logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Zalewanie paliwem po zgaszeniu silnika

Zalewanie paliwem po zgaszeniu silnika

Dobra, sprawa nastepujaca: po intensywnej jeździe, prędkości autostradowe (140km/h) silnik po zgaszeniu potrafi jeszcze chwilę pracować, parę razy coś odburknąć i dopiero gaśnie, zauważyłem że też potrafi podwyższać obroty. Gdzie szukać, co sprawdzać, co może się przcinać? Nie znalazłem na ten moment żadnych anomalii

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-08 12:29:37 /


Na jakim paliwie się to dzieje?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-08 12:41:37 /


A to to diesel jest czy benzyna ?

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-08 13:28:57 /


To może być samozapłon od nagaru. Miałem tak w ohc.

Kilgore / 2023-10-08 15:56:26 /


Na benzynie, nic nie kombinowane Weber 32/36

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-08 16:44:54 /


Silnik 2.0 ohc, zapłon ustawiony, gaznik równiez

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-08 16:46:21 /


Miałem to samo w silniku tuż po remoncie, czyli nagar odpada. Zmieniłem gaźnik na drugi taki sam, z takimi samymi dyszami i przeszło. Nie mam pojęcia co to było, ale jakaś franca w gaźniku. Zapłonu nawet nie ruszyłem. Co oczywiście ci pewnie niewiele pomoże, ale może warto przejrzeć gaźnik.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-08 17:35:53 /


Zmień ciepłotę świec. Miałem tak w każdym 126p po splanowaniu głowicy.
Możesz też spróbować zmniejszyć dysze główne o 0.1-0.2.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-08 17:46:04 /


Jak obroty rosną na wolnych to za ubogo i lewe powietrze. Wykręć trochę skład mieszanki i zobacz. Na ten samozapłon podobno pomagał elektromagnes zamykający dopływ paliwa w gaźniku. W 126p też to było?

Kilgore / 2023-10-08 18:07:07 /


1. KRK prawdę prawi
2. Jeżeli nie masz tworzywowej przekładki między kolektorem a gaźnikiem, paliwo może zacząć wrzeć na skutek intensywnego ogrzania gaźnika od (ogrzewanego wodą) kolektora dolotowego. Nie tyle wrzenie może się odbywać w komorze pływakowej, ile w kanałach, szczególnie w układzie wolnych i przejściowym w podstawie gaźnika.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-08 21:09:01 /


Zaworek sprawdź. Zdejmij filtr i po zgaszeniu silnika zajrzyj w gardziele czy paliwo nie przelewa się . Częsty sprzypadek

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-08 21:40:00 /


Dzięki, dobrze prawicie :) to teraz do roboty pod maskę PS. nagar odpada, wszystko czyściutkie :)

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-09 11:46:22 /