Obudziłem sie z letargu po wielu latach i przyszedł czas zajć się w końcu moim Taunusem i chce zacząć od wymienienia silnika na coś mocniejszego. Zastanawiam się czy ktoś próbował wsadzić 2,5 V6 24V z Cougar'a.
Jestem początkujący więc dopiero zaczynam swoją przygode z remontem Forda. Szukałem czy jest już taki wątek, ale nie znalazłem. Jeśli już było to prośba o linka a ten usunę.
Pozdrowienia
ja3ekja / 2023-07-24 12:57:31 /
Było/jest capri z tym motorem? Na moje to gra nie warta świeczki. Mocy to to nie ma, żywotny też nie jest jakoś nadzwyczajnie, do tego przekładka z całą elektroniką (ecu) itp do tanich nie będzie należeć.
Ludwik 3M / 2023-07-24 13:02:02 /
Taunus przez zawieszenie na podwójnych wahaczach ma węższą komorę od Capri czy Sierry, a ten silnik jest potwornie szeroki (dwuwałkowe głowice). Niemcy go nie cenią, więc Taunusa z takim nie spotkałem. W UK te Durateki (ale zwykle 3-litrowe z Jaga S-type) są popularnym swapem do Capri, przy czym musisz pamiętać o zmianie całej architektury (kolektory, łapy, poduszki) bo Cougar/Mondeo są poprzeczne.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2023-07-24 13:10:58 /
Jedynym jego plusem jest niska waga. A tak, to same problemy.
granadziarz_3M / 2023-07-24 21:55:45 /
To jest silnik porazka. Jak nie uzzczelka ood głowicą to panewka. Daj sobie spokój.
Mysza liil (EM) / 2023-07-25 13:03:08 /
Uszczelka to byłby pikuś, tam wyżera bloki pomiędzy komorą spalania a płaszczem wodnym...
granadziarz_3M / 2023-07-25 22:03:26 /
Witam
Jak V6 to wkładaj 2.5 albo 3.0 z Omegi. Silnik lekki i fabrycznie wstawiony wzdłużnie co rozwiązuje mnóstwo problemów.
Pozdrawiam
Misiek
fourM 3M / 2023-07-25 22:22:22 /
I wiecznie cieknie spod kap zaworowych, chyba że się dorwie takie aluminiowe za równowartość drugiego silnika ;)
Ok, to macie racje, żeby odpuścić sobie ten silnik. Zobaczę Omegę, ale przelecę się tu po forum i poszukam jakie są popularniejsze swapy. Dziękuję
ja3ekja / 2023-07-26 07:42:46 /
Najpopularniejszy to 2.9 V6 ze Scorpio. Granadziarz chyba mial Coswortha 2.9 24V na handel?
Konrad vel smasher / 2023-07-26 09:38:26 /
Najpopularniejszy to z 2,3 na 2,8 :)
24v jest sporo cięższy (ogromne głowice), ale do codziennej jazdy najlepszy to zwykły 2.9 12v. Taunus bez wysiłku ma na nim 8s do setki, a wszystkie duperele typu łapy, poduszki, linki, węże itd. leżą w sklepie.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2023-07-26 10:22:48 /
Te głowice są aluminiowe i chyba nawet lżejsze od starych żeliwnych.
zapek??? !G.O.P! / 2023-07-26 10:24:24 /
Tylko czy 24V zmiesci sie do Taunusa? To jednak spory klocek w porównaniu do kompaktowego 2.9, nawet 4.0V6 mniejsze od 2.9 24V.
Konrad vel smasher / 2023-07-26 10:27:19 /
Oczywiście, że się mieści.
Grzesiek_Rudy / 2023-07-26 10:29:14 /
Mieści się, mieści, tylko osprzęt trzeba na nowo poukładać, bo głowice szerokie. A same głowice albo ważą tyle samo, albo mniej niż te mniejsze, ale żeliwne kloce. I konstrukcyjnie np. BOB jest trochę lepszy od 2.9, ma inne bebechy. Ale 2.9 prościej wrzucić i w zupełności wystarcza. Ale wystarcza i 2.0 OHC...
m.kozlowski / 2023-07-26 10:36:22 /
ważne żeby trzęsło budą ;)
Grzesiek_Rudy / 2023-07-26 10:37:04 /
I znowu się zaczyna, jaki swap, pytanie jest inne --> za ile? to się dowiesz jaki :)
Piosiu. / 2023-07-26 10:42:04 /
Głowice jako odlewy mogą być lżejsze, ale cały motor 24v z osprzętem jest o kilkanaście kg cięższy od 12v. A w Taunusie (bo w Capri jest inaczej) połowa silnika jest przed osią, co zdecydowanie psuje zachowanie na zakrętach. Ale mieści się pod maską - kiedyś nawet taki Taunus 24v wygrał PC :)
Pozdreaux
KRK 4m / 2023-07-26 10:50:31 /
A wracając do tematu Modulara, to czy 3.0 jest jakoś znacząco lepsze od 2.5? Pytam, bo znam kogoś (niech się sam ujawni :D), kto lata takim już 10 lat i żadnych poważnych problemów nie zgłaszał, a silnik ma nalot 400k+.
JΒ / 2023-07-26 10:52:57 /
Pytasz o Modulara 2.5/3.0 czy o Durateca 2.5/3.0?
Pozdreaux
KRK 4m / 2023-07-26 11:41:57 /
Marcin - umówmy się, że 2.0.OHC to może i starcza, ale co najwyżej do tego, żeby względnie w ruchu nie odstawać. Ale osiągów jakichś ciekawszych to to nie ma niestety.
A 2.9 12V w Scorpio kombi z automatem ma 11 s. do setki, więc niestety też dość słabo. W Taunusie i z manualem, to juz jednak może być inna bajka i zdecydowanie przeróbka najprostsza, bo to prawie takie samo V6, jakie w Taunusach bywało.
Konrad, fourM zdaje się Cosswortha sprzedaje, nie Granadziarz ;)
Aaa mi tam 12v w taunusie wystarczał. I żadna dacia na światłach nie zawstydziła i kołem na dwójce zakręcił i nie trzeba było się modlić, żeby slizgi były całe i co zrobić jeśli nie są.
Ale tak no, zależy jaki budżet i jakie oczekiwania.
sadek / 2023-07-26 12:46:44 /
Kżycho no na północy, dobrze mi dzwoni xD
Podsumowując, najprościej i pewnie najtaniej 2.9V6 12V i jak to ma być po prostu dynamiczne auto na codzień to dobra droga IMHO. Capri całkiem spoko z tym jeździ, a ponoć i Transit :-)
Jak się okaże, że malo, to zawsze można jakąś dmuchawkę dołożyć.
Co ważne, siada P’N’P na skrzynie V6, które w tych autach były.
Konrad vel smasher / 2023-07-26 13:03:59 /
Mam na zbyciu 2.9 + MT75 z kompletnym osprzętem i wiązką jakby co.
m.kozlowski / 2023-07-26 13:47:08 /
@KRK4M: To przecież jedno i to samo. Duratec-VE to nazwa handlowa, Modular to określenie wewnętrzne Forda.
JΒ / 2023-07-26 15:23:59 /
O ile wiem to jedynym Modularem Forda jest V8 i V10 zza rzeki. Drugim Modularem stosowanym w Fordach (acz nie u Forda zrodzonym) było Volvo R4/R5/R6 (w Fordach: Mondeo/S-Max/Focus/Kuga tylko jako B5254T). Dlaczego natomiast Duratec V6 miałby być kolejnym Modularem to już nie kumam - cóż on ma w sobie modularnego?
Pozdreaux
KRK 4m / 2023-07-26 15:44:15 /
Ale swoją ścieżką podpisuję się pod pytaniem Jarka - czy 3-litrowy jest czymś lepszy niż 2.5 ? Pytam, bo właśnie nabyłem takie cuś z nalotem 200k km (może nie zmęczony, bo od pańci po 60-tce) i nie wiem jeszcze na co się nastawiać...
Pozdreaux
KRK 4m / 2023-07-26 22:19:51 /
Obydwa słyną z koncertów panewkowych 😉. Natomiast 2.9 24v to wbija przód taunusowi w asfalt i nie da się tym jechać :-D
Piter M / 2023-07-27 10:25:13 /
zawsze dobrze jest kupić auto od starszej pani...
https://www.youtube.com/watch?v=qHT-HujXavI
wąski77 / 2023-07-27 10:34:50 /
No nawet nie strasz, Wąski. Moje też jest z Holandii :(
Pozdreaux.
KRK 4m / 2023-07-27 10:45:48 /
@KRK 4m: Jednak nie zwariowałem. A już zaczynałem mieć wątpliwości...
JΒ / 2023-08-01 13:44:23 /
"bo znam kogoś (niech się sam ujawni :D), kto lata takim już 10 lat i żadnych poważnych problemów nie zgłaszał, a silnik ma nalot 400k+."
Zbliżam się powoli do 500kkm. Przy 300kkm i przy okazji uszczelniania misy pokusiłem się o wymianę panewek korbowodowych ale nie było potrzeby.
KRK, Twój silnik na wydaniu ?
marian212 / 2023-08-01 14:05:33 /
Na razie nic mi na ten temat nie wiadomo - nic nie stuka, oleju nie bierze, kompresja na wszystkich sześciu OK z rozrzutem 0.7 at pomiędzy najwyższym a najniższym. Przebieg 204 kilo. Pytałem dla zasady - chciałbym wiedzieć, czy nie wlazłem na minę.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2023-08-01 14:17:21 /
bardzo lubię ten silnik, zwłaszcza bezobsługowość wersji z ST220 -> rozrząd na hydraulice i łańcuch, którego nie ruszałem od chwili kupna przy 180kkm. A i dzielnie znosi 400HP i 450Nm od 3000 RPMmów z korbami Carrillo
marian212 / 2023-08-01 14:56:32 /
212, a co to za samochód?
Widze, ze nie tylko mnie ten układ zaintrygował :)
Intercoolery chlodzone wodą widze?
Konrad vel smasher / 2023-08-01 22:35:02 /
no tym raczej tych 320 tys nie nakulał ;)
roboczowół to zwykły ST220. Ten wyżej to Esprit kolegi.
marian212 / 2023-08-02 06:43:12 /
A ten Esprit zmotany z V6 to w której budzie? Pierwotnie był 16v atmo czy turbo?
Pozdreaux
KRK 4m / 2023-08-02 09:26:49 /
S4 , oryginalnie dziwny twór : 2,0 Turbo z pakietem ospojlerowania V8
marian212 / 2023-08-03 13:02:16 /