Mam takie pytanie, czy ktoś kiedyś skracał fordowską skrzynie biegów(n9)?? Silnik wraz z skrzynią ma powędrować do innego samochodu, i po wstępnych pomiarach wynika że jest zadługa o .... ok 25cm :) . Ma ktoś jakieś doświadczenie z takim "tuningiem" ? czy będe pionierem :)
fordofil / 2007-09-01 20:38:29 /
a jak ty to sobie wyobrażasz?:) dzwon chcesz skrócić?
♠Zoggon♠ / 2007-09-01 20:42:46 /
nie dzwon tylko tył skrzyni (wraz z wodzikami)
fordofil / 2007-09-01 20:53:39 /
czyżby terenówka? były przymiarki, i myślę że jest to możliwe, ale czy warto...
rozjechany liil / 2007-09-01 22:34:35 /
na pytanie czy warto już sobie odpowiedziałem teraz pozostało pytanie "jak"
fordofil / 2007-09-01 23:38:19 /
A po co skrzynie skracać? Jakiś tyłpęd ze skrzynią z tyłu czy przódpęd? A nie lepiej wał skrócić???
ja obstawiam 4x4, i miejsce na reduktor potrzebne... a pytając czy warto skracać miałem na myśli, kryzę z krótszą skrzynią, chyba prościej...
rozjechany liil / 2007-09-02 01:38:36 /
MT75 jest sporo któtsza. Przerobic trzeba tylko układ zmiany biegów.
Mysza liil (EM) / 2007-09-02 07:53:57 /
Problem z tym że to diesel i musi mieć skrzynie od diesla(a nie było chyba mt75 w dieslach o ile mi wiadomo) bo inaczej całe przedsięwzięcie nie ma sensu, jasne że wał łatwiej skrucić , pod warunkiem ze masz z czego- w GAZie wał pomiedzy skrzynią a reduktorem ma jakieś 30 cm i musi pomieścić 2 krzyzaki :)
W gra wchodzi oczywiście inna skrzynia ale musi być od diesla, wmiare łatwa do przeróbki pod ten silnik, krutsza i w dodatku 5 biegowa jak ktoś taką mi znajdzie to będe wdzięczny. :)
fordofil / 2007-09-02 11:54:32 /
A jeszcze jedną zaletą takiej skrzyni jest to że już ją mam (nawet dwie :) )
fordofil / 2007-09-02 11:57:50 /
MT75 była w dieslach Scorpio wieloryba a do dziś wystepuje w tylnonapędowym dieslu Transita...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2007-09-02 13:08:13 /
no i o taką odp. mi chodziło, tylko jak jest z dostępnością tych skrzyn??
fordofil / 2007-09-02 13:17:40 /
Jeżeli diesel był z N9, to był to indenor ( http://www.capri.pl/forum/175498#175558 ).
MT75 chodziły z VM. Nie wiem jak się sprawa ma z transitowskimi dieslami.
granadziarz_3M / 2007-09-02 14:58:52 /
W pracy mam Transita 2.5 diesla i ma skrzynię wyglądającą na MT75.Jest krótka i cała aluminiowa.Transit jest z 1998 roku chyba.
decyzja podjęta - ciecie skrzyni. pozostaje tylko 1 problem- metoda połączenia wałka po skrooceniu.
fordofil / 2007-09-02 21:32:48 /
jesli chcesz to wkładac do uaza to wez dzwon od szkrzyki fordowskiej skrzynie od mercedesa ale nie powiem jakiego bo nie pamietam :) zgrywa sie nawet spoko i tarcze sprzegła od mesia pod wałek i wszystko sie miesci bez problemu :) kumpel ma tak zrobione silnik 2.3 V6 od tauniego i w takiej konfigoracji smiga niezle aczkolwiek jesli to diesel to bedzie rwał mosty i reduktor nie wytrzyma na dłuzsza mete :) pozdrawiam
toć skrzynia z UAZa z fordowską Vką nieźle się zagrywa, tyle że fordofil chce R4
rozjechany liil / 2007-09-03 09:15:50 /
fordofil może spróbuj ze skrzynią z żuka, to taka sama jak skrzynia uaza czy gaza 69, dostępna jest na każdym autozłomie za grosze. tyle że to tylko 4 biegi, za to wszystkie synchronizowane
zgoniok / 2007-09-03 09:41:13 /
4 albo 3 biegi :)
Trzeba sprawdzić dokładnie :)
Aldaron / 2007-09-03 12:02:56 /
hehe pisłałem już że inna skrzynia mnie nie interesuje(chyba że inna 5 od diesla)
nie znam gorszej skrzyni od żukowskiej i taka właśnie teraz mam , co do marcedesa to taż nie nie chciałbym mieć żadnej części tej marki w pokąd wyczynowym pojeździe. GAZ nie ma mieć poprostu silnika z forda ale ma być "szybki", niezawodno-bezobsługowy :) , i ekonomiczny- szykuje się spooooory kawałek drogi do bedrożech i "bezstacjach". Teoretyczna prędkość max na skrzyni 5 i 2,5D to ok 135km/h a na 4 ok 115km/h w trasie to gigantyczna rużnica nie tylko w prędkości przelotowej ale i w szczegulności zapotrzebowaniu na ropuche. Co do rwania mostów to nie jestem tego taki pewien czy będzie je rwał, w czasach głębokiej komuny w "kułkach rolniczych" śmigały GAZy za 3.0 D z ursusa c360 a te silniki miały jeszcze większy moment przy dużo mniejszych obrotach (2,5D moc 4200obr/min a c360 ok 2600 obr/min) były nawet firmy specjalizujęce się w takich przeróbkach. A tak na marginesie to skrzynia już "skroocona" teraz trzeba zająć się wałkiem.
fordofil / 2007-09-03 19:45:57 /
zrób zdjęcia z przeróbki, gdyby ktoś kiedyś chciał też przerabiać
zgoniok / 2007-09-04 08:46:22 /
spoko, jeżeli naprawde jestem pierwszy to będzie jakiś opis z fotkami, wymiarami itd
fordofil / 2007-09-04 20:06:06 /