logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Jaka różnica w skrzyni wzmacnianej a na zew.wodzikach chodzi o Vmax

Jaka różnica w skrzyni wzmacnianej a na zew.wodzikach chodzi o Vmax

A dokładnie chodzi o to:
Mam dwie skrzynie i którą wstawić chcąc szybciej się rozpędzać i osiągać większe prędkości na niższych biegach
To czy ma na to wpływ skrzynia(jak duży) czy tylko most
Dodam że na wzmacnianej to na I biegu Vmax60 a na II to 115km
A na tej z wodzikami to na I ok40 a na II 80km
Skrzynie były w różnych samochodach z chyba innymi mostami.
Z góry dzięki za odpowiedzi!!!

mlodyzz / 2003-06-07 23:48:22 /


To nie od tego czy skrzynia ma wodziki czy nie zależą czasy rozpędzania i v max. To zależy od tego jakie dana skrzynia ma przełożenia. To samo tyczy się mostu. Sprawdź jakie typy skrzyń i mostu masz, potem wejdź do działu garaż, abo na forum, znajdź temat/wątek o skrzyniach lub mostach i poczytaj dokładnie.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-08 08:44:31 /


Prędkość przyspieszania nie idzie w parze z vmaxem na poszczególnych biegach.
Jeśli chcesz szybko przyspieszać musisz mieć most z przełożeniem 3.75 lub 3.44, jeśli natomiast chcesz osiągać wyższe prędkości potrzebujesz mostu 3.22 lub 3.09.
A skrzynia biegów - na Twoim miejscu założyłbym skrzynię wzmacnianą (z wiadomych względów), lub tę która jest w lepszym stanie.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-06-08 09:12:53 /


Dzięki za podpowiedz
Na razie założyłem na wodzikach bo jest w lepszym stanie
a czy można sprawdzić jakie przełożenie ma skrzynia nie rozbierając jej a jeszcze lepiej nie wyjmując jej z auta
A na marginesie dodam że wszystko przeczytałem na forum i nie znalazłem nic takiego na temat skrzyń bo o mostach to wiem

mlodyzz / 2003-06-08 22:31:02 /


Ostatnio pojawił sie w zasobach strony (nie forum tylko strony) obszerny opis skrzyń biegów

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-08 22:49:08 /


Sprawdź też, czy te skrzynie nie mają innych przełożeń napędu prędkościomierza?

PiotrekFCapri / 2003-06-09 00:53:03 /


Podepnę się do tego wątku, żeby na jedno krótkie i bardzo proste (przynajmniej dla niektórych) pytanie nie zakładać nowego wątku. Tak zwana "wzmacniana czwórka" to która skrzynia? Podajcie jak możecie jak się ona nazywa, napiszcie za ile taką można kupić, dlaczego nazywa się wzmacniania i w końcu czy włożenie jej zamiast skrzyni typu F na zewnętrznych wodzikach wiąże się z dużymi przeróbkami. Pozdro

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-18 22:27:16 /


http://www.capri.pl/garage/gearboxes

chyba chodzi Ci o "E" - obciążalność, wynika z pośrednio z przełożeń - popatrz na przełożenia "jedynki" - pewnie też konstrukcji : bo obudowa wygląda jakby kryła większe elementy. No i na silniki w których była stosowana - chyba nie pozostawia to wątpliwości ;-)

kupić można pewnie od ceny darmo do kilkuset zł ;-) gdzie ? hmmmm



można też prawie złożyć sobie nową z komponentów na www.burtonpower.com ;-)
ale tutaj cena wyniosłaby sporo ponad 10 tys zł ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-18 23:24:48 /


darmo - gdzie takie rozdaja? :)
jest to skrzynia typ 5 , tak naprawde to nie wiem skad sie wziely te drugie dziwne oznaczenia, E jest to zwykla czworka - ta ubozsza wersja 5-biegowej 9

jesli chodzi o gabaryty to jest taka jak 5-biegowa tyle ze grubsza
moze miec inny tylny wielowypust w stosunku do wodzikowej, na pewno jest dluzsza co wiaze sie ze skracaniem walu i przerobka lapy skrzyni
ma inne wejscie predkosciomierza

jesli jest w dobrym stanie to przetrzyma duzo
slabym punktem jest mocowanie drazka zmiany biegow, jest na takiej kulce, zazwyczaj ma spore luzy i potrafi wyskoczyc
ma korek spustowy oleju, takie proste rozwiazanie a tyle radosci :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-18 23:42:09 /


Camaro, po mojej interwencji wszystkie skrzynie i mosty maja korki spustowe :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-19 07:23:58 /


Czterobiegowa skrzynia typ 5 jest bardzo wytrzymała. Do tego ma, moim zdaniem znakomicie zestopniowane biegi, czwórka ma przełożenie 1:1 zamiast nadbiegu i dzięki temu świetnie przyspiesza przy wyższych prędkościach.
Wymaga jednak precyzyjnego wrzucania wstecznego, bo lubi się zakleszczyć.

Sergio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-19 18:55:26 /


a w której 4 ma inne przełożenie niż 1:1 ?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-19 19:17:30 /


właśnie ... chyba każda stara Fordowa skrzynia czwórka (dla tylnonapędowych) ma ostatni bieg 1:1.

Przynajmniej z tych samochodów ze stronki ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-19 22:05:55 /


czworka raczej w kazdej 4b skrzynce to 1:1
w piatce tez bo piatka to nadbieg

ze wstecznym rzeczywiscie trzeba uwazac, latwo go wbic redukujac z trojki na dwojke

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-19 23:01:36 /


Dobrze... w takim razie mam kolejne pytania:

1) Czemu tak wszyscy przeklinają skrzynię na zewnętrznych wodzikach? Nie spotkałem się z żadną pozytywną opinią na jej temat, czy to faktycznie taki szit? Czemu?

2) Jaką skrzynię mogę włożyć zamiast niej, nie przerabiając niczego, czy jak wrzucę skrzynię typu F inaczej też typu H tą nie na zewnętrzynych wodzikach to czy będę musiał coś przerabiać?

3) Czy do skrzyni typu 5 lub E tzn. tej wzmocnionej czwórki muszę przerabiać coś oprócz skracania wału, o ile muszę go skrócić, ile będzie mnie to kosztowało?

4) Pisaliście też coś o lince napędu prędkościomierza, tzn muszę ją wymienić i tyle? Czy po prostu prędkościomierz będzie mi przekłamywał, a jeśli tak to o ile?

5) Jak mogę sprawdzić skrzynię, jeśli jest ona wyjęta z samochodu bez rozbierania jej? Dobrze myślę, nie da się?

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-20 01:05:09 /


1. Napewno nie wszyscy, ale wiekszosc ktorym wodziki spadaja w trakcie jazdy ;)
2. Byle jakiej skrzyni do 2,8 nie wrzucaj
3. Wal napewno, nie wiem jak z podporą. Wal musi byc krotszy pewnie jakies 2 cm, ale niech sie wypowie ktos kto przerabial temat. Prawdopodobnie wielowypust skrzyni wzmacnianej jest inny niz wodzikowej w capri.
4. I tak w wiekszosci naszych fordow liczniki klamia ;) Jak slysze ze ktos pedzil caprikiem ponadd 200 to mi slabo ;)
5. Odkrec dekielki, popatz. Okresl stan oleju, zobacz czy nie ma opilkow, pokrec za walki, powrzucaj biegi. Obejrzyj dokladnie zebatki pod katem zuzycia.

Mysza liil (EM) / 2005-12-20 08:45:27 /


1. zazwyczaj sa po prostu zuzyte, nie sa to tez wyczynowe skrzynki, jesli jest w dobrym stanie do normalnej jazdy sie jak najbardziej nadaje

2. hmm zalezy co miales oryginalnie, jesli wodzikowa to z kazda inna wiaze sie przerobka

3. najlepiej jesli uda Ci sie kupic odpowiednia przednia czesc walu i po prostu ja wymienic, lape raczej trzeba bedzie ciac i przespawywac bo masz podpore w tunelu w innym miejscu

4. linka ma inne mocowanie, przeklamywanie to kwestia wymiany zebatki w skrzyni, ale do tej wzmocnionej ciezko dostac inna

5. tylko na oko, obejrzec jak wygladaja bebechy, czy nie wydaje dziwnych dzwiekow przy obracaniu, czy biegi wchodza, jak wyglada olej

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-20 08:56:37 /


Mysza, wiem że do 2.8 nie powinno się ładować byle jakiej skrzyni... no i dlatego pomysł z tą "wzmacnianą czwórką" wcześniej myślalem trochę o MT75, ale zrezygnowałem z przyczyn finansowych... ale teraz widze, ze zmiena z wodzikowej na MT75 i z wodzikowej na typ 5 to prawie ta sama kasa=/

Mysza poratuj... co proponujesz? Jak myślisz, które wyjście jest najlepsze? Po prostu chciałbym zrobić remont Caprika raz a dobrze, tak żeby potem nie musieć przy nim siedzieć częściej niż raz dziennie;) Moja skrzynia nie wydaje się zużyta, biegi wchodzą ciężko, ale nie ma efektu "tramwaju", mimo wszystko chcialbym mocniejszą skrzynię, bo boję się, że ta może się po prostu sypnąć po kilku ostrzejszych jazdach. Do tego nasłuchałem się właśnie o tych wodzikach spadających w trakcie jazdy=/ i jakoś nie mogę już patrzeć na tą skrzynkę;)

No chyba, że jestem po prostu przewrażliwiony...

P.S. - 200 Caprikiem to taki niesamowity wyczyn? Sorki, że się pytam, ale skoro fabryka podawała dla Capri 2.8 210 to myślę, że popędzi nieco szybciej, kiedyś podawano to wszystko z ładnym zapasem, przynajmniej tak mi się wydaje...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-20 14:01:57 /


Zalezy do czego uzywasz auta...
Generalnie najlepszym wyjsciem jest MT75 Jesyt mocna i lekka, ma synchronizowany wsteczny, jednak przerobek jest najwiecej. Ale nie ma tragedii, nie jeden juz to zmienial.

Jesli nie chcesz wchodzic w koszty i ciecie tunelu, wstaw zwykla N9 - najwyzej raz do roku wymienisz gdy bedziesz bardzo katowal. Jest to skrzynia najbardziej typowa, ale 5biegow przemawia za nia (chociaz piatka w kazdej wyje ;p )

wzmacniana czworka - dobra do pokatowania, ale na trasie przydalby sie nadbieg. No i jak walnie, to ciezko szybko znalesc dugą, a wal zrobiioony pod nia juz Ci nie pasuje do n9, a do mt75 wogole.

Mysza liil (EM) / 2005-12-20 14:12:47 /


Mysza autko ma być do codziennej jazdy... no ale nie kupiłem Kapcia z motorem 2.8 żeby od czasu do czasu nie przydusić gazu i nie polatać bokiem. Przede wszystkim chodzi mi o skrzynkę, która byłaby możliwie najmniej awaryjna i w razie czego wytrzymała "chwilę prawdy".

Opjca z MT75 mi się najbardziej podoba, bo:

- przy okazji zmiejszy się masa samochodu
- w trasie będę miał nadbieg
- synchronizowany wstek
- duża obciążalność

Jednym słowem z tego co mi się wydaje jest pod każdym względem lepsza od skrzyń stosowanych w Caprikach, a modyfikacji nie jest tak dużo...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-20 15:14:59 /


prawde mowiac w naszych skrzynkach wazniejszy jest stan techniczny niz zalozona przez fabryke wytrzymalosc, wszystkie sa wystarczajaco mocne jesli to zwykly gaznikowy 2.8
fabrycznie do tego silnika nie dawano wodzikowej tylko wzmocniona, pozniej zastapila ja 5-biegowa typ 9, ktora z kolei juz nie w Capri zostala zastapiona MT75

odradzalbym MT75 poniewaz to juz zupelnie inna generacja skrzyni, nie pasuje mi to do Capri chyba ze ktos wstawia 2.9efi czy coswortha, do tego trzeba przerabiac tunel

najlepiej znajdz 5-biegowa 9 w dobrym stanie, a do tego czasu mozesz jezdzic na wodzikowej

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-20 16:00:45 /


Wroniasty, dość tanio można wyrwać piątke od ścierki 2,3 diesel. Zmieniasz kosz sprzęgła i masz piątkę do V6. Niestety od wodzikowej nie pasuje :-(

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-21 08:20:51 /


Ja mam w mojej Granadzie 2.9 skrzynie n9 od ściery 2.3D, na niskich biegach ma fajne krótkie przełożenia, pewnie w Capri efekt byłby jeszcze bardziej odczuwalny.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-21 08:30:54 /


Jarku nie dołuj mnie jeszcze bardziej niż jestem zdołowany;) No cóż wygląda na to, że będę trenował spadanie wodzików... chyba, że coś wykombinuję:D

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-21 15:17:15 /


Mnie tam nigdy wodziki jeszcze nie spadły. Wystarczy je po prostu dobrze pozaczepiać. A do tego w/g mnie, to jakby ta skrzynia miała jeszcze piątkę, to bym jej chyba na nic innego nie wymienił. Ponoć nawet na towocie moze jeździć i nic jej nie jest :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-22 09:19:28 /


W końcu jakaś pozytywna opinia na temat mojej skrzyni... to jak ona taka dobra to może ja jej nie będę wymieniał;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-22 14:25:18 /