logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Mityczna skrzynia n9 do 2.8 wzmacniana

Mityczna skrzynia n9 do 2.8 wzmacniana

Czy to jest ta skrzynia z tego ogłoszenia ? Można wyciągnąć zdjęcia i wkleić dla potomności lub jeśli nie skasować wątek....

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ford-capri-2-8i-t9-getriebe-verstaerkt-granada-sierra-consul/2523733772-223-8251

Tweed / 2023-08-19 08:20:59 /


Tak. To jest ta niby mocniejsza.
Choinka podparta jest prawilnym łożyskiem a nie igiełkami.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 09:22:41 /


Wizualnie są jakieś różnice ? Czy po oznaczeniach da się rozpoznać ?

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-19 10:43:06 /


Mocowanie na 3 śruby łożyska choinki.

PL / 2023-08-19 11:04:28 /


https://www.capri.pl/forum/79899#79950 + oznaczenia na skrzyni zaczynają się od 86 - te z foto poniżej to najprawdopodobniej pochodzą z N9 ze Scorpio (tak mi wyszło z tej przykręcanej blaszki z numerami). W tej mojej jest impulsator, a nie wyjście na linkę do prędkościomierza.

PiotrekFCapri / 2023-08-19 11:11:21 /


Sorry, złe zdjęcie dodałem.

PiotrekFCapri / 2023-08-19 11:15:15 /


Czy to rozwiązanie to jest duża różnica względem standardowej skrzyni do 2.8 , jakby tak zestawić dwie fabrycznie nowe , to podstawowa codzienna jazda i czasem but a druga już bardzie stała wyczynowa ?

Tweed / 2023-08-19 11:15:44 /


A czy jeśli gość chce za ta skrzynię z wysyłką niespecjalnie duże $$$ to się opłaca brać i robić na kiedyś tam w zapasie ? Czy to zbytek fantazji jest jak Marcin mi wskrzesił od zera moją zwykła 2.8 ?

Tweed / 2023-08-19 13:18:25 /


Tych skrzyń wzmocnionych z łożyskiem z przodu jest tak mało (wręcz homeopatyczne ilości), że nikt chyba nie wie, jaka jest różnica :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 15:02:25 /


Chciałem się na raz troche więcej doinformować i np tu wyczytałem że można czy nie można ???
Założyć do standardowej skrzyni v6 i to eliminuje te igiełki wadliwe ?

Jest w opisie , czyli szkoda kupować tą wzmacniana a kiedyś np poprostu kupić taki wykład , dobrze rozumiem ??

https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-ford-sierra-type-9-v6-gbt9230l.html


https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-type-9-caterham-gbt9230c.html

Tweed / 2023-08-19 15:09:59 /


A co to za „prawilne łożysko” w tej wzmacnianej niby siedzi?
Pytam bo łożyska igiełkowe czy wałeczkowe mają niewspółmiernie większe współczynniki obciążenia niż kulkowe i jeśli w takim igiełkowym np koszyk bywa że się rozleci to to jest akurat wada samego łożyska i wystarczy je na porządne wymienić albo wstawić takie bez koszyka, które będzie można jeszcze bardziej obciążyć. Łożysko kulkowe będzie tutaj akurat dużo słabsze niż igiełkowe czy wałeczkowe.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 17:39:08 /


Tu chyba chodzi o lepsze smarowanie tego łożyska

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 20:28:33 /


C-Teile
Ten sprzedawca doskonale zna wartość gratów, które oferuje. To jeden z większych "zasobników" jeśli chodzi o Fordy na ebay.klein.
Czy ktoś już się dowiedział, ile on chce za tę skrzynię?

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 21:50:52 /


1 tysiąc euro z przesyłka w cenie

Tweed / 2023-08-19 22:23:49 /


Weź skrzynię z Mazdy za połowę ceny nie mówiąc już o jakości.

Jarek / 2023-08-19 22:52:47 /


Pomijając te skrzynie z 'dekielkiem ' na 3 śrubki , to podobno te 'nowsze' n9 też miały coś poprawione względem strasznych ? Prawda to czy mit ? Fakt taki że nowsze były zalane czerwonym olejem więc coś mogło być na rzeczy ?

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-19 23:16:31 /


Wewnątrz skrzyni nie zauważyłem nigdy jakiejś specjalnej różnicy.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-19 23:27:45 /


Oprócz łożyska mają inną wartość przełożenia na zazębieniu stałym. Daje to wyczuwalnie szybszą jedynkę i wrażenie mniejszej dziury 1-2 oraz lekko przyjemniejszą piątkę. Wyczuwalne jedynie przez ludzi jeżdżących na prawdę dużo na zwykłej N-ce.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 06:35:05 /


Kup borga t5WC i będzie po temacie.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 08:08:27 /


Były tematy na forum o type 9 , a dopiero dziś po latach pojawiają się skrzętnie ukrywane fakty o tej wzmacnianej skrzyni :)
Ciężko z Was coś wycisnąć... :D

Z ciekawości bo nie ten wątek ile może kosztować nowy wał ?
Są jakieś mocniejsze oryginalne wały do taunusa niz taki zwykły łamany z podporą jak mam ?
Ludzie na takich upalali 2.9 to chyba nie ma się co wygłupiać ale...

Tweed / 2023-08-20 08:40:17 /


Ta skrzynia być może jest dla ludzi co dopiero składają swoją i chcą mieć smaczek oryginalności w aucie , bo narazie to nic specjalnego takiego hej ho nie ma w opisie.
Zakładam że umiejętności Marcina jego zaangażowanie i opinia "zegarmistrza" w tym co robi to ta już ukończona skrzynia da mi do wiwatu zamiast na odwrót.
A co z nią ciekawego to pewnie Marcin nam wszystkim opowie w fotostory budka na swojej stronie :)
Miejmy nadzieje że historia nie zacznie się...
"To był straszny szmelc , już lepiej wyglądają spalone ruskie czołgi... " i tym podobne ;p

Tweed / 2023-08-20 09:22:48 /


Ej, spokojnie :). Skrzynię odbudowałem i jest to seria w dobrym stanie po wymianie łożysk. Wału nie potrzebujesz, jak ukręcisz seryjny, to weźmiesz drugi za nieduże pieniądze i będziesz upalał dalej. Co do silnika, to w sumie już nie wiem, czy sprostam oczekiwaniom, bo tyłu koni to ja do środka mogę nie dać rady upchnąć :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 12:48:18 /


Haha , chyba miało być koło serii 135/140hp a +/- 500 momentu obrotowego :D
I chyba krzywa wykresu z hamowni miała od 800 obrotów iść pionowo w górę , żadnej piramidy w prawo...

Tweed / 2023-08-20 14:32:28 /


To nic że nie zmieści się dużo, ale te w 2.8 to mocne konie , ponoć jeden z2.8 to jak 3 z boa , tak że włożenie 2.8 to same plusy

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 15:18:17 /


Mocne konie , dobre he , he .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 16:42:04 /


Powinni na wykresach z hamowni podawać jakiś przelicznik, żeby było łatwiej się połapać. Chyba, że to tylko miejska legenda?
:)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 18:52:02 /


Nigdy nie rozumiałem tej potegi 2.8 i 2.9 EFI , czuć jak się rozpędzają te konie 🙈

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 19:03:51 /


Piter jak myślę o koloniach to zawsze przypomina mi się ten start na parkingu w drodze na SO 09 Taunus kombi boa i dziobak 2.8i -miny bezcenne :D

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-20 19:09:16 /


No nie wiem, ja ostro zmodziłem swoje 2,8 w Capri ale jak sobie przypomnę co robiło BOA w moim dziobie albo w Perełce to nijak tego do 2,8 przyrównać nie umiem. Także to chyba legenda jakaś, jednak.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-20 22:03:03 /


Ja ponowię pytanie po czym poznać tę "mocniejszą" N9 oprócz dekielka na trzy śrubki, bo tylko takie zdjęcia mam na kompie przy sobie, to jest oryginalna od 2,8efi scorpio, to będzie taka??

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-22 15:57:19 /


już czuje dutki :)))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-22 16:10:34 /


Rozjechany w tym linku do aukcji było mase dobrych zdjęć tej skrzyni może w powiększeniu uda się też zobaczyć numer fabryczny lub jakieś zewnętrzne charakterystyczne cechy.

Tweed / 2023-08-22 18:25:03 /


Wszyscy widzę idą w 2.8 czyli coś w tym jest że to ma tyle mocy, skrzynia faktycznie musi być magiczna skoro wychodziła z tak mocnym silnikiem

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 09:22:21 /


Ja bym to rozumiał po swojemu że zwykłym capri 2.3 czy tam 2.8 albo granada to nikt się za bardzo nie ścigał, ale jak przyszedł 80... rocznik i ludzie dostali lepsze czasy do zabawy plus te efi itp to jak moc poszybowała do 150+ koni w tych 2.8 moda na tuningi i mocne depnięcia , to się może luz blues zwykłej skrzyni skończył...
Ale teraz ja mam pytanie na co kupować teraz tą skrzynię skoro jest ten zestaw wzmacniany z burtona i tam jest opisane że on właśnie niweluje słaby punkt igiełek itp , czyli defacto można ze zwykłej skrzyni zrobić taka pro ?
Czy ja dobrze to rozumiem czy nadal TA skrzynia będzie wyprzedzać wytrzymałałością nawet te po tuningu ?

Tweed / 2023-08-23 09:29:03 /


https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-ford-sierra-type-9-v6-gbt9230l.html

Tu w opisie tego jest to opisane że eliminuje słabe punkty zwykłej skrzyni.

Tweed / 2023-08-23 09:30:23 /


Ciekawy zestaw , kolejna rzecz którą naoewno warto założyć w twoim przypadku

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 09:39:26 /


Czasem nie wiem kiedy mnie podpuszczacie ;)
Narazie zarżnę tą skrzynię co dostanę , a ten zestaw się założy później.
Ja bym tyle nie kombinował ale ja się zamierzam taunusem poprostu ścigać w super oesach , rajdach zabytków po torze i gdzie się tam tylko uda dostać na zawody.
A to przynajmniej 15+ ostrych zawodów rocznie , ja się nie pierdo.. z częściami jak wpadam na tor to jadę na limicie , nie jestem jeszcze lub mi to zajmie czas ale czasem biegi źle wejda i jak zaskrzypi... umarłego by obudziło , więc ja wiem o co mi chodzi z wzmocnionymi częściami.

Tweed / 2023-08-23 09:59:39 /


No jak znasz swoje umiejętności i już sprzęt nie wytrzymuje bo jedziesz na granicy przy tym silniku to co będzie jak weźmiesz w rękę auto z tak mocnym napędem... Do tego jak będziesz się tym ścigał to szkoda niszczyć te seryjne graty i kończyć wyścig porażką. Przy takich umiejętnościach jazdy lepiej dopasować sprzęt i wygrywać

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 10:11:07 /


Fajnie by było zająć miejsce przedostanie :)
W tej klasie co się załapie taunus czy silniki ponad 2 litry jeszcze V i napęd tył... daj boże żebym się na goracą herbate na mecie załapał bo wszystko zdążą wypić czekając na mnie... :))
Ja to robie dla zabawy , na ostatnim miejscu też klaskają jak widzą co dojeżdża do mety w jednym kawałku :D
Zabawa na limicie to się zaczyna wtedy jak wiesz że jest wiraż , opony już tracą kąt podejścia bo tak ciasno się zrobiło , i jak się zrobi uślizg to banda jest bardzo blisko...
I zawsze w takim momencie mam "zatrzymanie czasu" taki bullet time i szybka kalkulacja jak się rozbije auto za dwie sekundy i ile spędzę w szpitalu... 😛
Ale na szczęście jeszcze ani razu , coraz lepiej mi idzie i jakimś fartem , udaje się auto wyprowadzić na prostą.
Taunusem się jeszcze nie ścigałem , na torze bo zwykła ulica się nie liczy.
Co innego napęd przód a tył...
W latach 80 ścigali się capri i innymi nie znając carbonu i jakoś to kręciło to teraz też da rade ze zwykłym stalowym :D

Tweed / 2023-08-23 10:44:26 /


Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-23 10:57:09 /


Tweed.
My, Loża Szyderców, potrzebujemy tu takiej świeżej krwi. Inaczej gorzkniejemy, nasze żarty schodzą na psy. I jesteśmy Ci wdzięczni za powiew świeżości.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-24 20:09:52 /


Tą skrzynię można poznać po tym że przełożenie 1 ki to 3,36.
1.Wrzucasz 1
2.Zaznaczasz punkt na wałku sprzęgłowym i na wałku wyjściu ze skrzyni.
3. Kręcisz wałkiem sprzęgłowym 33 razy, wyjście ze skrzyni obróci się 10 razy.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-08-24 20:43:14 /


3,36 na 1 biegu ma każda N9 do 2.8

PL / 2023-08-24 20:59:55 /


Po co tak dużo kręcić? Kręcisz sprzęgłowym 3 obroty, a na wyjściu ma byc 10.
Jak będzie 11, to skrzynia od 2.0/2.3.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-24 21:27:44 /


Oczywiście coś mi się pozajączkowało - kręcisz sprzęgłowym 10, a na wyjściu będzie 3... :)
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-08-24 21:38:16 /


Ale pierdzielicie :) miał ktoś napisać co w tej skrzyni jest innego przełożenia inne jakieš ? Wiemy że wzmocniona choinka ale czy ten zestaw z burtona potrafi z każdej skrzyni zrobić taka samą jak ta wzmocniona i wtedy ona nie jest takim rarytasem ?
Ja też lubie jak się zbijacie czy ze mnie czy od tak bo czuć człowieka po drugiej stronie :D

Tweed / 2023-08-24 21:47:33 /


Nie potrafi.
Ten zestaw jest konkretnie do tej poprawionej skrzyni, a nie do zwykłej N9.

PL / 2023-08-24 21:58:24 /


Znalazłem jakiś PDF z serwisówką do N9
(o ile PDF można załączyć jako plik)?
Jeśli już gdzieś jest w bibliotece to przepraszam.

654e0214d5136-t9-rebuild-manual.pdf

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-11-10 11:12:36 /


Małe odświeżenie :

Rozjechany Twoja skrzynia ze zdjęcia może być ta super wzmacnianą Heavy Duty , ale okaże się jak zajrzysz do środka dzwonu lub go zdejmiesz , bo ...
Ta skrzynia o której jest temat z maja / czerwca ma nieoryginalny dzwon , to jest zwykły dzwon w którym ktoś wyciął porostu zagłebienie na ten trójkąt...

Prawdziwy dzwon n9 v6 do tej skrzyni wyglada tak z takim zagłębieniem , ale na Twoich zdjęciach jest ciemno i zły kąt żeby to dostrzec.

Więc sam musisz sobie zobaczyć.

Tweed / 2023-12-22 10:55:29 /


no i jak jest to zagłębienie to znaczy, że to ta super hiper?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 13:44:21 /


Tak , ale ona też może mieć różne bebechy chyba że niebyła otwierana to też ma pierwszy bieg 3.36 ale ma te grubsze wałki itp i ta co robił Marcin caterhama to miała już wsadzone wyścigowe bebechy one są do kupienia za 2 tyś funciaków , ale standardowo tu sa wzmocnione bebechy na skosnych zębach które też są do kupienia na wymiane za 1 tys funtów.

Jest opis tego caterhama że na tych prostych zębach skrzynia wytrzymuje od 190 do 270 koni... to chyba już znacznie więcej :) alę jak oni straszą że jest głośna to musi coś w tym być ;)

Tweed / 2023-12-22 15:32:52 /


O proszę jak się kolega szybko edukuje jeszcze chwilę i będziesz forumowym guru :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-12-22 15:41:51 /


Tweed, naprawdę trzymaj się swojego postanowienia o nie pisaniu głupot do końca roku.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 15:44:12 /


Grzesiek ale tu wyraźnie piszą do ilu koni ten zestaw wytrzymuje chyba że gdzie indziej się myle ??

Tweed / 2023-12-22 16:09:08 /


I na ch.... Ci to? Skrzynie zabija moment, a nie te mityczne konie o których ciągle piszesz.
Wsadź normalną skrzynie i weź już przestań z tymi skrzyniami. Zabierz się teraz za tunink układu elektrycznego np kierunkowskazy czy przeciwmgielne. Wiesz ile z tego można koniów wycisnąć?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 16:24:05 /


Haha :)
Spodobało mi się drążenie takich mitycznych szczegółów jak kolektory , wydechy czy np skrzynie.
Wiedza standardowa jest hmm podstawowa , a to jak szukanie smaczków w jakiejś gwiazdorskiej biografii :)

Tweed / 2023-12-22 16:46:16 /


O ile wiem ta "wzmocniona" wersja N9 ma tylko zmodyfikowane łożysko, nie jest to żaden wielki upgrade tylko kwestia trwałości. Po 5 latach produkcji mieli pewnie dużo skrzyń do wymiany choinki.
Zwykłe N9 mają wałeczki w choince, co samo w sobie nie jest problemem, tylko to że choinka jest bieżnią, przy momencie 2.8 i kilku latach pracy choinka jest do wyrzucenia. Dlatego wprowadzili tam łożysko. O ile pamiętam ono jest wałeczkowe, wałeczków jest mniej, ale pracują one na prawdziwej bieżni z odpowiedniego materiału a nie wyszlifowanym wnętrzu choinki i można je normalnie wymienić.

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 18:00:23 /


No właśnie nie bardzo tam jest coś innego :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 18:26:18 /


W tej co robisz akurat jest jakaś rzeźba. Ten dekielek na 3 śruby normalnie na "bolec" który wchodzi w skrzynię i podpiera choinkę, w której osadzone jest łożysko. Choinka z tyłu ma oparcie standardowo w przekładce, a wałka który w zwykłej N9 przechodzi przez całą choinkę nie ma w ogóle.

Robiłem taką skrzynię, jak znajdę foto to podeślę żeby każdy wiedział o czym mowa.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 19:00:09 /


To chyba wyczerpuje temat na stałe :)

To mam tylko jeszcze ostatnie pytanie , czy ten zestaw można wsadzić do każdej zwykłej skrzyni n9 v6 ?

https://www.burtonpower.com/5-speed-close-ratio-full-helical-gear-kit-ford-sierra-type-9-v6-gbt9230l.html

Tweed / 2023-12-22 19:06:58 /


Prawdopodobnie tak, jeśli chcesz się ścigać. Na ulicę może to być bardziej upierdliwe niż pożyteczne.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 22:24:32 /


Grześku, ta skrzynia od Caterhama to pewnie obudowa pod takie coś z łożyskiem z przodu choinki, ale ze zmienionymi bebechami.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-12-22 22:27:21 /


Siema , odgrzewam z ciekawości co to za skrzynia z takim garbiem z boku ?
Bo zakładam że to od 2.8i jest , czyli fikuśny dzwon z grzebieniem a'la radiator i skrzynka heavy duty , zakładam że wymiary są standardowe z naszymi n9 i wchodzi p&p ??
A tak coś szukam i wyskoczyła :D

https://www.ebay.co.uk/itm/126331510399?chn=ps&_ul=GB&norover=1&mkevt=1&mkrid=710-169684-150054-4&mkcid=2&itemid=126331510399&targetid=325425753764&device=m&mktype=pla&googleloc=1011498&poi=&campaignid=20646545186&mkgroupid=152356903417&rlsatarget=pla-325425753764&abcId=&merchantid=663989879&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwxY-3BhAuEiwAu7Y6sy9-Zm4IsfIziDCZHFy3MSXZIj6QbuqlOdVYXEboMH7cIsQn512VjRoChgYQAvD_BwE

Tweed / 2024-09-13 20:37:09 /


Tłid,

Doczytaj tytuł zamieszczonego ogłoszenia to Ci się wyjaśni sprawa garba na na skrzyni...

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-13 20:52:22 /


Czyli co tu jest przeniesienie przedniego napędu ? Tak to wygląda , odpowiadając na swoje pytanie pewnie przez to nie jest standardowo kompatybilna i trzeba wymieniać ogon.

Tweed / 2024-09-13 21:08:39 /


Dokładnie tak, to rodzaj reduktora do 4x4, z resztą jak Kornik napisał jest jak byk w ogłoszeniu :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-13 21:15:41 /


https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.fordpower.org.uk%2Fnik%2Fsupp.html&psig=AOvVaw3Dd3zx7p4EJe1ZhWH3OIs_&ust=1726341670842000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBQQjRxqFwoTCKig_YHSwIgDFQAAAAAdAAAAABAE

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-13 21:21:38 /


Dzięki ,
po tych prospektach to widać ile musiała znieść taka HD n9 , przecież to 2.8i oraz napędza dwie pary kół...
I to jeszcze domyślam się w zamierzeniu to było docelowo auto sportowe , tylko nie wiem czy full tor czy taki weekendowy trackday dla znudzonych przy kasie.

Tweed / 2024-09-13 21:42:07 /


Ona nie jest żadna HD, tylko po prostu od 2,8 po modyfikacji łożyskowania przodu choinki. Na wałek zdawczy założyli jej skrzynkę rozdzielczą. To wszystko. Jednak odzyskanie jej dla RWD wymaga zmiany wałka zdawczego, bo tu jest dużo krótszy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-14 06:55:58 /


to że jest do 4x4 to jedna sprawa, nie do żadnej rajdówki tylko seryjnej choć wypasionej Sierry czy Scorpio.
To co można określić jako HD (w porównaniu do zwykłej będącej light duty) to zmianę łożyskowania choinki, nie było to związane z 4x4 tylko rocznikiem, po prostu po kilku latach użytkowania tych skrzynek zaczęły się sypać łożyska, a że częścią łożyska była choinka to trzeba ją było wymienić. Skrzynię trzeba rozebrać do zera a 5-biegówka stwarza dodatkowe opory. Koła zębate najlepiej się wymienia parami, więc zostawała obudowa. Efekt był pewnie taki że w serwisach wymieniali całe skrzynie na nowe. W związku z tym opracowali prostą modyfikację rozwiązującą problem.

Jak dla mnie to trzeba mieć pewne ograniczenia umysłowe, żeby w takim mechanizmie nie dać osobnej bieżni, podobnie jak w półosiach niektórych amerykańców

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-17 14:17:58 /


Explorer... i jego mosty które często znajdujemy w naszych autach. Znaleźć półoś nie wyżartą przez łożysko to już dziś duży wyczyn.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-17 15:44:38 /


Z drugiej strony koszt nowej półosi przestał być tak odległy finansowo od naszych kieszeni jak 30 lat temu. Wtedy to nawet moja pikawa zmieniała rytm jak przeliczałem. A dziś dwie półośki z łożyskami, uszczelniaczami i C-clipami z przesyłką, cłem i VATem to ~1700pln.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-17 21:06:49 /


tylko po co, skoro lepiej wymienić same łożyska za 200zł, 1500 tak czy inaczej to nie drobne,
półosie nie do każdego modelu są też dostępne i wtedy jest zonk

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-18 13:51:48 /


Po to, że pierścień osadczy to dla przygłupów zza wielkiej wody technologia kosmiczna. Przecież to jest społeczeństwo debili.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-19 17:47:08 /


społeczeństwo jak społeczeństwo, u nas też debili nie brakuje, do tego nie mamy NASA, nie konstruujemy F-35, okrętów o napędzie jądrowym i wielu innych rzeczy, pierścień osadczy to przy tym niezbyt skomplikowany problem. Trzeba jednak przyznać że u nas jest spory odsetek majsterkowiczów (nawet wśród debili ;) ) a w USA przeciętny obywatel nie odróżni wkrętaka od szpikulca do lodu, nie mówiąc o nieco bardziej wyrafinowanych narzędziach,

Pomijając zawartość debili w narodzie, ten pierścień osadczy w wersji z Capri nie jest niezbędny,
przecież w ich rozwiązaniu też jest łożysko, tylko luźno założone na półoś, która jest bieżnią, wystarczy w to samo miejsce założyć łożysko z bieżnią na lekki wcisk, pierścienia nie trzeba dokładać, niech już zostanie ich rozwiązanie z zabezpieczeniem na końcu,
wtedy i debil by sobie poradził i mechanik byłby zadowolony, a właściciel by zaoszczędził

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-19 20:46:07 /


Ja bym bardzo chciał się kształcić w tym społeczeństwie debili i chodzić do liceum przy MiT a dyplom odebrać z Harwardu, aczkolwiek Los Angeleską filmówką też bym się zadowolił ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-20 00:22:55 /


Teraz bez innej karnacji i jeszcze będąc XY to mógłbyś zapomnieć o dostaniu się :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-20 11:12:37 /


Każde społeczeństwo ma jakiś odsetek debili i geniuszy. Tyle, że ich stosunek jest tak około 1/100'000. I jeżeli mamy w kraju 7,5mln debili, to mamy 75 geniuszy. W stanach jest 74mln debili, więc siłą rzeczy geniuszy jest 740. Stąd efekt skali. Podobnie będzie z ilością ludzi niegenialnych ale jednak ponadprzeciętnych i ilością niedebili ale jednak przygłupów.
Oczywiście liczby są przybliżone, nie pytajcie mnie o metodologię.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-21 22:15:50 /


zapewne popatrzyłeś po sąsiadach...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-21 23:40:35 /


magic . Jeśli piszesz w związku z wpisem granadziaża . Znaczy Jarka to podpisuję sìę rękami i nogami

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-22 03:05:38 /


magic. Oczywiście pod Twoją refleksją. Tu się z Tobą zgadzam

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-22 03:10:37 /


Chyba musze znowu zaczać wypisywać tu coś głupiego bo temat niebezpiecznie ściąga na pozbawiony cech motoryzacji...

Tweed / 2024-09-22 11:58:06 /


Ależ skąd, właśnie drążymy problem unikania przez US motoryzację możliwego papractwa serwisantów. Bo fabryka poradzi sobie z kosmiczną technologią osadzenia pierścienia osadczego. Ale co później? I problem ten nie jest juz w US jedynie. Np. już w pickupie Nissana D40 zaniechano dostarczania łożysk koła tylnego, ponieważ od fuzji Nissana z Renault tak drastycznie spadła jakość usług serwisowych, że demontaż łożyska z półosi i założenie nowego generowało zbyt dużą ilość reklamacji. Zaczęto więc dostarczać do sieci serwisowej jedynie gotowe zmontowane półosie. Tak to Panie na ryj lecą zdolności umysłowe i manualne społeczeństw.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-22 12:20:44 /


Dodam, że w początkowej fazie produkcji D40 dostępne były części do łożyskowania półośki i do dziś funkcjonują ich numery ale nie ma dostępności. Cała półośka i ch*j. Oczywiście poza siecią ASO funkcjonują z powodzeniem zamienniki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-22 12:23:12 /


Dzięki markokrk.

Tak, Granadziarz ma rację. Naprawa skrzyni wymaga jej demontażu. Potem należy ją prawidłowo zmontować. A wymiana skrzyni to prawie 100% sukcesu naprawy. Natomiast naprawa skrzyni trwa, koszty rosną i kto wie, czy gotowa skrzynia z linii produkcyjnej nie wychodzi taniej, uwzgledniając późniejsze reklamacje naprawy i inne koszty poboczne.
Te kilka procent geniuszy akurat pracuje w takich korporacjach jak Ford i z pewnością mają to policzone.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-23 09:38:19 /


Pierwszy raz zderzyłem się z tą praktyką w 1980 w Londynie - wnukowi szwagra mojego dziadka (mieszkańcowi UK od urodzenia) padła na gwarancji uszczelka pod głowicą w Hondzie Accord. Serwis podjechał rano lawetą, zabrali auto i po obiedzie zadzwonili, żeby odebrał. Dla mnie - wówczas studenta politechniki, przywykłego do PRL-owskiego druciarstwa - taka naprawa powinna trwać ze dwie doby. A oni po prostu... wymienili silnik na beznumerową nówkę, na której nabili numery pierwotnego motoru, który poszedł na przemiał. Odbieraliśmy to auto razem, więc zapytałem doradcy serwisowego skąd taka metoda. A on na to: bo Japsy policzyły, że tak jest taniej... Powtarzam: 44 lata temu :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-23 10:19:25 /


obsługa posprzedażowa/gwarancyjna w ASO kieruje się głównie ekonomią, nawet jak mają fachowców ale taniej jest wymienić silnik niż w nim grzebać to racjonalność nie ma tu nic do gadania, liczy się kasa pomnożona przez tysiące takich przypadków.
Później dochodzą do wniosku że fachowiec jest drogi a skoro i tak wszystko wymieniamy to po co nam fachowiec, trzeba go zwolnić i zatrudnić tańszego wymieniacza.
Jak w grę wchodzi jakaś wada fabryczna - tak jak w przypadku tego nieszczęsnego łożyskowania choinki w N9, to już nie jest sama ekonomia, użytkownik w latach 80-tych też pewnie się dziwił dlaczego wymieniają całą skrzynię, a ASO już wiedziało że jak to łożysko hałasuje to na 90% w skrzyni trzeba wymienić więcej niż ona sama warta i poświęcić na to cenne długie godziny fachowca (którego może już nie ma), a efekt może być za jakiś czas taki sam, więc lepiej zmienić na nową skrzynię, która ma to usprawnione.

co do półosiek, to w tych amerykańcach gdzie łożysko kręci się po półosi to zrozumiałe że oferują tylko taki zestaw, ale w innym przypadku to już rzeczywiście ubezpieczenie na brak fachowości swoich pracowników. Pewnie mieli przypadki gdzie po wymianie koło wyjeżdżało w pole i woleli to montować pod większym nadzorem.

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-23 12:43:30 /


Tylko że z tymi poprawionymi skrzyniami N9 zagadnienie jest takie, że znalezienie w przyrodzie takiej skrzyni to spory ewenement i raczej wyjątek. Podejrzewam więc że nie było żadnej akcji wymiany tych skrzyń w jakiejś istotnej skali, bo gdyby tak było to znalezienie takiej skrzyni byłoby łatwiejsze. A ich raczej po prostu nie ma, w porównaniu z tymi pierwotnej konstrukcji.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-23 12:54:44 /


racja jest ich mało, coś ich jednak skłoniło do tej modyfikacji,
może naprawiali wymieniając bebechy albo wymieniali jeszcze na te stare skrzynie,
gwarancja nie jest długa, później to już problem klienta, który jednak się pojawia na rynku,
w sumie to ta skrzynia już długo nie pociągnęła, szybko po tej modyfikacji zmienili ją na MT75

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-23 13:02:19 /


No to ja jeszcze dorzucę pytanie gdzie w tych skrzyniach pojawiła się taka jak moja od 2.8 z stałym nie odkręcanym dzwonem...
Nie spotkałem się z tym na żadnym ebay czy na forum międzynarodowym n9 na facebooku ....
Nie wiem czy to jakiś eksperyment fabryczny był ...

Tweed / 2024-09-23 15:06:35 /


dawno temu taką spotkałem, gdzieś w czeluściach foruma jest jej zdjęcie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-23 20:40:52 /


Moja od 2.8EFI też ma dzwon odlany z resztą korpusu w jednym kawałku.

Konar / 2024-09-23 20:52:36 /


U nas na forum był wątek o tej skrzyni z odlewanym dzwonem.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-23 21:11:02 /


4 biegowe typE też takie były więc już przed wejściem N9 były skrzynie z dzwonem odkręcanym i odlanym w jednym kawałku z korpusem.

PL / 2024-09-23 21:13:38 /


https://www.capri.pl/forum/150149

PL / 2024-09-23 21:14:43 /


Ok , więc po wczytaniu się w linki itp wychodzi że mam skrzynie z 2.8 efi z tym półksiężycem i innymi prędkościami na biegach 1/2/3/5 i tylko 4 jest identyczny jak reszta...
To jakie to są wartości w tej skrzyni bo tego akurat nie napisano ??

Tweed / 2024-09-24 11:01:34 /


4 jest bezpośrednia, jak w większości przypadkow

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-09-24 11:06:58 /


Tweed, Ty masz skrzynię od 2.8EFI, wiem bo osobiście Ci ją sprzedałem, przełożenia kolejnych biegów to 3,36/1,81/1,26/1,00/0,82/R=3,36.

O jakim półksiężycu mówisz?




Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 11:17:39 /


A no poczytałem ten wątek i tu jest pokazana jakaś różnica i opisana więc wrzucam zdjęcia

Tweed / 2024-09-24 11:33:01 /


Ale mam też pytanie bo od przodu pod wałkiem sprzęgłowym wystaje jakaś końcówka innego dolnego wałka czy to jest jakaś zmiana względem innych n9 z dokręcanym dzwonem bo tam nie wystaje taki bolec , a to też nie jest ta z 3 śrubkami. To jeszcze inaczej zbudowane jest. ??

Tweed / 2024-09-24 11:35:01 /


Tweed, to typowa skrzynia. Półksiężyc z wątku to koniec wałka choinki, którego drugi koniec widzisz z przodu skrzyni pod wałkiem sprzęgłowym. W tamtym wątku ktoś nie miał półksiężyca, bo wałek wyjął i się nie zorientował.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 11:52:22 /


No różnica jest taka, że w tej mitycznej wzmacnianej nie ma wałka choinki bo są inne łożyska - nic nadzwyczajnego.


Ten "inny dolny wałek" to właśnie jest wałek trzymający choinkę. Normalnie w skrzyni z odkręcanym dzwonem wystaje on z obudowy i zasłania go dzwon. W Twojej wersji zakończenie tego wałka jest widoczne - nic nadzwyczajnego.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-09-24 11:53:33 /


Ok :) trzeba sie edukować , ktoś kiedyś bedzie pytał to bede w stanie merytorycznie odpowiedzieć :)

Tweed / 2024-09-24 12:19:03 /