Witam mam problem z moja fiesta, otoz w jednym dniu zmienialem felgi i przegub dlatego nie wiem w czym lezy problem. Wczesniej gdy auto jechalo prosto, kierownica tez byla na swoim standardowym polozeniu i wszystko bylo ok, po zmianie felg i przegubu aby auto jechalo prosto musze skrecic delikatnie kierownica w prawo.. moze nie mialoby to takiego znaczenia, tylko ze musze caly czas trzymac kierownice podczas jazdy na wprost aby nie uciekla na swoje miejsce, bo wtedy auto tez troszke w lewo skreci... co moze byc przyczyna tego?
Somebody / 2007-08-05 20:42:56 /
ja też to miałem. Po ustawieniu zbieżności problem zniknął!
sołtys / 2007-08-05 20:44:37 /
dzieki, jutro pojade na zbieznosc... chyba ze macie jeszcze jakies inne propozycje co do tego problemu?
Somebody / 2007-08-05 20:48:29 /
Przestaw kierownice o jeden ząbek :P
UglyKid / 2007-08-05 20:59:48 /
można kiere ale jeżeli to zbieżność to lepiej poprawić - może opony ściąć
wąski77 / 2007-08-05 21:04:05 /
jeżeli śrubę regulacyjną prawej gałki na maglu wkręcisz o obrót a lewą o obrót wykręcisz to auto pojedzie prosto ale kiera będzie w innym miejscu. Tak to zrobią na zbieżności z tą różnicą, że wszzystko będzie pomierzone. A więc komu w drogę temu zbieżnośc
zapek??? !G.O.P! / 2007-08-05 21:54:34 /
jak sie przestawi kiere to nie bedą reagować mechanizmy odbijania kierunków, trzeba na wieloklinie przed maglem przestawiać albo mi sie wydaje....?? no ale oczywisćie lepiej ustawić niz tuszować:P
Marek F / 2007-08-05 22:30:41 /
Zdarza się, że mimo prawidłowej zbieżności koło kierownicy nie jest ustawione idealnie przy jeżdzie na wprost, ale wtedy po puszczeniu kiery nie ściąga w bok.
Sergio / 2007-08-05 23:11:08 /
Jeśli trzeba trzymać kierownicę, by auto jechało prosto to znaczy, że zbieżność jest do d... ...regulacji (bardzo częsty przypadek przy wymianie elementów układu zawieszenia kół przednich). Jeśli nie umiesz sam ustawić (a pewnie nie umiesz skoro zadajesz to pytanie) to podjedź na stację diagnostyczną, żeby ustawili. Jak będzie już auto jechało prosto bez trzymanki, a kierownica nadal będzie krzywo, to dopiero wtedy ją na wieloklinie przestaw.
Nie wiem jak we Fieście, ale pewnie tak jak i w Capri, Taunusie czy Granadzie wybijak kierunków chodzi z kierownicą, a nie z kolumną więc żadne mi tu przestawianie kolumny na wieloklinie magla!
gryziu liil (EM) / 2007-08-06 09:51:56 /
Jesli nie zmieniałeś zbieżności to nie powinno się tak dziać. Ale podobno zmieniałeś koło/oponę. Jesli jest ścięta inaczej niz poprzednia, to bedzie ściągać.
Mysza liil (EM) / 2007-08-06 14:08:35 /
Sergio... wlasnie wtedy należy odkręcić 2 śrubki i przestawić wieloklin pomiędzy kierą a maglem... przynajmniej w granadzie, nie wiem jak w reszcie
Marek F / 2007-08-06 15:46:04 /
I tu sie nie zgodze. Granada ma szesciokąt na kierownicy, trojkąt na wyjsciu wałka (współbieżne - nie da się zmienić nimi kąta mniej niż 60 stopni). Wieloklin na polączeniu z maglem pasuje tylko w jednej pozycji. Na upartego można go przestawić inaczej, ale jesli sie zmusisz do myślenia, to zauważysz, że promień skrętu w prawo bedzie różny od tego w lewo...
Zbieżność i polożenie kierownicy reguluje się wyłącznie położeniem końcowek względem drążkow, drążki zaś muszą być jednakowej długości.
Mysza liil (EM) / 2007-08-06 18:32:01 /
eeejj to co ja mam iść i zdjęcie zrobić? co ja mam magiel od stara? dam se faje upierdolić że u mnie jest wieloklin i da sie tak przestawić kierownicę nawet o 10 stopni ponieważ sam to robiłem :O Mam mk2a w mk2b jest inny magiel to może to może łączenie drążka kierowniczego tez inne?
Marek F / 2007-08-06 19:28:48 /
W mkII a się rzeczywiście da. Ale jak wspomniałem, zmieni to promień skrętu. Tyle że mkII a ma kierę również na wieloklinie, wiec jesli potrzebna jest drobna korekta, to nie warto się brudzić tylko przelozyc kierownice.
Mysza liil (EM) / 2007-08-06 22:29:32 /
Filip, z tego co napisał Somebody wynika, że auto zwyczajnie ściąga na bok - musi trzymać kierownicę, żeby jechać prosto. Może to być kwestia zbieżności, ocierających okładzin hamulca, opon. W samo ułożenie koła kierownicy nie wnikam, bo tej sprawy nie dotyczy.
Sergio / 2007-08-06 22:43:01 /
no mi sie wydawało że z rozmowy wynika że to kwestia zbieżności, a kwestię przestawiania kiery poruszyliśmy tak... na marginesie :)
Marek F / 2007-08-07 07:36:18 /
Filip. Jeżeli tak ustawiasz magiel to sprawdź, czy w obydwie strony możesz wykonać tyle samo obrotów kierownicą.
Tak na marginesie to akurat tzw. zbieżność nie jest parametrem który mógłby powodować ściąganie auta w którąkolwiek stronę.
Ale złe ustawienie przedniego koła na drazku kierowniczym wzgledem pozostalych trzech kol moze powodowac sciaganie. A zbieżność to odchylka niejako symetryczna, czyli IDENTYCZNE przestawienie na zewnątrz lub do wewnątrz obu przednich koł.
Mysza liil (EM) / 2007-08-07 11:33:26 /
Jechalem dzis tym autem za miastem i zauwazylem nastepujaca rzecz: przy stalej jezdzie troche szybciej powiedzmy troche ponad 100km/h trzeba trzymac lekko kierownica skrecona w prawo, lecz gdy gwaltownie po prostu puszcze gaz to kola same skrecaja i zeby auta nie znioslo musze kierownica odbic lekko w lewo (zeby jechalo w tym samym kierunku co dotychczas) i wtedy po puszczeniu gazu auto jedzie prosto i kierownica tez jest w swoim "prostym" polozeniu. Po wcisnieciu ponownie gazu sytuacja sie powtarza i znow musze kierownica lekko w prawo skrecic zeby auto jechalo prosto... Mam nadzieje ze to w miare jasno napisalem.. w czym moze byc tutaj przyczyna?
Somebody / 2007-08-07 23:59:46 /
hm.. brak pomyslow? :>
Somebody / 2007-08-08 11:46:57 /
Luz przod/tyl na lewym przednim wahaczu
Mysza liil (EM) / 2007-08-08 12:08:38 /
bedzie wahacz do wymiany?
Somebody / 2007-08-08 18:42:55 /
W fieście jest to objaw luzów na sworzniu przedniego koła. Trzeba sworzeń wymienić i przy okazji skontrolować stan gum w zawieszeniu, również mogą wymagać wymiany.
Trójkąt / 2007-08-08 19:09:45 /
jednak okazalo sie ze wahacz, dzieki Mysza!
Somebody / 2007-08-09 14:49:22 /