisałem , a napięcie "V" równolegle , czyli podczepiasz sie bezpośrednio pod aku, ktoś w aucie daje gazu a ty widzisz czy napięcie na aku idzie w górę i o ile od stanu pierwotnego. Tak chyba robiłem ale głowy nie dam sobie uciąć...
Kohito_PS / 2007-09-12 17:04:11 /
te dziwne "u" to mikro ,przedrostek jednostki miary w układzie SI oznaczający mnożnik 0,000001 = 10-6 (jedna milionowa)
cos jak mili , giga itd... :)
Kohito_PS / 2007-09-12 17:08:13 /
było A :) no dobra troche już wiem ale po co tyle tych wartości np przy A? 200,2000,20 - to jest jakas dokładność pomiaru czy co...
to są zakresy, mierz w ten sposob jesli nie wiesz czego sie spodziewasz i ustawiaj zakres jak najwiekszy , czli powiedzmy : 10 , 200m, 20m, 2000μ . Ustawiasz na 10 i pokazuje ci 0,001 to zmniejszasz az dostaniesz normalną cyfre czyli np. 5,5 i jak wsywietli ci te 5,5 na zakresie 20m to znaczy ze pokazuje 5,5mA , jak pokaze na zakresie 10 to znaczy ze 5,5A .
Kohito_PS / 2007-09-12 17:20:09 /
to jest tak samo jakbys kupowal cos u jubilera to nie bedzie on ci tego ważył w kilogramach tylko w gramach ,no chyba ze duzo kupisz :)
Kohito_PS / 2007-09-12 17:22:40 /
dzięki wielkie Kohas!! prawie zajarzyłem, tzn juz wiem co chciałem... pozdroo.. niech bozia w fordach wynagrodzi;)
Kohas jestem pod wrazeniem :D az mi sie przypomnialo sprawdzanie ladowania i pradu na postoju w Strutterze ;)
Fuszix 3M / 2007-09-12 18:55:21 /
2000A ? Skąd taki miernik wziąłeś :)
W multimetrze dobrej klasy pomniar (natężenia)prądu jest max 20A, i specjalne wejscie pod przewód. Pamietaj! Nie dotknij do obu biegunow aku na ustawionym zakresie A, bo zjarasz miernik. Wejscie wysokoamperażowe jest niezabezpieczane!
Mysza liil (EM) / 2007-09-12 20:11:21 /
ja tak kiedys wpadlem na genialny pomysl zeby sprawdzic ile jest amper w sieci 230 V to był zły pomysł :D multimetr sie zjaral i wyrabalo wszedzie bezpieczniki,ale to tak na marginesie
Mysza miernik kupiłem za dwie dyszki jak chcesz to daj cynka...:) a moze tam było 2000mA, nie pamietam...
2000μ raczej było :)
Kohito_PS / 2007-09-12 20:56:33 /
to jest cos takiego za 20 zł ?
Ja mam za pare stówek, na szczęście nic nie płaciłem bo mam przysponsorowany :)
Mysza liil (EM) / 2007-09-12 22:51:00 /
mój troche bardziej wypasiony ni z ten na foto, wiecej ma tych cyferek, aha a żeby sprawdzić wogóle obwód czy jest zamknięty??
to by było to, jak masz tam znaczek diody z )))) to masz buzerek i przy zwarciubędzie piszczeć, podczepiając jeden przewód do masy, możesz jej szukać na przewodach
oldfield / 2007-09-13 08:01:11 /
dzięki, ale moja wersja nie ma pipnika, tzn nie bedzie pipać, tak pisze w obstrukcji, tzn instrukcji, dzieki jecie raz...pozdr
Było by prościej gdybyś załączył zdjęcie, dostał byś opis wszystkich możliwości.
szpera WASP / 2007-09-14 06:19:20 /
Było by prościej jakby mój aparat miał rozdzielczość zeby pokazać te małe cyferki...