logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Przeróbka silnika od granady 2.8i (PR) na gaznikowy 2.8-koszt-doradzić czy przerabiać

Przeróbka silnika od granady 2.8i (PR) na gaznikowy 2.8-koszt-doradzić czy przerabiać

Mam silnik 2.8i od granady niech ktoś mi doradzi co łatwiej - przerobić go na gaznika i wsadzić do capri z silnikiem teraz 2.3 - czy pomęczyć się troche dłużej i nie przerabiać go i wsadzić jako 2.8i na wtrysku k-jektronic. Prosze o doradzenie i orientacyjny kosz pzreróbki z wtrysku na gażnik i koszt ewentualnego skompletowania,złożenia 2.8i na wtrysku-proszę o wszystkie opinie.

Albi_Poznan / 2002-05-16 21:01:53 /


hehe!!! to zależy,ostatnio tez miałem taki dylemat....rozwaliłem wtrysk i chciałem na gaziora przerobić...
poweiem Ci,że jezeli twój rozdzielacz paliwa jest dobry to zapomnij o gażniku bo będziesz go bardzo długo szukał...ale jeżeli nie działa,wybór należy do Ciebie bo rozdzielacz paliwa tez niełatwo znajdziesz...i ta moc!!!jakto z nią jest???capri na wtrysku 2.8i ma 160KM a na gażniku z tego co wiem to trochę mniej, są jednak osoby,które uważają że z gaźnika można więcej koni wyciągnąć...nie wiem jakto jest ale ja zrobiłem w końcu rozdzielacz paliwa z dwóch (które kupiłem w lublinie od chłopaków..od grandzi.. pozdrawiam) i jestem zadowolony bo czasami nie warto kompinować,ale do odważnych świat należy więc powodzenia.pozdro

starrsky / 2002-05-16 21:48:35 /


Co do mocy... Na wtrysku ma ok. 150-160 KM, na gaźniku 135 KM.
Ale !!! Moment obrotowy jest ten sam !!! Stąd wniosek, że przyspieszenia
i elastyczność raczej nie będą się różniły :-)
Pozdrawiam,

B / 2002-05-16 22:19:50 /


ale co wam powiem to chyba na 2.8i jest o wiele oszczedniejszy w spalaniu- pytanie - o ile jeśli wiecie?

Albi_Poznan / 2002-05-17 11:11:56 /


Ciężko wyczuć, bo 2.8 z gaźnikiem miała tylko Granada, i - co ciekawe - według testów angielskich czasopism motoryzacyjnych była to najoszczędniejsza wersja Granady z silnikiem benzynowym. O ile pamiętam, wtryskowa początkowo (iS, 160 PS) miała krótszy dyfer (osiągała maks. prędkość na dokręconej do końca piątce, a gaźnikowa na czwórce - piątka była relaksowym nadbiegiem), ale różnice są sakramenckie. Trochę lepiej wypada późniejsza iGLS (150 PS, długi dyfer). Jak to wyjdzie w Capri - nie mam pojęcia, ale mity o małym spalaniu mechanicznych wtrysków wsadziłbym do wora. Tabelka testów Granad (nowa buda, 1977-85) poniżej:
Peugeot 2112 D, 63PS, Vmax 137, 0-100 w 29.1, miasto 9.4, trasa 7.8, test 8.8
Peugeot 2498 D, 71PS, Vmax 140, 0-100 w 18.7, miasto 10.1, trasa 8.3, test 9.4
Pinto 1993 gaź, 101PS, Vmax 164, 0-100 w 12.7, miasto 13.3, trasa 11.1, test 12.5
Koeln 2294 gaź, 108PS, Vmax 161, 0-100 w 14.1, miasto 12.7, trasa 10.3, test 11.8
Koeln 2294 gaź, 114PS, Vmax 166, 0-100 w 12.6, miasto 13.5, trasa 10.7, test 12.4
Koeln 2792 gaź, 135PS, Vmax 177, 0-100 w 10.6, miasto 11.3, trasa 9.4, test 10.6
Koeln 2792 wtr, 150PS, Vmax 190, 0-100 w 9.7, miasto 12.3, trasa 10.3, test 11.5
Koeln 2792 wtr, 160PS, Vmax 188, 0-100 w 9.5, miasto 13.4, trasa 11.2, test 12.6

Przy czym miasto to 6-godzinna jazda po Londynie, trasa to przelot "motorwayem" Londyn-Leeds albo Londyn-Liverpool i z powrotem z prędkościami 100-130, test to średnia z przejechanych 1000 km testu z bardzo ciężką nogą (pomiary przyspieszeń, hamowań, prędkości, itd.). Widać wpływ przełożenia dyfra i sposobów zasilania na zużycie - auto palące więcej w mieście może palić mniej na trasie i na odwrót.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-17 14:03:22 /


Czy kolektor wydechowy w Granadzie 2.8i jest taki sam, jak w takiej samej Granadzie 2.8 na gaźniku? Bo rury wydechowe w katalogu się różnią. Silnik mam wtryskowy przerobiony na gaźnik. Jak rozpoznać który mam kolektor? Czy jeśli się przerabia wtrysk na gaźnik, to kolektor wydechowy też trzeba wymienić?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-10 14:05:15 /


nie trzeba, z tego co mi wiadomo to nie było kolektorów wydechowych do wtrysku czy gaznika. pozdro :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-10 15:55:03 /


Roznica jest taka, ze 2.8 na gazniku nie miala zwykle chlodnicy oleju (pod filtrem oleju), i przy takiej byl zwykly kolektor, jak w 2.3, skierowany w dol. Natomiast 2.8i wyposazony w chlodnice oleju, musi miec kolektor wydechowy prosty, idacy nad filtrem, bo jak by byl zwykly, to wydech by zawadzal o przewody doprowadzajace ciecz chlodzaca do chlodniczki oleju.

Mysza liil (EM) / 2003-12-10 16:14:37 /


Mysza nie masz racji z tym kolektorem. "Normalny" (prosty) prawy kolektor od 2.8 nie koliduje z chłodnicą oleju.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-10 17:40:17 /


Ja pisalem ze normalny, to jest skierowany w dol (jak w 2.3), a prosty (w 2.8i)idzie nad filtrem oleju i dlatego nie koliduje, wiec nie wiem czy dobrze mnie zrozumiales.

Mysza liil (EM) / 2003-12-10 17:48:08 /


Generalnie to chcę powiedzieć, że wsadzenie silnika od Granady do Capri niesie ze sabą parę niuansów, których liczba rośnie jeżeli się zamienia wtrysk na gaźnik. Przykładowe problemy:
Jak dorwać kolektor od 2.8 z gaźnikiem? Moim zdaniem ciężka sprawa.

Ale można np. zamontować kolektor od 2.6 i gaźnik od 2.3 i na Miedzianej wykręcić 9. miejsce :)

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-10 17:48:44 /


Mysza, dla ustalenia faktów dla potomnych ustalmy co następuje:
chłodnica oleju znajduje się z prawej strony (tam gdzie cyl.1.2.3).
Ja nie widziałem V-ki która z tej strony by miała kolektor skierowany w dół.
Czy ja błądzę?

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-10 18:03:27 /


Rayo chyba jednak bladzisz... ja mam V-ke gdzie kolekotr wydechowy (oczywiscie prawy) jest skierowany do dolu... co prawda nie jest to 2.8 tylko 2.3 z granady ale to tez V-ka :)) Pozdro

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-10 23:32:07 /


chodzi o kolektor od strony pasazera pozawole sobie zamiescic 2 fotki takowego, widac było kilka wersji tu moj i czołga, oba 'proste' ale o innym kształcie.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-10 23:56:49 /