logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Nie działa jeden cylinder (R4)

Nie działa jeden cylinder (R4)

W mojej niedawno nabytej grandzi nie działa pierwszy cylinder... wałek nie grzechocze, iskra jest, i świeca sucha. Co to może być? Zastanawia mnie jeszcze jak bardzo negatywny wpływ na silnik mogła mieć jazda na 3 cylindrach (poprzedni właściciel jeździł tak kilka miesięcy). Silnik ogólnie to chyba w niezłym stanie, nie bierze oleju, nawet na 3 garach odpala bez problemu. Z góry dzięki za odpowiedz

Fran_as Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-30 18:16:48 /


podparty zawór? sprawdź kompresje

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-30 18:26:18 /


na pytanie nie odpowiem bo nie mam pojęcia co to może być ale powiem jedno... w niezlym miejscu mieszkasz :P. Niedlugo jak znam życie owa granada bedzie miała na sobie jedyny słuszny!!! :D

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-30 18:26:39 /


jeśli to 1,6 to mógł się komus pasek rozrządu zerwać i masz krzywy zawór.
Ustaw silnik w momencie zapłonu 1 garka , wyciąg świece, dmuchnij do komory i wiesz wszystko.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 08:12:13 /


koleś jak w oplu jezdził na trzech garkach przez jakiś czas, to mu pierścionki tak tłok rozkalibrowały że od razu na śmietnik,tłok nie może bez kompresji luzno latać, a przyczyną był wypalony zawór wydechowy...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 19:07:35 /


wczoraj sprawdziłem kompresje, i wygląda to tak
1 - 0
2 - 5
3 - 8
3 - 9,7

I świeca teraz jest mokra :/

nie wiem jutro zabieram się za rozkładanie tego z kumplem
I takie pytanie czy mogę liczyć ja jakieś wskazówki z Waszej strony jak bym czegoś nie wiedział? Chodzi mi o jakąś podpowiedź na forum lub telefonicznie

Fran_as Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-01 14:07:49 /


zwal głowice i sprawdz zawory od razu, jak szczelne to micha w dół i tłok trzeba wyciągnąć..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-01 14:16:23 /


Po zdjęciu głowiny wyszło kilka "problemów"
Pierwsze zdjęcie pokazuje 2-gi cylinder
drugie 3-ci cylinder
trzecie 4-rty
czwatre 1-wszy cylinder
piąte zawór od pierwszego cylindra który ma odkręconą śróbe regulacji

Czy stan tego zaworu jest spowodowany odkręceniem się regulacji i uderzeniem tłoka?
Czy reszta zaworów jest w odpowiednim ułożeniu (chodzi mi o otwarcia zaworów)?
Z góry dzięki za odpowiedź

Fran_as Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-02 23:11:24 /


Jeszcze pytanie... "drut" który jest przy wałku rozrządu jest ułamany... co to za draństwo i do czego służy...

Fran_as Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-02 23:16:12 /


Mistrzu. Ten "drut" jak go nazwałeś, to rurka w której płynie olej i jest nim rozprowadzany.

Pzdr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-02 23:31:39 /


Zadne ustawienie regulacji zaworow nie spowoduje spotkania zaworu z tlokiem. Wypalenie zaworu spowodowane bylo sielankową jazdą na gazie bez regulacji zaworów. Gniazdo się wypaliło, luz zaworowy zmniejszyl się do zera, zawor przestal się domykać. Powstala w koncu nieszczelnosc. Gniazdo nie jest juz okrągle tylko jajowate. Zawor przestal się obracać i wypaliło go na finiszu. Taki silnik nie domagal przez ostatnie 20 tysięcy km przerywając i nie rowno pracując na wolnych obrotach. Takie zniszczenia są spowodowane zawsze na własne życzenie.

Mysza liil (EM) / 2007-09-03 06:53:36 /


Będzie coś z tej głowicy czy rozejrzeć się za nową?

Fran_as Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-03 11:31:07 /


Patrząc na to:

1 - 0
2 - 5
3 - 8
3 - 9,7

to raczej drugi silnik...

Mysza liil (EM) / 2007-09-03 11:40:10 /


Ja tam do Myszy się nie umywam z wiedzą, ale wnioski podobne mi się nasuwają.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-03 12:19:14 /


Głowica to raczej na przetop już. Naprawić pewnie można, ale to będzie ekonomicznie nieuzasadnione. Z silnikiem to czort wie, te ciśnienia mogły przez tą głowicę spieprzać. Ale teraz szukać zdrową głowicę, to chyba też łatwiej cały silnik.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-03 12:39:55 /