Mam silnik 2.8i od granady niech ktoś mi doradzi co łatwiej - przerobić go na gaznika i wsadzić do capri z silnikiem teraz 2.3 - czy pomęczyć się troche dłużej i nie przerabiać go i wsadzić jako 2.8i na wtrysku k-jektronic. Prosze o doradzenie i orientacyjny kosz pzreróbki z wtrysku na gażnik i koszt ewentualnego skompletowania,złożenia 2.8i na wtrysku-proszę o wszystkie opinie.
Albi_Poznan / 2002-05-16 21:01:53 /
hehe!!! to zależy,ostatnio tez miałem taki dylemat....rozwaliłem wtrysk i chciałem na gaziora przerobić...
poweiem Ci,że jezeli twój rozdzielacz paliwa jest dobry to zapomnij o gażniku bo będziesz go bardzo długo szukał...ale jeżeli nie działa,wybór należy do Ciebie bo rozdzielacz paliwa tez niełatwo znajdziesz...i ta moc!!!jakto z nią jest???capri na wtrysku 2.8i ma 160KM a na gażniku z tego co wiem to trochę mniej, są jednak osoby,które uważają że z gaźnika można więcej koni wyciągnąć...nie wiem jakto jest ale ja zrobiłem w końcu rozdzielacz paliwa z dwóch (które kupiłem w lublinie od chłopaków..od grandzi.. pozdrawiam) i jestem zadowolony bo czasami nie warto kompinować,ale do odważnych świat należy więc powodzenia.pozdro
starrsky / 2002-05-16 21:48:35 /
Co do mocy... Na wtrysku ma ok. 150-160 KM, na gaźniku 135 KM.
Ale !!! Moment obrotowy jest ten sam !!! Stąd wniosek, że przyspieszenia
i elastyczność raczej nie będą się różniły :-)
Pozdrawiam,
B / 2002-05-16 22:19:50 /
ale co wam powiem to chyba na 2.8i jest o wiele oszczedniejszy w spalaniu- pytanie - o ile jeśli wiecie?
Albi_Poznan / 2002-05-17 11:11:56 /
Ciężko wyczuć, bo 2.8 z gaźnikiem miała tylko Granada, i - co ciekawe - według testów angielskich czasopism motoryzacyjnych była to najoszczędniejsza wersja Granady z silnikiem benzynowym. O ile pamiętam, wtryskowa początkowo (iS, 160 PS) miała krótszy dyfer (osiągała maks. prędkość na dokręconej do końca piątce, a gaźnikowa na czwórce - piątka była relaksowym nadbiegiem), ale różnice są sakramenckie. Trochę lepiej wypada późniejsza iGLS (150 PS, długi dyfer). Jak to wyjdzie w Capri - nie mam pojęcia, ale mity o małym spalaniu mechanicznych wtrysków wsadziłbym do wora. Tabelka testów Granad (nowa buda, 1977-85) poniżej:
Peugeot 2112 D, 63PS, Vmax 137, 0-100 w 29.1, miasto 9.4, trasa 7.8, test 8.8
Peugeot 2498 D, 71PS, Vmax 140, 0-100 w 18.7, miasto 10.1, trasa 8.3, test 9.4
Pinto 1993 gaź, 101PS, Vmax 164, 0-100 w 12.7, miasto 13.3, trasa 11.1, test 12.5
Koeln 2294 gaź, 108PS, Vmax 161, 0-100 w 14.1, miasto 12.7, trasa 10.3, test 11.8
Koeln 2294 gaź, 114PS, Vmax 166, 0-100 w 12.6, miasto 13.5, trasa 10.7, test 12.4
Koeln 2792 gaź, 135PS, Vmax 177, 0-100 w 10.6, miasto 11.3, trasa 9.4, test 10.6
Koeln 2792 wtr, 150PS, Vmax 190, 0-100 w 9.7, miasto 12.3, trasa 10.3, test 11.5
Koeln 2792 wtr, 160PS, Vmax 188, 0-100 w 9.5, miasto 13.4, trasa 11.2, test 12.6
Przy czym miasto to 6-godzinna jazda po Londynie, trasa to przelot "motorwayem" Londyn-Leeds albo Londyn-Liverpool i z powrotem z prędkościami 100-130, test to średnia z przejechanych 1000 km testu z bardzo ciężką nogą (pomiary przyspieszeń, hamowań, prędkości, itd.). Widać wpływ przełożenia dyfra i sposobów zasilania na zużycie - auto palące więcej w mieście może palić mniej na trasie i na odwrót.
Pe®ana / 2002-05-17 14:03:22 /
Czy kolektor wydechowy w Granadzie 2.8i jest taki sam, jak w takiej samej Granadzie 2.8 na gaźniku? Bo rury wydechowe w katalogu się różnią. Silnik mam wtryskowy przerobiony na gaźnik. Jak rozpoznać który mam kolektor? Czy jeśli się przerabia wtrysk na gaźnik, to kolektor wydechowy też trzeba wymienić?
Rafał L. / 2003-12-10 14:05:15 /
nie trzeba, z tego co mi wiadomo to nie było kolektorów wydechowych do wtrysku czy gaznika. pozdro :)
Roznica jest taka, ze 2.8 na gazniku nie miala zwykle chlodnicy oleju (pod filtrem oleju), i przy takiej byl zwykly kolektor, jak w 2.3, skierowany w dol. Natomiast 2.8i wyposazony w chlodnice oleju, musi miec kolektor wydechowy prosty, idacy nad filtrem, bo jak by byl zwykly, to wydech by zawadzal o przewody doprowadzajace ciecz chlodzaca do chlodniczki oleju.
Mysza liil (EM) / 2003-12-10 16:14:37 /
Mysza nie masz racji z tym kolektorem. "Normalny" (prosty) prawy kolektor od 2.8 nie koliduje z chłodnicą oleju.
Ja pisalem ze normalny, to jest skierowany w dol (jak w 2.3), a prosty (w 2.8i)idzie nad filtrem oleju i dlatego nie koliduje, wiec nie wiem czy dobrze mnie zrozumiales.
Mysza liil (EM) / 2003-12-10 17:48:08 /
Generalnie to chcę powiedzieć, że wsadzenie silnika od Granady do Capri niesie ze sabą parę niuansów, których liczba rośnie jeżeli się zamienia wtrysk na gaźnik. Przykładowe problemy:
Jak dorwać kolektor od 2.8 z gaźnikiem? Moim zdaniem ciężka sprawa.
Ale można np. zamontować kolektor od 2.6 i gaźnik od 2.3 i na Miedzianej wykręcić 9. miejsce :)
Mysza, dla ustalenia faktów dla potomnych ustalmy co następuje:
chłodnica oleju znajduje się z prawej strony (tam gdzie cyl.1.2.3).
Ja nie widziałem V-ki która z tej strony by miała kolektor skierowany w dół.
Czy ja błądzę?
Rayo chyba jednak bladzisz... ja mam V-ke gdzie kolekotr wydechowy (oczywiscie prawy) jest skierowany do dolu... co prawda nie jest to 2.8 tylko 2.3 z granady ale to tez V-ka :)) Pozdro
Wolff(miłosz) / 2003-12-10 23:32:07 /
chodzi o kolektor od strony pasazera pozawole sobie zamiescic 2 fotki takowego, widac było kilka wersji tu moj i czołga, oba 'proste' ale o innym kształcie.