W mojej niedawno nabytej grandzi nie działa pierwszy cylinder... wałek nie grzechocze, iskra jest, i świeca sucha. Co to może być? Zastanawia mnie jeszcze jak bardzo negatywny wpływ na silnik mogła mieć jazda na 3 cylindrach (poprzedni właściciel jeździł tak kilka miesięcy). Silnik ogólnie to chyba w niezłym stanie, nie bierze oleju, nawet na 3 garach odpala bez problemu. Z góry dzięki za odpowiedz
Fran_as / 2007-08-30 18:16:48 /
podparty zawór? sprawdź kompresje
na pytanie nie odpowiem bo nie mam pojęcia co to może być ale powiem jedno... w niezlym miejscu mieszkasz :P. Niedlugo jak znam życie owa granada bedzie miała na sobie jedyny słuszny!!! :D
sołtys / 2007-08-30 18:26:39 /
jeśli to 1,6 to mógł się komus pasek rozrządu zerwać i masz krzywy zawór.
Ustaw silnik w momencie zapłonu 1 garka , wyciąg świece, dmuchnij do komory i wiesz wszystko.
marian212 / 2007-08-31 08:12:13 /
koleś jak w oplu jezdził na trzech garkach przez jakiś czas, to mu pierścionki tak tłok rozkalibrowały że od razu na śmietnik,tłok nie może bez kompresji luzno latać, a przyczyną był wypalony zawór wydechowy...
wczoraj sprawdziłem kompresje, i wygląda to tak
1 - 0
2 - 5
3 - 8
3 - 9,7
I świeca teraz jest mokra :/
nie wiem jutro zabieram się za rozkładanie tego z kumplem
I takie pytanie czy mogę liczyć ja jakieś wskazówki z Waszej strony jak bym czegoś nie wiedział? Chodzi mi o jakąś podpowiedź na forum lub telefonicznie
Fran_as / 2007-09-01 14:07:49 /
zwal głowice i sprawdz zawory od razu, jak szczelne to micha w dół i tłok trzeba wyciągnąć..
Po zdjęciu głowiny wyszło kilka "problemów"
Pierwsze zdjęcie pokazuje 2-gi cylinder
drugie 3-ci cylinder
trzecie 4-rty
czwatre 1-wszy cylinder
piąte zawór od pierwszego cylindra który ma odkręconą śróbe regulacji
Czy stan tego zaworu jest spowodowany odkręceniem się regulacji i uderzeniem tłoka?
Czy reszta zaworów jest w odpowiednim ułożeniu (chodzi mi o otwarcia zaworów)?
Z góry dzięki za odpowiedź
Fran_as / 2007-09-02 23:11:24 /
Jeszcze pytanie... "drut" który jest przy wałku rozrządu jest ułamany... co to za draństwo i do czego służy...
Fran_as / 2007-09-02 23:16:12 /
Mistrzu. Ten "drut" jak go nazwałeś, to rurka w której płynie olej i jest nim rozprowadzany.
Pzdr
Zadne ustawienie regulacji zaworow nie spowoduje spotkania zaworu z tlokiem. Wypalenie zaworu spowodowane bylo sielankową jazdą na gazie bez regulacji zaworów. Gniazdo się wypaliło, luz zaworowy zmniejszyl się do zera, zawor przestal się domykać. Powstala w koncu nieszczelnosc. Gniazdo nie jest juz okrągle tylko jajowate. Zawor przestal się obracać i wypaliło go na finiszu. Taki silnik nie domagal przez ostatnie 20 tysięcy km przerywając i nie rowno pracując na wolnych obrotach. Takie zniszczenia są spowodowane zawsze na własne życzenie.
Mysza liil (EM) / 2007-09-03 06:53:36 /
Będzie coś z tej głowicy czy rozejrzeć się za nową?
Fran_as / 2007-09-03 11:31:07 /
Patrząc na to:
1 - 0
2 - 5
3 - 8
3 - 9,7
to raczej drugi silnik...
Mysza liil (EM) / 2007-09-03 11:40:10 /
Ja tam do Myszy się nie umywam z wiedzą, ale wnioski podobne mi się nasuwają.
Zawada1 / 2007-09-03 12:19:14 /
Głowica to raczej na przetop już. Naprawić pewnie można, ale to będzie ekonomicznie nieuzasadnione. Z silnikiem to czort wie, te ciśnienia mogły przez tą głowicę spieprzać. Ale teraz szukać zdrową głowicę, to chyba też łatwiej cały silnik.
gryziu liil (EM) / 2007-09-03 12:39:55 /