...mi w moście.Rozpędzam go do stówy (jeszcze tyle pójdzie)wyrzucam na luz i z tyłu słyszę łuuu łuuu łuuu łuuu z częstotliwością zwiększającą sie wraz ze spadkiem prędkości.To łożyska czy coś poważniejszego ?
cossi / 2002-05-14 12:10:51 /
Podejrzewam,że masz za duży luz międzyzębny na wałku atakującym.Sprawdź
Szajba / 2002-05-14 12:25:36 /
sprawdź czy łożyska na pólosiach nie mają luzu. Miałem przyjemność zgubić półoś... razem z kołem :) i szczerze mówiąc nie chcę przeżyć tego raz jeszcze...
Trójkąt / 2002-05-15 07:30:27 /
Mam podobny problem tzn hałaśliwy most lub łożyska, Zaraz po lakierniku chcę wymienić lożyska mam nadzieje ze to go wyciszy, Przy okazji czy ktoś sprawdzał te łożyska, które są podane w "garażu" obarczone są znakami zapytania ???, a zanim zamówię chciałbym mieć pewność.
Kaper / 2002-05-15 08:21:42 /
Jeżeli to buczenie zależy od tego czy przyspieszasz czy toczysz się na luzie, to poszło łożysko na ataku.
Zużycie łożyska na półośce objawia się ciągłym buczeniem narastającym wraz z prędkością. Jeżeli będziesz wymieniał łożysko na półośce, to należy wymienić również pierścień oporowy (powinien być w komplecie), bo w przeciwnym razie możesz zgubić koło.
Krzychu / 2002-05-15 08:50:42 /
Wedlug Twoich wskazówek jest to łożysko na półosiach hałas narasta wraz ze wzrostem prędkości, Może orientujesz się ile taki zestaw naprawczy razem z pierścianiam oporowymi kosztuje i jakie łożyska najlepiej kupić?
Kaper / 2002-05-15 08:56:36 /
Oryginalny zestaw kupowałem kiedyś za 140 zł, ponieważ nie jeżdżę Capri od paru lat, nie wiem ile to kosztuje teraz i jakie są dostępne zamienniki, ale napewno coś znajdziesz w http://www.capri.pl/garage/service.php
Krzychu / 2002-05-15 10:54:13 /
na 99% pasują łożyska od dużego mostu Taunusa. A takie można dostać np. w wawie na Młodzieńczej 6. Płaciłem za komplet łożysko + pierścień jakieś 90PLN
Trójkąt / 2002-05-15 11:00:46 /
Nie no nie tak.
Hałas wzrasta wraz ze SPADKIEM prędkości i jest słyszalny tylko na luzie.
A tak przy okazji zna ktoś liste wyposażenia Escorta mkII w wersji Ghia ?
cossi / 2002-05-15 15:15:11 /
Escort Mk II w latach 1975-80 występował w 9 standardach wyposażenia. Załączam listę wyposażenia po kolei od najuboższej wersji:
Popular (939, 1097, 1297cc) - hamulce bębny przód/tył, tapicerka skaj, guma (bez wyciszenia) na podłodze, zderzaki i klamki czarne, koła 6.00-12, okrągłe reflektory, statyczne pasy bezpieczeństwa, podsufitka z ceraty
Popular plus (939, 1097, 1297cc) - jak Popular, ale felgi 4.5J13 z oponami 155R13, wygłuszka na podłodze, tapicerka z tkaniny, dywaniki, dodatkowo półka przed pasażerem, światła cofania i awaryjne, ogrzewana tylna szyba, listwy boczne, lusterko wewnętrzne z filtrem nocnym.
L (939, 1097, 1297, 1598cc) - jak Plus, ale dodatkowo rozkładane fotele, malowane na czarno progi, chromy wokół okien, chromowane klamki i zderzaki, felgi 5J13, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, hamulce tarczowe z przodu.
GL (1297, 1598cc) - jak L, ale dodatkowo podsufitka z tkaniny, kwadratowe reflektory H4, zagłówki z przodu, radio
Ghia (1297, 1598cc) - jak GL, ale dodatkowo przyciemnione szyby, winylowy dach, drewno w tablicy przyrządów, wspomaganie hamulców, obrotomierz, ciśnieniomierz oleju,
Sport (1297, 1598cc) - jak Plus, ale dodatkowo rozkładane fotele, czarne progi, felgi 5J13 z oponami 175/70, bezwładnościowe pasy, hamulce tarczowe przód, wspomaganie hamulców, parka halogenów H3 na zderzaku, obrotomierz, ciśnieniomierz oleju, konsola centralna z zegarkiem i zapalniczką, zagłówki z przodu,
RS Mexico (1593cc OHC) - jak Sport, ale dodatkowo spoilery przód/tył, podsufitka z tkaniny (tylko 1975-78),
Harrier (1598cc OHV) - jak Sport, ale dodatkowo tylny spoiler, podsufitka z tkaniny, kubły Recaro, przyciemnione szyby, radio (tylko 1979-80).
RS (1793cc OHC, 1993cc OHC) - jak RS Mexico, ale dodatkowo alufelgi 6J13, kubły Recaro, przyciemnione szyby.
Tak szło z fabryki - ale to co dziś znajdziesz, to już glównie inwencja właścicieli.
Pe®ana / 2002-05-15 22:28:07 /
Zapomniałem dodać, że wszystkie wersje Sport i RS miały te czarne zderzaki z przodu w postaci "ćwiartek".
A mówią, że skleroza zaczyna się po 40-tce.
Pe®ana / 2002-05-15 22:30:32 /
Dzięki za informacje ,gość w sklepie poradził, żeby przenieść bebechy wtedy uniknie się pomyłki, ale był przekonany że będą pasowały od tylnionapędowego escorta, i prawdopodobnie cx 044 co ptwierdzałoby informacje z "garażu"
Kaper / 2002-05-16 08:11:17 /
Dzięki Perana jesteś Wielki.
Wynika z tego że mam skrzyżowanie wersji L z GL
Załóżmy że udało mi się zdobyć bogatszy zestaw wskaźników - gdzie podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju i obrotomierz ? (silnik 1297)
Zdrówka życzę.
cossi / 2002-05-16 10:11:20 /
Kaper-jasne że będą pasowały tylko gdzie je dostać :)
cossi / 2002-05-16 10:13:52 /
Z tego co mowił facet w sklepie są do zdobycia spróbuj się z nimi skontaktować Moto-Bartek Bydgoszcz Nowotoruńska 8 0()52-3450530 Nara
Kaper / 2002-05-16 10:24:15 /
Podłączasz identycznie jak w Capri - wszystkie Fordy z tamtych lat tak miały. Schematy są na stronce (chyba warsztat), ale gdybyś nie znalazł, to obrotara ma trzy wyjścia : zasilanie (przez stacyjkę w pozycji zapłon), zliczacz (niskie napięcie z cewki albo z końcowki przerywacza wychodzącej na cewkę) i masę. Żarówka oświetlenia obrotary powinna mieć wewnętrzne połączenie z tablicą - jesli nie, to jest czwarta końcówka do oswietlenia zegarów.
Czujnik oleju w silnikach OHV jest mechaniczny, czyli do zegarka dochodzi rurka z olejem, idąca z czujnika wkręconego w silnik. Powinieneś mieć tam wkręconą zaślepkę - nie pamiętam gdzie to jest w Kentach. Mój starszy miał Escorta Mk II 20 lat temu, ale to był Mexico OHC. Może ktoś ze stronki ma czujnik oleju w Capri Mk II/Mk III 1300?? Możesz nie mieć otworu technologicznego w bloku lub głowicy - praktycznie nierealne, ale jeśli masz np. blok 1100 (średnica tak samo 81mm), tylko wał o skoku 63mm zamiast 53.3mm, tzn. że ktoś zrobił wersję 1300 z pierwotnej 1100. Wtedy musisz zrobić trójnik pod filtr oleju. Wkręcasz go w blok, a do niego równolegle czujnik z Capri i filtr.
Pe®ana / 2002-05-16 12:03:45 /
Capri MkIII 1300 GT OHV - chyba taki sam silnik. Czujnik ciśnienia elektryczny, z prawej strony, z przodu, mniej więcej w połowie wysokości silnika, nad filtrem i pompą oleju. Piszę z pamięci, więc mogę coś pokręcić (z góry sorry).
Rafał L. / 2002-05-16 19:55:18 /
Jak więc widzisz bywają też z zegarem elektrycznym (Capri 1300 tylko roczniki 79-81, większość Fiest). Jeśli tablicę masz rzeczywiście z Escorta, to zegar powinien być hydromechaniczny, chyba że ktoś już przełożył na Fiestę Ghia (średnica się zgadza).
Pe®ana / 2002-05-16 21:20:42 /
Wracając do łożysk wygląda to tak:
pasują CX-y 044
SKF VKBA951
OPTIMAL 302254
RUVILLE 5209
HAZELL QWB151C
UNIPART GHK1032
MOTORCRAFT EUB0204
pzdr.
cossi / 2002-05-17 09:31:31 /
Po pierwsze - do Perany: mój jest 1980, więc akurat się załapał. :-) A przy okazji jak to jest: skoro robili Capri z czujnikami elektrycznymi i mechanicznymi, to czy one miały różne zegary?
Po drugie - Cossi: jaki masz silnik, poza tym że 1297? Taki jak mój?
Rafał L. / 2002-05-17 12:56:14 /
Pewnie taki jak Twój tylko że siedzi w Eskorcie mk II 79' :))
cossi / 2002-05-17 13:24:24 /
Zegary miały identyczne cyferblaty i średnicę puszki 57 mm, tak że patrząc zza kierownicy nie zgadniesz, czy to jest elektryk czy hydromechanik. Mocowanie czujnika na silniku też jest na ten sam gwint. Tylko w Fieście (poprzeczny silnik, przedni napęd) prowadzenie przewodu olejowego pod tablicę byłoby zbyt skomplikowane, więc przeszli na elektrykę. Skorzystał na tym Capri, Escort, Taunus/Cortina, itd. Podobnie - zauważ - od 1979 r. pojawił się elektryczny wentylator chłodnicy we wszystkich Fordach - znowu rozwiązanie z Fiesty, bo gdyby miała śmigiełko na końcu wału, to chłodziłaby sobie błotnik, a nie chłodnicę :-)).
Pe®ana / 2002-05-17 13:33:52 /
Perana, tutaj sie mylisz
Capri zawsze mialo mechaniczny wskaznik cisnienia oleju, no chyba ze byla to wersja z dwoma zegarami to wtedy byla tylko kontrolka
Gdy jest wskaznik to w silniku jest krociec nr 1550030, wezyk do rzedowki 1514768, do V6 1514767, mozna sprobowac zamowic
tak samo Capri nigdy nie mialo elektrycznych wentylatorow chlodnicy, zawsze byly montowane do pompy wodnej, na stale lub ze sprzegielkiem
camaro / 2002-05-17 14:02:23 /
Sorry- rzeczywiście deko pokićkałem. Ale puszki zegarków są identyczne, i Escorty bywają zarówno z hydromechanicznym, jak i z elektrycznym. Escort dostał elektryczny wiatraczek z Fiesty nie od 1979, a od września 1980, Capri 1300 nie zdążył, bo za chwilę go wycofali, a 1600 i 2000 (Pinto OHC) miały tylko na sprzegiełku - własnie od 1979 r. (tak samo zresztą jak Escorty, Cortiny i Taunusy).
Ale żeby było hecniej oglądałem w zeszłym roku w Zabrzu (koleś sprzedawał) Capri MkI V6 z plastikowym elektrycznym wiatrakiem (między atrapą i chłodnicą) - a na pompie nie miał nic. Nie wiem czy to był motor ze Scorpio, czy ze Sierry, ale na pewno nie autentyk seryjny.
Pe®ana / 2002-05-17 15:26:54 /
ja tez mam nawet dwa elektryczne wiatraki na chlodnicach i zadnego na pompie ale to tylko moja przerobka, ten na pompie juz mi sie nie miesci
camaro / 2002-05-17 16:24:00 /
Ja mam dwa zegary, więc akurat pasuje do tego co pisze Camaro: czujnik elektryczny i kontrolka. Przy okazji: Camaro, rzucasz profesjonalnie numerami części, czyżbyś miał jakiś katalog do silników rzędowych? Ostatnio na eBayu widziałem kilka mikrofilmów, niektóre być może zainteresowałyby Cię, próbowałem przesłać Ci maile z linkami, dostałeś?
Rafał L. / 2002-05-20 12:59:28 /
numery tych czesci ktore podalem sa z fiszki o Capri Mk2-3 ktora juz masz, w rozdziale z zegarami sa te wezyki i koncowka wkrecana w blok silnika
do silnikow rzedowych tez mam fiszke (do zwyklych nie kent) ale nie odbijalem jej, mam w zasadzie wszystko oprocz kentow, essexa i karoserii RS 2600
camaro / 2002-05-20 17:23:30 /
A Capri Mk1 masz/chcesz mieć? Jeszcze jest na eBayu.
Rafał L. / 2002-05-21 11:42:41 /
Jeszcze jedno.Wlazłem dzisiaj do kanału i zlokalizowałem pewną niepokojącą rzecz.
A mianowicie: po uchwyceniu wału przednią prawą kończyną górną (auto na luzie)
i wykonaniu ruchu obrotowego wyczułem luz ok 1,5 cm i słychac jakieś dziwne chrupanie (?) w moście
Znaczy nie to żebym się bał ( bo mam drugi :) ale lubię wiedzieć co i jak.
cossi / 2002-05-22 14:05:30 /
Przelaczam sie do pytania, mam to samo w sierce.
Pozdr
Hiubi / 2002-08-04 19:13:00 /
Ja tez sie przylaczam, bo co prawda nic mi nie chrupie, ale warto wiedziec.
pmx (wiewior;) / 2005-07-14 12:56:20 /
Trzeba skasować luzy w dyferencjale i ustawić luzy między zębami. Sprawdź czy wałek atakujący, ten od strony wału napędowego ma luzy poprzeczne, tzn. spróbuj ruszyć góra-dół lub na boki, przy bardzo dużych luzach masz wrażenie, że wałek przesuwa się do tyłu i przodu, ten luz to łożyska, gorzej z ustawieniem wałka względem koła mechanizmu różnicowego. Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie śruby, czy są dobrze dokręcone.
taunus78 / 2005-07-14 13:11:46 /