Witam , dziś akurat ciepło a po nowym roku zmieniam półosie i skrzynie z 4 bieg na 5 biegową z polo gt i warto by mieć jakiś punkt odniesienia.
Mam tu trochę przeróbek w silniku , wrzuciłem na forum trabanta ale żeby mieć niezależne opinie to podpytam Was , auto waży 700 kg
Trabant to nie capri 2.8i ale wrażenia z jazdy daje ogromne :D
Czy wykres interpretować z sukcesem czy ...
Ja od siebie dodam że jest bardzo zrywnie na 1 z paleniem gumy oraz że 2 bieg jest mega elastyczny i np zawody na SuperOes robi się całą pętlę na 2 biegu :D
Tweed / 2023-12-19 15:55:30 /
Tweed / 2023-12-19 15:58:55 /
;)
marian212 / 2023-12-19 16:01:53 /
Długo nie wytrwaleś w swoim postanowieniu:)
Z 58 na 66 a z twoich opowieści to myślałem ze 120km ma 😁 Miałem kiedyś trabanta 600 i też się zbierał świetnie 🤣
Kilgore / 2023-12-19 16:59:06 /
Dred , obiecałem nie truć i podobne , tu jest w sumie zapytanie mechaniczne :)
Tweed / 2023-12-19 17:02:23 /
Czy to jest pytanie?
"Czy wykres interpretować z sukcesem czy ..."
Rozpisz wszystkie przeróbki w silniku, w zasilaniu i w układzie wydechowym bo tak to skąd mamy wiedzieć czy wzrost mocy względem dokonanych modyfikacji jest ok czy nie ok.
Teraz wiemy że piszczy na jedynce. Jak jeździłem dacią 1310 54KM ważącą 200kg więcej to też piszczała na jedynce ;)
Ok
- Kolektor wydechowy sportowy z polo G40 4/2/1
- wałek wymieniony z 1.3 na wałek z polo 1.6
- brak środkowego tłumika
- silnik i gaźnik oraz skrzynia po kapitalnym remoncie
Chyba tyle przeróbek które mogą wpłynąć na osiągi silnika
Chyba że pompa z mechanicznej na elektryczna wymieniona daje jakieś zmiany.
Wyniki na hamowni by się różniły gdyby je robić na fabrycznych felgach i oponach bo tu też są zmiany z 145/80r13. i 4 cale felga na
175/65r13. i 5.5 cala felga ??
Tak licze że osiagi wzrosły o jakiś 16 momentu i od 7 do 10 koni bo te 1.3 miały od 55 do 58 koni
Ale znacznie się poprawił moment 110 przy 3000 zamiast 94 przy 3500
Z mojej wiedzy chyba tyle
Tweed / 2023-12-19 17:35:58 /
" teraz piszczy " the winner is w dniu dzisiejszym Pająk 👍👍👍😂😂😂👍👍👍
Ślimak / 2023-12-19 17:47:00 /
Czyli głowicy nie obrabiałeś, nie poprawiłeś przepływów, nie doprężyłeś silnika, w takim razie przy tak znikomych przeróbkach hamownia była życzliwa.
Pająk mogę kupić głowicę z niemiec w normalnych "piniądzach" z polo g40 i podmienić za moją , ta jest tu już tak jak opisujesz przygotowana bardziej :
Oferuje regenerowaną głowicę cylindrów Polo G40.
Wykonano co następuje:
Zmierz głowicę cylindrów
Odnowione 8x prowadnice zaworów
8x gniazda zaworowe frezowane pod kątem 45 stopni
8x zawory uziemione do 45 stopni
Wbudowane 8 zaworów
Głowica cylindrów umyta
Głowica cylindra szlifowana na płasko
Piaskowane szkło głowicy cylindrów
Wymieniono 8x uszczelniaczy trzonków zaworów
Zawory zamontowane i sprawdzone pod kątem szczelności
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/vw-polo-g40-py-zylinderkopf-kompl-ueberholt-neuwertig/709371098-223-13384?
Tweed / 2023-12-19 18:39:19 /
Ale rakieta :-D ty się przyznaj ,pewnie w bagażniku miałeś to wiadro co będzie w taunusie na masce ? 🤣
Piter M / 2023-12-19 18:48:54 /
Kurła nie doczytałem w modyfikacjach ' umyta głowica ' :-D to już wiadomo dlaczego tak piszczy na jedynce... Strach myć głowice w aucie teraz 🤣
Piter M / 2023-12-19 18:51:46 /
U mnie nic nie piszczy w silniku to napisał ktoš inny :)
To wyżej jest opis głowicy do kupienia
Tweed / 2023-12-19 19:08:54 /
Ale że co jest porobione w tej głowicy do kupienia poza odnowieniem? Nic.
Kiedyś zdarzyło mi się robić motor w derby, w głowicy były większe zawory, wałek schrick'a, kanały powiększone i "wypolerowane", całość postawiłem na dwóch podwójnych weberach dcoe40. Na jedynce piszczał :D
Nawet na piachu będzie piszczeć z taką mocą :) kiedyś znajomek miał trabanta i coś tam miałem zrobić przy nim, jak tym się przejechałem to stwierdziłem że Taunus to przy tym to szczyt technologii. Z resztą dziwię się ludziom jak się jarają takimi autami, albo maluchami, abo innymi tego typu wynalazkami. Może sami postrzegani też tak jesteśmy przez użytkowników dupowozow A-B
mateush (proko) 3M / 2023-12-19 20:22:47 /
A nie lepiej było zrobić swap na 1.3 z polo gt? Tam na start jest 75km. Wśród mi znanych trabanciarzy to najczęściej brali ten silnik do swapów. No chyba że koniecznie musisz mieć gaźnik bo na wtryski nie ma jak założyć cobrawlotu :)
MetfaN / 2023-12-19 21:38:28 /
A dla mnie głównym atutem trabanta była jego prostota budowy i łatwość naprawy, teoretycznie też nie rdzewiał jak nasze fordy 🤣. Prostszej budowy lewarka to chyba nie da się wymyślić 😉
Kilgore / 2023-12-19 21:38:35 /
Tesciu rowniez chwalil latwosc naprawy zalepiajac przestrzelony dach po zakrapianym polowaniu.
szeski / 2023-12-19 22:09:45 /
no ok. 50 kunia z litra, to szału nie ma... choć jak widać cuś ponad serię...
Musisz jeszcze pobobrować na forum, na pewno natrafisz na pisaninę o poprawianiu głowic. Umyta głowica z Niemiec nie jest gwarancją, że moc wzrośnie...
Trzeba ostrzejszy wałek, obrobić dolotową przynajmniej stronę głowicy (nie znam tych głowic - nie wiem, jak z wydechową stroną), pewnie splanować więcej, żeby stopień sprężania podnieść, jakieś gaźniki... w silnikach z 8 zaworami można dojechać do 100 kunia z litra (czasami oczywiście lepiej)... I wtedy możesz się spodziewać, że nastąpią pełnie podziwu cmakania przed monitorami, albo na zlotach... A tak - no fajnie fajnie - ale jak napisałem - szału wielkiego nie ma... :P
bartozłomero / 2023-12-19 23:11:29 /
Maluch czy tym podobne to jeszcze może być śmieszne ale trabant to chyba nawet żałosny nie jest... Jeśli już zeszło na ten temat :-)
Piter M / 2023-12-19 23:12:04 /
Pająk coś Ty zrobił :) poszukałem trochę i w sumie jest taki zestaw , tylko te dcoe40 z ogłoszenia są troszke inne niż na Twoim zdjęciu, zacząłem się zastanawiać jak bardzo na tych gaźnikach urośnie spalanie bo teraz jest taki weber 34 to weber 40 jest deczko większy :D
https://allegrolokalnie.pl/oferta/weber-dcoe-40-nie-solex-dellorto?login=success
https://allegro.pl/oferta/kolektor-dolotowy-2x40-45-dcoe-weber-dellorto-vw-13317504794
Drogi tuning , ale bardzo ciekawy :)
Tweed / 2023-12-19 23:16:11 /
Nie martw się do wiadra się zmieszczą :-D
Piter M / 2023-12-19 23:20:26 /
Jak chcesz polować na poziome gaźniki to oprócz weber dcoe są też dellorto dhla, solex addhe, wszystkie siadają na ten sam kolektor ssący. Nawet małe żółtki już robią tanie podróbki.
Ty, ale wiesz, że jak założysz głowicę z silnika doładowanego do atmosferycznego to mocy nie przybędzie, a wręcz może być mniej?
Beddie / 2023-12-20 15:09:28 /
Łoj tam, łoj tam. Czepiasz się detali...
Aldaron / 2023-12-20 15:35:36 /
Beddie tak już mi na forum trabanta odpowiedzieli że ta głowica jest odprężona pod komoresor i ma 8bar a moja 9.5 i pogorszy sie wszystko , dodali też że dwa gaźniki poziome to mnie $$$ nie bedzie stać na paliwo ;))) , i jeden poziomy w zupełności wystarczy.
Ale pojawił się problem z oponami i felgami plus te dokładki nadkoli bo juz jestem na limicie , a jest 175/65r13
Zeby to dobrze szło to albo 14 felgi i jakieś 200 rozmiar , albo felgi 13 ponad 6 calowe i też ponad 185 rozmiar , i nic takiego bez głębokiej rzeźby nadkoli mi już nie wejdzie...
Chyba że auto straci funkcje podróżną kombi i bedzie już tylko klatka i sport ...
Ale dzięki za rady i pomoc bo o to chodziło dwa dobre spojrzenia na problem , a i tak dostałem kilka fajnych rad :)
P.s. niebawem będzie update na stronie Marcina bo skończył dół silnika i bierze się za głowice i kolektor :)
P.s.s. poleci ktoś rozsądną finansowo firmę , która robi wydech na zamówienie w Wawie żeby mi tam zrobiła konkretny plan który jest pod to 2.8 ? Może ktoś z klubowiczów robi wydechy bo ja chcę duplikat oryginalnego wydechu z taunusa v6 tyle że o grubości 2.25 cala taki jak na zdjęciu.
Plus przód od strony skrzyni biegów z miejscami na tłumiki i połączeniem H-pipe , demontowalnym.
Tweed / 2023-12-20 16:15:17 /
Sachar robi zdaje się.
m.kozlowski / 2023-12-20 16:18:49 /
Ta głowica z ogłoszenia jest płaska, silnik odprężony jest tłokami, tak więc zakładając ją na silnik n/a stopień sprężania zostanie jak jest. Z tym spalaniem na weberach to bez przesady, taki trabant czy pinto na czterdziestkach nie pali więcej od 2.8. Jeśli podchodzimy do tematu, że nawet jeden poziomy gaźnik wystarczy to w sumie i trabant na lpg wystarczy, aby zapiszczeć na jedynce, chyba że wjadą felgi 14" z oponą 200 :D
Po wydech zapraszam do Korba Automotive, albo Sachar.
Grzesiek_Rudy / 2023-12-20 16:56:01 /
Co byś nie założył, to silnik pali tyle, ile ciśniesz. Mi wszystko od 1.5 przez 2.8 do 5.7 paliło w okolicach 12 w mieście przy spokojnej jeździe. A jak ciśniesz, to przeliczasz litry na "o ja jebię!" :).
m.kozlowski / 2023-12-20 16:56:29 /
Dzięki , to się odezwę bo najlepiej ktoś na miejscu co może doglądać itp :)
Tweed / 2023-12-20 17:10:43 /
A czemu opony/koła musisz zmieniać? Jak przyczepności nie masz to może do wściekania zainwestuj w jakieś semi slick z homologacją. Ja w SC 1.2 miałem yokohame a539, która jest uważana za dobrą oponę a dozbierałem kasy i kupiłem extreme vr2(na 13" jest 175/50 i 185/60) i niebo a ziemia. Zacząłem odjeżdżać konkurencji o kilka sekund i gdzie a539 już płynęła to vr2 kleiła jak głupia.
MetfaN / 2023-12-22 12:15:47 /
Jest to jakieś wyjście trzeba tylko nowe felgi kupić... bo mam tylko jeden komplet letnich na cały rok :D
Jeśli bym chciał kiedyś poinwestować w te czy takie opony to mi wyskoczyło coś takiego , na zwykły asfalt na torze taki super oes to hmm które tu będzie dobre licząc słoneczny goracy dzień ?
Tweed / 2023-12-22 12:37:02 /
Tweed / 2023-12-22 13:17:41 /
Ja miałem mieszankę W5 i byłem zadowolony.
MetfaN / 2023-12-25 18:44:25 /