No właśnie ;D
Już wiem ( dzięki forum i Myszy ;) w czym problem.
Ale bak do 2.8i dostać niełatwo a w cenie do przełknięcia to już chyba niemożliwe.
Ale znalazłem coś takiego
#1
na stronie
http://www.caprisport.com/ ,
Niejakie to " swirl pot" czyli bak wirowy albo cuś w tym guście.
Podobno rozwiązuje problem braku przegród w baku...
Koszt u nich na str to ok 200Ł, ale nie wygląda to jakoś "kosmicznie" skomplikowanie, więc może ktoś wie jak to działa i jak to zrobic ;D
Oczywsicie jesli się czegoś dowiem poza capri.pl umieszczę dla dobra ogółu ;)
PozdR!
michalch83 / 2007-09-02 15:35:55 /
zdjęcie miało być tam gdzie #1 ;)
michalch83 / 2007-09-02 15:36:35 /
najprostrzy i najtanszy sposob to przerobka i montaz kanistra 20L , moze troche szpeci ale zawsze latwo nalac do pelna :)
renifer / 2007-09-02 16:56:45 /
jaka przerobka kanistra???
bo nie ukrywam, że ja też mam problem z bakiem bo mam zalozony od pinciaka ( r4 2,0)... niedawno sie dowiedzialem.
sołtys / 2007-09-02 17:04:31 /
ja mam zwykły " gaźnikowy " bak i zewnętrzną pompę od wielopunktu ( renault lub wcześniej citronen ) , jedyne co przerabiałęm to zasys benzyny z fi 8 zmieniłęm na fi 12 - czym może to grozić ?
Auto jeździ i nie stwarza problemów - morze tędy droga ?
CzarnyMatowy / 2007-09-02 17:54:04 /
znalazłem obrazek zamontowanego tego cuda ;)
michalch83 / 2007-09-09 20:59:18 /
no to już wszystko wiem ;)
terez tylko sobie to pospawać ;)
http://www.fortunecity.com/silverstone/impala/1012/cars/tech/swirl/swirlfaq.html
michalch83 / 2007-09-15 16:12:45 /
heh, a mi udało sie kupić do capri bak od 2.8i tylko że nie demontowałem jeszcze tego zwykłego ale wydaje mi się że w obecnym nie mam tylu wychodzących rurek/wężyków co w tym od 2.8i i może koledzy powiędzą mi co jest od czego. Załączam foty dla jasności :)
chciałbym go założyc przed SO jeszcze i nie chce nic namieszać :)
1- rozumiem że tam podłączam pompe żeby sobie zasysała :)
2- ?
3- ?
4- ?
5- ?
Kohito_PS / 2008-04-26 23:32:36 /
joko nakierował mnie troche jak to podłączyć.
1- rozumiem że tam podłączam pompe żeby sobie zasysała :)
2- odpowietrzenie ?
3- połączone z 4 ?
4- połączone z 3 ?
5- powrót paliwa ?
dobrze rozkminiłem ?
Kohito_PS / 2008-04-27 14:20:26 /
To z czego wykonać taki zbiorniczek??Może coś mniej masywnego niż gaśnica?
bon / 2010-03-22 19:47:51 /
Może coś takiego?
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-FIESTA-CAPRI-ESCORT-FOCUS-RS-OIL-CATCH-TANK-CAN_W0QQitemZ230452659384QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item35a80c84b8
Co prawda do oleju ale ma tyle wejść że można coś wykombinować.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2010-03-22 19:53:39 /
http://allegro.pl/item956811268_custom_fuel_swirl_pot_drift_time_attack.html 120zł na allegro...
Wroniasty / 2010-03-23 02:23:49 /
ale ktoś to ulepił :D
Mysza liil (EM) / 2010-03-23 02:43:44 /
nalac po korek do baku i spokoj,dupa i tak lekka.
nie zawsze masz pod korek :) mi kiedys jak jechałem pod górkę tuż przed szczytem wzniesienia zgasł silnik mimo ze było jeszcze z 5l beny :) przegródki w baku i problem znika.
Kohito_PS / 2010-03-23 23:49:41 /
Witam a czy może ktoś ma zdjęcie takiego zbiornika z przegrodami jak one wyglądają
bo mam zamiar zrobić sobie zbiornik do mojego taunusa i z tego co tu wyczytałem to będą potrzebne.
nietykalny / 2010-03-27 20:53:50 /
Te przegrody to zwykly labirynt z tworzywa. Mozna cos takiego wyciagnac z kazdego nowszego wtryskowego auta.
> Witam a czy może ktoś ma zdjęcie takiego zbiornika z przegrodami
http://www.capri.pl/forum/294881#295098
Rafał L. / 2010-03-30 21:49:04 /
A ja zrobiłem coś takiego..z filtra paliwa od Escorta.
Króciec wlutowany.
W miejscu gdzie ta dziurka zrobiłem jeszcze jeden króciec.
Śmiga że aż miło,na zakrętach żadnych problemów,bak wysusza do ostatniej kropli.
W moim przypadku umieszczone z przodu samochodu,zbiorniczek napełniany pompką mechaniczną,standardową od Capri,silnik oczywiście zwykłą elektryczną 4bar.
bon / 2010-07-11 21:42:36 /
Dziurki w tym:)
bon / 2010-07-11 21:48:55 /
Sprawa jest taka. Mam dwa baki różniące się od siebie na zewnątrz i wewnątrz (bak nr. 1 ma w środku coś w rodzaju literki V, a bak nr 2 jest w środku płaski) Jak widziałem wyżej na zdjęciu baku od Kohito, żaden nie jest odpowiedni dla 2.8i. W związku z tym pytanie który z nich lepiej/łatwiej przystosować do wtrysku?
rzułty BUC / 2012-07-28 15:16:19 /
Z tego co widzę, to w 1 nie masz powrotu, a ten jest konieczny przy wtrysku. Ja mam u siebie 2-kę. Z tym V w środku 1-ki to ciekawe, może niwelować przelewanie wachy na zakrętach co jest korzystne dla EFI. Tak więc decyzja do podjęcia przez Ciebie.
Konrad vel smasher / 2012-07-29 16:09:21 /
Panowie, mam silnik na wtrysku i zwykły bak od gaźnikowej wersji, pompa paliwa zewnętrzna, generalnie w baku nic nie było kombinowane.
I teraz tak. Otwieram bak przed przejażdżką, dolewam paliwa, zamykam, zrobię 50km i jak odkręcę korek (jest bardzo szczelny) to słyszę ogromny syk i czasem mam wrażenie że słyszę jakby bak się wklęsł i jak odkręcę korek to wraca do swojej pierwotnej formy. Dodatkowo niestety bardzo czuć benzynę w kabinie jak stoję np. na światłach. Zbiornik mogę zatankować na full, nie zapowietrza się podczas tankowania.
Jaki jest najprostszy sposób, żeby zlikwidować zapach benzyny wewnątrz auta? W planach na zimę mam wyciągnięcie baku, wstawienie komór, wewnętrznej pompy i ogarnięcie niedziałającego pływaka, więc wolałbym teraz uniknąć wyciągania baku itd. itp.
Chodzi mi po głowie wywiercenie dziurki w korku, żeby się nie robiło podciśnienie, ale to głupi pomysł jest zapewne.
rzułty BUC / 2018-07-13 16:23:47 /
Przecież bak ma odpowietrzenie. Musi być u Ciebie zapchane.
Może spadł Ci wąż od odpowietrzania baku albo sparciał. Ja kiedyś miałem tak, a objawy były (tyle że w mkI)
Wrzucam foto plastikowej rurki która odpowietrza zbiornik w dwójce.