Witam mam Granadke 2.3 V6 , chodzi mi cały czas wiatrak i wskaznik od temperatury nigdy nie osiaga połowy , zawsze jest tak 1/4 . Czy to moze troche wpływac na to ze za duzo pali ? łyka 16-18 gazu. przy jezdzie badzo ekonomicznej.co prawda mikser mam nie orrginalny jest nad gaznikiem z 1cm.to tez jest napewno przyczyną , jutro przerabiam go własnie , włoze rurki do gaznika bez miksera.ale własnie jeszcze jestem Ciekaw czy ta temp.silnika nie ma jakiegos wpływu ??
GreGor1988 / 2007-07-07 00:03:00 /
wiatrak chodzi caly czas bo prawdopodbnie jest na stale, ale jest tak niewydajny, ze na pewno ci nie schlodzi silnika to tego stopnia zeby trzmyal 1/4 temperatury. obstawialbym sly dobór czujnika temp. silnika ( w kroccu na przedzie kolektora ssacego)...
A czy silnik jest niedogrzany to sprawdz nie na czujniku tylko na chlodnicy jak silnik jest rozgrzany ( tylko sie nie poparz ;D)
michalch83 / 2007-07-07 00:13:16 /
a moze termostat??? ja tez mam cos podobnego tylko nie ze u mnie osiaga ok. 1/3 skali i pali 20 litrow.
sołtys / 2007-07-07 07:54:18 /
to co pokazuje wskazowka na tablicy rozdzielczej jest nic nie warte - zmieniasz 3 czujniki i mozesz miec wskazania od zera do maxa w ciagu chwili
GreGor a węże pod maską masz ciepłe czy gorące?? jak ciepłe, to wskaznik dobrze pokazuje, termostat może sie nie domykać i <troche>puszcza na duzy obieg i wiatrak non stop schładza silnik... miałem tak w dwóch przypadkach, nie polecam termostatów za 15-20 zł za szybko sie kończą...
U mnie było podobnie. Po zastosowaniu tektury na chłodnicę spalanie spadło o 3-4 litry, a wskazówka podskoczyła z 1/3 skali do 1/2. Po wymianie termostatu był spokój, ale takie za naście zł faktycznie słabe są i wsjo od nowa. 15-16 l/100 km...
radzieckii / 2007-07-08 00:25:58 /
Kable są ciepłe , chłodnica tez normalnie gorąca , moze faktycznie ten wskaznik zle pokazuje ... nie wiem , bo kupiłem granadke jakos dwa tygonie temu i musze rozszyfrowac pare rzeczy co musze wymienic co i jak :] za jakis czas dodam foteczki . wiatrak daje dobry efekt :] jak by turbina sie załanczała
GreGor1988 / 2007-07-08 11:33:32 /
sory mylneło mi sie tam :p nie kable tylko węze
GreGor1988 / 2007-07-08 11:35:06 /
nie ciesz sie wiatrakiem, jak sztywny to przy wysokich obrotach wiesz ile to mocy zabiera... straszny opór stawia..
powaznie ?? moze byc słaprzy od tego ? w sumie racja bo przy predkosci wiatr na niego wjeje tak zeby sie zatrzymał , a on jest na stałe i w sumie hamuje ... ! nei dobrze
GreGor1988 / 2007-07-08 13:22:55 /
przetestowałem, odkreciłem u siebie w zakatowanym 2.3 wisko <sztywne> i w czasie rozpędzania szybciej wchodził na obroty,przynajmniej do 4 biegu... <do 5 tys. go cisłem>
cooooooooooooooo??????? - wiatrak wieje Ci przeciwnie do kierunku jazdy.......? - stary - sprawdz jeszcez raz albo szybko to zdejmij....
może mu sie pomyliło, ale nawet ja sie kreci w kierunku jazdy to i tak opór...
opor oporem - wiadomo, ale ZNACZNIE mniejszy.... a swoja droga fajna sprawa - odkurzam sobie miejscowke tak ze czekam az sie wisko zalaczy i ..dmucham 4 tysie:) - i pod samochodem jest sterylnie:)
tylko że u mnie jak deszcz padał to z pod maski wydmuchiwało syf na auto szczelinami przy zawiasach maski... zawsze po deszczu po przejażdzce auto obrzygane na błotnikach, ale za to jak mówisz sterylnie to nawet na silniku miałem, zero śmieci... ;)
Mam pytanie czy to norma ze po zmianie z 1.6 na 2.0ohc wskaznik temperatury wskazuje nizej niz wczesniej temperature.
Zmierzyłem temp na wężach chłodnicy i pokazuje 60 pare stopni.
Zmierzyłem na bloku silnika, pokazuje powyzej 80stopni.
Wiatrak zamontowany na sztywno z uwagi ze wisko nie weszło. Skoro silnik ma powyzej 80stopni to jest ok czy tak byc nie powinno?
jacob81 / 2014-08-21 20:27:39 /
termostat-nie zawsze objawem jest gotowanie,bywa że zatnie się otwarty.
bon / 2014-08-21 21:32:46 /
Ok. Sprawdze to. Czy termostat od 1.6ohc bedzie pasował do 2.0ohc? Chyba nie powinno byc różnicy.
jacob81 / 2014-08-21 21:39:26 /
Jak mniemam, czujnika temperatury nie zmieniałeś, tylko zamontowałeś "nowy" silnik razem z czujnikiem, który w nim był?
Spróbuj może założyć czujnik z wyjętego silnika i sprawdzić wartości na wskaźniku.
gryziu liil (EM) / 2014-08-21 22:30:12 /
Zgadza sie. Czujnik podpiety pod zegarki mam ten z 2.0. Nie zmieniałem go bo sądziłem ze jednostka temp bedzie taka sama. Zarowno 2.0 jak i 1.6 bedzie miało temp roboczą 90 stopni.
jacob81 / 2014-08-21 22:37:45 /
a ten miernik temperatury to mierzy temperaturę wody w wężu, czy powierzchnię węża?
Zwykły termometr wiec pewnie powierzchnie.
jacob81 / 2014-08-22 07:26:15 /
No to się zastanów co chcesz mierzyć. Temp.silnika, węża czy płynu chodniczego, który w sumie ma różną temp w każdej czesci układu.
Mysza liil (EM) / 2014-08-22 07:32:18 /
Problem w tym ze nie mam profesionalnego miernika. Probuje ustalic tylko stan faktyczny tym czym dysponuje i dowiedziec sie dlaczego wskazówka pokazuje nizej temp. niz wczesniej przy 1.6
Zdaje sobie sprawe ze inna temp bedzie na bloku a inna na weżach z racji ze schlodzona ciecz nimi idzie. Pytanie tylko cze te zmierzone parametry są takie jak powinny byc faktycznie. Z tego co wiem to typowa temp silnika jest 90st pewnie z jakas tam tolerancją +/-. W zwiazku z tym na podstawie zmierzonych wartosc z bloku silnika 84st powininem szukac powodu dlaczego jest tyle a nie 90stopni. Czy raczej taka wartosc dla forda z tamtych lat to norma?
jacob81 / 2014-08-22 08:47:05 /
Przekręć czujnik z starego silnika i wszystko wróci do normy.
pzdr
i termostat
Mysza liil (EM) / 2014-08-22 16:04:42 /