Nie moge sobie dac rady wiec zadaje to pytanie. Otoz chcialem sobie wymalowac fragmenty nadwozia pod maska i mam duzy problem. Otoz kazdy lakier jest do du... a tak wlasciwie to jest do d... ten co tam juz jest. Nie chodzi mi o malowanie od podstaw tylko poprawki, a wiec nie wchodzi w gre zdzieranie starego lakieru tym bardziej ze samochod musi byc caly czas sprawny.
A wiec do rzeczy. Po zmatowieniu i odtluszczeniu (probowalem juz zarowno benzyne ekstrakcyjna jak i rozcieńczalnik uniwersalny) probuje malowac farbami w sprayu.
1. Czarna Motipa - efekt - zaczynaja powstawac pecherzyki, pokryta farba zaczyna odlazic, lakier wchodzi w jakas reakcje z tym co byl wczesniej. Motip jest na nitro. Dzieje sie cos jak po użyciu Scansola.
2. Czarna Deco Lack - nie wiem na czym jest ale na pewno nie nitro i schnie dlugo bardzo - efekt - troszke sie zlewa, ale powstaja miejsca takie jakby wysepki w ktorych lakier nie chce chwytac, wyglada o wiele lepiej, ale ja preferuje szybkoschnacy lakier.
Dodam ze na pewno byla powierzchnia dobrze odtluszczona. Co robic ?
Piotra / 2003-05-23 08:27:57 /
powinieneś po zmartowaniu położyć najpierw podkład i dopiero lakier... jeśli koniecznie chcesz malować spreyem nitro to zastosuj podkład akrylowy, też można w sprayu kupić.
Trójkąt / 2003-05-23 08:38:24 /
moim zdaniem to źle przygotowujesz powierzchnie, ja nie miałem najmniejszych problemów z kladzenniem czarnego akrylu sprayem na blache, robiłem bez podkładoow ale możliwe że w twoim przypadku blachy jest to konieczne...słuchaj troojkata wie co moowi :)
pozdro
starrsky / 2003-05-23 08:43:59 /
Jak DecoLack długo schnie to masz do czynienia z emalią w sprayu - nie jest to to złe tylko utwardza się przydługo ale rekompensuje to większą wytrzymałością. Wysepki z których ucieka farba są po prostu dalej tłuste. Jak chcesz dalej bawić się sprayami to proponuję wypróbować lakiery Fast Finish - to także są dekolaki ale szybkoschnące i do samochodów.
Farmaceuta / 2003-05-23 08:45:00 /
coke malowal sprayem , bez podkladu, na oczyszczona powierzchnie i nic sie z tym dziwnego nie dzieje
a i tez jakimis szybkoschnacymi , ale nie pamietam jakiej firmy
Nitro sie zważy zawsze na akrylu.Kup pożądne farby akrylowe niebędziesz mial żadnego problemu nieważą się prawie nigdy z innymi farbami,no chyba że masz pomalowany samochód olejną.Zakupów dokonaj w sklepie jakimś firmowym z lakierami typowo samochodowymi i niebedziesz miał problemu.W takim sklepie nawet mogą ci każdą wybraną farbę nabić w spraya.
aro / 2003-05-23 09:08:01 /
nie wydaje mi sie żeby lakier tu miał duzo do gadania, jezeli wyskakują purchle,lepiej przygotuj powierzchnie od początku, starannie,połóz podkład i bedzie gites, ja malowalem pierwszym lepszym lakierem i było dobrze (wątpie żebym trafił akurat na ten dobry)
p.s i nie maluj szybko jakims fastem na odpierdziel bo później będziesz tego załował...pozdro
p.2 ewentualnie podjedź do jakiegoś lakiernika i poproś o rade, to nic nie kosztuje :)
starrsky / 2003-05-23 09:09:30 /
starrsky
lakier ma tu akurat duzo do gadania
to jasne ze niektore rodzaje lakierow sie scinaja w kontakcie z innym
dzisiejsze lakiery sa bardziej neutralne niz kiedys
kiedys malowano czym popadnie, dlatego zawsze przy remoncie podejrzanie pomalowanego samochodu najlepiej zedrzec wszystko do blachy
mieszanki nitro, akrylu, olejnej dadza piekne wykwity
nitro to ogolnie syf i lepiej tego unikac
camaro / 2003-05-23 10:05:15 /
Ja miałem przypadek że baza kładzona na nowe i stare blachy w niektórych miejscach się warzyła ale od czego to nawet lakiernik nie mógł powiedzieć, obyś nie miał tego samego problemu.
Seba / 2003-05-23 10:27:08 /
Camaro - sedno sprawy
Seba - zmień lakiernika
aro / 2003-05-23 11:01:33 /
hehe a granada mojego brata była czymś takim połatana i zabezpieczona że nawet po zdarciu tego odtłyczszeniu i wszystkim zarówno podkład jak i lakier zaczynały sie pienić :) ,aale wkońcu sie udało i nawet ładnie wyszło :)
pozdro
zapomniełen napisać najważniejszego ,było tak bo do końca nie ocdzyściliśny (a wydawało sie ze jest juz super) więc może trza jeszcze bardziej oczyścić !! Papier ścierny ludwik i na koniec jakimś rozpuszczalnikiem ale niekoniecznie !!
Rozpuszczalnikiem nic się nie odtłuści! Do oczyszczenia i odtłuszczenia można uzyć benzyny ekstrakcyjnej ale są tez lepsze środki których nazw niestety nie pamiętam...
Michal W / 2003-05-23 17:43:25 /
odtłuszcza sie ludwikiem a rozpuszczalnikiem tylko wysusza !!
...ale rozpuszczalnik taki jak do lakierów natłuszcza lekko powierzchnię!!!!
Michal W / 2003-05-23 19:27:20 /
Benzyna ekstrakcyjna jest czysta i lepiej się nadaje do spłukania powierzchni przed lakierowaniem.
Michal W / 2003-05-23 21:24:16 /
Poczytajcie sobie http://www.spieshecker.com.pl/
Krzychu / 2003-05-23 22:11:34 /
Piotra ... co ty za spraye kupujesz???
idac do sklepu z farbami 99% lakierow w sprayu to akryle malujesz tym auto i olewasz wszytsko, na zmatowionej i odtłuszczonej powierzchi bedzie sie to trzymac. Czas schniecia takiej farby to kilka minut.
CO do powstawania babelkow i scinania sie farby to juz masz wszytko wyjasnione, nie pozostaje ci nic innego jak zmienic farbe albo pozbyc sie tej co juz tam jest.
Motip nitro?? Ogolnie nitro w sprayu to porazka, a na dodatek ciezko to dostac, szybko zapycha koncowke, i schnie długo.
a co do malowania sprayem :)
jezeli kogos pokusi o malowanie kapcia sprayem to słuze doswiadczeniem :)
Można pójść do mieszalni lakierów i dorobić sobie spray z utwardzaczem... lakier będzie tak twardy jak ten położony przez lakiernika i będzie się dobrze kładł. Jedyna wada tego rozwiązania to konieczność szybkiego użycia bo reakcja chemiczna lakieru z utwardzaczem stale zachodzi... po kilku dniach to co zostanie w puszce napewno stwardnieje. Jeden taki spray to około 30zł ale efekt końcowy napewno lepszy na dłuższą metę. Komora silnika jest narażona na obicia i rysy jak dłubiesz pod maską...
Michal W / 2003-05-24 02:19:22 /