Jest takie coś na sprzedaż , ja nie wiem co to są male drobne zęby itp co tam jest napisane , ale mój wał napewno będzię słabym ogniwem w całym zawieszeniu , a ten jeszcze jest odremontowany i od 2.8i
Cena jest akceptowalna czy to jest tylko warto czy ktoś tu ma w pl na sprzedaż taki w jak najlepszym stanie ?
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-capri-2-8i-rs-t9-eisenschwein-neue-kardanwelle-feinverzahnt/2521069907-223-8251
Tweed / 2023-08-19 09:24:19 /
Taurus i Capri mają tą sama długość?
Ale tu wał ma regulacje długości , dlatego jest ciekawa opcja bo pasuje do każdego auta.
Tweed / 2023-08-19 09:45:43 /
a czy wogóle wał capri 2,8 różni się czymś od np 2,3?
Grubością rury?
wąski77 / 2023-08-19 09:52:53 /
Wąski, wg mnie nie.
Grzesiek_Rudy / 2023-08-19 10:01:28 /
mi też się wydaje że nie, więc napalanie sie na odmalowany wał z może wymienionymi krzyżakami, bo ktoś napisał 2,8 RS (?? ) za 650 ełro jest dziecinne trochę...
wąski77 / 2023-08-19 10:13:55 /
https://www.capri.pl/forum/16343 o wale z 2.8i było też w innych wątkach, ale nie mogę znaleźć.
PiotrekFCapri / 2023-08-19 10:46:29 /
Moje pytanie są dziecinne tam gdzie się nie znam , ale pytania od tego są :)
Czyli co mój obecny łamany jak się go dopieści będzie całkowicie wystarczający i nic nie kombinować?
Tweed / 2023-08-19 11:02:37 /
Tweed, tak.
Grzesiek_Rudy / 2023-08-19 12:59:33 /
Wal od 2.8i jest innej konstrukcji, ma przegub homokinetyczny kulowy.
Mysza liil (EM) / 2023-08-19 16:20:27 /
Z tego co czytam o tuningu twojego 2.8 to pewnie będzie miało tyle mocy że seryjny wal skręci jak papier , do takiej mocy to już lepiej szukać coś wzmocnionego albo zrobić na zamówienie dużo mocniejszy wal
Piter M / 2023-08-19 23:20:50 /
Popularne są ostatnio karbonowe, może trzeba iść w tym kierunku?
Grzesiek_Rudy / 2023-08-19 23:27:05 /
Marcin robi silnik na moment obrotowy i elastyczność , ja robiłem dla wyglądu , potencjalnego dźwięku V8 ;p , upalania tego 3.44 i "ekonomicznych" długich podróży...
Teraz w miarę znalezienia tych wszystkich zapomnianych znajdziek i możliwości poeksperymentowania w sumie do woli a jednak sa pewne granice wydatków to działamy , nie wiem czy się znajdzie drugi taki pomysł i ochota u kogoś na taki nieprzewidywalny eksperyment :D
Więc pewnie ten wał wytrzyma a jak będzie problem to mamy Was i z Taką ekipą to nie można zginąć 😉🤠
Tweed / 2023-08-19 23:55:40 /
Nie wiem po co tyle kombinacji z jakimś wałem. Za połowę kasy jedziesz i gość robi nowy wał na większych krzyżakach wyważony pomalowany itd.(oczywiście zawodzisz mu stary na wzór)
młody3 / 2023-08-20 11:26:00 /
Mnie wał karbonowy będzie kosztował netto ok10tys i raczej to Taunusa nie jest wymagany aż taki cudak. Ostatnio za nowy stalowy dwuczęściowy wał z kompensatorem płaciłem 2tys.
zapek??? !G.O.P! / 2023-08-20 11:41:19 /
To ja chyba to przerzucę na Warszawe , jak będzie już auto składane to w stolicy muszą być dobre firmy od tego i jest kilka miesięcy żeby to dobrze zaplanować.
Tweed / 2023-08-20 12:47:09 /
Nowy za 2 tys to coś nie tak... Za regenerację wału z mojego Transita powiedzieli 2300 netto i to rok temu.
Karbonowy był by w tym taunusie rewelacyjnym rozwiązaniem , poprawił by pewnie sporo osiągi tego 2.8 , więc pewnie przy takiej inwestycji jaką już podjął tweed to warto dołożyć te 10 tys na karbonowy wal i mieć to raz z głowy
Piter M / 2023-08-20 18:06:09 /
Piter poradz firme z tym wałem to wybadam temat.
Tweed / 2023-08-20 19:55:08 /
Rok temu koło Częstochowy wał do Capri płaciłem 1tyś. Większe krzyżaki zrobiony na zabezpieczenie segera, kalamidki do smarowania, wyważony, pomalowany,grubsza rura.
młody3 / 2023-08-20 21:57:08 /
He he. A ja dziś w pracy natknąłem się na taaki wał i miałem ubaw , bo wyobraziłem sobie tego grubasa w Tweetowym Taunusie
O tej firmie mówimy ??
https://www.waly-krawczyk.pl/waly-stalowe/
Maja tam karbonowe na zamówienie , podpytam cene.
Tweed / 2023-08-20 22:44:47 /
Tak jest, to oni.
zapek??? !G.O.P! / 2023-08-21 06:46:30 /
Nie ma to jak naładować głowę pomysłami przed snem , ale...
Jakie wysłać do nich pytanie bo wałów do taunusa było wg informacji na stronie kilka rodzajów...
Która wersja wału będzie dla mnie najlepsza taka jak teraz łamana z preclem ?
taka wersja jak była od 1.3 czyli zwykły prosty nie jednoczęściowy ?
Czy jednoczęściowy bez precla itp ?
Wypowiedzcie się i ja zapytam to jak dostanę odp to wszyscy będziemy wiedzieć co i jak koszutuje
P.s. czytałem o zaletach tego karbonowego wału , jest potencjał że most 3.44 będzie krecił jak 5.11 ;p
Tweed / 2023-08-21 07:49:00 /
Ja dalej nie rozumiem po jaka cholerę chcesz wydać tyle kasy na wał ? Jak ty będziesz miał tylko 2.8 czy nawet 2.9.Tym bardziej że nie będziesz go skracał, wydłużał itd. Ktoś dobrze zaproponował wolałbym skrzynie z mazdy włożyć i jeszcze pieniądze zostały by na coś innego.
młody3 / 2023-08-21 09:01:22 /
Ale ja z czasem będę inwestował w dodatki do skrzyni te z burtona , plus jak w czasie jazdy się okaże że auto fajnie spala , fajnie jeździ i jest optymalny zapas mocy do ogarnięcia pod pedałem to dorzucimy coś w kolejne upg w silnik , ja to chce mieć realne przełożenie tych koni i momentu żeby to było użytkowe , bo na co mi w aucie 500 koni i 1000momentu jak sie pedału gazu nie da wcisnać...
Lub auto jest tak delikatne w prowadzeniu że zawsze trzeba być super czujnym i wyspanym...
Ale jeśli np okaże się że jest 150koni i 250momentu i np ja czuje że reakcja na gaz jest opanowana i wiem że jak dorzucimy "coś" co da powiedzmy kolejne 50+ koni i troche momentu może właśnie ten NOS podtlenek będzie najfajniejszy to styknie i nadal nie będe bał się na trasie depnać w gaz.
Gdzieś w tym całym tuningu spotykają się szale umiejętności kierowcy z wystarczająca mocą całego układu napędowego.
Nie wiem jak to napisać żeby było jasne , np w trabancie mam te 80koni wyrwanie że śruby z foteli wyrywa , pali gume itp ale daje się prowadzić za każdym razem wiem co auto zrobi i jak pojedzie i wiem jakie granice ma już silnik i takie coś bym chciał w taunusie.
W nowoczesne skrzynie nie bede szedł bo jest urok tych starych sprzętów , można jak w NFS a to dokupić pokrywe skrzyni garbowaną żeby się schładzala a to jest lżejsza obudowa czegoś tam itp i tak caly czas człowiek żyje autem i możliwością ulepszania/ upiększania :D
A wał jak będzie w dobrej cenie to się zamówi bo Marcin i tak odchudza koło zamachowe plus auto idzie w moment nie w moc to może być ciekawie na sprincie ze świateł...
Może na nocnych wyścigach już będę poważniejszym konkurentem :D
Tweed / 2023-08-21 10:06:36 /
Zdaje się że wały karbonowe robią głównie jako jednoczęściowe, bez podpory. Podpora w wałach stalowych daje tyle, że stosujesz dwie krótkie rury które mogą mieć mniejszą średnicę, tym samym niższą wagę a co za tym idzie łatwiej to wyważyć i mogą się wtedy wyżej kręcić.
Stosowanie wału karbonowego jest ściśle związane z koniecznością osiągania przez niego wysokich obrotów a nie przenoszenia momentów.
Żadna ciężarówka nie ma wałów karbonowych, zauważ.
Jak zrobisz wał jednoczęściowy który będzie lekki i super wytrzymały to taki będzie się szybko kręcił i to będzie to o co chodzi i to właśnie dają wały karbonowe.
Ja muszę zamówić taki wał bo auto ma bazowo 500+ HP i taki wał jest oryginalnie tyle że będzie u mnie za długi. Jak zamówisz stalowy wał i nie będziesz latał po 250-300km/h to nie widzę powodu zamawiać karbonowego.
zapek??? !G.O.P! / 2023-08-21 10:51:14 /
Nie chce być czepialski bo kurczę wszystko brzmi zajebiście i mocno kibicuję, nawet dorzucę Tobie jakieś opony do jarania jak chcesz :), ale jednak to "odchudza koło zamachowe plus auto idzie w moment nie w moc" brzmi słabo.
Grzesiek_Rudy / 2023-08-21 12:51:13 /
Dzwoniłem do tej firmy i z pełnymi danymi plus zdjęcia , gość mi tam sporo fachowej lingwistyki natłumaczył z przerobieniem precla itp że wszystko się robi takie łamane też koszt +/- 9tyś zł 5 tyg czekania , jeśliby kiedykolwiek było to potrzebne to już wiemy że się da itp, pojeździmy tym co dostanę w standardzie i potem się zobaczy.
Narazie dostałem na pw wiadomość że ciekawa prosta opcja jest ten short shifter do n9 i żebym o tym pomyślał , ale to podobno się psuje czy coś tam psuje itp Marcin wróci z urlopu to podpytamy.
Tweed / 2023-08-21 13:17:58 /
Wolnossąca V i wysokie obr? I jeszcze ten wał. To wogóle kupy się nie trzyma. Trzymam kciuki i chce to zobaczyć
młody3 / 2023-08-21 13:38:13 /
Tweed, Ty blachę i zawieszenie ogarnij, a nie dawaj się podpuszczać kolegom na wał z karbonu do auta co 200km/h nie przekroczy.
A ja się przyczepię do jeszcze jednego, bom był zmuszon do oczu kąpieli... Co Ci natłumaczył? Fachową lingwistykę? A co Wy tam prawidłową polszczyzną się zajmujecie? Nie wiem czy warsztat, który zajmuje się badaniem języka może być stawiany za wzór miejsca remontu/tuningu silników czy też układów napędowych...
Nie czekaj aż się urwie seryjny , idziesz grubo z silnikiem to odrazu rób wal bo jak wyjdzie tyle mocy co opisujesz to wał zwinie jak papier i jeszcze po urywa przy tym inne rzeczy , jak się będzie kręcił na takie obroty to przebije ci podłogę i dostaniesz nim w głowę . Przy takich mocach nie ma żartów
Piter M / 2023-08-23 09:16:12 /
Pamiętaj jeszcze e o spadochronie, aby to wyhamować, albo co najmniej o klapach hydraulicznych.
Nooo Marcin, nie zazdroszczę bo oczekiwania ludu rosną jak krzywa otwarcia wałka o krótkim czasie :D
Czy przynajmniej wrzuciliście tam wał od Cowortha 24v?
zapek??? !G.O.P! / 2023-08-23 09:21:41 /
Hahahah :D
Facet mi zaczął opisywać jak przerabiają krzyżaki itp plus jak to wychodzi z połaczeniami z kołnierzami , ja nie jestem inżynierem a rozmiary grubości itp co z czym to nie do mnie takie informacje.
Narazie po radzie zserwisuje się mój , w razie czego mam drugi żeby wysłąć gościowi na wzór , wał jeszcze zawsze się zdąży zrobić.
Jak pomyślę ile tu roboty będzie z autem w warsztacie jesienią , bo już jest rozkładane, i nie jeździ.
Że też można tak za autem tęsknić...
Tweed / 2023-08-23 09:23:13 /
Jak zwinie wal i rozwali ogon w skrzyni to będziesz miał faktycznie czas na robienie nowego ;-) lepiej zapobiegać niż leczyć.
Boa potrafił zrobić ślimak z tego elementu który łączy wal ze skrzynią tak że ten twój jak przetrwa kilka startów to będzie dobrze
Piter M / 2023-08-23 09:28:04 /
spójrz co robi 2.8 z wałem od Taunusa... zdecydowanie leć po całości, szkoda czasu na wymiany wałów co tydzień.
Grzesiek_Rudy / 2023-08-23 09:45:36 /
zrobi się, ale teraz 10 tyś lepiej mi w remont wsadzić, a czas na to będzie jak będę docierał silnik.
Tweed / 2023-08-23 10:02:23 /
No proszę jest przykład co potrafi taki napęd a ten po tych modyfikacjach wszystkich to z drugiegiego biegu będzie kręcił warkocza z seryjnego wału
Piter M / 2023-08-23 10:03:49 /