Witam!
Mam problem. Wczoraj coś stukało w na biegu i na luzie, nie za głośno ale słyszalnie. Dzwięk dochodził z lewj z przodu, zależny od prędkości, jakby od hamulcy ale te działają bez zmian. Po postoju około 4 godzin jak ruszyłem stukanie ustało, prędkościomierza brak, biegi (a szczególnie 1) wskakują zadziwiająca lekko, jak nówka sztuka! Wcześniej 1 był trochę toporny... Poczytałem i wnosze że to coś z linką prędkościomierza lub skrzynią. Skrzynia 4 biegowa, wsteczny do kierowcy i do przodu. Sprawdze mocowanie od strony deski ale nie mam jak dobrać się od spodu. Poradzcie coś ew. czy ktoś z okolic żoliborz, bemowo może pomóc? dodatkowo nie mam wsteka bo do czujnika nie dochodzi prąd ale to już szukanie po kabelkach. Największy ból to prędkościomierz i licznik kilometrów bo ni cholery nie wiem ile przejeżdzam a akurat mi to troszke przydatne. Pomóżcie!
Pozdrawiam
SzooGun / 2007-08-01 07:57:17 /
jak to nie masz jak dojść od spodu ? lewarek i sie wczołgać, arek_3m potrafił sam całą skrzynie w Granadzie pod blokiem wymienić wiec dasz rade :)
Kohito_PS / 2007-08-01 08:12:11 /
Dokładnie. Stajesz jednymi kołami na krawężniku i siup pod spód. Potem tylko problem z dobraniem klucza bo w skrzyni u mnie jest chyba calowy.( Musiałem jeden klucz rozszlifować). Mi się wydawało że swój prędkościomierz naprawiłem a on miesiąc chodził poprawnie, a teraz albo działa albo pokazuje 60 przy 140km/h.
Wsteczny? Tzn lampy nie działają? Jak już będziesz pod samochodem to zewrzyj razem kable które idą do czujnika w skrzyni. Bo jak światła się po tym czynie chwalebnym zaświecą to ma się rozumieć czujnik jest nie teges.
UglyKid / 2007-08-01 08:25:48 /
Dobra, wiem już jak wejść pod samochód... Ale jeżeli to nie przy zegarach to co? Czy to może być mocowanie linki przy skrzyni, linka w pancerzu czy coś w skrzyni? A jeżeli w skrzyni to co?...
A jeżeli chodzi o wsteczny to ze wstępnych oględziń Chudera wynika że nie ma 12V na czujnik a więc nawet jak zewre to dupa... Pytanie brzmi: skąd te 12V wychodzi dokładnie bo pruć wiązki narazie nie mam zamiaru więc zamierzam wykołować jakieś obejście tylko skąd! Ewentualnie która to wiązka i jak z jej dostępnością. Skoro już wleze pod samochód to żebym wiedział gdzie macać.
Pozdrawiam
SzooGun / 2007-08-01 08:46:40 /
W sumie, to mógłbyś to obadać u mnie na kanale dziś wieczorem. Tylko jest taki problem , że ja dziś podmieniam skrzynię w Taunusie i samemu to mi zajmie do późnej nocy :(
Ale jakbyś podjechał i pomógł przerzucić tą skrzynkę to by poszło migiem we dwóch i kanał byłby wolny :)
gryziu liil (EM) / 2007-08-01 09:03:03 /
Aa widzisz. Ja myślałem że ten czujnik w skrzyni poprostu zwiera mase, a napięcie jest podawane bezpośrednio na żarówki. Jak biegnie wiązka to już nie wiem.
Co do linki to może się ukręciła albo co. Wskrzyni mocowanie jest na jedną śrubkę. Odkręcisz ją to będziesz mógł wyjąć linke. Wtedy zobaczysz co z nią jest nie tak.
UglyKid / 2007-08-01 09:07:49 /
Gryziu, dzięki bardzo chętanie ale... wychodze dziś z pracy o 13 i wracam na 22 do 6 rano więc dupa, wmanewrowany na max. Co do pomocy to ja zawsze chętnie może jutro popołudniu? Zadzwonie jakoś koło 14 to pogadamy. Byłoby fajnie bo z kanału jest o wiele łatwiej.
Co do wstecznego to 12V idzie na czujnik i ten załącza je dalej na lampy, masa idzie z budy i obwód zamknięty, światło jest. Bez prądu nie podziała, więc trza szukać :(
Pozdrawiam
SzooGun / 2007-08-01 09:15:25 /
Sprawdz slimak przy skrzyni.Po odkreceniu linki licznika unies tylne kolo,popros kogos zeby pokrecil kolem,a sam w tym czasie obserwuj slimak.Jezeli bedzie sie krecil,to jest dobry.Najlepiej jeszcze przytrzymac go cienkim wkretakiem,gdyz pare zebow moglo zostac nienaruszonych.Ajak mowisz ze cos zaterkotalo,to mi to wyglada wlasnie na slimak.
granadabus / 2007-08-01 21:52:43 /
Co do ślimaka w skrzyni, czy można go wymienić bez wyciagania skrzyni z auta.
Pytam bo tematu wczesniej nie przerabiałem a mam mały problem w TCIII (nabój to 2.0 OHC od sierry 93, skrzynia zresztą też).
Licznik jest wymieniony bo poprzedni nie działał ten zresztą teraz też nie. Linka jest cała więc pozostaje wspomniany wyżej ślimak.
jacob81 / 2012-08-13 10:40:06 /
Najprawdopodobniej napęd prędkościomierza, a nie ślimak. I da się to wymienić bez wyjmowania skrzyni tylko trzeba zaślepkę delikatnie wybić, a ciężko jej nie uszkodzić.
Pisząc zaślepkę co masz dokładnie na mysli Dred?
Pytam bo wczoraj patrzałem jak to wygląda i wstępnie jest pancerz który wchodzi w osłonę gumową taki kapturek do skrzyni. Całość natomiast jest zafiksowana zabezpieczeniem. Dziś jak skombinuje szczypce to zobacze co z tego wyjdzie.
jacob81 / 2012-08-14 14:03:04 /
Po drugiej stronie jest taki dekielek/brok, o tym pisał Dred.
brzezin / 2012-08-14 14:06:24 /
W ogóle to od dupy strony zaczęliście.
Najpierw odpina się linkę przy skrzyni demontując pierścień segera który masz na zdjęciu. Potem wpinasz bieg i pchasz auto do przodu lub tyłu i patrzysz czy napęd wystający z SB się okręca. Jeśli nie to na 99% zębatka się zużyła co po ślimaku chodzi. Żeby ją wyjąć to po przeciwnej stronie co linka wchodzi jest zaślepka i ją demontujesz. Ale bardzo często kończy się to jej zniszczeniem, a wszystkie co miał camaro nowe to wykupiłem:) Zaślepka wygląda tak -numer 1: http://www.capri.pl/image/market/50939/170064
Ktoś kiedyś oferował zbiorowy orgazm w postaci dorobienia zestawu do 5(E). Były zbierane zamówienia. Jarek Granadziarz? Ktoś pamięta temat?
Hrabia® / 2012-09-17 21:06:09 /
Borys u nich http://www.temafot.com/ dorabiał zębatkę napędu prędkościomierza do 5 (E).
Wywołanie/ FINIS Opis/Informacje o zastosowaniu Ilość Zapas
1 Skrzynia Biegów
2 Skrzynia Biegów
Od: 01-08-1982 Do: 31-07-1987 OHC 1.6
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 Cologne V6 2.0
Od: 01-06-1983 Do: 30-11-1984 Cologne V6 2.3
Od: 01-11-1984 1.8L SOHC 8V Petrol
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 OHC 2.0
3 Obudowa - Skrzynia Biegów
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989
4 Obudowa -Skrzynia Biegów I Sprzęgło
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 Cologne V6 2.0
Od: 01-07-1983 Do: 31-05-1989 Cologne V6 2.3
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 OHC
5 Korek Gwintowany
Do: 31-05-1989
6 Korek Rozprężny
Do: 31-05-1989
7 Korek Rozprężny
Do: 31-05-1989
8 Ustalacz-Łoży.Głów.Koła Zęb.Napędow
Do: 31-05-1989 Essex V
Do: 31-05-1989 CVH
Do: 31-05-1989 Granada Diesel
Do: 31-05-1989 Cologne V6
Do: 31-05-1989 OHC
10 Śruba Z Podkł. Blokuj. - Łeb Sześci
Do: 31-05-1989
11 Uszczelnienie - Olej
Od: 01-12-1970 Do: 31-05-1989
12 Pierścień "O"
Do: 31-05-1989
13 Pokrycie
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989
14 Śruba Z Podkł. Blokuj. - Łeb Sześci
Od: 01-08-1970 Do: 31-05-1989
15 Uszczelka
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989
16 Obudowa - Przedłużenie Skrz.Biegów
Od: 01-08-1970 Do: 31-05-1989
17 Śruba Z Łbem Sześciokątnym
Do: 31-05-1989
18 Uszczelka
Od: 01-08-1970 Do: 31-05-1989
19 Uszczelnienie
Do: 31-05-1989
20 Tuleja - Wałek Zmiany Biegów
Do: 31-05-1989
21 Ogranicznik - Wałek Zmiany Biegów
Do: 31-05-1989
22 Zatyczka
Do: 31-05-1989
23 Tuleja
Do: 31-05-1989
24 Uszczelnienie - Olej
Do: 31-05-1989
25 Koło Zębate Napędzające
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989
26 Koło Zębate Napędzane
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989
1546881 Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 3.62
1
6011058 Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 3.38
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 3.92
1
6011059 Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989 3.14
1
27 Ustalacz - Koło Zęb.Napędu Prędkoś.
Do: 31-05-1989
28 Uszczelnienie - Olej
Od: 01-08-1970 Do: 31-05-1989
29 Pierścień Zabezpieczający
Do: 31-05-1989
30 Przełącznik - Światło Cofania
Od: 01-08-1982 Do: 31-05-1989
31 Korek Gwintowany
Do: 31-05-1989
32 Magnes
Do: 31-05-1989
33 Podkł.Dystansowa Gumowa
Od: 01-08-1970 Do: 31-05-1989
34 Kołek Specjalny
Od: 01-08-1970 Do: 31-05-1989
35 Podkładka Płaska
Od: 01-08-1970 Do: 31-05-1989
Szczegółowa karta części dla: Koło Zębate Napędzane
karolb863 / 2012-09-20 09:56:38 /
obrazek do opisu powyżej,interesuje nas nr 26.,na końcu opisu podane jest przełożenie.
karolb863 / 2012-09-20 10:07:44 /
coś ten obrazek nie chce przejść.
karolb863 / 2012-09-20 10:18:48 /
W załączeniu obrazek
karolb863 / 2012-09-20 10:51:38 /
Zrobiłeś skrinszota w pdfie, więc nie poszedł.
Hrabia® / 2012-09-20 12:40:52 /
Trochę lepsza jakość w załączeniu.
Konar / 2012-09-20 12:43:28 /