logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Niedogrzany silnik V6

Niedogrzany silnik V6

Witam.
Chodzi o 2.8i V6 tylko na gazie.
Jakie są skutki jeżdżenia z niedogrzanym silnikiem?
Zamierzam wyrzucić termostat, włącznik wentylatorów zaskakuje przy 87'C a przestaje chłodzić przy 77'C. Jazda przeważnie miejska. Na lato możliwe, że wyrzucenie termostatu pomoże w korkach, ale zimą?
Jakie są przeciwwskazania poza zwiększonym zużyciem paliwa?
Pozdrawiam.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-11 14:32:33 /


A czemu chcesz wywalać termostat? Dobrze dizłający (motorcraft a nie Italiano_produtione- temu mówiy: arrivederci!) w niczym nie przeszkadza :)

Nidogrzany silnik to jak zauważyłeś zwiększone zurzycie paliwa, świec (dłużej jeździsz na za bogatej mieszance), szybsze zurzycie gładzi cylindrów, no i kiepskie ogrzewanie!

Jedyne co to panewki mogą się troche cieszyć z gęstszego oleju.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-11 14:40:38 /


ja tylko wspomne że nie rozgrzany czyli gęstszy olej może nie zdązyć dotrzeć tam gdzie musi na wysokich obrotach... acha i nie wiem czy wiesz jaki syf sie osadza w silniku jak jest nie dogrzany, takie białe masełko...;)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-11 15:06:24 /


no to termostat zostawię:)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-11 15:16:23 /


biedny termostat nic nikomu nie zrobił a ten sie go czepia:P

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-11 15:18:36 /


To nie procesor, że im chłodniej tym lepiej chodzi. Konstruktorzy założyli jakieś luzy konstrukcyjne w silniku, dobrali wszystkie wymiary, itp itd. Za zimny silnik, to nieprawidłowe luzy grupy, tłokowo- cylindrowej, a tym samym znaczne zużycie tej grupy.
Zostaw termostat w spokoju. :)
W przypadku gazu można obniżyć o kilka stopni temperaturę otwarcia termostatu ale na tym koniec.
W dieslu uzupełnienie zimną wodą nagrzanego układu chłodzenia może spowodować pęknięcie głowicy. A termostat jest od tego żeby silnik przed tym chronić.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-11 23:35:19 /


Czy tak trudno pojąć że w silniku ma być gorące chlodziwo, a w chlodnicy zimne? Gdy temperatura silnika wzrasta powyzej nominalnej (zalozonej przez konstruktorów i ustalanej przez TERMOSTAT), wowczas termostat sie otwiera i dopuszcza odrobinę zimnego chlodziwa z chlodnicy. Kiedy temperatura spada, termostat sie zamyka. Cykl w praktyce jest lagodniejszy i polega na ustaleniu się pewnej rownowagi wymiany ciepla miedzy silnikiem a chlodnicą poprzez odpowiednie uchylenie zaworu termostatu.
Wyrzucenie termostatu spowoduje zwiekszenie inercji calego układu. Silnik bedzie sie bardzo dlugo nagrzewał, a gdy chlodnica z zawartością ogrzeje sie do temp silnika, to wentylator moze nie zdążyć schlodzic całości zanim w silniku zabulgocze.

W praktyce, tylko termostat motorcrafta, do v6 na 87 stopni dobry na caly rok. Elektryczny włącznik wiatraków z histerezą 90-85.

Mysza liil (EM) / 2007-08-12 00:11:38 /


RAV w benzyniaku też głowica pęknie jak ją zimna wodą zalejesz,nie tylko w dieslu..:)

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-12 02:26:40 /


Dlatego - jeżeli juz trzeba na gorącym - to uzupełniać powoli na pracującym silniku.

mtango / 2007-08-12 13:36:55 /


jak będziesz miał zimny silnik to będą ci na pewno klepały zawory a przez to pewnie szybko wytłuką się dźwignie zaworowe i popychacze a wogóle to co za pomysł ;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-13 08:38:53 /


Niedogrzany silnik to sroplona woda w misce olejowej.

Mysza liil (EM) / 2007-08-13 12:30:18 /


sprawdź, czy zapłon nie jest za późny, spalanie rozpoczyna sie zbyt późno i kończy w kolektorze wydechowym, miałem kiedyś podobny problem aż do momentu kiedy w nocy zajrzałem pod maske i zobaczyłem czerwony kolektor wydechowy, po przemysleniu sprawy doszedłem właśnie do takiego wniosku i przyspieszyłem zapłon i to dużo metodą kolejnych prób, silnik zyskał na mocy, mniejsze spalanie i długo jeszcze miałem wrażenie, że coś nie tak z silnikiem, bo wskazówka temperatury stała po srodku skali, kiedy przedtem ledwo tylko sie podnosiła,

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-13 12:47:18 /


witam, mam pytanie do użytkowników 2.9 i nie tylko...

1. wyjołem termostat, i była w nim dziurka, a przy dziurce kulka w mini koszyczku.. kulka latała swobodnie,zależy od połozenia zatykała dziurke, nie wiem czy tam jakiejs sprezynki nie powinno byc... i może słuzyło do odpowietrzania samoczynnego czy cóś... wie kto?? termostat działa, ugotowałem go, zatkałem dziurke i włozyłem, ale dalej wolno sie grzeje i nie trzyma temp zależnie od temp otoczenia..

2. jak sie ma skala wskaznika temp. do realnych stopni?? czyli ile mniej wiecej jest w połowie stopni, ile na 1/3.. ? w poprzednim silniku <2.3> temp miałem zawsze 3/4 skali, grzała super...

3. czy jesli w obieg mały podłaczona jest chłodniczka oleju, i wieje w miske przy niskich temp, np w zimie to olej nie osiagnie 90 st?? bo skoro chłodniczka wyrównuje temp oleju, to olej ma prawo chłodzic mały obieg ... szukam sposobu podniesienia temperatury, termostat szczelny, otwiera sie przy 90, ... a rankiem wskaznik po 10 km ledwo za te pierwsza kreske wyłazi jak jest z 2-3 stopnie na dworze...
z góry dzieki za wszystkie spostrzerzenia..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-11 18:04:38 /


a wskaznik nie oszukujei nie jest zepsuty.. bo jak jest w połowie to wisko zaczyna świstac... ale połowe osiągnie jak stoi...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-11 18:09:51 /


A da radę kupić jeszcze tego motorcrafta? Bo mnie wqr... te włoskie badziewia, a co miesiąc mi sie nie uśmiecha wymieniać termostatu :/

radzieckii / 2007-10-11 18:29:37 /


Tachu:
1. tak ma byc. To jest zaworek - taki by-pass.
2. tego nie wie nikt. to analogowe urzadzenie, kazde dziala inaczej. Zdobadz miernik z termoparą i sie dowiedz jak sprawa wyglada u Ciebie
3. Po rozgrzaniu silnika olej ma wyzsza temperature niz ciecz chlodzaca wiec idziesz w zlym kierunku. Szukasz sposobow na podniesienie temperatury silnika czy wskazan wskaznika? Co za znaczenie w ktorym miejscu stoi wskaznik? Termostat otwiera sie przy 90 - tu jest chyba problem. Bo watpie zebys sprawdzal go pod zwiekszonym cisnieniem, czyli w warunkach pracy jak w silniku. Powinien tuz przed wrzeniem wody w garnku, mam nadzieje ze do sprawdzenia zawiesiles go w srodku naczynia i nie lezal na dnie bo to by z lekka falszowalo odczyt.

Mysza liil (EM) / 2007-10-11 23:33:22 /


Radziecki, ja kupowalem zawsze u Camaro.

Mysza liil (EM) / 2007-10-11 23:34:20 /


spoko mysza ale ten zaworek był wiecznie otwarty i wogóle nie miałem temp, dopiero jak go zatkałem to zaczoł grzac, termostat jest motorcrafta...
jak jade szybciej i daje w piec to temp jest i czyć ze nagrzewnica grzeje, ale jak zwolnie i jade ok 2500obr na piątce to wskazówka centymetr sie cofa i nie bardzo juz grzeje... dzięki za odpowiedz, pozdr.

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 05:53:15 /