Witam.
Tak sobie hipotetycznie kombinuje. Na razie mam 2.0, wybór po sporych deliberacjach padł na 2.8...Chciałbym połączyć go ze skrzynią automatyczną. Most,z tego co się dowiedziałem, najodpowiedniejszy byłby od któregoś z Mustangów z lat 80tych.
Niewiele jednak w sumie wiem o skrzyniach automatycznych, nie wiem z jakiego modelu (np. czy ze Scorpio) byłaby taka skrzynia odpowiednia. Jak taki zestaw by się zachowywał, jakie średnie spalanie (tylko bena), trwałość? Z góry dzięki za wszelkie porady. PzdrX.
rypswyps / 2007-08-26 15:57:50 /
2,8 i + automat C3 = nieskończona przyjemność z jazdy :)
Spalanie na autostradzie ok 9, mieszane miasto + kawałek autostrady jeszcze na zimnym silniku często klima: 13.
Trwałość: włąśnie mi "padł" automat ale przyczyną była woda w oleju... Najprawdopodobniej rozszczelnił się wymiennik ciepła w chłodnicy. Rozbieram całą skrzynie ale wystarczyło by tylko zalać nowym olejem. Ale dla samosatysfakcji robie pełny przegląd :)
bartek nowakowski / 2007-08-26 18:55:08 /
Życzę powodzenia w osiąganiu samosatysfakcji:). A powiedz mi, jak z osiągami w porównaniu z MT75?
rypswyps / 2007-08-26 22:02:00 /
mt75 to manual i będzie miał zawsze lepsze parametry i mniejsze spalanie. Spalanie zestawu 2,8+ automat powinno się zamknąć w 15l/100km (cykl miejski) zależy to od ciężaru podeszwy.
Co do mostu to wystarczy seryjny do współpracy z 2,8+automat.
Trójkąt / 2007-08-26 22:18:59 /
A skąd ja to moge wiedzieć... Przecież mam automat i jakos nie zanosi się żebym sobie przekładał man/aut w zależnoći od powiedzmy ...pogody :p
bartek nowakowski / 2007-08-26 22:20:17 /
Hm, zawsze to chyba nie. Tak mi się wydaje, że jak ktoś nie umie biegami gospodarować, to spali więcej aniżeli osoba umiejąca dobrze prowadzić z automatem(?).
Powiedzmy, że 2.8 jest lekko podrasowany (taki "stejdż łan"), stan bardzo dobry. Jak to w praktyce wygląda, czy automat faktycznie bardzo zamula? O ile wartości do setki opadają, trudniej jest palić laka itp?
Trójkąt, nie bardzo rozumiem, czemu ma most wystarczyć do automatu zwykły? Moc i moment są przenoszone takie same (poprawcie mnie, jeśli się mylę), a 2.3 seryjnie lecą przy 2.9 czy 2.8.
Czy owo C3 wymaga podobnie jak MT75 przebudowy tunelu?
rypswyps / 2007-08-26 22:37:11 /
(taki "stejdż łan") może przywróci nominalną moc tego silnika :))
Most wytrzyma bo automat płynnie zmienia biegi i nie ma strzałów ze sprzęgła.
Automat spali zawsze więcej bo jest na nim tracona niemała energia.
Trójkąt / 2007-08-26 22:53:43 /
oczywiście rzecz się tyczy porównywalnej dynamiki jazdy.
Trójkąt / 2007-08-26 22:54:45 /
w C3 spalisz wiecej bo:
- masz poslizg na konwerterze caly czas
- masz do dyspozycji tylko 3 przelozenia
- ze wzgledu na to wszystko masz 3000-3200RPM przy jezdzie z normalna predkoscia.
Co nie zmienia faktu, ze jazda z automatem jest ekstra.
pozdro
Kriss_MustangII / 2007-08-27 08:41:52 /