logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 5.0V8

5.0V8

Coprawda pytanie nie dotyczy bezposrednio capri, no ale jak by ktos w przyszlosci chcial wstawic taki silniczek, to moze sie przyda taki watek :-)Wiec do rzeczy. Czy do silnika 5.0V8 (thunderbird '92, naped oczywiscie tylny) podchodzi jakas skrzynia manualna - od jakiego auta szukac, a moze jakas inna podchodzi po niewielkich przerobkach - wszystkie uwagi beda cenne.

Mysza liil (EM) / 2003-05-25 15:43:47 /


WE WCZEŚNIEJSZYCH ROCZNIKACH (na pewno do 88')w oryginale jeździła za nim najprawdopodobniej T5 BorgWarner - taka jak w Sierce Cosworth, Merkury Mercur XR4i i chyba Capri Perana - ale dzwon pewnie był inny.

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-25 16:20:05 /


tzn. z Capri Peraan to dzwon może i by był(v8) ale z czterocylindrówek to wątpliwa sprawa

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-25 16:21:58 /


Dzwon pewnie by pasował, tyle że produkcję Perany zakończono przed rozpoczęciem produkcji skrzynki T-5. Perana miała oryginalnie skrzynię z Falcona V8/Mustanga '69, choć oczywiście w RPA czy Anglii spotyka się dziś Perany z T-5 (Mikołajowa ma nawet jakąś T-56). Na pewno spasuje Ci T-5 z Mustangów 5.0 z lat 80-tych i 90-tych. Problem tylko z tym, że nawet na najszybszym dyfrze z 2.8i i maksymalnie wielkich kołach (225/50R15) zamykasz budzik na piątce przy 210 km/h, do czego nie potrzeba przecież ani 5 litrów, ani 8 garów.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-25 17:00:07 /


ale ten dźwięk ...

Greed / 2003-05-25 18:35:04 /


Poza tym, nie ważna jest Vmax tylko przyspieszenia, elastycznosc no i.... DZWIEK :-) :-) :-)

B / 2003-05-26 10:37:43 /


T56 to taka skrzynia wcześniejsza niż T5, jakby jej poprzednik. Tyle że dwa razy większa i cięższa.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-26 10:42:54 /


nic podobnego t56 to nastepca t5
t5 byla 5 speed a t56 jest 6 speed tylko o ile t5 byla robiona w mustangach lata 80 to t56 raczej juz nie. T56 byly montowane np F-body 4 generacji

Plaster / 2003-05-26 13:58:00 /


Możliwe, tak mi się jakoś w pamięci odnotowało, ale mogło się pomieszać odnośnie kolejności ...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-26 14:19:48 /


a z innej troszke beczki czy ww. silnik 5.0V8 (thunderbird) to taki sam silnik jak w crown victori '89? bo ja ciagle sie bije z myslami czy przywiezc z soba silnik czy nie. szkoda by mi bylo go wyrzucac na zlom bo jest calkie calkiem. chetnie bym takie serce wstawil do mojej granady.

zoha/kudłaty_wFe / 2006-05-11 21:41:47 /


to zależy który rok t-birda bo napewno nie 89.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-15 17:19:31 /


prwde mowiac to kazda skrzynke spasujesz ale najbardziej uniwesalna to mercedesa i tania jest napewno wytrzyma ci bo od czego bys niekombinowal to i tak flansze musisz dorabiac Pozdrawiam

pitbullo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-15 17:42:29 /


a nie można zostawić automatu ? mniej roboty przy wkładaniu, mniej roboty w trakcie jazdy, z takim silnikiem osiągi będą OK a przynajmniej nic się nie połamie nie spali się sprzęgło itp, itd.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-15 19:16:09 /


Cos wy za głupoty gadacie było 5.0 w tbirdzie i 89 było takie i z manualem. Mam t birda 3.8 89' w domu a na autoscout24 widziałem 5.0 manual juz ze 3 razy do opchnięcia.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-15 23:06:34 /


O ile dobrze pamiętam to akurat w mn12 (t-birdy od 89 i pochodne) ford montował 5.0 ale od 91 roku w dodatku 5.0 w wersji HO (High output), która miała 200hp zamiast standardowych 150 dla 5-cio litrówek. Co do manuala to był montowany M5R2 patent mazdy stosowany również w Bronco, F150 i F250. Sama skrzynia jest wielkości AOD, posiada wysprzęglik hydrauliczny zamontowany bezpośrednio na wałku sprzęgłowym.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-16 13:58:25 /


Jezdzilem mustangiem , kolo '95 z 5.0v8, wersja cobra. Nie wiem ile ma koni, ale strach dodawac gazu na mokrym :/ nawet na 3 czy 4 biegu :/ Sztywny most i szerokie kola oraz ciezki przod sprawia, ze tym autem sie nie da jezdzic normalnie.

Mysza liil (EM) / 2006-05-16 15:00:48 /


Około 240 (93-96) - 300 KM (po 96) jeśli chodzi o Cobre. Ten nowszy to faktycznie musi być efekt "wszystkie drogi są mokre" ;-)

Wczesniej 87- 93 w Mustangu był silnik 225 KM ;-) Czyli też przyjemnie.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-22 21:05:44 /


Podepne sie pod ten wątek, czy istnieją przekładnie główne pod zawieszenia niezależne, przenoszące naprawde duże momenty. Bo z tego z widać w Hameryce, to sztywne mosty królują, a taki ciężko było by zamontować np. w Grandzi ?

Chodor / 2006-06-08 13:43:56 /


grandzia na dzień dobry ma nie najsłabszy most, a poza tym jest ich sporo, więc nawet niech się wysypie od czasu do czasu...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-08 14:01:11 /


W Europie solidny moment [ponad 500Nm] wytrzymują gruchy z Jaguara XJ12/XJR, Merców S-klasy i BMW serii 6/7/8. Gorzej z Ferrari, bo tam jest transaxle. Ponadto o3wiście Bentley, Aston, Rolls - ale to stosunkowo ciężko trafić. Rekordowe [ponad 800Nm] są z tuningowanych Merców [Brabus, AMG] oraz ze sprężarkowych Rollsów i Bentleyów.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-08 16:34:24 /


krk juz widze jak ktos sobie montuje do granady most a amg czy rollsa :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-08 23:21:56 /


Poczekaj Zakrzak jeszcze się zdziwisz:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-08 23:50:51 /


poczekam :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-09 00:09:20 /